Wymiana dźwigni siłownika klapy nawiewu na nogi

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

Adamx25
VIP
Posty: 41
Rejestracja: 11 cze 2009, o 09:44
VIN: WDB2032041F350343
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Adamx25 »

Dzięki. Rozumiem, że w zestawie sa dwie . Tu znalazłem za 60 pln:link
Piszecie że sie róznią i jest lewa i prawa. Wyglądają na tym zdjęciu identycznie.
Czyli na pewno trzeba kupić i tak komplet? Ktos mi sie zaoferował, że mi sprzeda jedną , która mu została po naprawie wię chcę się upewnić.

he he
troche sie zapędziłem z tym 60 pln. przesyłka i podatek razem daje 112 pln :-))))))))
Ostatnio zmieniony 8 mar 2013, o 03:17 przez Adamx25, łącznie zmieniany 1 raz.
***C200 CDI Classic 2002***
iceman007
VIP
Posty: 228
Rejestracja: 9 paź 2008, o 18:45
VIN:
Lokalizacja: KASZUBY

Post autor: iceman007 »

To drogo. W ub. tygodniu kupowałem te dźwignie w ASO MB Gdańsk i za dwie zapłaciłem 74 zł. I tak jak piszesz, w zestawie jest prawa i lewa, ale na moje oko niczym się nie różnią.
Był: WDB2030451A119554
Jest: WDB2030451F002032
Awatar użytkownika
Adam W203
VIP
Posty: 96
Rejestracja: 28 sty 2008, o 21:20
VIN:
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Adam W203 »

Różnica tylko taka, że na jednym jest literka L a na drugim R. Nie ma różnicy żadnej. Mam jedną, która mi została. Mogę ją odstąpić. Jak coś to, PW. Zapraszam.
Ostatnio zmieniony 8 mar 2013, o 12:53 przez Adam W203, łącznie zmieniany 1 raz.
Adam W203
AVANGARDA C200 2.2CDI
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Adam W203 porównaj dokładnie, jest minimalna różnica w tym cycku wystającym (chyba jakiś ogranicznik). :ok:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
1wheler
VIP
Posty: 86
Rejestracja: 9 sie 2010, o 16:16
VIN: WDB211041B314979
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: 1wheler »

Adam W203,
Różnią się od siebie tym że układ gniazda sześciokątnego jest ustawiony pod innym kątem względem elementu prowadzącego.
Ja kupowałem w MB w wa-wie; 81,30zł za komplet L+P.
Jak ktoś zainteresowany - została mi lewa.
W168, W203, W211,
SD.
M271 - pomoc, naprawa
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

Różnicy nie ma żadnej, dokładnie sprawdzałem
1wheler pisze:układ gniazda sześciokątnego jest ustawiony pod innym kątem względem elementu prowadzącego.
Mija się z sensem, klapki i tak kalibrują się na podstawie przeciążenia przy zamkniętej lub otwartej klapce, silniczki kręcą się dookoła przy braku tych prowadnic. Różnica tylko polega jak pisał Adam W203, literą L i P
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
s60v5
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 10 maja 2013, o 09:36
VIN:
Lokalizacja: O-c Św

Post autor: s60v5 »

Witam,
mam dwa pytania co do tematu. Otóż kilka tyg. temu coś mi stukało pod deską i doszedłem do wniosku, że to może być dźwigienka od nawiewu. Po rozebraniu okazało się, że jest pęknięta, a więc wymieniłem ją na nową (ta na obrazku centrali pierwsza od lewej). Ale nadal coś stukocze. Prawdopodobnie stukot powoduje któryś z silniczków. Czy to możliwe? Czy orientuje się ktoś ile może kosztować taki silniczek?
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Prędzej jeszcze jakąś dźwignię masz połamaną.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Adam W203
VIP
Posty: 96
Rejestracja: 28 sty 2008, o 21:20
VIN:
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Adam W203 »

