Strona 2 z 4

: 29 mar 2010, o 20:48
autor: daniell
kichcio pisze:to pozostaje Ci wyciecie klapek w kolektorze
Kurde i u mnie coś dziś mocy stracił,na chwile ,później się poprawiło a teraz znowu coś padło.Miałem już kiedyś coś z tymi klapkami że mi się zablokowały.Co się stanie jeśli je całkiem wywale??

[ Dodano: 2010-03-29, 20:49 ]
tylko że u mnie nie dymi!!

: 17 kwie 2010, o 08:48
autor: wredny
Poczytałem Wasze rady i wybaczcie, ale :nunu: ... nie będę komentować rad typu: wywal to bo jest to zbędne.
Nie wiem jak wycięcie "klapek" ma wpłynąć na zubożenie mieszanki.
Te "klapki" prawdopodobnie wpływają tylko na przyśpieszenie prędkości powietrza potrzebnego do stworzenia mieszanki stechiometrycznej, a nie jej jakości, czyli de facto spadnie prędkość czyli ilość powietrza i będzie jeszcze bogatsza mieszanka.
Dla pewności wprawdzilbym w takim przypadku wtryski czy któryś nie cieknie.
Następnie sondy lambda.
Nieszczelność układu doładowania pewnie byś poczuł.
Zakładam, że gwałtowny spadek oleju by wykryto szybko, zresztą zapewne taki silnik miałby problemy z rozruchem.

Wiele wskazuje na nieszczelność w układzie doładowania. Od tego bym zaczął. Straty mocy nie widać, bo rekompensowana jest większą dawką paliwa, przynajmniej dopuki ciśnienie bardziej nie spadnie.
Też miałem problem z blokującym się ciegiełkiem poruszającym klapki, i wtedy turbina nie przyśpieszała a auto miało zredukowano o 50% moc.
Może sprawdz servo poruszające klapkami, czy nie blokuje się.
I jeszcze raz nie dajcie sobie wmówić, że należy coś usunąć z samochodu: taka rada nigdy nie usunie problemu, czasami skutek będzie niewidoczny.
Pozdrawiam

: 17 kwie 2010, o 10:45
autor: maoam17
Witam ja miałem kiedyś podobne objawy i to było spowodowane tym ze jeden z wtrysków lał, wymieniłem i te objawy ustały, więc radziłbym Ci abyś sprawdził wtryski. Podłącz auto pod kompa i Ci wszystko pokaże

: 17 kwie 2010, o 15:21
autor: daniell
Tylko u mnie z rana na zimnym silniku wszystko cacy,auto ma 100% mocy a po przejechaniu ok 4-5km znowu wkręca się do 3tys obr/min.

: 18 kwie 2010, o 10:22
autor: wredny
Nadal teoria o zaburzonej dawce paliwa może być uzasadniona. Może jest jakieś mikropęknięcie we wtryskiwaczu. Rozszerzalność termiczna robi swoje.
Z tego co wiem, to nie wymienia/naprawia się cieknącego wtryskiwacza tylko sprawdza się wszystkie. Wtrysk może być uszkodzony albo inne wtryski przytkane i przez to przedawkowany jest ten sprawny.
Pozdrawiam

: 18 kwie 2010, o 13:02
autor: daniell
Może w tym tygodniu podjadę podłączę się pod SD,bo w Lublinie jest dużo osób co ma kompa ale mało z SD a kolejka do tego warsztatu bardzo długa i będę wiedział co moim :mb: jest nie tak.

Kopcenie i strata mocy

: 11 cze 2010, o 08:48
autor: cypek79
Witam , mam podobny problem w MB 203 2.7 CDI strasznie kopci tyle że u mnie auto jak jest zimne to chodzi jak burza gdy jednak rozgrzeje się zaczyna tracić moc, po zatrzymaniu, zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto chwilkę chodzi normalnie a potem ledwie jedzie i zmienia biegi przy ok 2000 obrotów, tak jakby turbina wcale nie załączała się. Podłączenie kompa zakańcza się cały czas błędem P 1403 Exhaust Gas Recirculation EGR negative control Variation, Rate Low.... co sądzicie o tym??? Zaznaczę że właśnie jestem po wymianie kolektora ssącego z nową listwą. Czy to konkretnie może być zawór EGR czy może ten filtr cząsteczek stałych??? Czy ten filtr cząsteczek stałych znajduje się zaraz za kolektorem wydechowym??.... Proszę o pomoc

: 11 cze 2010, o 16:11
autor: V126
Który rok samochodu? Zobacz do EGRa przecież to jest pod osłoną silnika i dostęp po jej zdjęciu jak ta lala. Może tam jest masa syfu i trzeba wyczyścić.

