mrbraindeath pisze:W roku 2005 (modelowy 2006) wprowadzili SportEdition oraz SportEdition+. Jesli chodzi o samochod to te edycje mialy grill w kolorze brillantsilber czyli taki jak ma wersja Elegance. Dostepne kolory zewnetrze to Iridiumsilber, Cubanitsilber, Jaspisblau, Carneolrot oraz Diamantschwarz. Wersja PLUS sie rozni zawieszeniem sportowym. Wersja PLUS otrzymala felgi 6-ramienne 17" w kolorze Sterlingsilber. Przod 7,5Jx17ET36 na 225/45R17 a Tyl na 8,5Jx17ET34 na 245/40R17. Na bocznych listwach umieszczono napis SportEdition. Klamki byly w kolorze nadwozia jak w wersji Avantgarde (czyli bez chromu jak w Elegance). Do tego monotwano wydech z polerowanego metalu. W Dieslach troche inaczej, nie chce mi sie opisywac
Do tego SportEdition+ dostala Styling AMG czyli zderzaki i progi.
SportEdition w srodku to zegary jak w SportPakiet, kierownica 3-ramienna, tapicerka tylko czarna - material lub skora ARTICO. Krotka galka do zmiany biegow w stylu ALU jak w SportPakiet. Pedaly rowniez jak w SportPakiet. Dywaniki czarne ze srebrna obwodka i napisem SportEdition
Pakiet Sport Edition obejmował:
1) z zewnątrz:
- auta dostępne były w 4-ech kolorach: Diamantschwarz, Iridiumsilber, Cubanitsilber, Jaspisblau (oraz specjalny 5-ty kolor tylko w Sportcoupe - Carneolrot)
- 17 calowe felgi "Hoedus" 225/45/17 przód i 245/40/17 tył, lakierowane w kolorze Sterlingsilber
- chromowana, owalna końcówka rury wydechowej
- układ wydechowy o sportowym brzmieniu (tylko silniki benzynowe)
- klamki lakierowane w kolorze nadwozia (w autach na podstawie Classica oraz w Sportcoupe; w innych były seryjne zawsze)
- perforowany grill w kolorze Sterlingsilber (tylko w Sportcoupe)
- sportowy układ hamulcowy (tylko w limuzynie i kombi, w zależności od rynku)
- znaczek "Sport Edition" na listwach bocznych
2) wewnątrz:
- wykończenie wewnątrz z prawdziwego Aluminium
- pedały ze stali szlachetnej w gumowymi wypustkami
- skórzana trójramienna kierownica o sportowej stylistyce
- Radio 20 CD (każda W203 kupiona w Polsce miała seryjnie radio, ale np. w Niemczech wymagało ono dopłaty, a w SE było seryjne)
- wejście AUX-In (modele od 2006 roku)
- dźwignia zmiany biegów o skróconym skoku i drogach prowadzenia (tylko skrzynia manualna, w zależności od rynku)
- zestaw wskaźników o sportowej stylistyce (z chromowaną obwódką)
Pakiet Sport Edition+ ponadto obejmował:
- zawieszenie sportowe
- stylizacje AMG (zderzak przedni i tylny oraz progi)
rocket pisze:sportowego układu hamulcowego (perforowane tarcze - TYLKO Z PRZODU i sportowe zaciski)
rocket pisze:Powyższe ma zastosowanie do w203, w sportcoupe nie wiem czy to samo będzie miała.
Niestety właśnie ten układ hamulcowy dostępny był tylko w kombi i limuzynie. W Sportcoupe zarówno w Sport-pakiecie, jak i w obu Sport Edition występował zwykły układ hamulcowy...
Co do skrzyń biegów... ja w swoim Sport Edition+ mam 6 biegową skrzynie o skróconym skoku i sprawuje się ona rewelacyjnie.
Jeśli zaś chodzi o automaty... 5 biegowy sprawuje się dość dobrze, czas zmiany biegu nie jest szczególnie szybki, ale cała reszta OK
Jeśli zaś chodzi o 7G-Tronic'a, to jakoś nigdy nie byłem jego szczególnym fanem. Skrzynia czasem potrafi się pogubić i żonglować biegami, zamiast zdecydowanie ciągnąć na konretnym biegu.
mrbraindeath pisze:Powinno sie tutaj dodac ze Mercedes sie naprawde dobrze zna na skrzyniach aut. tak jak BMW sie zna na manualnych.
Kiedys tak było... ale teraz moim zdaniem BMW montuje duuużo lepsze skrzynie niż Mercedes. 8-mio biegowy automat ZF jest poprostu rewelacyjny, zaś "nowy" 7G-Tronic plus (np. w nowej W204 po FL lub R172 SLK) to żenada. Szybkość zmiany biegów, zestopniowanie, szybkość przełaczania trybów jazdy oraz oprogramowanie - zdecydowanie na plus BMW.
mrbraindeath pisze:Do tego spotkasz sie z czyms takim. Mercedes sie sam przyznal, ze rozlozenie biegow w modelu w203 nie jest najlepsze. Pierwsze biegi sa bardzo krotkie a w zamian otrzymujemy maly moment obrotowy - czyli musimy daleko wyjezdzac biegi jesli chcemy sie rozpedzac szybko. Szybka jazda takim manualem jest niestety dosyc agresywna.
To zalezy od silnika. W niektórych autach (np. C180 K) skrzynia jest zestopniowana w taki sposób, że
de facto ma 5 biegów + nadbieg do ekonomicznej jazdy. Natomiast już w moim C200 K skrzynia to typowa 6 biegówka, choć sam osobiście uważam, że jest świetnie zestopniowana
Wszystkie biegi (nie tylko jedynka i dwójka) są krótsze niż w C180 K, ale dzięki temu auto ma świetną dynamikę, a także większą V-max (osiąganą na 6 biegu, a nie na 5 - jak w C180 K). Moim zdaniem ta skrzynia wyjątkowo dobrze wyszła Mercedesowi - jak na jego standardy w manualach.
Pozdrawiam