s60v5 pisze:Witam,
mam dwa pytania co do tematu. Otóż kilka tyg. temu coś mi stukało pod deską i doszedłem do wniosku, że to może być dźwigienka od nawiewu. Po rozebraniu okazało się, że jest pęknięta, a więc wymieniłem ją na nową (ta na obrazku centrali pierwsza od lewej). Ale nadal coś stukocze. Prawdopodobnie stukot powoduje któryś z silniczków. Czy to możliwe? Czy orientuje się ktoś ile może kosztować taki silniczek?
Dokładnie nie wiem, ile te sterowniki (a w zasadzie silniczki krokowe) kosztują. Czasami zdarza się, że wytnie się trybik i stuka podobnie jak z pękniętą dźwigienką. Ja sobie z tym poradziłem, przestawiłem odrobinę trybik, by po uruchomieniu nie wskakiwał w miejsce uszkodzenia.
Adam W203
AVANGARDA C200 2.2CDI
Awatar użytkownika
jano35
VIP
Posty: 201
Rejestracja: 11 sie 2012, o 23:48
VIN:
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: jano35 »

Jak mam rozumieć jest to wersja do rozebrania w opci minimum. Czyli nie demontujemy kokpitu, ani kierownicy jak też nie wyciągamy zespołu nawiewów z auta. Pytam bo zauważyłem zdjęcia zespołow nawiewu thermatica i thermotrinika wybebeszone z auta.
Wyszukuję różne posty na temat nawiewu, bo sam przymierzam się do naprawy nawiewu na prawą strone szyby. Teraz jest ciepło (nie zima) to temat jakby lekko olewam...ale zima tuż tuż. Z drugiej strony jak oglądłem ten filmik z wymianą parownika to jestem przerażony...tydzień z głowy.
Mercedes-Benz C200K M111 03/2001 Elegance,
ASB TouchShift, BRC :) + Fe2O3 :evil:
WDB2030451F102186
majster4
VIP
Posty: 4
Rejestracja: 28 maja 2013, o 22:19
VIN:
Lokalizacja: Lewin Brzeski

Post autor: majster4 »

Witam, właśnie dziś wymieniłem pękniętą dźwignie. Z pomocą tego poradnika poszło szybko i bezproblemowo, niestety po wymianie dźwignia od nawiewu na nogi przestawiła się raz i stanęła, objaw jest taki jak by silniczek padł bo nie reaguje w ogóle nawet kalibracja nic nie dała. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł na rozwiązanie problemu to proszę o info. Co do samych Dźwigienek to Lewa i Prawa są identyczne niczym się nie różnią, dokładnie jak pisał adaśko, gdyby ktoś miał jakieś pytania odnośnie wymiany to chętnie pomogę, choć informacje zamieszczone w poście są wystarczające. Pozdrawiam
C 200 2.2 Diesel 116KM 2001r. WDB2030041A102549
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

majster4 pisze:po wymianie dźwignia od nawiewu na nogi przestawiła się raz i stanęła,
Skoro przestawiła się, to silnik masz sprawny. Robiłeś kalibrację przy rozebranym kokpicie? jak nie to szkoda, bo od razu byś widział czy silnik pracuje... wystarczy do tego panel regulacji nawiewu podłączyć. Górny panel niekoniecznie trzeba podłączać - po poskładaniu na koniec i odpaleniu, błędu SRS nie będzie, bo to tylko kontrolka airbagu pasażera.

Zobacz czy po włączeniu/wyłączeniu odmrażania przedniej szyby zamyka/otwiera Ci nawiew na nogi...

