SPRYSKIWACZE!! POMOŻE KTOŚ???

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
nosferatu997
VIP
Posty: 501
Rejestracja: 5 paź 2010, o 11:59
VIN:
Lokalizacja: Wawa/Cz-wa

Post autor: nosferatu997 »

OlO pisze:Wyglada to nastepujaco: kiedy odpalam samochod wszystko dziala, zrobie kilka kilometrow i spryskiwacze przestaja dzialac, po ponownym uruchomieniu silnika znow dzialaja ale tylko przez chwile i znow przestaja. Płyn jest, wycieraczki dzialaja bez jakichkolwiek zastrzezen wiec nie rozumiem co moze sie dziac :bezradny: .
Czy ktoś już sobie z tym poradził? Wczoraj okazało się, że u mnie dzieję się tak samo...
C220 CDI SportCoupe "Evolution" 2002r.
galeria:
album_personal.php?user_id=4947
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Bylo juz troche na forum o cofajacym sie plynie do spryskiwaczy. Poszukajcie.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
nosferatu997
VIP
Posty: 501
Rejestracja: 5 paź 2010, o 11:59
VIN:
Lokalizacja: Wawa/Cz-wa

Post autor: nosferatu997 »

Nie chodzi mi o to, że działają "za trzecim razem".... Przeczytaj cytat, który wrzuciłem.

Wcześniej tak nie miałem - wczoraj pierwszy raz się objawiło.
C220 CDI SportCoupe "Evolution" 2002r.
galeria:
album_personal.php?user_id=4947
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Sorki, nie doczytalem. W takim badz razie najprawdopodobniej nie styka stycznik we wlaczniku spryskiwaczy (ten w srodku). Nie jestem pewien, ale wydaje mi sie ze mozna tam sie dostac i przeczyscic styki. Bede w przyszlym tygodniu wymienial kierownice, wiec przy okazji obejrze co i jak i napisze jak to jest zbudowane.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Pompka w W203 nie ma zaworka zwrotnego.Zaworki są w spryskiwaczach.
Pompka ma ograniczony przez przedniego SAM-a czas działania ciągłego do 15 sekund.
W SAM-ie jest również układ pomiarowy, gdy pompka pobiera za duży lub za mały prąd zostaje natychmiast wyłączona.Czas 15 sekund na wypadek zacięcia przycisku w dźwigni.
Wyłączenie przy za dużym prądzie gdy pompka jest zatarta lub zamarznięta.Przy za małym prądzie gdy w zbiorniczku nie ma już płynu i nie ma co pompować. Te informacje powinny kolegom ułatwić znalezienie problemu.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

Nie chcę się tutaj wymądrzać, bo nic nie przychodzi mi do głowy co może być przyczyną, ale myślę że manetka(przełącznik) nie ma tu nic wspólnego z tym problemem...dlatego ponieważ problem nastąpił u niektórych jak i u mnie- nagle. Gdyby zaśniedziały styki to objawiało by się to tym że raz działało by dobrze a raz źle. Kolega Noc podsunął małą podpowiedź :W SAM-ie jest również układ pomiarowy, gdy pompka pobiera za duży lub za mały prąd zostaje natychmiast wyłączona. Tak więc, całkiem możliwe że pompka kończy żywot lub już zasyfiała i ciężko kręci, dlatego odcina prąd. Ale to tylko przypuszczenia...
Ostatnio zmieniony 9 sty 2011, o 11:54 przez lukzlo22, łącznie zmieniany 2 razy.
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
OlO
VIP
Posty: 49
Rejestracja: 7 mar 2009, o 09:55
VIN:
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: OlO »

Ja przychylam sie do teori kolegi NOC gdyż po wymianie pompki wszystkie inne obiawy ustapily.
OlO pozdrawia *Mercedes_CDI* , Rumcajs, Wesoł i Lokis

* * * GALERIA!! * * * MB W203 Sport Cuope - 2,2CDI
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

Dziś rozwiązałem problem u siebie ze spryskiwaczami, i mogę potwierdzić że założenie zaworka przeciw zwrotnego rozwiązało problem. Nie wiem na jak długo ten patent pomoże, ale wszystko działa tak jak przedtem :zacieszacz:
Dla zainteresowanych średnica wężyka idącego do pompki to 6mm....
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
kzemaniek
VIP
Posty: 5
Rejestracja: 30 sie 2010, o 10:50
VIN:
Lokalizacja: Bytom

Post autor: kzemaniek »

Witam!!
Było już o tym na forum i jeżeli działa wszystko poprawnie po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika to na 99% moduł SAM . Ja mam taki sam problem i znalazłem na tym forum posta w którym kolega pisał że jest jakiś "spec"od tego w Czeladzi na Śląsku koszt około 300 zł
Pozdrawiam
Wojtas63
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 4 mar 2011, o 19:51
VIN:
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Wojtas63 »

Witam, lewy spryskiwacz słabo psika nie wiecie może co się z nim dzieje? pomóżcie :) wszystko po drodze sprawdzałem :)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Zamień przewód (od lewego spryskiwacz podłącz pod prawy) jeśli dalej będzie prostata - to spryskiwacz zapchany. Możesz próbować przetkać, ale...
P.S. Gwoli kultury, bo to forum Mercedesa viewforum.php?f=8
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
wilkm09
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza

Post autor: wilkm09 »

Miałem problem ze spryskiwaczem działał tak iż po 1 naciśnięciu nie nie leciało za 2 leciało troszkę za 3 leciało normalnie założyłem zaworek zwrotny i działa beż zarzutu :)
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

Sprawa ze spryskiwaczem jest w zasadzie prosta, nasze w203 mają pompki które mają już w sobie jakby zaworek przeciw zwrotny, i one po jakimś czasie już nie trzymają mimo tego że pompka nadal jest dobra. Dlatego trzeba takiej pompce pomóc i założyć zastępczy zaworek....ewentualnie jak ktoś nie ma co robić z pieniążkami to kupić nową pompkę :ok:
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2011, o 13:41 przez lukzlo22, łącznie zmieniany 1 raz.
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

gdzie taki zaworek kupić lub od czego pasuje ?
Pozdrawiam
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

w motoryzacyjnym sklepie kupisz taki zaworek. z reguły takie zaworki są uniwersalne. tylko średnica na wężyk musi byc podobna.
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie, szyby, blachy”