Wymiana dźwigni siłownika klapy nawiewu na nogi
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 15
- Rejestracja: 1 kwie 2014, o 10:18
- VIN:
- Lokalizacja: zachpom
Chciałbym odświeżyć temat i przy okazji zapytać czy procedura w Sportcoupe wygląda identycznie jak zaprezentowana na początku tematu? Właśnie dopadł mnie ten problem i będę musiał zająć się na dniach naprawą...
I tu prośba do V126: czy mógłbyś w jakiś sposób zaktualizować temat? Po kliknięciu na większość zdjęć pojawia się komunikat że nie są już dostępne... Z tych miniaturek raczej dużo nie zobaczę więc naprawa może być utrudniona. Bardzo Cię proszę, jeśli jest taka możliwość to załaduj brakujące fotki jeszcze raz.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
I tu prośba do V126: czy mógłbyś w jakiś sposób zaktualizować temat? Po kliknięciu na większość zdjęć pojawia się komunikat że nie są już dostępne... Z tych miniaturek raczej dużo nie zobaczę więc naprawa może być utrudniona. Bardzo Cię proszę, jeśli jest taka możliwość to załaduj brakujące fotki jeszcze raz.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2014, o 11:20 przez kambrius, łącznie zmieniany 2 razy.
C180 Sport-Coupe 2001
WDB2037351A254003
WDB2037351A254003
-
- VIP
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 mar 2014, o 12:10
- VIN:
- Lokalizacja: wielkopolska
Ja również poproszę o zaktualizowanie zdjęć gdyż jest problem z otwarciem niektórych linków . A może jakaś nowa aktualizacja z dodatkowymi zdjęciami opisywanej procedury wymiany dźwigienki siłownika klapy? Ktoś się podejmie? Trochę czasu minęło (prawie 3 lata) od czasu założenia wątku a i może coś się zmieniło, ułatwiło i usprawniło pracę?. Sugeruję wstawić linki gdzie można kupić owe dźwigienki w formie wysyłkej gdyż nie każdy ma pod nosem ASO a i może sklepy motoryzacyjne parają się tą wymienialną częścią naszych . Swoją drogą "cześć i chwała" założycielowi tematu za obszerny opis
Rouse yourself greenwitch
--------------------------------
wcześniej E290 KOMBI 1996 WDB2102171A235926
był C270 CDI 2001 WDB2030161A280601
W212 - 2012
--------------------------------
wcześniej E290 KOMBI 1996 WDB2102171A235926
był C270 CDI 2001 WDB2030161A280601
W212 - 2012
-
- VIP
- Posty: 62
- Rejestracja: 23 cze 2010, o 14:17
- VIN:
- Lokalizacja: Białystok
Tutaj jest (34 post) dokładna instrukcja w pdf ze zdjęciami tyle, że po angielsku lub tutaj same fotki z krótkimi opisami (auto anglik z dodatkowym wentylatorem na tył, ale procedura ta sama).
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2014, o 17:43 przez unkn0wnx, łącznie zmieniany 1 raz.
C200CDI 2003 kombi wdb2032041f434206
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Procedura się nic nie zmieniła Nadal rozbebeszamy tak jak do tej pory. Dzwigienki tylko ASO w komplecie 2 sztuk. Zakladamy je zgodnie z opisem, który jest na nich. tj. prawa lewa. One nie są identyczne. Otwory wielokatne są w nich wykonane pod innymi kątami. Wysylkowo polecam Web Parts w dziale vip. Tam też będzie bonus min. 17%. Robota nie jest taka trudna tylko pracochłonna i trzeba uważać.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- VIP
- Posty: 15
- Rejestracja: 1 kwie 2014, o 10:18
- VIN:
- Lokalizacja: zachpom
Chłopaki dzięki wielkie za odpowiedzi Sam chyba się jednak tego nie podejmę bo problem jest raczej większy w moim przypadku... Oprócz niedomykających się nawiewów na nogi, nie wieje mi jeszcze z centralnych nawiewów, tych na desce rozdzielczej. Na szyby wieje ale z przodu nie... Ogólnie mogę se kręcić pokrętłem od przestawiania nawiewów i nic się nie dzieje. Oczywiście sprawdzałem we wszystkich możliwych konfiguracjach, auto, manual itd. ale bez efektu. Komp pokazuje błąd dolnych klap ale nie mam pewności że są to tylko dźwignie i czy przypadkiem silniczki też nie są do wymiany. Sam tego nie zdiagnozuję bo silniczków podobno jest 9