Robiłem to samo niedawno u siostry w sporcoupe (wersja sterowania bez wyświetlacza - jeden silnik, za stacyjką, na obie strony nawiewu na nogi - klapy połączone cięgnem). Po wymianie dźwigienki z początku także nie reagował na zmiany ustawień kierunku i klapy były wciąż otwarte mimo kalibracji, a tylko na włączanie/wyłączanie odmrażania szyby przedniej.
Na drugi dzień siostra mówiła, że już jej na nogi nie dmucha bez potrzeby :mysli:
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
majster4
VIP
Posty: 4
Rejestracja: 28 maja 2013, o 22:19
VIN:
Lokalizacja: Lewin Brzeski

Post autor: majster4 »

No niestety nie robiłem kalibracji na rozebranym,ale podłączyłem panel nawiewu i przestawiałem klapy we wszystkie pozycje ta wymieniona nie reagowała,nie sprawdzałem odmrażania przedniej szyby. W wolnej chwili się tym zajmę. Jest jeszcze jedna sprawa, podczas uruchamiania samochody pod przednimi nawiewami coś stukało i nadal stuka. Jak miałem rozebrany kokpit to udało mi się to zdiagnozować, był i jest to silnik z linku http://imageshack.us/photo/my-images/62/1753223397.jpg/ (ten nie oznaczony strzałkami) rozebrałem go i zauważyłem że ma wyrobione trybiki i w ogóle jakoś dziwnie pracuje. Podejrzewam ze ten będzie padnięty. Porąbana sprawa z tymi nawiewami, w poprzednim modelu w202 nie miałem tylu problemów z takimi pierdołami, ale cóż... zachciało się nowszego modelu hehe. :rotfl: Pozdrawiam
C 200 2.2 Diesel 116KM 2001r. WDB2030041A102549
trend
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 3 wrz 2013, o 18:25
VIN:
Lokalizacja: USA FL Tampa

Post autor: trend »

Witam no to po zakupie auta c320 3,2 benzyna automat (USA) muszę ogarnąć parę rzeczy
po pierwsze klimatyzacja wieje wszędzie tylko nie nawiewami na twarz generalnie dmucha
na nogi i na szybę a kalibracji nie przechodzi tylko w kółko mruga i dmucha raz zimnym raz ciepłym .Czy taki objaw jak brak nawiewu na twarz może być spowodowany dźwigniami siłowników

No to odpowiem sobie sam
Oczywiście pęknięty element od sterowania nawiewami na nogi .
dodatkowo nie działa silnik z drugiej strony (przeskakuje na zębatkach)
W wersji amerykańskiej

Nie trzeba zdejmować linki od klapy - można odkręcić całą rączkę z podstawą
W schowku mam jeszcze taką dodatkową dmuchawkę na tył najpierw należy jej się pozbyć
Przełącznik świateł bez problemu wychodzi - nie ma poziomowania
Generalnie po rozebraniu wszystko jest proste.
pozdrawiam z Florydy tutaj bez klimy życia nie ma :)
Darek
P.S. Jeszcze w temacie dzwigienek do klapek komplet mercedesowy kosztuje tutaj 16,99 $
Ostatnio zmieniony 1 paź 2013, o 20:26 przez trend, łącznie zmieniany 4 razy.
Trend c320 v6 3,2l 2001/2002 benzyna wagon
vin WDBRH64J62F139473
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Świetny manual. Dziś robiłem to pierwszy raz i zajęło mi to równo 3 godziny bez spinania się ale też bez rozpraszania się jakimiś przerwami. Potrzebny był śrubokręt torx t20 , małe kombinerki i płaski szerszy śrubokręt zamiast torx'a 30 do odblokowania przednich zatrzasków tunelu. Przydatna jest latarka do przyswiecania sobie głęboko pod deską i dobrze oświetlonie miejsce aby cały czas nie trzeba było trzymać latarki. Wymieniłem 2 silniki i dźwigienkę. Te silniki to tak profilaktycznie bo nie wiedzialem który terkocze a mam ich trochę. Jednak jest różnica w dźwigniach. Wcześniej tą robotę robił mi warsztat i założyli prawą na miejsce lewej. Podobno chodziło a po złożeniu padło znów. Prorokowano zepsuty panel. Trochę sceptycznie do tego podszedłem i sam wymieniłem jużtak jak trzeba. 100% sukcesu a i panel okazał się sprawny. Dobrze że nie kupowałem nowego bo w aso 2300,-
Ostatnio zmieniony 17 lis 2013, o 13:48 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”