Strona 1 z 1

Czujnik kąta skrętu kierownicy

: 4 mar 2024, o 16:12
autor: Wolfik
Witam wszystkich.
Wyświetla błąd ESP. Nie działa tempomat. ASR działa.
Przyczyną mogła być zabawa na szutrowej drodze i wpadnięcie bokiem w sporą dziurę (kierownica straciła kilka stopni do prawidłowej pozycji). Kierownica nastawiona, geometria również.
Podpięty komputer wskazał uszkodzenie tego czujnika. Reset błędu nie pomógł.
Bardzo proszę o pomoc w dopasowaniu pasującego czujnika.
Oryginalny czujnik ma nr: A1694640618 i wiele innych oznaczeń, które nie wiem, czy mają znaczenie.

Re: Czujnik kąta skrętu kierownicy

: 4 mar 2024, o 22:42
autor: Dziki Mar
Takie rzeczy dla użytkowników VIP. Zapraszam...
Na zachętę:
A 169 464 03 18
A 169 464 06 18
A 169 464 12 18
A 169 464 08 18
A 169 464 15 18 - najnowszy

Re: Czujnik kąta skrętu kierownicy

: 12 mar 2024, o 14:58
autor: Wolfik
Założony używany A1694640318 działał przez ok 50km. Niestety powrócił komunikat "ESP faulty visit workshop".
Tempomat ponownie przestał działać, ale próba jego uruchomienia nie skutkuje tym razem wyświetleniem żadnego komunikatu.

Na początku czujnik został założony w nieprawidłowej pozycji i komputer wyświetlał błędy:

C1036 - Magistrala CAN: komunikacja z czujnikiem skrętu kierownicy - nieciągły
C1172 - czujnik kąta skręcenia koła, błąd wewnętrzny -nieciągły
C1707 - Błąd wewnętrzny - nieciągły
9353 - Czujnik kąta skrętu kierownicy, sygnał niestabilny - nieciągły

Po ustawieniu czujnika z komputerem na pozycję "0" na prostych kołach wszystkie błędy zostały skasowane i było ok przez 50km

Niedługo mechanik sprawdzi jeszcze raz błędy na komputerze.
Macie może przypuszczenia co może być na rzeczy? Czego szukać w takim przypadku, na co zwrócić uwagę?

Re: Czujnik kąta skrętu kierownicy

: 12 mar 2024, o 15:29
autor: Dziki Mar
Mi się obiło o uszy, że trzeba kręcić kierownicą do oporu lewo - prawo....Jeśli został niepoprawnie założony i ruszono kierownicą to mógł ulec uszkodzeniu.

Re: Czujnik kąta skrętu kierownicy

: 12 mar 2024, o 15:56
autor: Wolfik
Właśnie byłem kręcić i nie pomogło. Ale!
W akcie desperacji wyłączyłem i włączyłem przycisk ESP. Pojawił się komunikat (nie zapamiętałem) - coś w stylu "brak informacji" czy "brak komunikatu" i błąd ESP zniknął. Przejechałem kawałek i jest ok.
Czujnik chyba jest sprawny i poprawnie założony. Najgorzej, że się na tym nie znam, a w renomowanych warsztatach tylko wymiana na nowy albo całej kolumny czujnikiem. Czas pokaże co dalej.