Strona 5 z 8

Re: Brak ogrzewania!

: 11 lis 2016, o 16:25
autor: polofix
26mati26 pisze:Panowie mam taki sam problem jak w tym temacie.
Moje pytanie jestem ze Śląska a dokładnie Sosnowiec zna ktoś kogoś poleconego by wymienił taką nagrzewnice.?
Pozdrawiam
Jak masz dostęp do garażu ,klucz 10mm i torx20 to wymieniaj. 1 godz roboty.
Nowe nagrzewnice polskie nieco ponad 100zł, dobrej firmy 150-200.

Re: Brak ogrzewania!

: 18 lis 2016, o 18:38
autor: Reluga
Witam.Mam problem z ogrzewaniem.Nadmuch tylko na szybe.Prosze o porade.Podobno musi byc zdemontowana cala deska rozdzielcza?

Re: Brak ogrzewania!

: 18 lis 2016, o 18:46
autor: polofix
Reluga pisze:Witam.Mam problem z ogrzewaniem.Nadmuch tylko na szybe.Prosze o porade.Podobno musi byc zdemontowana cala deska rozdzielcza?
Zrób test klapek i sprawdź czy go przechodzi. Jak nie to na SD Ale klapki są bardzo prawdopodobne.
Rozbierasz deskę od połowy w dół. Masz klimę z wyświetlaczem?
Przywitaj się zanim dostaniesz ochrzan.

Re: Brak ogrzewania!

: 14 lis 2017, o 02:01
autor: Pafeu
Przepraszam, czy ktoś mógłby przybliżyć jak to jest możliwe, że wymiana nagrzewnicy trwa godzinę?

Czy do tego nie trzeba wypruć całej deski? Prześledziłem film z wymiany parownika klimatyzacji. Nagrzewnica jest przecież w tej samej obudowie mieszalnika powietrza (czy jak to nazwać). Wyjęcie deski w godzinę to jednak byłby wyczyn. Czy jest jakaś inna metoda?

Re: Brak ogrzewania!

: 14 lis 2017, o 23:04
autor: polofix
Pafeu pisze:Przepraszam, czy ktoś mógłby przybliżyć jak to jest możliwe, że wymiana nagrzewnicy trwa godzinę?

Czy do tego nie trzeba wypruć całej deski? Prześledziłem film z wymiany parownika klimatyzacji. Nagrzewnica jest przecież w tej samej obudowie mieszalnika powietrza (czy jak to nazwać). Wyjęcie deski w godzinę to jednak byłby wyczyn. Czy jest jakaś inna metoda?
Nagrzewnicę wymienić jest łatwo. Z tego co pamiętam to wyciągasz konsolę środkową [radio, panel ogrzewania, przełączniki, ramkę], ten element gdzie jest stacyjka, osłonę pod kierownicą. Nagrzewnica wysuwa się w bok i wychodzi pod kierownicą, dlatego trzeba ją przestawić do góry. Prosta czynność w porównaniu do parownika. Można wyjąć tapicerkę, bo po odczepieniu rurek wylewa się płyn, a on spływa pod nią.

Re: Brak ogrzewania!

: 15 lis 2017, o 00:25
autor: Pafeu
O, widzisz! Dzięki Ci dobry człowieku. Cenna informacja. Dobrze, dobrze - deskę ostatni raz wypruwałem jeszcze w 124 i to upierdliwa robota. Skala trudności niespecjalna, ale czasu przy tym schodzi bardzo dużo.

Re: Brak ogrzewania!

: 15 lis 2017, o 08:17
autor: polofix
Pafeu pisze:O, widzisz! Dzięki Ci dobry człowieku. Cenna informacja. Dobrze, dobrze - deskę ostatni raz wypruwałem jeszcze w 124 i to upierdliwa robota. Skala trudności niespecjalna, ale czasu przy tym schodzi bardzo dużo.
Nawet nie wiem czy trzeba ramkę z radiem i przełącznikami wyciągać. Bo to tylko chodzi o to, żeby odszedł ten element gdzie jest stacyjka. Jak by odeszło to nie trzeba nic więcej, oprócz pokrywki pod kierownicą. Wymiana prosta. W W202 trzeba było pruć całe wnętrze i wyciągać tunel z parownikiem i nagrzewnicą na zewnątrz.

