Problem z pneumatyką fotela kierowcy
Moderator: Dziki Mar
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
Napisałeś, że słyszysz syk po włączeniu zapłonu.Syk to znak, że pompka działa i raczej jest sprawna.
Jak znajdziesz gdzie syczy, to na 99% naprawisz układ.
Jak znajdziesz gdzie syczy, to na 99% naprawisz układ.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 24 lut 2018, o 00:42
- VIN: WDB2032061F336121
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
To ktoś inny napisał, u mnie nie słuchać żeby nawet ona się włączała.
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
Jak jest nieszczelność to pompka zostaje wyłączona o ile dobrze pamiętam. Bądź chodzi przez chwilę tylko. Sprawdź pod fotelami czy się kolanko nie złamało. Przyczepione do fotela, dojdziesz po wężyku.
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
Z nr.VIN wynika, że masz dwa fotele MKS (multikonturowe) kod 404 i 405.Magnus203 pisze:To ktoś inny napisał, u mnie nie słuchać żeby nawet ona się włączała.
Dostań się do pompki.Wypnij na chwilę zasilanie sprawdź na włączonym zapłonie napięcie po czym włącz zasilanie.
Jeżeli nie ma zasilania - bezpiecznik 13 w tylnym SAM-ie.Jeżeli pompka nie ruszy - do wymiany.Jeżeli ruszy trzeba wypiąć przewód i organoleptycznie sprawdzić podawane ciśnienie.Powinny być kłopoty z utrzymaniem palca.
Jeżeli cisnienia nie ma - pompka do wymiany.Jeżeli jest ciśnienie sprawa na słuch lub vacuometrem.
Pompka nie zawsze jest do wymiany.Warto do niej zajrzeć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 24 lut 2018, o 00:42
- VIN: WDB2032061F336121
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, dzisiaj mam dopiero trochę wolnego i sobie to przejrzę.
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
Jakbyś nie znalazł pompki tam gdzie @noc pokazał to jest u góry za tylnym SAMem bo u mnie w kombi właśnie tam siedzi.
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
Zgadza się.W kombi 30 cm. w przód i do góry.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 24 lut 2018, o 00:42
- VIN: WDB2032061F336121
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
Witam.
Mam problem z pompką. Włącza się na chwilę, cyknie kilka razy i przestaje. Przez jakiś czas nawet działała regulacja fotela (tylko przy używaniu przycisków strasznie słychać było "chodzące" powietrze). Obecnie nie działa już regulacja, a teraz pompka przy włączaniu zapłonu nie ma żadnej reakcji (już nawet nie cyka). Próbowałem manualne złączyć te listki ze sobą, wtedy nie słychać żadnego cyknięcia.
Sprawdzałem trochę kombinacji z łączeniem tych listków, jeśli są oba rozłączone i jedną parę ze sobą zetknę, słychać cyknięcie. Jednak jak ta plastikowa "śrubka" łączy je ze sobą, wtedy nic się nie dzieje. Tutaj też pytanie - czy one powinny być ze sobą stale złączone, czy raczej rozłączone? Jak ją rozebrałem, domyślnie było złączone ze sobą aczkolwiek widać było, że pompka była już rozbierana.
Mam problem z pompką. Włącza się na chwilę, cyknie kilka razy i przestaje. Przez jakiś czas nawet działała regulacja fotela (tylko przy używaniu przycisków strasznie słychać było "chodzące" powietrze). Obecnie nie działa już regulacja, a teraz pompka przy włączaniu zapłonu nie ma żadnej reakcji (już nawet nie cyka). Próbowałem manualne złączyć te listki ze sobą, wtedy nie słychać żadnego cyknięcia.
Sprawdzałem trochę kombinacji z łączeniem tych listków, jeśli są oba rozłączone i jedną parę ze sobą zetknę, słychać cyknięcie. Jednak jak ta plastikowa "śrubka" łączy je ze sobą, wtedy nic się nie dzieje. Tutaj też pytanie - czy one powinny być ze sobą stale złączone, czy raczej rozłączone? Jak ją rozebrałem, domyślnie było złączone ze sobą aczkolwiek widać było, że pompka była już rozbierana.
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
No cóż, nie na temat, ale sprawdza się zasada starych mechaników - nie psuje się to, czego nie ma.
