Strona 1 z 1

Szarpnięcie i falowanie automat

: 26 sty 2022, o 13:12
autor: Ziel12
Witam, pacjent 2.2cdi problem następujący na zimnym silniku nie zawsze lecz często zdarza się ze między 2 a 3 potrafi szarpnąć, bujnie tak samochodem w przód i w tył, bieg zmieni ale obroty wtedy lubią popływać delikatnie pływają max w przedziale 1000-1500 o 100rpm wyżej nie. Wszystko mija po przejechaniu dwóch kilometrów, wskazówka temp wody przekroczy tylko minimalnie 40 stopni i wszystko gra. Na ciepłym 0 problemów. Olej zmieniony kilka tysięcy temu zgodny z norma fuchs atf. Diagnoza SD nic nie wykazała, problem pojawił się jak zaczęło się robić zimniej okolice października, początkowo z dnia na dzień zaskoczyło mnie to ze szarpnięcie było między 1 a 2 przez 200 metrów(wystarczyło tyle przejechać), potem już nic, ani falowan ani szarpnięć, jeżdżę tak ponad 6-7 tysięcy km, trasy długie trzaskam nic sie nie dzieje, a teraz występuje to między 2 a 3, ale nie zawsze. Generalnie mogę pomijać to zjawisko jak po prostu ruszam żwawiej/agresywniej od startu do tych 2500rpm, ale jak potem gdzieś mnie zaskoczy korek czy zwolnię to to zjawisko może wystąpić. Spotkałem wiele osób już, wymienić się spostrzezeniami i wiele osób tego problemu nie załatało, wymieniali lock up, kostki, olej i dalej jeżdżą, to może być kwestia oprogramowania skrzyni? Czy po prostu skrzynia już po zmianie oleju będzie tak żyła swoim życiem?Ktoś z was miał podobnie? Dodam ze problem dopiero może się pojawić następnego dnia, w dniu tym samym jak auto ostygnie już to nie wystepuje

Re: Szarpnięcie i falowanie automat

: 26 sty 2022, o 16:51
autor: Przybek
Problem stary jak świat i 722.6xx w W203 - zaczyna Ci umierać elektrozawór Lock-up. Możesz go profilaktycznie wymienić i mieć nadzieję że to akurat było przyczyną (bo jednak nie zawsze tak jest, 5% przypadków ma inną przyczynę a poprawiony zawór trochę siana kosztuje) lub jeździć dopóki nie pojawią się błędy w sterowniku i wtedy diagnoza jest pewniejsza.

Re: Szarpnięcie i falowanie automat

: 26 sty 2022, o 17:21
autor: Ziel12
Przybek pisze: 26 sty 2022, o 16:51 Problem stary jak świat i 722.6xx w W203 - zaczyna Ci umierać elektrozawór Lock-up. Możesz go profilaktycznie wymienić i mieć nadzieję że to akurat było przyczyną (bo jednak nie zawsze tak jest, 5% przypadków ma inną przyczynę a poprawiony zawór trochę siana kosztuje) lub jeździć dopóki nie pojawią się błędy w sterowniku i wtedy diagnoza jest pewniejsza.

Z czystej ciekawości długo z tym można pojeździć? Obiło mi się o uszy ze nawet kilkadziesiąt tysięcy. Pamietam zmieniłem olej i jakiś czas po to się zaczęło właśnie dziać. Mógł na tym od razu ucierpieć lock-up czy po prostu wymiana oleju go dobiła/ujawniła nieprawidłowości?

Re: Szarpnięcie i falowanie automat

: 26 sty 2022, o 18:13
autor: Przybek
Uwierz że naprawdę długo - osobiście znam W203, które z tym problemem zrobiło już ponad 40K :)
Zawór zużywa się z czasem i jak był olej zmieniany to mogło go przypchać albo wypłukać syf który paradoksalnie sprawiał że jeszcze jakoś normalnie to działało.

Re: Szarpnięcie i falowanie automat

: 31 sty 2022, o 13:02
autor: Ziel12
Przybek pisze: 26 sty 2022, o 18:13 Uwierz że naprawdę długo - osobiście znam W203, które z tym problemem zrobiło już ponad 40K :)
Zawór zużywa się z czasem i jak był olej zmieniany to mogło go przypchać albo wypłukać syf który paradoksalnie sprawiał że jeszcze jakoś normalnie to działało.
Rozumiem, dobrze wiedzieć, dzięki zatem, póki co daje sobie na luz, zobaczymy z czasem, moze przy okazji kiedyś zrobię,starczy mi już przygód i generowania kosztów bo jakby się jeszcze okazało, ze to by za wiele nie poprawiło to :yyy: :uee:
Zapomniałem tez wcześniej dodać bo dziś miało to miejsce, ze w sumie nie występuje to jako typowo w przejściu 2 na 3 tylko mam drugi bieg zapięty i jadę stała prędkość dajmy na to 1500-1800rpm i wtedy szarpnie i faluje, to coś zmienia w podejściu do sprawy czy dalej lock-up klęka?

