1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4588
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: siwix »

HatoriHanzo pisze: 6 lip 2020, o 23:39
Jutro zaś robię u siebie olej I tym razem zamówiłem także LIQUI MOLY 5W40 ale z dopiskiem MOLYGEN z dwusiarczkiem molibdenu - szczerze to z czystej ciekawości tylko i wyłącznie.
To także jest 229.5 norma i taki występuje w doborze oleju na stronie liqui moly więc nie ma się czego bać.
Tak żeby było jasne to ten olej nie ma aprobaty MB, nie figuruje w żadnej klasie 229. w bevo.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
HatoriHanzo
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 21 sty 2017, o 17:46
VIN: WDB 2030461F471324
Lokalizacja: Szczecin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: HatoriHanzo »

siwix pisze: 7 lip 2020, o 11:22
HatoriHanzo pisze: 6 lip 2020, o 23:39
Jutro zaś robię u siebie olej I tym razem zamówiłem także LIQUI MOLY 5W40 ale z dopiskiem MOLYGEN z dwusiarczkiem molibdenu - szczerze to z czystej ciekawości tylko i wyłącznie.
To także jest 229.5 norma i taki występuje w doborze oleju na stronie liqui moly więc nie ma się czego bać.
Tak żeby było jasne to ten olej nie ma aprobaty MB, nie figuruje w żadnej klasie 229. w bevo.
Prawda jest taka, że te aprobaty to tak nie do końca są legitne prosty przykład - nissan 350z aprobata castrol 5w30 i zobacz co się dzieje z tymi silnikami xD a tam minimum 10w50 lub 10w60 tylko i wyłącznie.

A poza tym mam znajomych w różnych koncernach którzy mówią tak samo, że jest masa olejów i firm, które nie są wpisywane na listy ze względów biznesowych, umownych czy finansowych .
Jest ogrom olejów wyczynowych lub wytrzymujących o wiele większe przeciążenia o których nawet nie słyszeliście i nie ma nigdzie na żadnych listach a sprawują się o wiele lepiej pod względem wydajności czy ochrony silnika niż te "dedykowane".

PS. Olej spełnia normę MB 229.5
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes-Benz w203 c180 Kompressor 2004r 143KM AVANTGARDE, automat .
HatoriHanzo
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 21 sty 2017, o 17:46
VIN: WDB 2030461F471324
Lokalizacja: Szczecin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: HatoriHanzo »

Lub inny bardziej dobitny przykład Land Rover/Range Rover /Jaguar przykład "bezawaryjnego" 3.0 v6 gdzie korby wylatują bokiem przy 150-180kkm, gdzie panewki po remoncie kapitalnym potrafią się obrócić Już po 50-70kkm od wyjazdu z warsztatu. I to wszystko na dedykowanym 5w30 FST LL.
Jesteśmy autoryzowanym serwisem RR w Szczecinie i zajmujemy się nimi od 1993 roku. Odkąd zmieniliśmy oleje u klientów na "te nie dedykowane" których nie ma na listach dopuszczalnych olejów smarnych przez producenta jakoś silniki zaczęły wytrzymywać przebiegi rzędu 300-500kkm.
W załączniku mogę umieścić jak to wygląda z silnikami i co się dzieje.
Więc nie zawsze można się sugerować takimi listami jeśli, olej spełnia normę i lepkość producenta to nic się silnikowi nie stanie a wręcz nie raz spotkałem się z przypadkami gdzie takie oleje dawały silnikowi drugie życie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes-Benz w203 c180 Kompressor 2004r 143KM AVANTGARDE, automat .
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4588
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: siwix »

To że spełnia to twierdzi LM a ja tylko zwracam uwagę że nie ma go na liście bevo a z jakich względów go tam nie ma to się nie dowiemy.
Na naklejce jest napisane że jest rekomendowany dla 229.5 a nie że posiada normę 229.5, ale nie jest to temat o oleju ( jeden już jest obszerny) po prostu zwróciłem uwagę na szczegół.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4168
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

Nissany 350 są do uapalania i tam olej 10w50 musi być lany. Jeśli ktoś korzysta się normalnie to śmiało można lać wodę 5w30. Spróbuj zalać skrzynie biegów olejem bez aprobaty MB. Tak samo płyn do wspomagania czy hamulcowy.
Brytyjskie samochody chyba słynęły z awaryjności?
Tak jak przedmówca skupmy się na 1.8 MB.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Jedras33
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 16 lip 2020, o 19:35
VIN: brak VIN

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Jedras33 »

Dobry wieczór, jestem nowy na forum. Zalogowałem się gdyż planuję kupić CLK W209 włąsnie z silnikiem 1.8 kompresor. Przebieg 202kkm. Chce jednak być pewny iż silnik się nie rozpadnie przez łancuch rozrządu. Jak postępować i w jaki sposób można sprawdzić czy onieczna jest wymiana? jeżeli tak, to jak kształtują się koszty? z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4168
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