Im większa ilość tzw. ,,elektroniki i bajerów", zawsze, prędzej czy później skutkuje awariami i kłopotami, a do życia i wygodnej jazdy nie są one potrzebne. Są to jedynie ,,wabiki", które mają ułatwić sprzedaż samochodów (zwykły wyścig szczurów).
Im większa ilość tzw. ,,elektroniki i bajerów", zawsze, prędzej czy później skutkuje awariami i kłopotami, a do życia i wygodnej jazdy nie są one potrzebne. Są to jedynie ,,wabiki", które mają ułatwić sprzedaż samochodów (zwykły wyścig szczurów).
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
Jeżeli jest nieszczelność w układzie to pompka się wyłączy, najpierw usuń nieszczelności.
Lechita do życia to owszem nie potrzebne są pompowane fotele ale do wygodnej jazdy jak najbardziej.
Lechita do życia to owszem nie potrzebne są pompowane fotele ale do wygodnej jazdy jak najbardziej.
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 24 lut 2018, o 00:42
- VIN: WDB2032061F336121
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
A jest jakaś różnica między czymś co nie działa, a czymś czego nie ma? Prócz tego ze mogę to naprawić raczej nie.lechita pisze: ↑15 cze 2019, o 21:56 No cóż, nie na temat, ale sprawdza się zasada starych mechaników - nie psuje się to, czego nie ma.
Im większa ilość tzw. ,,elektroniki i bajerów", zawsze, prędzej czy później skutkuje awariami i kłopotami, a do życia i wygodnej jazdy nie są one potrzebne. Są to jedynie ,,wabiki", które mają ułatwić sprzedaż samochodów (zwykły wyścig szczurów).
Orientujesz się czy przy używaniu tych przycisków powinno być słychać głośny syk? Ewentualnie możesz mi jeszcze powiedzieć czy jest jakaś różnica przy podłączaniu tych węży i czy to może być przyczyna? Mogłem podłączyć zwrot w wejście?
@edit Teraz np działa tylko jeden fotel, drugi nie. Po chwili oba przestały. Obstawiam ze to nieszczelność przy fotelu kierowcy gdzieś. Ewentualnie może to przez złe podłączenie tych wezykow (byłoby tak?)?
Ostatnio zmieniony 16 cze 2019, o 17:28 przez Magnus203, łącznie zmieniany 1 raz.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3355
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
Syk masz tylko jak naciskasz minus czyli spuszczasz powietrze. A jeżeli jest przy naciskaniu plusa to masz nieszczelność pomiędzy przełącznikami a poduszkami w fotelu - najpewniej ułamany króciec przewodu zaraz pod przełącznikiem, w moich postach poszukaj wrzucałem zdjęcie i chyba nawet dałem opis naprawy.
A generalnie pompowane fotele rewelacja zwłaszcza jak ktoś ma 4 przepukliny w odcinku lędźwiowym...
A generalnie pompowane fotele rewelacja zwłaszcza jak ktoś ma 4 przepukliny w odcinku lędźwiowym...
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 24 lut 2018, o 00:42
- VIN: WDB2032061F336121
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
Jednak mój błąd, w fotelu pasażera słychać syk tylko przy spuszczaniu (pompowanie ciche) natomiast przy fotelu kierowcy nic się nie dzieje, nie ma reakcji na przyciski.
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 lut 2019, o 20:46
- VIN: WDB2032421F386216
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
witam nie chcąc rozwijać nowego tematu mam pytanie czy ta pompka również odpowiada za regulacje (poziomowanie) reflektorów bo zauważyłem ze razem z brakiem pompowania foteli nie ma ich regulacji
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 6 maja 2022, o 10:02
- VIN: WDB2032641F560222
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
Witam,
u mnie też przestało działać pompowanie przednich foteli. Stało się to po odebraniu auta z myjni, gdzie były wyciągane fotele do czyszczenia i prania wykładziny. Wcześniej nie było tego problemu. Po włączeniu zapłonu słychać w bagażniku pompkę przez kilka sekund.
Od czego zacząć diagnozowanie przyczyny awarii??
u mnie też przestało działać pompowanie przednich foteli. Stało się to po odebraniu auta z myjni, gdzie były wyciągane fotele do czyszczenia i prania wykładziny. Wcześniej nie było tego problemu. Po włączeniu zapłonu słychać w bagażniku pompkę przez kilka sekund.
Od czego zacząć diagnozowanie przyczyny awarii??