Ciekawe filmiki znalezione w sieci

Linki do ciekawych stron związanych z MB

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

A czemu sądzisz, że nie ekonomiczne ? Wodór jest dość powszechnym gazem w przyrodzie i tylko kwestia ilości jaka będzie potrzebna globalnie , będzie się kształtowała cena .. Tak jak wspomniałem , to lobby paliwowe są największym problemem.. Może tego nie widać , ale światem tylko kilka osób rządzi ... Ale tu już wchodzimy w politykę a to nie ma sensu :)

[ Dodano: 2013-12-29, 12:41 ]
Smartlandia pisze:Prawdę mówiąc nie wiem jak jest z wodorem ale skoro do tej pory pomysł jest w fazie eksperymentów, to komuś musi mocno na tym zależeć i pewnie jeszcze długo tak pozostanie.
To nie są eksperymenty. Auto od lat w sprzedaży w Kalifornii. Tam są stacje tankowania i ludki są happy :D
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
xandercage14
VIP
Posty: 144
Rejestracja: 28 cze 2013, o 16:05
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: xandercage14 »

Wodór to raczej nie jest przyszłość Mój ojciec bierze właśnie udział w projekcie na Wat wykorzystania wodoru do ogrzewania domów problem polega na tym ,że temperatura skraplania wodoru jest kosmiczna i to jest duża bariera. Musi się coś zmienić bo czeka nas nieuchronny koniec taniej ropy.
C230K SportCoupe Semi Lift

viewtopic.php?p=141653#141653
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Zgadza się ... Tylko że, zdaje się, że te pojazdy działają (!) na sprężony. Otrzymanie fazy ciekłej jest kosztowne.. Ale czy otrzymanie etyliny , ropy naftowej o parametrach jak dziś jest tanie ? Warunkiem jest masowość produkcji. Na dzisiejszy stan wiedzy, paliwo wodorowe jest chyba najlepsze i najefektywniejsze. Poproszę jednak przeczytać ten artykuł na wiki , do którego podałem link , bo widzę koledzy odpowiadacie a nie przeczytacie o czyś co od 2008 roku JEŹDZI po drogach. Nie bądźcie jak nasi politycy i Kaziki z wiejskich warsztatów :D Oni wiedzą najlepiej i nikt nie będzie im gadał. A z innej strony zobacz. Czcigodny tatko pracuje nad ogrzewaniem domów, ktoś opracował auta .. jak będzie wielkie zapotrzebowanie , to uwierz cena będzie ok. Grafenu też nikt nie mógł wyprodukować, sztuczne diamenty też były kiedyś nieosiągalne, a smartfony dziś mają moc obliczeniową stacji kosmicznej MIR.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
adrianb
Użytkownik
Posty: 88
Rejestracja: 23 wrz 2011, o 13:13
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: adrianb »

Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłby wodór pod warunkiem uzyskiwania prądu w jakiś tani sposób, z rury wydechowej wydobywa się para wodna, para się skropli spadnie deszcz i znowu z wody można otrzymać wodór itd. Mazda wypuściła RX8 hydrogen w 2007, jedynym minusem jest chyba zasięg ale można przełączyć się na benzynę.
jarod32 mazda wyprodukowała rx8 hydrogen w 2006, a ta honda paskudna (a w latach 90 mieli dobre auta )
Ostatnio zmieniony 29 gru 2013, o 18:19 przez adrianb, łącznie zmieniany 1 raz.
cl203 coupe c220cdi 2002r
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Paskudna czy nie, to kwestia gustu. Prius tojoty nawet wg mnie to :censored: a jest autem ekonomicznym i praktycznie bezawaryjnym. Sylwetka jest efektem zmniejszania oporów powietrza , co w autach gdzie każdy koń na wagę złota ma znaczenie. No i wyszło , że nie przeczytałeś do końca tego o HONDZIE. Tam jest właśnie ogniwo wodorowe /zwane też silnikiem wodorowym/ który produkuje prąd elektryczny a produktem spalania jest właśnie woda :D
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

