hamulec ręczny - proszę o porade

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

u mnie hamulec się zazębia i jest to wyraźnie wyczuwalne podobnie jak w hamulcu tradycyjnym.
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

mercmarcin pisze:u mnie hamulec się zazębia i jest to wyraźnie wyczuwalne podobnie jak w hamulcu tradycyjnym.
U mnie też! Specjalnie dla Ciebie policzyłem wczoraj tryknięcia. Jest ich 5
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
LuLs
VIP
Posty: 50
Rejestracja: 31 sie 2008, o 19:36
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: LuLs »

Kompresssor pisze:
mercmarcin pisze:u mnie hamulec się zazębia i jest to wyraźnie wyczuwalne podobnie jak w hamulcu tradycyjnym.
U mnie też! Specjalnie dla Ciebie policzyłem wczoraj tryknięcia. Jest ich 5

U mnie jest tak samo - słychać i czuć pod nogą specyficzne przeskakiwanie zębów przy zaciąganiu.

Po zakupie mojego :mb: pedał ręcznego leciał prawie na sam dół a ja niestety nieświadom tego jak ma być prawidłowo ( bo to mój pierwszy :mb: ) tak jeździłem, do czasu kiedy właśnie linka ręcznego się wyczepiła. Szybka regulacja pod tylnią kanapą i teraz wszystko gra :):)
w203 2.7 CDI Avantgarde 2001r - 15.07.2010 SKRADZIONA
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

Kompresssor pisze:U mnie też! Specjalnie dla Ciebie policzyłem wczoraj tryknięcia. Jest ich 5
u mnie identycznie, więc przyjmuje, że wszystko jest w jak najlepszym porządku.
dzieki Kompressor i pozdrawiam.
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
rocket
VIP
Posty: 148
Rejestracja: 4 lut 2009, o 00:13
VIN:
Lokalizacja: Znikąd

Post autor: rocket »

witam ponownie... a więc koła się odblokowały... ale problem powraca przynajmniej w 2/5 zaciągnięć... po chwili jak ruszę odblokowuje no ale... Podpowiedzcie gdzie dokłądnie tej linki pod siedzeniem szukac? Spróbuje na początek tak bo serwis juz chciał koła zdejmować i rozbierać ręczny...
s203 2.2cdi
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

viewtopic.php?t=1448 Zobacz czy po spuszczeniu hamulca linka pod tylną kanapą się luzuje, jeśli tak, to zwalaj koła szczęka musi się przycierać, jeśli nie, to linka.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
rocket
VIP
Posty: 148
Rejestracja: 4 lut 2009, o 00:13
VIN:
Lokalizacja: Znikąd

Post autor: rocket »

Sprawa hamulca rozwiązana - pacjent przeżył, diagnoza - zapieczenie zacisku tylnego lewego koła..., czas: 1h, koszt operacji - 150zł (ASO) - bo cholery juz dostawałem jak słyszałem w "nieASO" - panie zostaw Pan auto i odbierz na drugi dzień (nawet jak sie konkretnie na dzień i godz umówiłem...)

P.S dzieki wszystkim za podpowiedzi, linke znalazłem, ale j/w regulacja nic nie dała..,
s203 2.2cdi
Awatar użytkownika
kszalek
VIP
Posty: 92
Rejestracja: 10 lis 2010, o 19:44
VIN:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: kszalek »

Mam problem z ręcznym w świeżo zakupionym w203. Zaciąga się do końca co prawda, ale "chwyta" dopiero na samym końcu - przy maxymalnym wciśnięciu pedału.Przy ruszaniu na ręcznym czuć że delikatnie trzyma, ale kontrolka się nie pali, nic nie pika. Czy naciągnięcie linki może tutaj coś pomóc? Miał już ktoś taki problem?
w203 c220cdi 2004 classic kombi
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

kszalek pisze:Czy naciągnięcie linki może tutaj coś pomóc?
Hamulec pomocniczy reguluje się za pomocą rozpieraczy szczęk hamulcowych.


