Strona 4 z 5

: 5 kwie 2011, o 22:19
autor: kSmuk
Witam,

dwa dni temu znowu popsula mi sie klimatyzacja :) Przez caly rok dzialala przepieknie do teraz. Po krotkiej analizie, okazalo sie ze wystrzelil wentyl wysokiego cisnienia (ten na skraplaczu klimy, pod ktorym jest osuszacz).

Teraz moje pytanie. Czy jest mozliwosc dokupienia w ASO tylko tego korka z wentylem nad osuszaczem? Bo szukam na eBay, ale maja tylko same skraplacze.

Sorki za pytania, ale siadl mi PC w domu, wiec i brak dostepu do EPC.

Z gory za odpowiedz dziekuje,

opis autka ponizej.

[ Dodano: 2011-04-05, 22:19 ]
Ewentualenie jaka jest jego cena?

: 5 kwie 2011, o 22:44
autor: jjanicki
Więcej by pomógł VIN, niż opis auta...

: 5 kwie 2011, o 22:54
autor: kSmuk
WDB2030041A258510, dzieki.

: 5 kwie 2011, o 23:02
autor: Gdyniak
kSmuk pisze:wystrzelil wentyl wysokiego cisnienia

Zanim cokolwiek zrobisz to ustal dlaczego wywalił.

: 5 kwie 2011, o 23:06
autor: kSmuk
Zanim cokolwiek zrobisz to ustal dlaczego wywalił.
Wystrzelil gdyz rok temu urwalem go (wstad sie przyznac), a ze spawac sie nie dalo (aluminium, nie mam takiej spawarki), to przykleilem go na silikonie. I teraz po przejechaniu 20.000 km wystrzelil :(

: 5 kwie 2011, o 23:25
autor: jjanicki
Poniżej rysunek i lista części, o które chyba pytasz... nie jestem pewien czy zawór o który pytasz to nr 10 na rysunku (ostatni nr na liście części)...
Jest też sporo numerów skraplacza, bo były jak widać kolejno zastępowane, więc ostatni jest najaktualniejszy...

: 6 kwie 2011, o 16:39
autor: Rumcajs
kSmuk jeżeli go widziałeś to czy to taki zaworek?? http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/image ... xwidth=360
a może cały komplet naprawczy?? http://elgracool.pl/data/gfx/pictures/l ... /624_2.jpg :usmiech:

[ Dodano: 2011-04-06, 16:41 ]
Te zaworki nazywają się zaworki schredera jak to takie to daj znaka

[ Dodano: 2011-04-06, 17:02 ]
I jeszcze jeden typ kompletny zawór z uniwersalnym podejściem 1/8, 3/16, 1/4, cala http://www.internetowy.agdex.com/images ... 00x165.jpg

: 6 kwie 2011, o 23:05
autor: kSmuk
Rumcajs pisze:kSmuk jeżeli go widziałeś to czy to taki zaworek?? http://www.e-sklep-laser-...pg&maxwidth=360
Jakby go pozbawic tej sprezyny, to mniej wiecej tak wyglada.
jjanicki pisze:Poniżej rysunek i lista części, o które chyba pytasz... nie jestem pewien czy zawór o który pytasz to nr 10 na rysunku (ostatni nr na liście części)...
Jest też sporo numerów skraplacza, bo były jak widać kolejno zastępowane, więc ostatni jest najaktualniejszy...
Super! Dzieki za pomoc. Czesc juz zamowilem, 24 € brutto w ASO (z cala obudowa i uszczelkami).

: 4 lis 2014, o 23:32
autor: car II
W niedawno zakupionym aucie używanym, rozwiązanie problemu rodzi kolejny problem...
Po zgaszeniu silnika włączał się wentylator pod maską. :zly:
Podczas wizyty na podnośniku okazało się że kabelek czujnika temp i cisn pod chlodnica był rozłączony. :mysli:
Podłączyłem kabelek :hurra: i....
Zaczęło syczeć w środku auta. :placz:
Załamka.
Na razie wyczytałem że chodzi najpewniej o (ogólnie) brak czynnika chłodzącego w układzie klimy, czyli że gdzieś może by nieszczelność. W trzynastoletnim aucie w sumie nie ma co się temu dziwić. Powiedzcie co i jak wg Was po kolei posprawdzać. help

: 4 lis 2014, o 23:53
autor: Bartosz
Jedziesz tam gdzie nabijają klimę i oni sprawdzą ewentualną nieszczelność w ultrafiolecie.