http://moto.wp.pl/martykul.html?kat=15953&wid=8641178 temat z wodorem nie jest nowy. ......
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Dokładnie .. Tylko .. BMW i MAZDA robiły modyfikację spalinowego układu dokładając spalanie w normalnym procesie . Czyli mamy silnik z układem korbowym /generuje on duże straty/ a zmieniamy tylko paliwo. Stary układ. Honda i koreańczyk stosują OGNIWA WODOROWE. Brak układu korbowego , sprawniejsze itd. Produkują energię elektryczną , która częściowo jest magazynowana a w większości zużyta na potrzeby auta :D. Zupełnie dwa inne systemy .. no i ponownie BMW wymaga płynnego gazu a Honda sprężonego . Wiadomo .. jest w tym wiele problemów do rozwiązania, ale opcja z ogniwami , ma większe szanse /moje zdanie/ jest bardzie eko we wszystkich znaczeniach :D /chyba/
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Mówiąc o eksperymencie z wodorem mialem raczej na myśli fakt, że nie jest w powszechnym zastosowaniu tylko raczej niszowo ze sporą ilością problemów do pokanania aby był powszechny. Mniej wiecej takich jak temperatura skraplania itd.. co zdecydowanie utrudnia sprawę i zwiększa koszty ale pewnie z czasem ... kto wie. :haha:

A co do ekonomii w kwestii elektryków to zgadzam się z Loneraiderem, że sprawa oprócz dobrego fillingu z powodu ekologii tania nie jest i nikomu nie zalezy żeby była. Przykład smart bo ten znam od podszewki. Passion (wersja wyposażenia) elektryk to niemal 100 % ceny jego odpowiednika z tradycyjnym paliwem czyli około 100 tysi peelenów a to jedna z tańszych ofert na rynku samochodów zasilanych prądem. Koszt dzierżawy baterii w Polsce około 500 - 600 pln w zalezności od deklarowanych przebiegów, koszt serwisu ... raczej bliżej nieokreślony a ze względu na ilość w ruchu takich aut doświadczenia serwisowe raczej marne. Dodać dod tego kompeletny brak zniżek na cokolwiek, od ubezpieczenia przez dofinansowania do zakupu zakupu jak w innych państwach (USA na przykład to 2,5 dolców od Państwa płatne do sprzedawcy) ... sprawa robi się dość niewspółmierna cenowo do tych w tym wypadku kilku złoych za przejechane każde 100 kilometrów na zasilaniu z gniazdka. :mysli:

No i gwóźdź programu w sensie ekologii jak spojrzeć głębiej w temat czyli fakt, że elektrownie w Polsce wytwarzające ów prąd to raczej ekologiczne nie są. :haha:

Ale pewnie kiedyś za kilkanaście lub kilka lat ... . :ok:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Nie ma niszy. Specjalnie hamuje prace LOBBY PALIWOWE nażarte do granic. Zobaczcie jak wioska Dubaj dziś wygląda, jak wyglądają Emiraty Arabskie .. Aby uciąć dywagacje, proponuję przeczytać .. nie przejrzeć ten artykuł :
http://www.ogniwa-paliwowe.com/

Może ktoś się zainspiruje ?
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
abgutek
VIP
Posty: 163
Rejestracja: 4 sie 2013, o 21:31
VIN:
Lokalizacja: BL

Post autor: abgutek »

Gdy czytam o problemach z infrastrukturą dla samochodów elektrycznych to śmiać mi się chce. Kiedy pojawiły się samochody z silnikami spalinowymi benzynę można było kupić tylko w niektórych drogeriach/aptekach. Samochody były skomplikowane w obsłudze i zwykły kowal ich nie potrafił naprawić. Dziś, kiedy dostęp do energii elektrycznej mamy praktycznie wszędzie stworzenie punktu do ładowania ogniw jest banalnie proste. Argument o ludziach z bloków którzy nie mają garaży??? W krajach skandynawskich na parkingach są gniazda do podłaczenia nocnego grzewania silników, problem dawno rozwiązany. Oczywiście podstawowym problemem jest teraz pojemność, masa i trwałość ogniw, ale przecież to jeszcze początki tej technologii. Brak hałasu ma być wadą - to już postawienie sprawy na głowie, szkoda że nie padł argument o braku smrodu spalin...
Na marginesie, ciekawy jestem ,czy ktoś robił badania jakie są średnie dzienne przebiegi samochodów osobowych.
C180k 2007 sedan automat
WDB2030461f916494
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Znaczy co ... jak nie mam garażu to se mam przedłużacz z okna z dziesiątego teges i będzie git? :haha:

