Strona 1 z 1

Wysoka pracą wentylatora i brak możliwości odpalenia

: 1 lip 2021, o 19:01
autor: Dzwonek123
Cześć wszystkim. Jestem ty nowy i w203 to mój pierwszy Mercedes. Mam problem i to dość spory, tak mi się wydaje. Jadąc przez miasto usłyszałem że włączył się wentylator chłodnicy. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu chodzi cały czas i pokazuje błąd coolant level visit workshop. Znalazłem przekaźnik w module SAM odpowiadający za pracę wentylatora. Wyjąłem go i po jakimś czasie włożyłem go ponownie. Od tamtej pory nie mogę odpalić samochodu. Może ktoś pomoże uruchomić chociaż silnik? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Mercedes C w203 2.7 cdi 174 km manuał. Rok 2003.

Re: Wysoka pracą wentylatora i brak możliwości odpalenia

: 2 lip 2021, o 12:12
autor: procsa
Miałem kiedyś podobny problem, nie pamiętam który ale jeden z bezpieczników pod maską (przy podszybiu) o wartości 7.5A się przepalił i takie były objawy jeżeli chodzi o wentylator, co od odpalania to był też problem z jednym przekaźnikiem bodajże R10.

Re: Wysoka pracą wentylatora i brak możliwości odpalenia

: 3 lip 2021, o 14:13
autor: hki
Nie rozumiem tego posta.. jakie bezpieczniki.. przecież ewidentnie wykrył za mało płynu chodniczego i żeby nie uszkodzić silnika mieli wiatrakiem i nie pozwala odpalić.

Re: Wysoka pracą wentylatora i brak możliwości odpalenia

: 5 lip 2021, o 13:54
autor: procsa
No to jeszcze mało wiesz o tym aucie :)

Re: Wysoka pracą wentylatora i brak możliwości odpalenia

: 9 wrz 2021, o 09:01
autor: hki
Raczej chodziło mi o to, że zaczyna się diagnozę od najbardziej oczywistych rzeczy a nie od razu w elektronikę. To, że wentylator jest zależny od miliona innych podzespołów to oczywiste :)

Re: Wysoka pracą wentylatora i brak możliwości odpalenia

: 5 lip 2022, o 00:38
autor: p38jlightning
Witam. Miałem podobny problem - pewnie koincydencja - po wymianie pompy wody, zalaniu płynem itp. wszystko zakumało,
ale jak potem odpaliłem autko to wywaliło błąd "Coolant - visit workshop" i wiatrak chodził jakbym miał zamontowany silnik Rolls Royce Trent
z Boeinga 777 - pełne obroty jak tylko przekaźnik wiatraka zaskoczył (kilka sekund po przekręceniu kluczyka na pozycję w której podgrzewane są świece żarowe).
Przyczyna - bezpiecznik numer 54 w przednim SAMie (pod maską) - jest to jeden z dwóch bezpieczników pomiędzy przekaźnikami.
Po wymianie bezpiecznika wszystko OK.