Strona 1 z 1

1.8 kompressor C180 2003 kombi OPINIA

: 17 wrz 2021, o 10:56
autor: SzymonWRC
Możecie pomóc czy auto z ogłoszenia jest coś warte?
https://www.olx.pl/d/oferta/mercedes-w2 ... 339606a12f

Jaki to silnik? M111 czy M271? Warto nie warto?
Znajdę w ogóle jakieś W203 w cenie do 10 tysięcy warte uwagi?
Może ktoś ma z okolic Trójmiasta na sprzedaż? :)

Re: 1.8 kompressor C180 2003 kombi OPINIA

: 17 wrz 2021, o 11:16
autor: olafik
Warte jest tyle, ile klient jest gotowy zapłacić, jedziesz oglądasz i podejmujesz decyzję. Silnik M271, odkręcasz korek wlewu oleju i sprawdzasz jaki kolor przybrały elementy widoczne, jak są brunatne to sobie odpuść. jeśli są okey, to odpinasz wtyczki elektromagnesów i patrzysz czy nie są zaolejone. resztę wiedzy zdobędziesz studiując forum.

Re: 1.8 kompressor C180 2003 kombi OPINIA

: 17 wrz 2021, o 16:18
autor: Przybek
Przy tej cenie auta na dzień dobry trzeba liczyć 3 tysie na kompletny rozrząd.

Re: 1.8 kompressor C180 2003 kombi OPINIA

: 17 wrz 2021, o 18:29
autor: SzymonWRC
Jestem po ogledzinach auta. Rdzy auto nie ma oprócz lewego tylnego dołu nadkola przy drzwiach wychodzą purchle. Reszta w naprawdę super stanie. Wtyczki elektromagnesów może nie mocno w oleju, ale miałem wrażenie, że lekko zapocone są. Silnik po odpaleniu jak dla mnie hałasuje i na 90% z rozrządu. Także liczę się z wymianą :) z pierdół to klocki tylne i tłumik środkowy z dziurą. Ogólnie auto zrobiło na mnie pozytywne wrażenie. Posiada nawet książkę serwisową do 2017 roku z przebiegiem 182 tysiące ostatni wpis.
Pytanie teraz zrobienie rozrządu jaki koszt? ( Jak wyżej 3 tysiące? ). Robiłem już paski rozrządów to nie problem dla mnie, czy wymiana łańcucha z kołami jest dużo trudniejsza?
Czy delikatnie zapocone wtyczki to duży problem, norma, czy informacja o końcu elektromagnesów?

Re: 1.8 kompressor C180 2003 kombi OPINIA

: 18 wrz 2021, o 00:56
autor: Przybek
Jak rozrząd brzęczy na pracującym silniku to już nie ryzyko a spora szansa że możesz nie dojechać do domu od sprzedającego. Co do książki serwisowej - jak rozbierzesz rozrząd a na kołach będą daty sprzed wyprodukowania auta to dołóż około 100 tysięcy a jak nowsze niż auto to można dodać 250 :D Samodzielne zrobienie rozrządu nie jest jakoś problematyczne - jest odpowiedni temat o tym - wtedy odchodzi koszt robocizny ale części i tak wyjdą około 2400. Na zapocone wtyczki od razu się daje adaptery żeby olej finalnie nie dopłynął wiązką do ECU. Z rdzą nie wygrasz, będziesz robił na okrągło - urok przedliftów. Nie ma VINu w ogłoszeniu więc nie powiem co jest dokładnie na pokładzie ale po zdjęciach to typowa wersja bardzo podstawowa. "Pierdółki" z hamulcami mogą się zakończyć na wymianie zacisków oprócz klocków bo w tym wieku auta już lubią się zacierać a regeneracja nawet na dobrych częściach (Frenkit, Autofren) starcza na krótko - przerabiałem to w W210 z identycznymi zaciskami. Takie drobnostki jak się podliczy to już naprawdę ładna kwota może wyjść.
Osobiście bym nie brał bo nie lubię "golasów" z niespodziankami w zestawie. Auto ma już swoje lata i będzie wołało pieniędzy.