SPRYSKIWACZE!! POMOŻE KTOŚ???

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

W mojej "C" (i nie tylko w mojej - zjawisko obserwowałem również w W202 z "rybką") dzieje się często tak: uruchamiam silnik i chcę od razu uruchomić wycieraczki na pracy przerywanej - nie da się. Trzeba uruchomić na pracę ciągłą i wrócić na przerywaną. Wtedy wszystko zaczyna działać - praca przerywana i spryskiwacz. Zostawiam na razie temat w spokoju bo żadnego remedium w książkach nie znalazłem, a widzę że problem dotyczy nie tylko mojego auta.
radzioo
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 16 cze 2008, o 10:05
VIN:
Lokalizacja: Opole

Post autor: radzioo »

Witam, a ja mam pytanie dotyczące średnicy przewodu który podaje płyn do spryskiwacza, czy wiecie jaka ona jest ? Chciałbym kupić zaworek zwrotny, tylko nie wiem za bardzo na jakie fi. I jeszcze jedno, czy ten przewód jest z czarnej gumy, czy może niebieskiego tworzywa (plastiku ?). Co do pompek to na pewna są dwie (osobno przód i tył). Próbowałem nawet zamienić przewody na pompkach, ale bez skutku, tak więc w pompce raczej zaworka nie ma bo tył działa dobrze a po zamianie byłoby źle :).
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

Mam ten sam problem ze spryskiwaczami co OlO i takie same objawy ,jestem przekonany że to nie włącznik wycieraczek tylko być może przekaźnik tylko nie wiem gdzie go szukać ,może ktoś wie gdzie on się znajduje i jakie ma oznaczenie lub kolor?wyjmę dziada obejrzę może ma coś ze stykami ,nie obstawiam że to bezpiecznik.

[ Dodano: 2010-01-22, 17:00 ]
Ok już znalazłem na forum opis . Szukajka pomogła.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
damian94
VIP
Posty: 130
Rejestracja: 3 sty 2009, o 15:09
VIN:
Lokalizacja: anglia

spryskiwacz reflektorów

Post autor: damian94 »

prawdopodobnie zgubiła mi się "dysza" spryskiwacza prawego reflektora, bo płyn zamiast na reflektor leci do góry. piszę prawdopodobnie, bo spryskiwacze po spryskaniu zaraz się chowają w zderzaku i nic nie widac. jak zatrzymac je na zewnątrz żeby ich nie uszkodzic? czy ktoś miał taką przypadłośc w aucie? i czy "dysza" jest elementem wymiennym czy trzeba wymienic cały spryskwacz
auto z 2001 270CDI Avantgarde
dzięki za rady!
C270 CDI 2001 AVANTGARDE
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

Wystarczy, odchylić klapkę od spryskiwacza i wysunąć ręcznie dyszę, nic się nie stanie. Prawdopodobnie dysza nawaliła a nie zgubiła się. Dysze trzymają się na zatrzaskach więc same wyskoczyć nie dadzą rady. Jest to element wymienny, więc proponuję odpiąć dyszę i spróbuj ją przedmuchać ustami, jeśli zdołasz wydmuchać powietrze przez dyszę to jest do wymiany...
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

No ja u siebie wymieniałem spryskiwacze i musiałem zrzucać zderzak. Sama ta wyskakująca dysza nie jest dostępna jako część zamienna, tylko całe spryskiwacze.

LewyA2038600547
PrawyA2038600647

Numery znalazłem po moim VIN-ie

Cena w ASO w Polsce ok 240 zł/szt brutto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

Kompresssor pisze:Sama ta wyskakująca dysza nie jest dostępna jako część zamienna, tylko całe spryskiwacze.
Dziwna sprawa z tymi spryskiwaczami, można je śmiało rozebrać w sensie że dysze da się odczepić, a nie są dostępne w sprzedaży. W tym przypadku to uważam że sprawę kiepsko rozwiązali :dobani:
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
damian94
VIP
Posty: 130
Rejestracja: 3 sty 2009, o 15:09
VIN:
Lokalizacja: anglia

Post autor: damian94 »

dzięki wszystkim za porady, widzę, że nie pozostaje mi nic innego jak szukanie tej dyszy po auto złomach albo w ostateczności kupno całego spryskiwacza za 25GBP
C270 CDI 2001 AVANTGARDE
covacsxxx
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 2 gru 2010, o 18:59
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: covacsxxx »

macie na to rozwiazanie bo ja mam podobny problem, ba...wrecz identyczny
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

u mnie pomogła zamiana miejscami silniczków spryskiwaczy (mam kombi ) i teraz przy dużych mrozach działają :ostr:
Pozdrawiam
covacsxxx
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 2 gru 2010, o 18:59
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: covacsxxx »

hmm..w takim razie ja chyba zakupię nowy silniczek i moze pomoze. dziekuje
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

jeżeli nie pomoże to pozostaje sprawdzenie SAM-a i ewentulna naprawa lub podmiana na inny nie uszkodzony
Pozdrawiam
covacsxxx
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 2 gru 2010, o 18:59
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: covacsxxx »

sorki jesli wyda to sie glupie pytanie ale sam to komp pokladowy czy cos innego ??
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

SAM to moduł załączania.Ogólnie rzecz biorąc wykonuję on polecenia wysyłane przez sterownik główny.
C 200 CDI 2004
sojs
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 2 lis 2010, o 20:44
VIN:
Lokalizacja: Karniowice
Kontakt:

Post autor: sojs »

Widzę że mam podobny problem więc się podłącze...

U mnie wygląda to tak:

na włączonym zapłonie(silnik nie włączony) sika elegancko, jak zapale silnik to naciskam i silnik pracuje przez pół sekundy, za drugim razem znów pół sekundy ale troszkę psiknie, a za trzecim razem leci już elegancko.

Co to może być że akurat po włączeniu silnika tak się dzieje?
www.strona.soldach-pol.nazwa.pl --> indywidualne dachy i budynki !
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie, szyby, blachy”