: 12 lip 2010, o 09:57
autor: toopaq
Siemanko!
Mam podobny problem. Autko z rana ciągnie pięknie a jak jest ciepłe to nie ten sam wóz. Chcę jeszcze dodać że jak nie ciągnie to słysze tak jakby stukanie metaliczne. Wydaje mi się że to jeden z wtrysków tylko nie mogę sobie wyobrazić czemu czasami chodzi pięknie a czasami aż boje się głębiej wcisnąć na gaz. Chmura dymu towarzyszy w tym przypadku.
Osobiscie podejżewam zanieczyszczenia na wtryskach ale może jakieś rady z waszej strony?
Pozdrawiam

: 12 lip 2010, o 22:14
autor: daniell
toopaq, Powiem Ci tak wtryski sprawdzisz pod kompem,ja dziś odebrałem auto od mechanika,wymieniałem kolektor ssący,bo klapki się rozleciały.2 się oberwały i wpadły do środka,jedna wisiała na włosku a tylko jedna była ok.też miałem za sobą czarną chmurę dymu a dzwięk silnika zostawiał wiele do życzenia,słychać było klekotanie,nie była to tania operacja bo suma cztero cyfrowa :-( ale teraz idzie jak trzeba,turbinka sprawna.

: 16 lip 2010, o 09:16
autor: piapia
toopaq pisze:Siemanko!
Mam podobny problem. Autko z rana ciągnie pięknie a jak jest ciepłe to nie ten sam wóz. Chcę jeszcze dodać że jak nie ciągnie to słysze tak jakby stukanie metaliczne. Wydaje mi się że to jeden z wtrysków tylko nie mogę sobie wyobrazić czemu czasami chodzi pięknie a czasami aż boje się głębiej wcisnąć na gaz. Chmura dymu towarzyszy w tym przypadku.
Osobiscie podejżewam zanieczyszczenia na wtryskach ale może jakieś rady z waszej strony?
Pozdrawiam
Sprawdz jeszcze czujnik ciśnienia na szynie CR. Jest na froncie silnika nad pompą paliwa.
Po odłączeniu silnik pracuje metalicznie/stukowo, tak jakby kąt wtrysku był nieodpowiedni.

pozdrawiam

[ Dodano: 2010-07-16, 09:22 ]
cypek79 pisze:Witam , mam podobny problem w MB 203 2.7 CDI strasznie kopci tyle że u mnie auto jak jest zimne to chodzi jak burza gdy jednak rozgrzeje się zaczyna tracić moc, po zatrzymaniu, zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto chwilkę chodzi normalnie a potem ledwie jedzie i zmienia biegi przy ok 2000 obrotów, tak jakby turbina wcale nie załączała się. Podłączenie kompa zakańcza się cały czas błędem P 1403 Exhaust Gas Recirculation EGR negative control Variation, Rate Low.... co sądzicie o tym??? Zaznaczę że właśnie jestem po wymianie kolektora ssącego z nową listwą. Czy to konkretnie może być zawór EGR czy może ten filtr cząsteczek stałych??? Czy ten filtr cząsteczek stałych znajduje się zaraz za kolektorem wydechowym??.... Proszę o pomoc
Jak się nie mylę Twoje auto posiada elektroniczny EGR (EEGR). Auto wchodzi w tryb awaryjny, jeżeli EGR się przywiesi. Niestety jego czyszczenie pomaga na krótką chwilę (w myjce ultradźwiękowej). U mnie po wymianie na nowy (ok. 500zł) problem znikł w 100%.


pozdrawiam

: 21 lip 2010, o 17:47
autor: michal98
Witam,
Mam MB W203 220 CDI z 2000r. Mam bardzo podobny problem do opisanych powyżej. Samochód:
- mocno dymi (chmura czarnego dymu) przy przyspieszaniu
- przy postoju na biegu D (np na czerwonym świetle) są momenty jak gdyby chciał przyspieszyć, pojawia się gęsta chmura czarnego dymu i za chwilę wraca do normalnych obrotów; sytuacja powtarza się cyklicznie

Do tej pory wymieniłem już:
- kolektor ssący
- interkuler
- przepływomierz
- sprawdziłem wtryski na komputerze - były OK

Bardzo proszę o pomoc jeżeli mieliście podobny problem lub znacie mechanika (najlepiej okolice Radomia lub Kielc), który mogłby sobie z tym poradzić.

: 21 lip 2010, o 18:02
autor: V126
A przewody łączące turbo - intercooler i intercooler EGR? A co z samym EGR?

: 21 lip 2010, o 18:35
autor: mugger
Dzisiaj właśnie widziałem taką C-klasę limuzyna na pabianickich numerach w Łodzi... dymiła jak cholera... naprawdę kiepsko to wyglądało :boisie:

: 21 lip 2010, o 23:30
autor: mercfan
Nie wiem czy przypadkiem nie mówisz o jednym takim C270 CDI z lejącymi wtryskami.. Była srebrna na niestandardowej feldze i z jasnym wnętrzem??