Re: Brak ogrzewania!

: 27 lis 2017, o 00:29
autor: Pafeu
No to po robocie. Powiem tak: jak ktoś to pierwszy raz robi, niech się nie nastawia, że to będzie godzina. Do wyjęcia elementu tapicerki pod kierownicą trzeba wyjąć radio itp. (przynajmniej tak jest w polifotwym wnętrzu). W skrócie wygląda to tak (sposób demontażu poszczególnych elementów można znaleźć tu na forum lub na YT, więc nie będę dublował):
- demontaż konsoli na środkowym tunelu;
- demontaż nawiewów środkowych nad radiem;
- demontaż wszystkich paneli na konsoli centralnej z radiem włącznie;
- demontaż licznika;
- demontaż osłony plastikowej nad pedałami (OBD, dźwignia od maski, jakieś dodatkowe kabelki);
- demontaż fragmentu tapicerki pod kierownicą (przełączniki od świateł i lusterek, dźwignia zwalniania ręcznego, stacyjka);
- demontaż osłony kolumny kierownicy - tej "żaluzji/rolety" zasłaniającej dziurę pod licznikiem - odkręcić wkręty wewnątrz dziury po liczniku;
- demontaż kanału powietrznego, który prowadzi powietrze z mieszalnika na tył pojazdu pod siedzeniem - trzeba trochę unieść wykładzinę pod nogami kierowcy;
- demontaż kolumny kierownicy - 2 śruby "w liczniku" i 1 głębiej pod deską, na zawiasie kolumny. Kolumnę kierownicy kładziemy sobie na podłodze. Bez tego kroku nagrzewnica nie wyjedzie;
- demontaż uchwytu przytrzymującego nagrzewnicę (jak się dojdzie do tego momentu, to widać o co chodzi i to są dwa wkręty - piszę dla porządku, choć właściwie nie bardzo jest o czym wspominać);
- tu zaczynamy zabawę z nagrzewnicą. Rurki w nagrzewnicy trzymają się za pomocą zawleczek wsuniętych w gniazda w nagrzewnicy. Te zawleczki przytrzymują kołnierze na rurkach, które to z kolei dociskają oringi. Rozwiązanie jest jednym z głupszych, jakie widziałem, ale o tym później. Zawleczki są wykonane z aluminiowego drutu (dość twardego mimo wszystko) - wyciągamy je cienkimi kombinerkami, rurki można wyjąć z nagrzewnicy (pod maską niczego nie trzeba odkręcać);
- podłogę zalewa płyn (warto się na to przygotować), nagrzewnica wyjeżdża w bok.
- koniec, teraz poskładać w odwrotnej kolejności. W teorii.

Prawdopodobna trudność wystąpi z tymi cholernymi zawleczkami od rurek. Przy wyciąganiu najpewniej się pokrzywią. Ja miałem dodatkową trudność, bo robiłem już po ciemku i to trochę zaważyło na skatowaniu tych zawleczek. Generalnie jak się pokrzywią, potem trudno będzie je wsadzić tak, żeby właściwie trzymały króćce rurek w nagrzewnicy i dobrze dociskały oringi. Długo z tym walczyłem, przy okazji powyginałem trochę gniazda na te zawleczki. Nie mogłem cholerstwa wcisnąć tak, żeby ustabilizować rurki właściwie. Ostatecznie temat rozwiązałem... docinając i odpowiednio szlifując stalowe gwoździe o średnicy 2,8 mm - wystąpiły w roli zawleczek. Nie powiem, że jestem dumny z tego rozwiązania, bo stali z aluminium nie powinno się może łączyć w takim miejscu, ale z tymi nieszczęsnymi zawleczkami walczyłem przeszło 2 godziny po omacku i ciągle się gięły, prawie nową nagrzewnicę (gniazda rurek) zniszczyłem, a odpowiednio przygotowane gwoździe wsunąłem w tych samych warunkach w 7 minut. Rurki zostały ustabilizowane na swoim miejscu, oringi dociśnięte.

