Strona 6 z 9

: 7 lis 2013, o 22:02
autor: xandercage14
Daj znać czy się udało zobaczysz to od razu po przychodzą 2 liki z 2 kół i są zakończone grzybkami które trzymają się w takim wachadełku. Tak to u mnie wyglądało pod tą klapką

: 7 lis 2013, o 23:36
autor: Gibusik
a dziweku ocierania o tarcze nie slychac?

: 8 lis 2013, o 07:14
autor: krumciu
ten grzybek to to cos ze znakiem mercedesa?

[ Dodano: 2013-11-08, 07:30 ]
pod siedzeniem mam jakby kolko z krzyzykiem przykrecone na pare srob..
pod tym to wszystko sie znajduje?

: 8 lis 2013, o 08:12
autor: murgrabia
tak. odkręć trzy śrubki i będzie mechanizm naciągu linki jak na dłoni

: 8 lis 2013, o 13:22
autor: krumciu
ok zrobione...dalem rade...ale 2 linki byly odczepione od tego trzymacza..odkrecilem i poluzowalem srube i wlozylem linki i dokrecilem...nie na maxa..udalo ,trzyma sie i co najwazniejsze dziala i odbija..dziekuje Panowie za pomoc!!szacun

: 27 lis 2013, o 13:55
autor: paszanova
a dziala normalnie, w sensie nie slychac w czasie jazdy tarcia? bo ja mialem te sama sytuacje, ale po naprawieniu tego, bylo slychac tarcie i trzeba bylo czyscic caly mechanizm w kolach, bo byl zapieczony

: 28 lis 2013, o 20:40
autor: krumciu
nie u mnie ok ale regulowalem pare razy i ustawilem napiecie takie mniej wiecej jak przed "wpadnieciem"nic nie trze, moze za mocno skreciles pod tylnym siedziskiem??ja luzowalem

: 28 lis 2013, o 21:30
autor: paszanova
nie, nie - na pewno nie chodziło o regulację, ustawialiśmy z kumplem kilka razy i tarło.. dopiero po przeczyszczeniu mechanizmu hamulca awaryjnego, było lepiej.. swoją drogą, strasznie zardzewiały i zaśniedziały ten mechanizm był, więc nic dziwnego..

: 22 cze 2014, o 14:42
autor: suchy1982
Miałem ten sam problem że świeciła sie kontrolka od hamulca.Podniosłem tylną kanape,podciągnąłem linke,zaciągnąłem reczny(nożny) odblokowałem go i juz jest dobrze :hurra: .

: 19 sie 2014, o 22:35
autor: Celi77
Witam a ja mam inny problem u mnie się nie świeci kontrolka ręcznego :zly: i nie wiem co jest, już podciągnąłem ręczny pod kanapą i łapie tak jak powinien :) ale lampka mi się nie świeci :( PLIS HELP :)

: 10 wrz 2014, o 23:51
autor: kamiloo2
Podziele się swoim problemem z ręcznym:
Hamulec działa po naciśnięciu pedału, ale po jego zwolnieniu w ogóle pedał nie odskakuje do góry..
Muszę go nogą podciągnąć w pozycję górną jednocześnie trzymają rączkę do odblokowania. Po podciągnięciu puszczam rączkę, kontrolka gaśnie i mogę ruszać. Co może być tego przyczyną? Podejrzewam sprężynę, ale gdzie ona jest?

: 28 wrz 2014, o 13:57
autor: żagiel
Mam pytanie odnośnie używania hamulca ręcznego w zimie. U mnie zimy srogie :uee: i potocznie wśród kierowców chodzi opinia, żeby zimą - przy mrozach - nie używać ręcznego. Jak to jest w MB? W automacie przecież ręczny to nieodłączny element systemu parkowania.

: 28 wrz 2014, o 15:32
autor: power
żagiel pisze:W automacie przecież ręczny to nieodłączny element systemu parkowania.
Dlaczego tak twierdzisz? Przecież, jeśli zostawisz samochód na P, to samochód jest unieruchomiony tak samo jak po wrzuceniu biegu w skrzyni manualnej.
Co do hamulca "ręcznego", jeśli pancerze linek nie są popękane, to nie powinno się nic dziać. Szczęki hamulca pomocniczego są całkowicie osłonięte, więc one raczej nie przymarzną.

: 28 wrz 2014, o 16:21
autor: żagiel
Uważam, że parkowanie pojazdu na samym biegu "P" obciąża skrzynię biegów. Zaciągnięty hamulec ręczny przejmuje ciężar samochodu.

: 26 lis 2014, o 20:59
autor: nunezik
U mnie jakoś tak niemalże z dania na dzień awaryjny zaczął lekko popuszczać na wzniesieniach. Myślałem, że w tym aucie jest już samonapinacz ale coś mnie tknęło i zajrzałem na forum.
Wątek niby o prostej, ale bardzo ważnej w naszych autach sprawie. Dlatego chciałbym parę rzeczy podsumować i podkreślić bo nie wszystko przynajmniej dla mnie jest do końca jasne.
Nie mam za bardzo warunków do grzebania przy aucie, ale w tym temacie faktycznie dostęp do regulacji jest mega prosty i szybki - no może w coupe trochę wygibasów trzeba porobić :haha:
Generalnie zastałem spore luzy, a samo wahadełko latało na boki jak opętane, dobrze że linki jeszcze siedziały w zaczepach.
Obrazek
Podciągnąłem śrubę dosyć sporo, co widać mam nadzieję na zdjęciu. Linki są naprężone, ale całe wahadełko można jeszcze lekko na boki powychylać. Pedał wchodzi na 4-5 ząbek (przedtem prawie do podłogi) i już od początku wciskania jest wyczuwalny niewielki opór. Jak sprawdzić czy nie przesadziłem z naciągiem?
Teraz kolejne pytanie bo piszecie, żeby mechanizm wyczyścić i nasmarować, ale czym najlepiej? Wystarczy odkurzyć/przetrzeć? Poza tym czym smarować? Smar? Jeżeli już to jaki? Choć mam wrażenie, że akurat smar będzie cały śmietnik z drogi zbierał? Nie ma innych preparatów smarujących, które tutaj można wykorzystać, a które np. zostawiają jakąś powłokę ochronno-smarującą?ObrazekObrazek