Strona 2 z 7

: 30 sie 2010, o 11:39
autor: taczar
....więc, chyba jednak wymiana czujnika będzie konieczna...

: 30 sie 2010, o 11:55
autor: loneraider
Decyzja zawsze należy do Ciebie
masz domniemany opis usterki, co Ci zależy podzwonić po warsztatach elektroniki pojazdowej, choćby po to aby zasięgnąć opini z innego źródła.

: 30 sie 2010, o 12:48
autor: noc
Co do wymiany, to jeszcze zdążysz.Najczęstszymi przyczynami błędu czujnika skrętu kierownicy jest zabrudzony czujnik foto-optyczny (wystarczy czysty pędzelek) i za małe napięcie zasilania lub jego brak (złącza).Wniosek - warsztat lub człowiek, który się na tym zna
i przy okazji ma SD i potrafi wykonać "Fahrt-Test".ASO wymienia, bo ma % z części, a w cenę
wymiany wpisana jest ewentualna "zabawa" na komputerze gdyby to nie był czujnik, a "tylko" zaśniedziałe złącze gdzieś w instalacji.

: 30 sie 2010, o 14:54
autor: taczar
Dziękuję Kolego za rzeczową i fachową wypowiedź - gdyby jeszcze Ursus był bliżej....

[ Dodano: 2010-09-07, 19:32 ]
Witam po przerwie.
Poszedłem za sugestią Kolegi Noc i nakłoniłem mojego mechanika do "reanimacji" czujnika. Po wymontowaniu i zdjęciu pokrywy stwierdził;" pęknięcie soczewki lasera, która rozszczepia światło"- ja w prawdzie tego nie mogłem zobaczyć, jednak on i jego dwaj wspólnicy stwierdzili to definitywnie.
Zastanawiam się teraz, czy kupić używany, czy nowy i tutaj proszę o podpowiedź;
- znalazłem używany z 14-to dniową gwarancją na próbę - 500 zł (netto - znaczy jeśli faktura, to plus VAT.) A 169 464 15 18.
- i nowy 896 zł (brutto) A 169 464 12 18
Podaję numery katalogowe, ponieważ zamontowany w tej chwili w aucie to A 169 464 06 18. Sprzedawcy części twierdzą, że będą pasować, ale czy aby na pewno ?.
Napiszcie Koledzy co o tym sądzicie, bo kupić łatwo a później są kłopoty. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2010-09-27, 11:36 ]
.......gdyby to kogoś interesowało, to kupiłem i zamontowałem nowy o numerze A 169 464 15 18 i jest jak na razie OK.

: 5 sty 2011, o 01:54
autor: Adam W203
W którym miejscu ten czujnik skrętu się znajduje?
Czy to jest ta taśma pod poduszką w kierownicy, i czy mechanik mógł go uszkodzić wymieniając przełącznik zespolony?

: 5 sty 2011, o 10:50
autor: loneraider
Adam W203 pisze:Czy to jest ta taśma pod poduszką w kierownicy, i czy mechanik mógł go uszkodzić wymieniając przełącznik zespolony?
ad1) -tak
ad2) -możliwe

: 5 sty 2011, o 12:42
autor: zezek1990
Wystarczy że nie sprawdził położenia taśmy, założył kierownice i wystarczyło skręcić i zerwałeś taśmę..

: 5 sty 2011, o 15:53
autor: Adam W203
Wielkie dzięki koledzy za dotychczasową pomoc.
To jak mam ustawić drugą taśmę jak kupię, są jakieś specjalne zasady. Proszę o poradę.
Na dzień dzisiejszy komputer pokazuję brak zasilania na czujniku kąta skręty.

: 6 sty 2011, o 10:06
autor: noc
To inna usterka.Ktoś tam grzebał i źle wsunął wsuwkę w moduł kierownicy (zagiął styk) lub wywalił zwarciem bezpiecznik.

: 6 sty 2011, o 12:57
autor: zezek1990
Z rozpędu napisałem o taśmie to poduszki.. Bo nie raz spotkałem się z zerwaniem taśmy po zdejmowaniu kierownicy. :oops:

: 6 sty 2011, o 15:08
autor: Adam W203
noc pisze:To inna usterka.Ktoś tam grzebał i źle wsunął wsuwkę w moduł kierownicy (zagiął styk) lub wywalił zwarciem bezpiecznik.
Jak komputer pokazuje brak zasilania na czujniku konta skrętu i ESP się wyłącza to może być bezpiecznik?
Kolego NOC który to jest bezpiecznik?

: 6 sty 2011, o 15:10
autor: noc
Proszę nr.Vin.

: 6 sty 2011, o 18:06
autor: Adam W203
noc pisze:Proszę nr.Vin.
C200 2.2 CDI 12.12.2002r.

: 6 sty 2011, o 18:38
autor: noc
Bezpiecznik na pewno dobry.To ten sam co do odblokowania kierownicy.
Pozostaje niechlujny montaż lub zniszczony czujnik skrętu. :bezradny:

: 6 sty 2011, o 19:00
autor: Adam W203
noc pisze:Bezpiecznik na pewno dobry.To ten sam co do odblokowania kierownicy.
Pozostaje niechlujny montaż lub zniszczony czujnik skrętu. :bezradny:
Dziękuje bardzo NOC.
A czy często się zdarza, że sam z siebie czujnik konta skrętu się psuje?
Na co zwrócić uwagę przy montażu nowego czujnika, i czy poradzę sobie samodzielnym montażem.