: 14 maja 2010, o 22:07
Dziwna sprawa, bo patrzyłem mechanikowi na ręce (znajomy), ale w takim razie jutro na podnośnik. Zobaczymy co namieszał
Forum Mercedesa klasy C (2000-2007)
https://w203.pl/
proponuję i tak go wymienić na nowy - koszt około 25zł za sztukę -jeden z przodu i jeden z tyłuolejniczak pisze:Dziwna sprawa, bo patrzyłem mechanikowi na ręce (znajomy), ale w takim razie jutro na podnośnik. Zobaczymy co namieszał
Rzeczywiście ASSIST- pomagać. mercfan może mieć rację!olejniczak pisze:Witam,
Po wymianie sprężyn, gum stabilizatora i łączników stabilizatora (wszystko tył) zapalił się Błąd typu Brake Assist Visit Workshop BAS ??
Czym to może być spowodowane, wcześniej nie było żadnych błędów.
Proszę o pomoc
Byłem u mechanika, podłączył kompa i o ile dobrze pamiętam to wyświetlił problem "Zaklocona komunikacja magistrali CAN", co może być przyczyną ? Przed wymianą było wszystko dobrze, a od wymiany sprężyn, łączników stabilizatora i gum stabilizatora (tył) coś się mogło stać w elektronice. Mechanik nie naruszył żadnych czujników, kabli, przynajmniej nie zauważyłem.olejniczak pisze:Witam,
Po wymianie sprężyn, gum stabilizatora i łączników stabilizatora (wszystko tył) zapalił się Błąd typu Brake Assist Visit Workshop BAS ??
Czym to może być spowodowane, wcześniej nie było żadnych błędów.
Proszę o pomoc
Grubość okładzin hamulcowych ani ich czujnik zużycia nie ma nic wspólnego z poprawnością działania układu BAS.pleban pisze:To jest informacja o hamulcach. Może przez przypadek naruszyłeś czujnik zużycia klocków hamulcowych.
powoduje, że nie działa tempomat. Czy może to mieć coś wspólnego ze sobą ??Brake Assist Visit Workshop BAS
Może mieć bo gdy w czasie jazdy pociągniesz wajchę tempomatu w dół i długo będziesz trzymał auto zacznie hamować, uruchomią się światła STOP i hamulce zaczną przyhamowywać auto.olejniczak pisze:powoduje, że nie działa tempomat.
Tego jeszcze u siebie nie doświadczyłem... od kiedy w MB tak jest, bo szczerze mówiąc wątpię... instrukcja w202 po FL nic nie wspomina o tym, wręcz przeciwnie, lojalnie ostrzega, że mimo ustawień tempomatu, prędkość może być w niektórych warunkach większa lub mniejsza od ustawionej - czyli podjazdy lub zjazdy...mercfan pisze:gdy w czasie jazdy pociągniesz wajchę tempomatu w dół i długo będziesz trzymał auto zacznie hamować, uruchomią się światła STOP i hamulce zaczną przyhamowywać auto.
Czujnik BAS (de facto: czujnik wychylenia membrany) jest wpięty w puszkę serwa hamulców. Można się tam dostać i zweryfikować stan kostki. Sam czujnik też da się wymontować, jednak zwykle niewiele to daje...wredny pisze:Tak jak ktoś wcześniej nadmienił pewnie gorzej łączą przewody i trzeba będzie tym się zająć.