C180 Sport-Coupe 2001
WDB2037351A254003
WDB2037351A254003
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
To kup sobie jakiś siln8czek lub dwa na allegrosie..... na wszelki wypadek. Są tanie, choć w aso ponad 600zł
Podobnie z nawiewem bylo u mnie tj. głównie wialo na nogi i czasem na szybę. Z kratek absolutnie. Dalem radę, więc i Ty dasz radę. Jak wolisz zlecić, to przyszykuj kilka stówek extra
Podobnie z nawiewem bylo u mnie tj. głównie wialo na nogi i czasem na szybę. Z kratek absolutnie. Dalem radę, więc i Ty dasz radę. Jak wolisz zlecić, to przyszykuj kilka stówek extra
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- VIP
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 mar 2014, o 12:10
- VIN:
- Lokalizacja: wielkopolska
Świetnie, świetnie. Ja się podejmę roboty sam tylko zaopatrzę się w nowe dźwigienki gdyż jak inni piszą nie diabeł taki straszny... oraz wycyrkluje ciepłą pogodę choć bardziej dłuższą absencję samochodu który jak wiadomo cały czas potrzebny. Podejmę rękawicę gdyż lubię wyzwania nawet do tego stopnia że również porobię fotki co w jakiej kolejności robiłem. Naprawiając samemu trochę można zaoszczędzić a i silnik w samochodzie po psychicznym podejściu do sprawy nawet o wiele lepiej pracuje
[ Dodano: 2014-06-08, 10:51 ]
Witam ponownie. Podjąłem rękawice i wygrałem.
Zajęło mi to całą sobotę w 12 godzin (od 10:00 – 22:00) z bardzo dużymi przerwami na posiłki, kawę lecz na piwko czasu zabrakło gdyż praca naprawdę wciąga i pochłania człowieka aby dostać się do upragnionych dźwigienek. Zdjęć nie robiłem ponieważ lustrzanka poszła do lamusa a w telefonie aparatu brak ponieważ korzystam z 6310i która świetnie sprawdza się z radyjkiem comand’a. Pstryknąłem parę fotek ojca telefonem jak było wszystko rozebrane ale nie będę wstawiał gdyż rzeczywiście mogą ostudzić zapał osób chcących wykonać naprawy. Linki które są podane ze zdjęciami spokojnie wystarczą. Ja wydrukowałem sobie kolorową zbindowaną książeczkę i pomalutku odkrywałem kolejne etapy wnętrza mercedesa. Po rozebraniu okazało się że dźwigienka z prawej strony jest w bardzo dobrym stanie? (przypominam że od kierowcy wszystkie ustawienia działały lecz od strony pasażera wiały wietrzne cuda) po rozebraniu drugiej dźwigienki z lewej strony, moim oczom ukazał się bardzo miły widok – złamana. U mnie jest thermotronic (z wyświetlaczem) więc wymieniłem od razu dwie sztuki. Wykonałem kalibrację oraz test na otwartych wnętrznościach który zakończył się pozytywnie po 10-12 sekundach wynikiem pozytywnym objawiając jednocześnie wizualnie jak wszystko powinno funkcjonować. Radość moja była na tyle wielka że przed rozpoczęciem składania powtórzyłem go jeszcze ze trzy razy. Samo składanie wszystkiego przebiega dużo łatwiej i szybciej czytając ów moją zbindowaną książeczkę od tyłu którą prawie już poznamy na pamięć.
Pozostała mi jedna, dobra oryginalna dźwigienka od strony pasażera którą mogę odsprzedać. Jak co to proszę pisać na prv.
Ps. supi jak zwykle miałeś rację. Dziękuję.
[ Dodano: 2014-06-10, 20:17 ]
No i beret.
Wygrałem na razie bitwę ale jeszcze nie wojnę. Okazało się że po rozgrzaniu silnika po prawej stronie (pasażera) po ustawieniu na najwyższą temperaturę na „HI” nie leci w ogóle ciepłe powietrze tylko cały czas zimne i w dodatku nie widzi ustawień na poszczególne sektory. Na minimalnej temperaturze „LOW” jest wszystko ok. na AUTO oraz na poszczególnych ustawieniach osobno na szybę, nogi i twarz. Test wykonuje kończąc po 10 sekundach pozytywnie. Lewa strona od kierowcy jest bez zarzutów. Będę rozbierał i tak ponieważ będę wkładał radio po wymianie lasera lecz teraz będzie łatwiej ze złożeniem. Moja radość była przedwczesna.
