Wymiana szczotek w pompie ABS/ESP
: 8 gru 2021, o 20:55
Jak większość z Nas po jakimś czasie w boryka się z kontrolką
tak jak było to u mnie , poczytałem na forum różne artykuły i zacząłem działać . Oczywiście wizyta na SD musiała być , błędy były i nie było loteria , a wszystko przez to że szczotki raz kontaktowały a raz nie , więc następnego dnia wziąłem się do roboty
Narzędzia potrzebne do naprawy :
- TORX 25
- Grzechotka + przedłużka
- ściągacz do łożysk
- szczotki 5x5x12
- lutownica + cyna
- szczypce boczne
- sciereczka
- smar do łożysk
- imadło
- długa nasadka 13 na 1/4
- młotek
- ściereczka
Przystępujemy do pracy !
Maska do góry maksymalnie pionowo dla lepszego komfortu i lepszego światła . Zabieramy się za pompę ABS/ESP .
stajemy przy lewym błotniku i patrzymy na tył pompy , która jest przykręcona na dwie śruby TORX ,
jedną z nich od strony silnika ,odkręcamy grzechotką z przedłużka drugą zaś samą grzechotką z torx 25 , następnie odciągamy całość od pompy i mamy to w ręku
w związku z tym iż wyszła całość ( czasami obudowa schodzi a silniczek zostaje ) musiałem pójść do imadła i w tym momencie potrzebna jest ściereczka aby nie uszkodzić trzpienia prowadzącego który montujemy w imadle i odciągamy obudowę
Po odciągnięciu obudowy od wirnika , zakręcamy wirnik w imadle łożyskiem do góry
Teraz potrzebny bedzie nam ściągacz do łożysk - bardzo uważnie trzeba to robić aby nie uszkodzić podkładki pod łożyskiem ( rób to dłużej a dokładniej )
po ściagnięciu zobaczymy podkładkę która jest istotna i należy zapamiętać którą stroną była ułożona
ściągamy podkładkę i kładziemy w bezpieczne miejsce i mamy dostęp do elektroniki
ściagamy , odwracamy i mamy widok zużytych szczotek ( te aktualnie nie były takie złe ale w drugiej nie było ich wcale a post na forum musiał być )
wyciagamy stare szczotki , odcinamy możliwie najwiecej przy styku drutu który fabrycznie jest zgrzewany
następnie lutujemy , pamiętaj aby dobrze ułożyc drucik aby miały możliwy ruch
teraz zakładamy elektronikę na wirnik oraz podkładkę lekko przesmaruj smarem do łożysk trzpień
teraz nabijamy łożysko
Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności trzeba uważać na oringi które warto nasmarować jakimś lekkim smarem by przy wkładaniu ładnie wszystko weszło i mamy nową pompę
tak jak było to u mnie , poczytałem na forum różne artykuły i zacząłem działać . Oczywiście wizyta na SD musiała być , błędy były i nie było loteria , a wszystko przez to że szczotki raz kontaktowały a raz nie , więc następnego dnia wziąłem się do roboty
Narzędzia potrzebne do naprawy :
- TORX 25
- Grzechotka + przedłużka
- ściągacz do łożysk
- szczotki 5x5x12
- lutownica + cyna
- szczypce boczne
- sciereczka
- smar do łożysk
- imadło
- długa nasadka 13 na 1/4
- młotek
- ściereczka
Przystępujemy do pracy !
Maska do góry maksymalnie pionowo dla lepszego komfortu i lepszego światła . Zabieramy się za pompę ABS/ESP .
stajemy przy lewym błotniku i patrzymy na tył pompy , która jest przykręcona na dwie śruby TORX ,
jedną z nich od strony silnika ,odkręcamy grzechotką z przedłużka drugą zaś samą grzechotką z torx 25 , następnie odciągamy całość od pompy i mamy to w ręku
w związku z tym iż wyszła całość ( czasami obudowa schodzi a silniczek zostaje ) musiałem pójść do imadła i w tym momencie potrzebna jest ściereczka aby nie uszkodzić trzpienia prowadzącego który montujemy w imadle i odciągamy obudowę
Po odciągnięciu obudowy od wirnika , zakręcamy wirnik w imadle łożyskiem do góry
Teraz potrzebny bedzie nam ściągacz do łożysk - bardzo uważnie trzeba to robić aby nie uszkodzić podkładki pod łożyskiem ( rób to dłużej a dokładniej )
po ściagnięciu zobaczymy podkładkę która jest istotna i należy zapamiętać którą stroną była ułożona
ściągamy podkładkę i kładziemy w bezpieczne miejsce i mamy dostęp do elektroniki
ściagamy , odwracamy i mamy widok zużytych szczotek ( te aktualnie nie były takie złe ale w drugiej nie było ich wcale a post na forum musiał być )
wyciagamy stare szczotki , odcinamy możliwie najwiecej przy styku drutu który fabrycznie jest zgrzewany
następnie lutujemy , pamiętaj aby dobrze ułożyc drucik aby miały możliwy ruch
teraz zakładamy elektronikę na wirnik oraz podkładkę lekko przesmaruj smarem do łożysk trzpień
teraz nabijamy łożysko
Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności trzeba uważać na oringi które warto nasmarować jakimś lekkim smarem by przy wkładaniu ładnie wszystko weszło i mamy nową pompę