: 5 lis 2014, o 08:26
autor: supi
car II pisze:o (ogólnie) brak czynnika chłodzącego w układzie klimy, czyli że gdzieś może by nieszczelność.
na forum w wielu miejscach masz informację, że czynnik zawiera również środek smarujący kompresor ( jak Ci go szlag już trafił, to masz duży problem z opiłkami w układzie ). Myślę, że coś tam tego czynnika jest.
car II pisze:W trzynastoletnim aucie w sumie nie ma co się temu dziwić
bzdura............. to nie jest normalność...... chyba, że weteran po jakimś zdarzeniu marnie naprawiony :dobani: lub problem opisany przez noc'a w tym temacie. Sprawdź czy to na pewno tyczy się klimy...... poprostu czy chłodzi. Warto by auto podłączyć do SD choćby aby ogólnie sprawdzić jakie w nim "kwiatki" siedzą oraz szczelność układu. Kłania Ci się warsztat specjalizujący się w MB..... inni możliwe, że będą się uczyć na Twoim aucie i może wyjść drożej :wysmiewacz:

Poczytaj viewtopic.php?p=147490&highlight=#147490

: 5 lis 2014, o 20:35
autor: car II
dzięki za odpowiedzi,
oczywiście przeczytałem wcześniej podesłane przez Ciebie posty supi i rzeczywiście w tym jednym miejscu jest napisane, że czynnik chłodzący również smaruje. (swoją drogą właśnie posty gerri i noc'a są najlepsze :ok: )
Również myślę, że trochę tego czynnika jest w układzie ponieważ zgodnie z tym co jest na forum pisane na temat "syczenia" występuje ono przy niedoborze a nie braku czynnika (liczę na to bo opcja z opiłakami i zniszczonym kompresorem jeży mi włos na głowie)

Podjadę na SD i podzielę się wynikami tutaj.
Tak już poza tematem może ktoś wie gdzie w Kielcach można SD zrobić? Lub na jaki koszt nastawić się w serwisie?

: 5 lis 2014, o 21:52
autor: Robson1
car II pisze:
Podjadę na SD i podzielę się wynikami tutaj.
Tak już poza tematem może ktoś wie gdzie w Kielcach można SD zrobić? Lub na jaki koszt nastawić się w serwisie?
Miałem to samo,syczenie,no i oczywiście po jakimś czasie nie załączał mi się kompresor,podjechałem do kolesi gdzie sprawdzają takie przypadłości klimy,miałem za mało czynnika,po prostu,poprzedni właściciel,a było ich trzech włącznie z niemcem :tak: nic nie robił z tą klimą,(jak jakoś chłodziła to poco miał sprawdzać),sprawdzone na nieszczelności,jest ok.odgrzybione ,wyfreowane,od marca chłodzi jak trzeba,pamiętaj,nie musi być rozszczelniona instalacja,czynnik może po jakiś latach sam się ulotnić. Koszt to 270zł.

: 5 lis 2014, o 23:29
autor: jarod32
Robson1 pisze:,czynnik może po jakiś latach sam się ulotnić
mógł byś to jakoś rozwinąć ?? Bo mi np z lodówki nic się z wiekiem nie ulatnia (z samochodu też pomimo 12 lat) .. Może o czymś nie wiem ..
ps . prawdą jest , że czynnik powinno się co kilka lat wymienić (uszlachetnić) . Chodzi tylko i wyłącznie o smarowanie pompy ...

Re:

: 5 maja 2016, o 19:35
autor: woyas
noc pisze:Syk pod deską na włączonej klimie to za mała ilość gazu lub uszkodzony zawór rozprężny gazu.Zawsze.


Kolega ma 100% racji co do tego ze za mała lub kończąca się ilość gazu daje taki syk :rotfl: