Strona 1 z 5

BAS--->czy to jest komunikat o....???

: 8 mar 2010, o 10:53
autor: KORI
Witam wszystkich bardzo serdecznie:):):) wiem że temat był już bardzo dużo razy poruszany bo czytałem ale i tak nic kąkretnego sie nie dowiedziałem...
A ja mam pytanie jaki komunikat sie wyswietla jesli musze zmienic klocki chamulcowe...czy jest to wlasnie BAS czy cos innego...na komputrzeze wyswietla mi sie wlasnei ta nazwa i nic wiece bez "break asistent visit in work shop" i nie wiem co jest grane :smutny: wiem ze da sie z Tym jezdzic ale kiedys trzeba to w koncu naprawic?! I jeszcze jedno co ile tys km zaleca sie wymiane klockow i tarcz??? jezeli zna ktos odpowiedz to prosil bym o pomoc...:)

: 8 mar 2010, o 11:21
autor: ewa_jacek
J miałem podobny problem,BAS to system wspomagania układu hamulcowego,najpawdopodobniejszą przyczyna tego jest czujnik pod pedałem hamulca,nowy w serwisie kosztuje około 30 zł tak że koszty nie duże i naprawa szybka,a klocki wymienia sie w zalezności od sposobu jazdy kierowcy ;)

: 8 mar 2010, o 16:08
autor: mercfan
I jeszcze jedno co ile tys km zaleca sie wymiane klockow i tarcz??? jezeli zna ktos odpowiedz to prosil bym o pomoc...:)
Yhm... Zaleca się?? Pomyśl chwilę, przecież tarcze i klocki zużywają się w trakcie hamowania więc zużyją się tak szybko, jak ty często i w zależności od siły będziesz hamował, jeden przejedzie 10 tyś km. na komplecie klocków, a drugi 80tyś. Na to nie ma reguły jak na oleje.
BAS to nie komunikat informujący o wymianie klocków tylko zapewne informacja, iż ten system nie działa poprawnie.

: 8 mar 2010, o 17:34
autor: jjanicki
ewa_jacek pisze:najpawdopodobniejszą przyczyna tego jest czujnik pod pedałem hamulca
Nie sądzę, bo przy usterce tego włącznika pojawiłby się też komunikat (lub kontrolki) pozostałych układów trakcji (ESP, ABS itp.)

Prawdopodobna przyczyna, to zaśniedziały wtyk przy czujniku położenia membrany w serwie. Praktycznie niczym nie jest to osłonięte i wilgoć robi swoje...
Czasami przy problemach z komunikacją CAN zepołu zegarów też pojawia się ten sygnał.

Najszybsza diagnoza raczej tylko przez SD...

: 8 mar 2010, o 18:42
autor: kSmuk
Oprocz BAS musisz miec jeszcze komunikat o awarii ESP. Gdy BAS nie dziala, automatycznie nie dziala razem z nim ESP (tak jak przy ABS, ASR)

: 8 mar 2010, o 19:38
autor: KORI
chlopaki mialem wymieniany czujnik od abs-u w lewym tylnym kole i wtedy wyswietlal mi sie blad abs esp i bas...po wymianie czujnika abs i esp zgaslo ale BAS został wiec nie wiem...ale wezme go tylko podepne pod komputer chyba i sprawdze tak bedzie najlepiej...
ale srednia wymiany klockow chyba tez jest przy normalnej jezdzie...sa tez czujniki ktore informuja o starciu okladziny klockow prawda...wtedy jakis komunikat chyba musi zadzialac......

: 8 mar 2010, o 19:51
autor: kSmuk
Przy starciu klockow wyswietla sie Bremsbeläge erneuern (po angielsku nie wiem, po polsku: odnowic klocki hamulcowe)

Nie ma on nic wspolnego z BAS.

: 8 mar 2010, o 20:02
autor: jjanicki
kSmuk pisze:Gdy BAS nie dziala, automatycznie nie dziala razem z nim ESP
Oj, czy aby na pewno :?:

: 9 mar 2010, o 13:34
autor: KORI
jezeli tak to jednak bedzie cos z elektryka...mysle ze moze byc to ten czujnik pod pedalem hamulca :tak: no nic pozdrawiam wszystkich dzieki za rady

: 11 mar 2010, o 13:29
autor: ewa_jacek
Nie sądzę, bo przy usterce tego włącznika pojawiłby się też komunikat (lub kontrolki) pozostałych układów trakcji (ESP, ABS itp.)


No róznie to bywa z tymi usterkami,ja miałem dokładnie taki przypadek i oprócz komunikatu BAS nic więcej mi nie zaświeciło a ESP działało bez zarzutu,więc nie zawsze idą w parze te błędy :usmiech:

: 21 mar 2010, o 11:55
autor: metal
witam,u mnie też pojawiał się komunikat BAS ,po wymianie tarcz i klocków pojawił się może ze dwa razy,od ok 2 tygodni od wymiany jest ok

: 7 kwie 2010, o 21:10
autor: mateusz139
witam serdecznie :mb: pojawł mi sie podobny problem o BAS :zly: poczytałem troche o tym i szukałem tego czujnika pod pedałem hamulca,niestety nie znalazłem ale odpiąłem mu akume na noc...moje pytanie jeśli to nie pomoże to gdzie może znajdowac sie ten czujnik... :mysli: . z gory dzięki za podpowiedz... pozdrawiam :mb:

[ Dodano: 2010-04-08, 11:40 ]
a jednak jest ten czujnik nad pedałem hamula :tak: ale w serwisie w saczu krzycza sobie ponad 70 zl...a po sklepach nie maja a jak sa to grubo ponad 100 :szok: delikatna przesada za kawałek plastiku... :szok: może wiecie gdzie dorwe owego troche taniej bo wyzej "ewa-jacek" pisal ze za 30 jest dostepny...
ps. odpiecie akumy u mnie nic nie pomogło :bezradny: pozdrawiam

Brake Assist Visit Workshop BAS

: 14 maja 2010, o 21:59
autor: olejniczak
Witam,

Po wymianie sprężyn, gum stabilizatora i łączników stabilizatora (wszystko tył) zapalił się Błąd typu Brake Assist Visit Workshop BAS ??

Czym to może być spowodowane, wcześniej nie było żadnych błędów.

Proszę o pomoc :)

Re: Brake Assist Visit Workshop BAS

: 14 maja 2010, o 22:04
autor: Edi2
olejniczak pisze:Witam,

Po wymianie sprężyn, gum stabilizatora i łączników stabilizatora (wszystko tył) zapalił się Błąd typu Brake Assist Visit Workshop BAS ??

Czym to może być spowodowane, wcześniej nie było żadnych błędów.

Proszę o pomoc :)
Najprawdopodobniej musieli ci odłączyć lub uszkodzić czujnik (klocki )
:oczko:

Re: Brake Assist Visit Workshop BAS

: 14 maja 2010, o 22:04
autor: pleban
olejniczak pisze:Witam,

Po wymianie sprężyn, gum stabilizatora i łączników stabilizatora (wszystko tył) zapalił się Błąd typu Brake Assist Visit Workshop BAS ??

Czym to może być spowodowane, wcześniej nie było żadnych błędów.

Proszę o pomoc :)
To jest informacja o hamulcach. Może przez przypadek naruszyłeś czujnik zużycia klocków hamulcowych.