Wymiana dźwigni siłownika klapy nawiewu na nogi
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 41
- Rejestracja: 11 cze 2009, o 09:44
- VIN: WDB2032041F350343
- Lokalizacja: Bełchatów
Dzięki. Rozumiem, że w zestawie sa dwie . Tu znalazłem za 60 pln:link
Piszecie że sie róznią i jest lewa i prawa. Wyglądają na tym zdjęciu identycznie.
Czyli na pewno trzeba kupić i tak komplet? Ktos mi sie zaoferował, że mi sprzeda jedną , która mu została po naprawie wię chcę się upewnić.
he he
troche sie zapędziłem z tym 60 pln. przesyłka i podatek razem daje 112 pln :-))))))))
Piszecie że sie róznią i jest lewa i prawa. Wyglądają na tym zdjęciu identycznie.
Czyli na pewno trzeba kupić i tak komplet? Ktos mi sie zaoferował, że mi sprzeda jedną , która mu została po naprawie wię chcę się upewnić.
he he
troche sie zapędziłem z tym 60 pln. przesyłka i podatek razem daje 112 pln :-))))))))
Ostatnio zmieniony 8 mar 2013, o 03:17 przez Adamx25, łącznie zmieniany 1 raz.
***C200 CDI Classic 2002***
-
- VIP
- Posty: 229
- Rejestracja: 9 paź 2008, o 18:45
- VIN:
- Lokalizacja: KASZUBY
- Adam W203
- VIP
- Posty: 96
- Rejestracja: 28 sty 2008, o 21:20
- VIN:
- Lokalizacja: Ostrołęka
Różnica tylko taka, że na jednym jest literka L a na drugim R. Nie ma różnicy żadnej. Mam jedną, która mi została. Mogę ją odstąpić. Jak coś to, PW. Zapraszam.
Ostatnio zmieniony 8 mar 2013, o 12:53 przez Adam W203, łącznie zmieniany 1 raz.
Adam W203
AVANGARDA C200 2.2CDI
AVANGARDA C200 2.2CDI
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- 1wheler
- VIP
- Posty: 86
- Rejestracja: 9 sie 2010, o 16:16
- VIN: WDB211041B314979
- Lokalizacja: Skierniewice
- adaśko
- Użytkownik
- Posty: 762
- Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
- VIN:
- Lokalizacja: Rumia
Różnicy nie ma żadnej, dokładnie sprawdzałem
Mija się z sensem, klapki i tak kalibrują się na podstawie przeciążenia przy zamkniętej lub otwartej klapce, silniczki kręcą się dookoła przy braku tych prowadnic. Różnica tylko polega jak pisał Adam W203, literą L i P1wheler pisze:układ gniazda sześciokątnego jest ustawiony pod innym kątem względem elementu prowadzącego.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
WDB2032161F389561
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 maja 2013, o 09:36
- VIN:
- Lokalizacja: O-c Św
Witam,
mam dwa pytania co do tematu. Otóż kilka tyg. temu coś mi stukało pod deską i doszedłem do wniosku, że to może być dźwigienka od nawiewu. Po rozebraniu okazało się, że jest pęknięta, a więc wymieniłem ją na nową (ta na obrazku centrali pierwsza od lewej). Ale nadal coś stukocze. Prawdopodobnie stukot powoduje któryś z silniczków. Czy to możliwe? Czy orientuje się ktoś ile może kosztować taki silniczek?
mam dwa pytania co do tematu. Otóż kilka tyg. temu coś mi stukało pod deską i doszedłem do wniosku, że to może być dźwigienka od nawiewu. Po rozebraniu okazało się, że jest pęknięta, a więc wymieniłem ją na nową (ta na obrazku centrali pierwsza od lewej). Ale nadal coś stukocze. Prawdopodobnie stukot powoduje któryś z silniczków. Czy to możliwe? Czy orientuje się ktoś ile może kosztować taki silniczek?
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- Adam W203
- VIP
- Posty: 96
- Rejestracja: 28 sty 2008, o 21:20
- VIN:
- Lokalizacja: Ostrołęka
Dokładnie nie wiem, ile te sterowniki (a w zasadzie silniczki krokowe) kosztują. Czasami zdarza się, że wytnie się trybik i stuka podobnie jak z pękniętą dźwigienką. Ja sobie z tym poradziłem, przestawiłem odrobinę trybik, by po uruchomieniu nie wskakiwał w miejsce uszkodzenia.s60v5 pisze:Witam,
mam dwa pytania co do tematu. Otóż kilka tyg. temu coś mi stukało pod deską i doszedłem do wniosku, że to może być dźwigienka od nawiewu. Po rozebraniu okazało się, że jest pęknięta, a więc wymieniłem ją na nową (ta na obrazku centrali pierwsza od lewej). Ale nadal coś stukocze. Prawdopodobnie stukot powoduje któryś z silniczków. Czy to możliwe? Czy orientuje się ktoś ile może kosztować taki silniczek?
