Brak ogrzewania!
Moderator: Dziki Mar
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4168
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Brak ogrzewania!
Ale jesteście leniwi...
http://www.w203.pl/zrob-to-sam-f19/wymi ... t7937.html
oraz ten
http://www.w203.pl/klimatyzacja-i-ogrze ... 13687.html
Przeczytać wszystko uważnie.
Poza tym dwie strony wcześniej jest odnośnik do odpowiedniego tematu. Za lenistwo powinny być ostrzeżenia.
http://www.w203.pl/zrob-to-sam-f19/wymi ... t7937.html
oraz ten
http://www.w203.pl/klimatyzacja-i-ogrze ... 13687.html
Przeczytać wszystko uważnie.
Poza tym dwie strony wcześniej jest odnośnik do odpowiedniego tematu. Za lenistwo powinny być ostrzeżenia.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 4 lip 2018, o 12:11
- VIN: WDB2032081F561315
Re: Brak ogrzewania!
Witam Wszystkich jestem nowy wiec wybaczcie jeśli robie coś nie tak....
Przeczytałem dokładnie te 2 tematy wiele w nich przydatnych info przy demontażu... ale nie uzyskałem odp na nurtujące mnie pytania...
w mojej 203 z nawiewów wieje tylko zimne powietrze, rurki wychodzące z nagrzewnicy te w komorze silnika są gorące wiec obieg jest! test sterowania klimatem wykazuje 2 błędy:
B15B0 Aktuator klapy nadmuchu na nogi, prawy jest zablokowany
B1100 Silnik nastawnika (przemieszczenie z polozenia zerowego)
Pierwszy błąd B15B0 udało mi sie naprawić klapa sie zamyka i otwiera....
i teraz pytanie w którym miejscu znajduje sie silnik nastawnika? jak go zlokalizować? mam odkręcony schowek panel środkowy widze 4 silniczki ktore dzialają prawidłowo dodam tylko ze mam klimę z wyświetlaczem
Przeczytałem dokładnie te 2 tematy wiele w nich przydatnych info przy demontażu... ale nie uzyskałem odp na nurtujące mnie pytania...
w mojej 203 z nawiewów wieje tylko zimne powietrze, rurki wychodzące z nagrzewnicy te w komorze silnika są gorące wiec obieg jest! test sterowania klimatem wykazuje 2 błędy:
B15B0 Aktuator klapy nadmuchu na nogi, prawy jest zablokowany
B1100 Silnik nastawnika (przemieszczenie z polozenia zerowego)
Pierwszy błąd B15B0 udało mi sie naprawić klapa sie zamyka i otwiera....
i teraz pytanie w którym miejscu znajduje sie silnik nastawnika? jak go zlokalizować? mam odkręcony schowek panel środkowy widze 4 silniczki ktore dzialają prawidłowo dodam tylko ze mam klimę z wyświetlaczem
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 paź 2017, o 18:23
- VIN: WDB2037471A192139
Re: Brak ogrzewania!
Witam .Jestem Nowy na forum o jeszcze nie do końca ogarniam ale Podepne się pod temat. Mam problem z brakiem ogrzewania jak i również z pracą klimatyzacji.Jakiś czas temu nabiłem klime i za cholerę nie chce lecieć ..Wymieniłem czujnik ciśnienia klimatyzacji i dalej Lipa .To samo mam z ogrzewaniem a zrobiło się zimnooo..I muszę coś z tym zrobić..Dodam że kalibracja klapami się nie kończy i muszę ją przerywać. Proszę o Pomoc !
-
- VIP
- Posty: 32
- Rejestracja: 16 sie 2018, o 16:54
- VIN: WDB2030071F797122
Re: Brak ogrzewania!
Mam pytanie czy przy temperaturze na polu -11, silnik cdi200 temperatura silnika 60 stopni po przejechaniu 10km większa cześć trasa i miasto to normalna temp? Czy powinna być większa. Klima włączona bez auto, ustawiona na 26 stopni moc nadmuchu pomiędzy 3 a 4.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3357
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Brak ogrzewania!
Powinno już pod kreskę na 80 dochodzić. Początek końca termostatu.
-
- VIP
- Posty: 32
- Rejestracja: 16 sie 2018, o 16:54
- VIN: WDB2030071F797122
Re: Brak ogrzewania!
Termostat co do niego jest podpięty gruby wąż u góry jak na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=whOZkM-4_ZM
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3357
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Brak ogrzewania!
Tak, ten wąż co jest w 2:13 wchodzi bezpośrednio na termostat.orabo pisze: ↑1 gru 2018, o 21:10Termostat co do niego jest podpięty gruby wąż u góry jak na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=whOZkM-4_ZM
-
- VIP
- Posty: 86
- Rejestracja: 7 lis 2016, o 14:55
- VIN: WDB2037061A417194
- Lokalizacja: Sanok
Re: Brak ogrzewania!