Ogólnie sposób jest dobry, ponieważ pozwala zaoszczędzić dużo czasu, ale to nie jest godzinna robótka, nawet jeśli ktoś ma dobrze obcykany demontaż wszystkich elementów po kolei.

Re: Brak ogrzewania!

: 15 sty 2018, o 17:47
autor: peper63
Witam kolegów.
Kupiłem W203 C200CDI 2004r po lifcie i okazuje się że nie mam ogrzewania, może ktoś z forumowiczów doradzi mi gdzie w Poznaniu można taka "usterkę" zdiagnozować i usunąć ?
z góry dzięki

Re: Brak ogrzewania!

: 15 sty 2018, o 18:43
autor: polofix
Muszę poprawić kolegę Pafeu.
Napisał ;''- demontaż kolumny kierownicy - 2 śruby "w liczniku" i 1 głębiej pod deską, na zawiasie kolumny. Kolumnę kierownicy kładziemy sobie na podłodze. Bez tego kroku nagrzewnica nie wyjedzie''
Nie potrzeba nic rozkręcać. Trzeba regulować wysokością kierownicy i bez problemu nagrzewnica wychodzi w bok.

Problem z ogrzewaniem

: 25 wrz 2018, o 12:00
autor: misiek25
Czesc jestem od niedawna wlascicielem c klasy w203. Mam problem z ogrzewaniem. Zauwazylem ze pomimo tego ze samochod lapie na wskazniku temperature 80 stopni to z nadmuchu nie leci cieple powietrze. Jezeli chodzi o sam nadmuch ,klime oraz kierunki sterowania nawiewem to dzialo to bez zarzutu. Czy moglbym prosic o pomoc. Bylbym wdzieczny.

Re: Problem z ogrzewaniem

: 25 wrz 2018, o 12:36
autor: olafik
misiek25 pisze: 25 wrz 2018, o 12:00 Czesc jestem od niedawna wlascicielem c klasy w203. Mam problem z ogrzewaniem. Zauwazylem ze pomimo tego ze samochod lapie na wskazniku temperature 80 stopni to z nadmuchu nie leci cieple powietrze. Jezeli chodzi o sam nadmuch ,klime oraz kierunki sterowania nawiewem to dzialo to bez zarzutu. Czy moglbym prosic o pomoc. Bylbym wdzieczny.
Wygląda na to, że nie otwiera się klapa ciepłego powietrza.

Re: Brak ogrzewania!

: 25 wrz 2018, o 21:43
autor: misiek25
Rozumiem a czy mozesz mi podpowiedziec jak sie do tej klapy dostac i ewentualnie sprawdzic poprawnosc jej funkcjonowania.

Re: Brak ogrzewania!

: 25 wrz 2018, o 22:24
autor: Dziki Mar
Jest cały temat o dostaniu się do tej klapy i wymianie. Poszukaj.

Re: Brak ogrzewania!

: 2 paź 2018, o 18:34
autor: szu1
misiek25 pisze: 25 wrz 2018, o 21:43 Rozumiem a czy mozesz mi podpowiedziec jak sie do tej klapy dostac i ewentualnie sprawdzic poprawnosc jej funkcjonowania.
Witam.

Udało Ci się znaleźć ten temat z klapami?

Mam dwa błędy i brak ogrzewania. :D
B14C8 Klapa nawiewu powietrza zmieszanego - strona lewa Staly
B14D0 Klapa nawiewu powietrza zmieszanego – strona prawa Staly

Pozdrawiam.