Sam mechanizm pod tylną kanapą powinno się przy serwisie dokładnie posmarować.
kszalek pisze:kontrolka się nie pali, nic nie pika.
A powinno! - sprawdź czujnik położenia dźwigni hamulca pomocniczego.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
kszalek
VIP
Posty: 92
Rejestracja: 10 lis 2010, o 19:44
VIN:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: kszalek »

Kolego, mógłbyś mi wytłumaczyć gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik?

Na forum znalazłem tylko: dejmujesz plastikowa oslone zespolu hamulca pomocniczego. Zdejmujesz linke hamulca pomocniczego i odpinasz zlacze od czujnika polozenia pedalu. Pociagasz delikatnie zespol pedalow na bok i uklad wychodzi.

ale niewiele mi to daje. Może jakiś obrazek?
w203 c220cdi 2004 classic kombi
Awatar użytkownika
nosferatu997
VIP
Posty: 501
Rejestracja: 5 paź 2010, o 11:59
VIN:
Lokalizacja: Wawa/Cz-wa

Post autor: nosferatu997 »

V126 pisze:No i właśnie u mnie nic nie tryka, w tym sęk. On po prostu jednostajnie zagłębia się w podłogę i nie ma czegoś takiego, że na przykład muszę go docisnąć do jakiegoś momentu, żeby złapał (zaskoczył ząbek), łapie i zostaje w każdym miejscu gdzie go "zostawię".
U mnie jest to samo - bez standardowego "trykania", ale hamulec trzyma. Tak może być? Czy jest coś nie tak?
C220 CDI SportCoupe "Evolution" 2002r.
galeria:
album_personal.php?user_id=4947
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Pojęcia nie mam, hamulec trzyma (ostatnio wyrwał samochód z rolek na przeglądzie), nie puszcza u mnie już 2 lata nic się nie dzieje, po dobraniu się do szczęk oceniliśmy z ojcem ich pracę jako poprawną, więc raczej nie ma co się martwić. :bezradny:

[ Dodano: 2010-12-01, 23:47 ]
kszalek najpierw musisz zdjąć osłonę nad nogami kierowcy (3 torksy na krawędzi) i wysuwasz ku tyłowi samochodu.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kszalek
VIP
Posty: 92
Rejestracja: 10 lis 2010, o 19:44
VIN:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: kszalek »

Cześć. Udało mi się uruchomić ręczny wg instrukcji (naciąganie pod tylną kanapą), ale nadal mam problem z kontrolką. Hamulec już trzyma, ale jadąc na ręcznym kontrolka się nie zapala.

Mam sprawdzić czujnik położenia hamulca.

Napisałeś - kszalek najpierw musisz zdjąć osłonę nad nogami kierowcy (3 torksy na krawędzi) i wysuwasz ku tyłowi samochodu.

Mógłbyś dokładniej mi opisać co mam zrobić i jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny?? :bezradny:
w203 c220cdi 2004 classic kombi
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Szczerze powiedziawszy nigdy tego nie robiłem to co opisałem to było jak dobrać się do pedału, gdzieś w jego okolicy powinien być czujnik, jego musisz sprawdzić.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
grizzli
VIP
Posty: 57
Rejestracja: 21 lis 2010, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: grizzli »

Witam.
Wczoraj wciskając pedał hamulca ręcznego stwierdziłem następujące objawy:
1-pedał wchodzi jak w masło opór dopiero na samym końcu prawie w podłodze (wcześniej łapał prawie od razu)
2.przy wciskaniu pedału prawie brak oporu.
Myślałem że pękła linka ale hamulec działa.
Czy linka mogła się tak nagle naciągnąć czy poszło jakieś zabezpieczenie w kole?.
Pozdrawiam

Dziś znalazłem trochę czasu i bazując na dziale zrób to sam problem prawie rozwiązany.Spadła jedna z linek pod tylną kanapą.Niestety prawdopodobnie linka jest zapieczona przy kole ponieważ gdy ją włożyłem na swoje miejsce czuć że ma luz więc przypuszczam że bez naciągnięcia przy kole się nie obejdzie.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 4 sty 2011, o 11:31 przez grizzli, łącznie zmieniany 1 raz.
C 220 Elegance KOMBI 2002 WDB2032061F146761 sequentronic.
Sprinter 412 2,9 1998

Pozdrowienia dla wszystkich Forumowiczów.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy, ABS i ESP”