Mogę prosić o sugestie oraz podpowiedzi co do dziwnego objawu prawej strony?.
[ Dodano: 2014-06-18, 18:29 ]
WOJNA WYGRANA
Przy okazji wkładania radyjka COMANDa z wymienionym laserem, wgranym polskim menu, rozebrałem wszystko jeszcze raz aby dokładnie sprawdzić .
Okazało się że od strony pasażera po zdjęciu osłony nad nogami, widoczny plastikowy ślimak który odpowiedzialny jest za zmianę ustawień temperatury (zamykania i otwierania) prowadnica była poza rynienką w której powinna chodzić. Wystarczyło tylko go wczepić na swoje miejsce i teraz wszystko jest tak jak fabryka nakazała.
[ Dodano: 2014-06-08, 10:51 ]
Witam ponownie. Podjąłem rękawice i wygrałem.
Zajęło mi to całą sobotę w 12 godzin (od 10:00 – 22:00) z bardzo dużymi przerwami na posiłki, kawę lecz na piwko czasu zabrakło gdyż praca naprawdę wciąga i pochłania człowieka aby dostać się do upragnionych dźwigienek. Zdjęć nie robiłem ponieważ lustrzanka poszła do lamusa a w telefonie aparatu brak ponieważ korzystam z 6310i która świetnie sprawdza się z radyjkiem comand’a. Pstryknąłem parę fotek ojca telefonem jak było wszystko rozebrane ale nie będę wstawiał gdyż rzeczywiście mogą ostudzić zapał osób chcących wykonać naprawy. Linki które są podane ze zdjęciami spokojnie wystarczą. Ja wydrukowałem sobie kolorową zbindowaną książeczkę i pomalutku odkrywałem kolejne etapy wnętrza mercedesa. Po rozebraniu okazało się że dźwigienka z prawej strony jest w bardzo dobrym stanie? (przypominam że od kierowcy wszystkie ustawienia działały lecz od strony pasażera wiały wietrzne cuda) po rozebraniu drugiej dźwigienki z lewej strony, moim oczom ukazał się bardzo miły widok – złamana. U mnie jest thermotronic (z wyświetlaczem) więc wymieniłem od razu dwie sztuki. Wykonałem kalibrację oraz test na otwartych wnętrznościach który zakończył się pozytywnie po 10-12 sekundach wynikiem pozytywnym objawiając jednocześnie wizualnie jak wszystko powinno funkcjonować. Radość moja była na tyle wielka że przed rozpoczęciem składania powtórzyłem go jeszcze ze trzy razy. Samo składanie wszystkiego przebiega dużo łatwiej i szybciej czytając ów moją zbindowaną książeczkę od tyłu którą prawie już poznamy na pamięć.
Pozostała mi jedna, dobra oryginalna dźwigienka od strony pasażera którą mogę odsprzedać. Jak co to proszę pisać na prv.
Ps. supi jak zwykle miałeś rację. Dziękuję.
supi pisze:lukasz1212g, czyli jednak robota czeka na 100%
[ Dodano: 2014-06-10, 20:17 ]
No i beret.
Wygrałem na razie bitwę ale jeszcze nie wojnę. Okazało się że po rozgrzaniu silnika po prawej stronie (pasażera) po ustawieniu na najwyższą temperaturę na „HI” nie leci w ogóle ciepłe powietrze tylko cały czas zimne i w dodatku nie widzi ustawień na poszczególne sektory. Na minimalnej temperaturze „LOW” jest wszystko ok. na AUTO oraz na poszczególnych ustawieniach osobno na szybę, nogi i twarz. Test wykonuje kończąc po 10 sekundach pozytywnie. Lewa strona od kierowcy jest bez zarzutów. Będę rozbierał i tak ponieważ będę wkładał radio po wymianie lasera lecz teraz będzie łatwiej ze złożeniem. Moja radość była przedwczesna.
Mogę prosić o sugestie oraz podpowiedzi co do dziwnego objawu prawej strony?.
[ Dodano: 2014-06-18, 18:29 ]
WOJNA WYGRANA
Przy okazji wkładania radyjka COMANDa z wymienionym laserem, wgranym polskim menu, rozebrałem wszystko jeszcze raz aby dokładnie sprawdzić .
Okazało się że od strony pasażera po zdjęciu osłony nad nogami, widoczny plastikowy ślimak który odpowiedzialny jest za zmianę ustawień temperatury (zamykania i otwierania) prowadnica była poza rynienką w której powinna chodzić. Wystarczyło tylko go wczepić na swoje miejsce i teraz wszystko jest tak jak fabryka nakazała.