Adam W203
AVANGARDA C200 2.2CDI
AVANGARDA C200 2.2CDI
- jano35
- VIP
- Posty: 201
- Rejestracja: 11 sie 2012, o 23:48
- VIN:
- Lokalizacja: Wieliczka
Jak mam rozumieć jest to wersja do rozebrania w opci minimum. Czyli nie demontujemy kokpitu, ani kierownicy jak też nie wyciągamy zespołu nawiewów z auta. Pytam bo zauważyłem zdjęcia zespołow nawiewu thermatica i thermotrinika wybebeszone z auta.
Wyszukuję różne posty na temat nawiewu, bo sam przymierzam się do naprawy nawiewu na prawą strone szyby. Teraz jest ciepło (nie zima) to temat jakby lekko olewam...ale zima tuż tuż. Z drugiej strony jak oglądłem ten filmik z wymianą parownika to jestem przerażony...tydzień z głowy.
Wyszukuję różne posty na temat nawiewu, bo sam przymierzam się do naprawy nawiewu na prawą strone szyby. Teraz jest ciepło (nie zima) to temat jakby lekko olewam...ale zima tuż tuż. Z drugiej strony jak oglądłem ten filmik z wymianą parownika to jestem przerażony...tydzień z głowy.
Mercedes-Benz C200K M111 03/2001 Elegance,
ASB TouchShift, BRC + Fe2O3
WDB2030451F102186
ASB TouchShift, BRC + Fe2O3
WDB2030451F102186
-
- VIP
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 maja 2013, o 22:19
- VIN:
- Lokalizacja: Lewin Brzeski
Witam, właśnie dziś wymieniłem pękniętą dźwignie. Z pomocą tego poradnika poszło szybko i bezproblemowo, niestety po wymianie dźwignia od nawiewu na nogi przestawiła się raz i stanęła, objaw jest taki jak by silniczek padł bo nie reaguje w ogóle nawet kalibracja nic nie dała. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł na rozwiązanie problemu to proszę o info. Co do samych Dźwigienek to Lewa i Prawa są identyczne niczym się nie różnią, dokładnie jak pisał adaśko, gdyby ktoś miał jakieś pytania odnośnie wymiany to chętnie pomogę, choć informacje zamieszczone w poście są wystarczające. Pozdrawiam
C 200 2.2 Diesel 116KM 2001r. WDB2030041A102549
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Skoro przestawiła się, to silnik masz sprawny. Robiłeś kalibrację przy rozebranym kokpicie? jak nie to szkoda, bo od razu byś widział czy silnik pracuje... wystarczy do tego panel regulacji nawiewu podłączyć. Górny panel niekoniecznie trzeba podłączać - po poskładaniu na koniec i odpaleniu, błędu SRS nie będzie, bo to tylko kontrolka airbagu pasażera.majster4 pisze:po wymianie dźwignia od nawiewu na nogi przestawiła się raz i stanęła,
Zobacz czy po włączeniu/wyłączeniu odmrażania przedniej szyby zamyka/otwiera Ci nawiew na nogi...
Robiłem to samo niedawno u siostry w sporcoupe (wersja sterowania bez wyświetlacza - jeden silnik, za stacyjką, na obie strony nawiewu na nogi - klapy połączone cięgnem). Po wymianie dźwigienki z początku także nie reagował na zmiany ustawień kierunku i klapy były wciąż otwarte mimo kalibracji, a tylko na włączanie/wyłączanie odmrażania szyby przedniej.