Re: Szarpnięcie i falowanie automat

: 31 sty 2022, o 14:38
autor: Przybek
Nadal idzie w stronę lockup'u.

Re: Szarpnięcie i falowanie automat

: 31 sty 2022, o 15:13
autor: Ziel12
Dzięki!

Re: Szarpnięcie i falowanie automat

: 10 mar 2022, o 19:51
autor: rk4diusz
U mnie to samo :) wymiana oleju i płyty nie pomogla, więc chyba lockup. Ten zawór jest tylko jeden?

A jakie są objawy zużycia innych zaworów? Błędów nie wyrzuca i już nie chce w ciemno wszystko wymieniać.

Re: Szarpnięcie i falowanie automat

: 10 mar 2022, o 20:46
autor: Przybek
Lock-up masz jeden i jest najdroższym elektrozaworem :P Objawy innych zaworów to np. szarpnięcia przy zmianie biegów (jak się zacina) lub uślizgi (nieszczelny, podobne jak przy zużytych tarczkach) oraz całkowity brak biegu (bardzo rzadko). Najtrudniejszy do identyfikacji usterki jest zawór 2-3 bo w jego przypadku objawy są dokładnie takie same jak przy zużytych tarczkach (najczęściej wykonywana zmiana zbiegu przez skrzynię i ciężko zgadnąć co się rozsypało).

Re: Szarpnięcie i falowanie automat

: 12 mar 2022, o 11:58
autor: Ziel12
U mnie w sumie jakby się uspokoiło, dziwne.. ostatnio pare długich tras, przegoniony mocno, szarpniec ani falowan nie ma, dopiero przedwczoraj, gdy auto już w tryb miastowy poki co wróciło to mi tylko raz szarpło,a tak spokoj był długi czas, jeśli były trasy, ale porównując do tych wcześniej to teraz w skali to 1/10, wtedy 8/10 szarpnięcie, pasażer nie odczuł. Nie wiem czy po prostu skrzyni nie podoba się codziennie przejazd przez dwa progi zwalniające i namolny wyjazd na dwójce z osiedla :haha: spodobało się i głupieje naśladując ruch :rotfl: :terefere:
rk4diusz pisze: 10 mar 2022, o 19:51 U mnie to samo :) wymiana oleju i płyty nie pomogla, więc chyba lockup. Ten zawór jest tylko jeden?

A jakie są objawy zużycia innych zaworów? Błędów nie wyrzuca i już nie chce w ciemno wszystko wymieniać.
Jakbys był w stanie to informuj o postępach , jeśli podejmiesz się jakiś działań.

Re: Szarpnięcie i falowanie automat

: 23 lip 2022, o 20:33
autor: Babylonplast
Przybek pisze: 26 sty 2022, o 18:13 Uwierz że naprawdę długo - osobiście znam W203, które z tym problemem zrobiło już ponad 40K :)
Zawór zużywa się z czasem i jak był olej zmieniany to mogło go przypchać albo wypłukać syf który paradoksalnie sprawiał że jeszcze jakoś normalnie to działało.
Problem ten sam.
Zamiana płyty i filtra z olejem nie spowodowało poprawy.
Chyba zawór.
Może podpowiesz numer tego zaworu Lock-up.
Dziekuje

Re: Szarpnięcie i falowanie automat

: 24 lip 2022, o 01:01
autor: Przybek
Babylonplast pisze: 23 lip 2022, o 20:33 Może podpowiesz numer tego zaworu Lock-up.
Dziekuje
Numery części podajemy w dziale VIP, jak się tam dostać masz info na forum. W drodze wyjątku byłbym taki miły i Ci podał te cyferki, ale :censored: :censored: :censored: nie wpisałeś VINu tam gdzie trzeba w profilu, więc nawet nie wiem do której wersji skrzyni miało to by być, więc numeru nie dostaniesz.

Re: Szarpnięcie i falowanie automat

: 24 lip 2022, o 08:23
autor: Babylonplast
Przepraszam. Wszystko poprawie.

Re: Szarpnięcie i falowanie automat

: 24 lip 2022, o 12:21
autor: Babylonplast
Przybek pisze: 24 lip 2022, o 01:01
Babylonplast pisze: 23 lip 2022, o 20:33 Może podpowiesz numer tego zaworu Lock-up.
Dziekuje
Numery części podajemy w dziale VIP, jak się tam dostać masz info na forum. W drodze wyjątku byłbym taki miły i Ci podał te cyferki, ale :censored: :censored: :censored: nie wpisałeś VINu tam gdzie trzeba w profilu, więc nawet nie wiem do której wersji skrzyni miało to by być, więc numeru nie dostaniesz.
WDB2032161F229986
Dziekuję