Abgutek brachu brak hałasu to nie wada ale doświadczenie jest swoistego rodzaju i je tutaj opisaliśmy (nie tylko ja). Luzik. Powiem Ci, że jazda z systemem Mhd znaczy start & stop i o podobnych nazwach wymaga przyzwyczajenia, i nie jest to proste mentalnie a tutaj Panie ... meleksi cisza. To na pewno technologia przyszłości ale póki co ... pojeździj takim autem kilka dni a sam zobaczysz. Kwestię obawy o to czy dojedziesz na baterii do punktu B pozostawiam osobistym doznaniom, które polacam tym bardziej, że ów potrafi się skurczyć nagle i niespodziewanie. :haha:

Co do czasów gdy beznyna była w aptekach coż ... teraz mamy więcej alternatyw na szczęście oprócz dyliżansu. :haha:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
abgutek
VIP
Posty: 163
Rejestracja: 4 sie 2013, o 21:31
VIN:
Lokalizacja: BL

Post autor: abgutek »

Smartlandia pisze:Znaczy co ... jak nie mam garażu to se mam przedłużacz z okna z dziesiątego teges i będzie git? :haha

Co do czasów gdy beznyna była w aptekach coż ... teraz mamy więcej alternatyw na szczęście oprócz dyliżansu. :haha:
Skandynawowie mają na parkingach słupki z gniazdami, ale jeśli wolisz "swój" prąd, to czemu nie :-)
Chcę powiedzieć, że stworzenie infrastruktury do ładowania pojazdów jest tysiąc razy tańsze i łatwiejsze niż stworzenie infrastruktury do dystrybucji paliw płynnych. Mimo takich trudności silniki spalinowe podbiły świat motoryzacji. Co do dźwięku, jeżdżę motocyklem i lubię jak ładnie gada, ale jeśli na szali położę dostępność 90 % momentu obrotowego od samego dołu to nie będę zastanawiał sę nawet chwili.
Gdyby nie problemy z zasięgiem i cena dawno kupiłbym sobie jakiegoś elektryka enduro.
C180k 2007 sedan automat
WDB2030461f916494
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Aha ... wczoraj byłem na spacerze z psem pod blokiem wzdłuż parkingu i wyobraź sobie, proszę ja Ciebie, do jakich wniosków doszedłem. :ok: Po pierwsze primo :haha:, motyla noga mieszkam w Polsce a nie w Skandynawii i to był pierwszy szok a drugi czyli po drugie primo :haha: Panie dzieju, oprócz słupków NIE WYPROWADZAĆ PSÓW wzdłuż parkingu nie odnalazłem ani jednego z punktem do podłączenia elektryka. Dziwne prawda? :mysli: :rotfl:

Nie mniej zgodzę się z Tobą w kwestii budowania struktury to tankowania pojazdów prądem, że jest sto razy tańsza i pewnie bezpieczniejsza wręcz dla otoczenia a także, że gdyby nie cena za pojazd elektryczny, koszt dzierwżawy baterii, enigmatyczne koszty serwisowanie i problem z zasięgiem ... to też bym już przynajmniej rok śmigał takowym, co poruszaliśmy na poczatku tej miłej dyskusji w której przeważają głównie GDYBY. :haha:
CL203 WDB2037461A802397
rapez
VIP
Posty: 585
Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
VIN:
Lokalizacja: Krościenko

Post autor: rapez »

Czytam temat i przypomniała mi się jedna rzecz, wcale tak nie odległa.

Jak wszyscy pamiętamy, silnik Forda 1.0 EcoBoost został ogłoszony silnikiem roku 2012.... wiadomo, że w kategorii do 1 litra.

Jednak nie o tym chciałem napisać; poszukajcie jakie miał spalanie ten silnik i porównajcie do silników :mb:

Dzisiejsze samochody powinny spalać 2-3 litrów ropy/benzyny na 100km. :szok:
Sam naprawiam swój samochód. W203 sedan 2.2CDI + CD 22 C-TRONIC 170KM/385Nm i 4.7 V8 4" winda +zaczepy+simex
WDB2030041A122487
Awatar użytkownika
abgutek
VIP
Posty: 163
Rejestracja: 4 sie 2013, o 21:31
VIN:
Lokalizacja: BL

Post autor: abgutek »

Smart, jeśli takie samochody będą dostępne cenowo i poprawią im zasięg, to wraz ze wzrastającą ich ilością pojawią się takie słupki, słowo. ;-)
C180k 2007 sedan automat
WDB2030461f916494
ODPOWIEDZ

Wróć do „Linki”