Moim zdaniem jest w porządku. Moje 220CDI przez 15 km spokojnej jazdy, przy -13 zagrzało się ledwo do 60 stopni C. Nadmuch na tryb auto i około 20 stopni C temp w środku. Oczywiście elektryczny podgrzewacz nie działa. Oba termostaty sprawne na 100%, bo sprawdzane niedawno na stole.
Taki urok tych silników, co nie zmienia faktu, że po 20-25km powinien te 80 stopni mieć niezależnie od mrozu.
Taki urok tych silników, co nie zmienia faktu, że po 20-25km powinien te 80 stopni mieć niezależnie od mrozu.
W203, 220 CDI Sport Coupe, 2002r.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3357
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Brak ogrzewania!
@misiaksnk - jeżeli u Ciebie temp robocza jest cały czas max 80* niezależnie od pogody to NAPEWNO masz dobry termostat (który otwiera się na 92*)
U mnie przy minus 10 w piątkowy wieczór - 3km i 10 minut od odpalenia, nawiew na 3 i ustawienie na szybę z temp 22, ruch miejski , silnik miał 70*. Więc to nie jest taki urok tych silników, no chyba że to ja mam coś zepsute i dlatego działa tak jak powinno
U mnie przy minus 10 w piątkowy wieczór - 3km i 10 minut od odpalenia, nawiew na 3 i ustawienie na szybę z temp 22, ruch miejski , silnik miał 70*. Więc to nie jest taki urok tych silników, no chyba że to ja mam coś zepsute i dlatego działa tak jak powinno
-
- VIP
- Posty: 32
- Rejestracja: 16 sie 2018, o 16:54
- VIN: WDB2030071F797122
Re: Brak ogrzewania!
Nawiew włączony razem z klimatyzacją przycisk Ac?Przybek pisze: ↑2 gru 2018, o 19:33 @misiaksnk - jeżeli u Ciebie temp robocza jest cały czas max 80* niezależnie od pogody to NAPEWNO masz dobry termostat (który otwiera się na 92*)
U mnie przy minus 10 w piątkowy wieczór - 3km i 10 minut od odpalenia, nawiew na 3 i ustawienie na szybę z temp 22, ruch miejski , silnik miał 70*. Więc to nie jest taki urok tych silników, no chyba że to ja mam coś zepsute i dlatego działa tak jak powinno
-
- VIP
- Posty: 86
- Rejestracja: 7 lis 2016, o 14:55
- VIN: WDB2037061A417194
- Lokalizacja: Sanok
Re: Brak ogrzewania!
@przybek u mnie temp robocza jest w okolicach 85-90 stopni ale taką łapie dopiero na dłuższej trasie. Po okresie mocnego nagrzewania kabiny potem leci zdecydowanie chłodniejsze powietrze i temp na silniku idzie zdecydowanie szybciej w górę. Co jak co, ale nagrzewnica odbiera sporo ciepła w dodatku jak auto ma -10 stopni C w środku. W lecie mam zawsze powyżej 90.
Temp 92 stopnie na termostacie jest temperaturą pełnego otwarcia termostatu (testowałem na kuchence w kuchni z termometrem w garnku....) Zaczyna się otwierać w granicach 86-88 stopni.
Z testów organoleptycznych, ruch miejski generuje więcej ciepła niż spokojna jazda na 2-2,5 tys obrotów, bo agresywniej się rusza (światła, znaki stop, skrzyżowania). Ja do pracy wyjeżdżam z miasta i mam niecałe 15km, jeżeli nie stoję w korkach to kilka minut to jazda w mieście a reszta to wylotówka z miasta - stałą prędkość i obroty. Z ciekawości za chwile wyjeżdzam do pracy, to ustawię nadmuch na 3 i okolice 22 stopni to zobaczymy jaka będzie różnica w porównaniu z ustawieniem na AUTO.
@orabo nawiew włączony na auto, okolice 20 stopni C BEZ klimatyzacji.
Temp 92 stopnie na termostacie jest temperaturą pełnego otwarcia termostatu (testowałem na kuchence w kuchni z termometrem w garnku....) Zaczyna się otwierać w granicach 86-88 stopni.
Z testów organoleptycznych, ruch miejski generuje więcej ciepła niż spokojna jazda na 2-2,5 tys obrotów, bo agresywniej się rusza (światła, znaki stop, skrzyżowania). Ja do pracy wyjeżdżam z miasta i mam niecałe 15km, jeżeli nie stoję w korkach to kilka minut to jazda w mieście a reszta to wylotówka z miasta - stałą prędkość i obroty. Z ciekawości za chwile wyjeżdzam do pracy, to ustawię nadmuch na 3 i okolice 22 stopni to zobaczymy jaka będzie różnica w porównaniu z ustawieniem na AUTO.
