Strona 4 z 5

: 2 lip 2014, o 20:09
autor: tomek k
Moja :mb: Naprawiona :hurra: . U mnie też wyświetlał się BAS i ESP (ABS działał normalnie) po podłączeniu pod SD był błąd C1502. Do wymiany był zawór podciśnienia w serwie wspomagania hamulca. Niestety zawór nie występuje sam tylko z całym serwem. Po wymianie serwa żaden błąd już się nie pojawia. Może komuś się przyda ta informacja.

: 10 lis 2015, o 12:19
autor: trufel
Witam, mam to samo.
Świeci się BAS i nie działa tempomat, nie da się usunąć tego błędu, wniosek, uszkodzenie trwałe.
Czytam sobie i czytam i wychodzi na to, że ma uszkodzony czujnik nad pedałem hamulca.
według numeru części która została podana wcześniej
A 001 545 38 09
wygląda on tak

Obrazek
jjanicki pisze:W wersjach silnikowych: 004, 006, 016, 035, 045, 061, 064, 065 (druga trójka cyfr w VINie) przychodzi włącznik świateł stop o numerze: A 001 545 38 09.

I według opisu jaki podał kolega jjanicki, w wersji silnikowej 004, 006, 016, 035, 045, 061, 064, 065 (druga trójka w VINie) to u mnie są inne liczby - 245 , czyli owy czujnik nie będzie pasować ?
w DUDA CARS w Poznaniu czujnik ten 96 zł.

[ Dodano: 2015-11-10, 13:37 ]
U mnie ten czujnik jest tutaj

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

: 10 lis 2015, o 14:06
autor: Smart
Tak to ten numer czujnika A 001 545 38 09 do VIN WDB2032451F118449. :tak:

: 10 lis 2015, o 17:30
autor: trufel
Obrazek


STARY NOWY
Obrazek

STARY NOWY
Obrazek

KOSZTY
Obrazek


I 20 minut pracy
Wszystko działa jak należy

: 10 lis 2015, o 23:20
autor: mateusz726642
U mnie chyba całe serwo będzie bo czujnik stop w porządku :mysli:

: 14 lis 2015, o 21:25
autor: larsson
Witam,u mnie tez wyswietla sie blad BAS ale i ESP , ABS,czujniki abs nowe ,sensor w kolumnie wymieniony(bo to on wg tzw.znawcow mial byc przyczyna problemu)ale zero efektow ,Wie moze ktos gdzie szukac rozwiazania

: 14 lis 2015, o 21:45
autor: jarod32
A programowanie skrętu robiłeś ?

: 14 lis 2015, o 21:52
autor: larsson
Nie ,ale po podlaczeniu pod kompa nie ma zadnej reakcji na ruchy kierownica,kompletnie zero sygnalu,co prawda nie bylo to robione w servisie MB ale cos chyba powinno pokazac.Dodam ze esp przestalo dzialac po wymianie czujnika abs,przedtem byl tylko komunikat zeby sprawdzic ale wszystko dzialalo

: 14 lis 2015, o 21:54
autor: jarod32
No to zrób .. jak jest opisane na forum. Na jakim interfejsie było to robione ?

: 14 lis 2015, o 22:11
autor: larsson
Szczerze mowiac nie wiem ale napewno nie na sd,Tyle ze te wszystkie bledy palily sie przed wymiana czujnika w kierownicy(steering angel sensor) komp. jedyne pokazal to ze nie ma pomiaru predkosci z obu tylnych kol i ze czujniki abs nie dzialaja,a sa nowe.Wiec juz kompletnie wiem w czym problem.Ps dzieki za kazda odpowiedz ktora moze cos pomoc

: 14 lis 2015, o 23:00
autor: Smart
Hmm ... jeśli wymieniłeś u siebie czujnik kąta skrętu o numerze A2034600149 (tak zrozumiałem z treści), bo taki jest prawidłowy do Twojego auta to musisz podjechać na SD celem usunięcia błędów itd. inaczej będzie jak jest chyba, że wsadzili Ci jakiś o innym numerze wtedy lipa. Jak podpinasz się pod system diagnostyczny nawet marki KopiącWoponęStachuWróży zawsze spisuj kody błędów jakie wyświetla, bo wtedy jest łatwiej odczynić egzorcyzmy. :tak:

Ps. Jeśli natomiast nie wymieniłeś czujnika stop o numerze A 004542114 to uczyń to czym prędzej i też jedź na SD jeśli błędy nie zgasną. :tak:

: 15 lis 2015, o 09:19
autor: edelos997
larsson, konieczna jest kalibracja czujnika kąta skrętu ! Operacja nie jest ani trudna ani czasochłonna ale wymaga dobrego diagnoskopu i chyba nie korzystałem do tej pory z niczego poza SD, żeby wykonać ją prawidłowo.

Co do odczytu z tylnych czujników, to pierwsze pytanie (wydaje się głupie, ale to najczęstsza przyczyna) Czy są zamontowane prawidłowo ? Czy nie maja delikatnych luzów ? Czy "czytniki" na piastach są całe ? Czy wiązka sterownik - czujnik nie jest przerwana ? (najczęściej "kruszą" się piny we wtyczce w miejscu połączenia czujnik - wiązka [takie dwa bolce])

[ Dodano: 2015-11-15, 09:22 ]
Teraz mnie jeszcze naszło czy czujnik kąta skrętu który wywalało Ci jako błędy w systemie to na pewno ten z kierownicy ? Być może ten wadliwy czujnik to ten w maglownicy ? Coś mi się wydaje że bez mądrej głowy z odpowiednim sprzętem będzie ciężko...

: 15 lis 2015, o 11:50
autor: jarod32
edelos997 pisze:larsson, konieczna jest kalibracja czujnika kąta skrętu ! Operacja nie jest ani trudna ani czasochłonna ale wymaga dobrego diagnoskopu i chyba nie korzystałem do tej pory z niczego poza SD, żeby wykonać ją prawidłowo.
A nie wystarczy (chyba ze trzy razy ) skręcić maksymalnie w lewo i w prawo ? Tak tylko pytam ...

: 15 lis 2015, o 11:59
autor: Smart
Do samej kalibracji czujnika tak ale nie wyczyścisz w ten sposób błędów zaszytych w zapamiętanych ... a tutaj w tym temacie według mnie to jest klucz. Takie moje doświadczenie. Nawet do ustawienia geometrii w naszych MB zaleca się podpięcie kompa, "ustawienie" czy sprawdzenie ustawienia wartości czujnika na "0" i wyczyszczeni ewentualnych błędów. :tak:

: 15 lis 2015, o 13:42
autor: edelos997
Smart pisze:Do samej kalibracji czujnika tak ale nie wyczyścisz w ten sposób błędów zaszytych w zapamiętanych ... a tutaj w tym temacie według mnie to jest klucz. Takie moje doświadczenie. Nawet do ustawienia geometrii w naszych MB zaleca się podpięcie kompa, "ustawienie" czy sprawdzenie ustawienia wartości czujnika na "0" i wyczyszczeni ewentualnych błędów. :tak:
Ogólnie ja takie kalibracje przeprowadzam podczas ustawiania geometrii, bo to gwarantuje precyzyjne ustawienie, pomimo tego że producent przewiduje do 2" błędu, dlatego to bardzo trafna uwaga.
jarod32 pisze:
A nie wystarczy (chyba ze trzy razy ) skręcić maksymalnie w lewo i w prawo ? Tak tylko pytam ...
Jeśli jest zapisany błąd w sterowniku (tego nie wiemy) to taka kalibracja nie przejdzie :)