Strona 2 z 5

: 14 maja 2010, o 22:07
autor: olejniczak
Dziwna sprawa, bo patrzyłem mechanikowi na ręce (znajomy), ale w takim razie jutro na podnośnik. Zobaczymy co namieszał :)

: 14 maja 2010, o 22:14
autor: Edi2
olejniczak pisze:Dziwna sprawa, bo patrzyłem mechanikowi na ręce (znajomy), ale w takim razie jutro na podnośnik. Zobaczymy co namieszał :)
proponuję i tak go wymienić na nowy - koszt około 25zł za sztukę -jeden z przodu i jeden z tyłu

: 14 maja 2010, o 22:15
autor: mercfan
Mi to wygląda na błąd dotyczący wspomagania hamowania BAS, a nie klocków, no ale nie zawadzi sprawdzić...

Re: Brake Assist Visit Workshop BAS

: 14 maja 2010, o 22:22
autor: pleban
olejniczak pisze:Witam,

Po wymianie sprężyn, gum stabilizatora i łączników stabilizatora (wszystko tył) zapalił się Błąd typu Brake Assist Visit Workshop BAS ??

Czym to może być spowodowane, wcześniej nie było żadnych błędów.

Proszę o pomoc :)
Rzeczywiście ASSIST- pomagać. mercfan może mieć rację!

: 15 maja 2010, o 11:50
autor: olejniczak
olejniczak pisze:Witam,

Po wymianie sprężyn, gum stabilizatora i łączników stabilizatora (wszystko tył) zapalił się Błąd typu Brake Assist Visit Workshop BAS ??

Czym to może być spowodowane, wcześniej nie było żadnych błędów.

Proszę o pomoc :)
Byłem u mechanika, podłączył kompa i o ile dobrze pamiętam to wyświetlił problem "Zaklocona komunikacja magistrali CAN", co może być przyczyną ? :/ Przed wymianą było wszystko dobrze, a od wymiany sprężyn, łączników stabilizatora i gum stabilizatora (tył) coś się mogło stać w elektronice. Mechanik nie naruszył żadnych czujników, kabli, przynajmniej nie zauważyłem.

: 15 maja 2010, o 15:52
autor: jjanicki
pleban pisze:To jest informacja o hamulcach. Może przez przypadek naruszyłeś czujnik zużycia klocków hamulcowych.
Grubość okładzin hamulcowych ani ich czujnik zużycia nie ma nic wspólnego z poprawnością działania układu BAS.

Jak się nic dodatkowego nie dzieje, można tak jeździć...

Co do czujnika pod pedałem hamulca, który się wcześniej w temacie pojawił - sprawa ma się tak samo jak z przepływomierzami - oryginał będzie działał, zamiennik bardzo rzadko...

: 15 maja 2010, o 18:44
autor: olejniczak
Zauważyłem jeszcze, że
Brake Assist Visit Workshop BAS
powoduje, że nie działa tempomat. Czy może to mieć coś wspólnego ze sobą ??

: 16 maja 2010, o 00:41
autor: mercfan
olejniczak pisze:powoduje, że nie działa tempomat.
Może mieć bo gdy w czasie jazdy pociągniesz wajchę tempomatu w dół i długo będziesz trzymał auto zacznie hamować, uruchomią się światła STOP i hamulce zaczną przyhamowywać auto.

: 16 maja 2010, o 18:37
autor: jjanicki
mercfan pisze:gdy w czasie jazdy pociągniesz wajchę tempomatu w dół i długo będziesz trzymał auto zacznie hamować, uruchomią się światła STOP i hamulce zaczną przyhamowywać auto.
Tego jeszcze u siebie nie doświadczyłem... od kiedy w MB tak jest, bo szczerze mówiąc wątpię... instrukcja w202 po FL nic nie wspomina o tym, wręcz przeciwnie, lojalnie ostrzega, że mimo ustawień tempomatu, prędkość może być w niektórych warunkach większa lub mniejsza od ustawionej - czyli podjazdy lub zjazdy...

: 16 maja 2010, o 22:19
autor: mercfan
W W211 jest, w W203 chyba też było, ale głowy nie dam sobie uciąć bo nie pamiętam już ale raczej tak. Instrukcja o tym nie wspomina...

: 17 maja 2010, o 18:05
autor: wredny
U mnie BAS się pojawia gdy system zmuszę do działania: szybkie przyciśnięcie hamulca. Z początku też myślałem, że zużyte klocki powodują gorsze jego działanie, ale po wymianie (50% zużycia) nic się nie zmieniło i nadal problem występuje. Tak jak ktoś wcześniej nadmienił pewnie gorzej łączą przewody i trzeba będzie tym się zająć.

Odnośnie tempomatu to nie zauważyłem by sterował hamulcami. Każde przesunięcie dźwigni (w osi kierownicy Lewo Prawo) powoduje zmniejszenie-zwiększenie zadanej prędkości tempomatu.

: 17 maja 2010, o 19:01
autor: jjanicki
wredny pisze:Tak jak ktoś wcześniej nadmienił pewnie gorzej łączą przewody i trzeba będzie tym się zająć.
Czujnik BAS (de facto: czujnik wychylenia membrany) jest wpięty w puszkę serwa hamulców. Można się tam dostać i zweryfikować stan kostki. Sam czujnik też da się wymontować, jednak zwykle niewiele to daje...

: 17 maja 2010, o 20:08
autor: wredny
Może jakaś fotka? Mam z nim prawdopodobnie problem (jak gwaltowniej depne to się zapala BAS wizytuj warsztat :)

: 17 maja 2010, o 20:17
autor: jjanicki
Fotek nie mam, ale co tu fotografować.
Spłaszczoną dużą puszkę serwa chyba każdy widział. W jej dolnej części od przodu umocowany jest prostokątny moduł, a nieco nad nim okrągły walcowaty czujnik z przypiętą wtyczką...

: 24 cze 2010, o 19:11
autor: olejniczak
Wszystko już jest jasne. Z tyłu żadnych czujników nie było. Popsuł się czujnik stopu przy pedale hamulca. Wyciągnąłem, rozebrałem i okazało się że w czujniku wygieła się blaszka. Skończyło się na nowym oryginalnym czujnikem ok. 80 zł w ASO.


P.S. Ten sam czujnik rozłącza Tempomat.