Temat bardzo dobry, wystarczy przeczytać.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
matrix95
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
VIN: WDB2093421F156383

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: matrix95 »

Pewnie odgłosy są słyszalne przez zaworek w podstawie filtra oleju
pardul
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 4 lip 2017, o 11:27
VIN: WDB2037461A573217

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: pardul »

Witam
ma ktos u siebie zamontowany napinacz z m271 evo ? taki z zapadkami
netzmark
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: 14 sty 2010, o 17:47
VIN: WDB21
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: netzmark »

Panowie czy automatyczna skrzynia biegów ma tu coś do rzeczy w kwestii rozciągania się łańcucha? Mam na myśli mniejsze przeciążenia na silniku a tym samym mniejsze oddziałowywanie na łańcuch.
Mam oryginalne 170kkm na liczniku (samochód mam od nowości) i nigdy nie zaglądane do rozrządu. Oczywiście przymierzam się to uczynić, niemniej żadnych podejrzanych dźwięków nie słyszę - a jestem dość wyczulony.

(PS. może coś o tym już było, szukałem, ale nie znalazłem)
C180KT Classic Benzyna, 2004, przed liftingiem, automat
spawel
VIP
Posty: 220
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 00:11
VIN: WDB2030461A828407
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: spawel »

netzmark pisze: 14 sie 2020, o 12:22 Panowie czy automatyczna skrzynia biegów ma tu coś do rzeczy w kwestii rozciągania się łańcucha?
Zapewne ma, ale trudno określić jednoznacznie przyczyny tej zależności. Może użytkownicy automatów nie maja możliwości nieprawidłowej zmiany biegów, co czynią niektórzy manualni? Z drugiej strony dłuższa żywotność rozrządu w automacie nie jest regułą. W moim przypadku w203 z salonu pochwalił sie checkiem po 80kkm (wydłuzony łańcuch i "napoczęte" koła. Z późniejszych doświadczeń wiem, że niektórzy także tak mieli (120-160kkm to typowy przebieg wymagający interwencji)
Jeżeli ktoś (jak netzmark ) jeździ od nowości lub zmieniał rozrzad i go widział, to można czekać na objawy takie jak chrzest przy uruchamianiu, którego wcześniej nie było, lub check. Ja jednak przy takim przebiegu nie byłbym spokojny i sprawdził stan rozrządu. Jeżeli stan będzie dość dobry to przy takim przebiegu wytrzyma jeszcze 20-30 kkm, a jeżeli wątpliwy, to profilaktyczna wymiana po 180kkm nie będzie nadmiernym, nieprzewidzianym kosztem.
w203 / 2005 C180 kompressor
Avantgarde - Sport Edition
netzmark
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: 14 sty 2010, o 17:47
VIN: WDB21
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: netzmark »

Bardzo Ci dziękuję za rzeczową odpowiedź.
Sprawdzę, porobię fotki i pewnie będziemy w kontakcie na priv.

W Warszawie, w pierwszym zapytanym nie-ASO MB usłyszałem cenę 4-5k (na kołach nie-ASO oczywiście). Nie wydaję mi się to nie-nadmierna cena, ale to rzecz względna oczywiście...

PS. Admin, przepraszam jeśli dubluję posta. Napisałem jednego, wysłałem ale jakby gdzieś zniknął i go nie widzę. Nie wiem co się z nim stało, może się gdzieś "przetrawia" i jednak pojawi.
C180KT Classic Benzyna, 2004, przed liftingiem, automat
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3356
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Przybek »

@netzmark, w Łodzi u Kulika na Maratońskiej (dawny autoryzowany warsztat MB) za rozrząd razem z kołami i wymianą zapłacisz około 3 tysięcy. Daleko nie masz a oszczędność spora w porównaniu z Wawą nawet jak doliczysz dojazd, obiad i relaks np w aquaparku Fala. Umawiasz się na 9 rano i o 18 już jesteś z powrotem na autostradzie.
netzmark
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: 14 sty 2010, o 17:47
VIN: WDB21
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: netzmark »

O! Jak nie znajdę w Wawie nic rozsądniejszego niż to co mam to ten namiar brzmi jakoś zdecydowanie sensowniej, dzięki :-).
C180KT Classic Benzyna, 2004, przed liftingiem, automat
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: lechita »

Podajcie inne, lepsze oleje silnikowe, niż ,,wciska'' nam MB swoimi ,,aprobatami''. Już skrzynie ASB padały, ponieważ nie zalecali wymiany oleju w nich.
Jeżeli ktoś zna takie, to niech poda rodzaj lub link do informacji o olejach.

PS. Pytanie w dobrym miejscu, ponieważ został tu poruszony temat niszczenia silnika przez niewłaściwy olej.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”