Na drugi dzień siostra mówiła, że już jej na nogi nie dmucha bez potrzeby
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
-
- VIP
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 maja 2013, o 22:19
- VIN:
- Lokalizacja: Lewin Brzeski
No niestety nie robiłem kalibracji na rozebranym,ale podłączyłem panel nawiewu i przestawiałem klapy we wszystkie pozycje ta wymieniona nie reagowała,nie sprawdzałem odmrażania przedniej szyby. W wolnej chwili się tym zajmę. Jest jeszcze jedna sprawa, podczas uruchamiania samochody pod przednimi nawiewami coś stukało i nadal stuka. Jak miałem rozebrany kokpit to udało mi się to zdiagnozować, był i jest to silnik z linku http://imageshack.us/photo/my-images/62/1753223397.jpg/ (ten nie oznaczony strzałkami) rozebrałem go i zauważyłem że ma wyrobione trybiki i w ogóle jakoś dziwnie pracuje. Podejrzewam ze ten będzie padnięty. Porąbana sprawa z tymi nawiewami, w poprzednim modelu w202 nie miałem tylu problemów z takimi pierdołami, ale cóż... zachciało się nowszego modelu hehe. Pozdrawiam
C 200 2.2 Diesel 116KM 2001r. WDB2030041A102549
-
- Użytkownik
- Posty: 24
- Rejestracja: 3 wrz 2013, o 18:25
- VIN:
- Lokalizacja: USA FL Tampa
Witam no to po zakupie auta c320 3,2 benzyna automat (USA) muszę ogarnąć parę rzeczy
po pierwsze klimatyzacja wieje wszędzie tylko nie nawiewami na twarz generalnie dmucha
na nogi i na szybę a kalibracji nie przechodzi tylko w kółko mruga i dmucha raz zimnym raz ciepłym .Czy taki objaw jak brak nawiewu na twarz może być spowodowany dźwigniami siłowników
No to odpowiem sobie sam
Oczywiście pęknięty element od sterowania nawiewami na nogi .
dodatkowo nie działa silnik z drugiej strony (przeskakuje na zębatkach)
W wersji amerykańskiej
Nie trzeba zdejmować linki od klapy - można odkręcić całą rączkę z podstawą
W schowku mam jeszcze taką dodatkową dmuchawkę na tył najpierw należy jej się pozbyć
Przełącznik świateł bez problemu wychodzi - nie ma poziomowania
Generalnie po rozebraniu wszystko jest proste.
pozdrawiam z Florydy tutaj bez klimy życia nie ma
Darek
P.S. Jeszcze w temacie dzwigienek do klapek komplet mercedesowy kosztuje tutaj 16,99 $
po pierwsze klimatyzacja wieje wszędzie tylko nie nawiewami na twarz generalnie dmucha
na nogi i na szybę a kalibracji nie przechodzi tylko w kółko mruga i dmucha raz zimnym raz ciepłym .Czy taki objaw jak brak nawiewu na twarz może być spowodowany dźwigniami siłowników
No to odpowiem sobie sam
Oczywiście pęknięty element od sterowania nawiewami na nogi .
dodatkowo nie działa silnik z drugiej strony (przeskakuje na zębatkach)
W wersji amerykańskiej
Nie trzeba zdejmować linki od klapy - można odkręcić całą rączkę z podstawą
W schowku mam jeszcze taką dodatkową dmuchawkę na tył najpierw należy jej się pozbyć
Przełącznik świateł bez problemu wychodzi - nie ma poziomowania
Generalnie po rozebraniu wszystko jest proste.
pozdrawiam z Florydy tutaj bez klimy życia nie ma
Darek
P.S. Jeszcze w temacie dzwigienek do klapek komplet mercedesowy kosztuje tutaj 16,99 $
Ostatnio zmieniony 1 paź 2013, o 20:26 przez trend, łącznie zmieniany 4 razy.
Trend c320 v6 3,2l 2001/2002 benzyna wagon
vin WDBRH64J62F139473
vin WDBRH64J62F139473
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Świetny manual. Dziś robiłem to pierwszy raz i zajęło mi to równo 3 godziny bez spinania się ale też bez rozpraszania się jakimiś przerwami. Potrzebny był śrubokręt torx t20 , małe kombinerki i płaski szerszy śrubokręt zamiast torx'a 30 do odblokowania przednich zatrzasków tunelu. Przydatna jest latarka do przyswiecania sobie głęboko pod deską i dobrze oświetlonie miejsce aby cały czas nie trzeba było trzymać latarki. Wymieniłem 2 silniki i dźwigienkę. Te silniki to tak profilaktycznie bo nie wiedzialem który terkocze a mam ich trochę. Jednak jest różnica w dźwigniach. Wcześniej tą robotę robił mi warsztat i założyli prawą na miejsce lewej. Podobno chodziło a po złożeniu padło znów. Prorokowano zepsuty panel. Trochę sceptycznie do tego podszedłem i sam wymieniłem jużtak jak trzeba. 100% sukcesu a i panel okazał się sprawny. Dobrze że nie kupowałem nowego bo w aso 2300,-
Ostatnio zmieniony 17 lis 2013, o 13:48 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html