Rouse yourself greenwitch
--------------------------------
wcześniej E290 KOMBI 1996 WDB2102171A235926
był C270 CDI 2001 WDB2030161A280601
W212 - 2012
--------------------------------
wcześniej E290 KOMBI 1996 WDB2102171A235926
był C270 CDI 2001 WDB2030161A280601
W212 - 2012
-
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: 4 lis 2012, o 09:43
- VIN:
- Lokalizacja: Wln
Odświerze temat
Niedziałał mi nawiew na nogi, wiec zabrałem sie za rozbieranie wnętrza Thermatic (ta bez wyświetlacza)
Po rozebraniu moim oczom po lewej stonie (od kierowny na wysokości stacyjki) znalzłem pęknięta dzwigienke - bingo ! wyiminiłem na nową
No i zaczoł sie problem
Nawiem na nogi zadziałał ale, niedomyka sie dokonca gdy np. uswiawie nawiew na twarz i zginoł nawiew na szyby
Wykonałem kalibranie ktora po 15 sec konczy sie powodzeniem i dalej nic
Jakieś pomysły ?
Inne dzwigienki są OK
Niedziałał mi nawiew na nogi, wiec zabrałem sie za rozbieranie wnętrza Thermatic (ta bez wyświetlacza)
Po rozebraniu moim oczom po lewej stonie (od kierowny na wysokości stacyjki) znalzłem pęknięta dzwigienke - bingo ! wyiminiłem na nową
No i zaczoł sie problem
Nawiem na nogi zadziałał ale, niedomyka sie dokonca gdy np. uswiawie nawiew na twarz i zginoł nawiew na szyby
Wykonałem kalibranie ktora po 15 sec konczy sie powodzeniem i dalej nic
Jakieś pomysły ?
Inne dzwigienki są OK
w203 coupe Evolution 1.8kompressor
-
- Użytkownik
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 sie 2010, o 20:19
- VIN: WDB2030421A598116
- Lokalizacja: Kraków
-
- VIP
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 lut 2012, o 19:46
- VIN: WDB2032071F478199
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Użytkownik
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 sie 2010, o 20:19
- VIN: WDB2030421A598116
- Lokalizacja: Kraków
Właśnie nie, niestety (bo byłoby za prosto) silnik nagrzewa się b. szybko i trzyma temp idealnie tylko kabinę raz grzeje normalnie innym razem prawie wcale. Wiem że jest klapa odpowiedzialna za mieszanie temp z zewnątrz (auto po lifcie) i ją podejrzewam ale na SD wyszedł "tylko" problem z tą klapą opisaną w tym wątku - dlatego moje pytanie.Gwiazdor pisze:dramol, termostat do wymiany.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2014, o 09:11 przez dramol, łącznie zmieniany 1 raz.
- adaśko
- Użytkownik
- Posty: 762
- Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
- VIN:
- Lokalizacja: Rumia
Ma znaczenie, na nogi powinien zamknąć się nawiew jeżeli auto środek ma nagrzany odpowiednio. Jeżeli masz otwarty nadmuch na nogi, będziesz miał wrażenie zimna w aucie. Przerabiałem już to i po wymianie dźwigienek nie muszę klimatyzacji podnosić do 26 stopni, wystarczy 22 stopnie i jest temperatura odpowiednia zimą i latem.dramol pisze:Czy usterka siłownika tej klapy (na nogi pasażera) może mieć cokolwiek wspólnego z tym, że auto słabo grzeje wnętrze?
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
WDB2032161F389561
-
- Użytkownik
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 sie 2010, o 20:19
- VIN: WDB2030421A598116
- Lokalizacja: Kraków
-
- VIP
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 mar 2014, o 12:10
- VIN:
- Lokalizacja: wielkopolska
Jeśli ktoś potrzebuje prawą dźwigienkę sterowania klapami od thermotronica (klima z wyświetlaczem) chętnie oddam za połowę litra wody ognistej + koszta przesyłki.
Jestem na prv.
Jestem na prv.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Rouse yourself greenwitch
--------------------------------
wcześniej E290 KOMBI 1996 WDB2102171A235926
był C270 CDI 2001 WDB2030161A280601
W212 - 2012
--------------------------------
wcześniej E290 KOMBI 1996 WDB2102171A235926
był C270 CDI 2001 WDB2030161A280601
W212 - 2012