@orabo nawiew włączony na auto, okolice 20 stopni C BEZ klimatyzacji.
W203, 220 CDI Sport Coupe, 2002r.
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Brak ogrzewania!
@misiaksnk potwierdził sprawdzając, że pełne otwarcie termostatu to 92 stopnie. Przecież specyfikacja termostatu nie kłamie, że taka temperatura wymagana jest dla diesla MB.
I tego się trzymać - po nagrzaniu silnika pasek temperatury na wskaźniku ma stać w połowie pomiędzy 80 a 100.
80 stopni i poniżej, to silnik niedogrzany.
I tego się trzymać - po nagrzaniu silnika pasek temperatury na wskaźniku ma stać w połowie pomiędzy 80 a 100.
80 stopni i poniżej, to silnik niedogrzany.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
-
- VIP
- Posty: 86
- Rejestracja: 7 lis 2016, o 14:55
- VIN: WDB2037061A417194
- Lokalizacja: Sanok
Re: Brak ogrzewania!
Szybkie spostrzeżenia po dojeździe do pracy.
Dystans: 15km
Temp na zewnątrz: +2 stopnie C
Średnia prędkość: 50km/h
Spalanie na komp pokładowym 5,5l/100
Ustawiłem jak przybek u siebie czyli nawiew na 3 i ok 21 stopni C
Po pierwsze zauważanie mniej dmucha do kabiny niż na AUTO, zdecydowanie było chłodniej w kabinie.
Płyn zdążył się zagrzać do ok 75 stopni C, czyli trochę więcej niż jak mam na AUTO przy tej samej trasie w podobnych warunkach pogodowych.
Dodatkowo sprawdziłem rurę wychodząca z silnika idącą do chłodnicy. Była ledwo ciepła, co moim zdaniem wyklucza wadliwy termostat, bo konstrukcja wymusza minimalny przepływ płynu pomimo całkowego zamknięcia.
Dlatego w moim "popsutym" cdi nie ma opcji zagrzania płynu do 90 stopni bez wspomagaczy typu elektryczna grzałka silnika lub webasto na tak krótkim dystansie.
Dystans: 15km
Temp na zewnątrz: +2 stopnie C
Średnia prędkość: 50km/h
Spalanie na komp pokładowym 5,5l/100
Ustawiłem jak przybek u siebie czyli nawiew na 3 i ok 21 stopni C
Po pierwsze zauważanie mniej dmucha do kabiny niż na AUTO, zdecydowanie było chłodniej w kabinie.
Płyn zdążył się zagrzać do ok 75 stopni C, czyli trochę więcej niż jak mam na AUTO przy tej samej trasie w podobnych warunkach pogodowych.
Dodatkowo sprawdziłem rurę wychodząca z silnika idącą do chłodnicy. Była ledwo ciepła, co moim zdaniem wyklucza wadliwy termostat, bo konstrukcja wymusza minimalny przepływ płynu pomimo całkowego zamknięcia.
Dlatego w moim "popsutym" cdi nie ma opcji zagrzania płynu do 90 stopni bez wspomagaczy typu elektryczna grzałka silnika lub webasto na tak krótkim dystansie.
W203, 220 CDI Sport Coupe, 2002r.
-
- VIP
- Posty: 632
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
- VIN: WDB2030161F451606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Brak ogrzewania!
@misiaksnk,
czyli jak u mnie, podobna sytuacja
W sumie zastanawiam się jakim cudem CDI niektórym grzeje się do 90*C w 3km przy temp poniżej zera na zewnątrz. U mnie dziś na trasie 12km zagrzał się z ogrzewaniem na auto do 75*C. Dwa że jednak mam wersję 2.7, zawsze większa powierzchnia do ogrzania. Na próbę wyłączę dogrzewacz, zobaczę czy zobaczę różnicę.
czyli jak u mnie, podobna sytuacja
W sumie zastanawiam się jakim cudem CDI niektórym grzeje się do 90*C w 3km przy temp poniżej zera na zewnątrz. U mnie dziś na trasie 12km zagrzał się z ogrzewaniem na auto do 75*C. Dwa że jednak mam wersję 2.7, zawsze większa powierzchnia do ogrzania. Na próbę wyłączę dogrzewacz, zobaczę czy zobaczę różnicę.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4168
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Brak ogrzewania!
Kickdowny do skrzyżowania do skrzyżowania.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP