p4ul pisze:Mercedesy zawsze były srebrne!
Tak jak Ferrari czerwone a Aston Martiny zielone.
Po prostu barwy narodowe
Te kolory są ponad czasowe i wnikające z historii wyścigów samochodowych
Dla ukwiecenia (koloryzowania) dyskusji
Zawsze były srebrne? Z dłubaniny w necie wyszło mi coś zgoła innego
Srebrne pojawiły się w latach 20-tych, a ugruntowało taką barwę w 1934 r. wystawienie do wyścigów Grand Prix mercedesa W25 – z charakterystycznym, jednomiejscowym aluminiowym nadwoziem o opływowym kształcie. Karoseria tego pojazdu nie była malowana, lecz tylko wypolerowana do srebrzystego połysku. Wygląd nadwozia stał się powodem przydomku nadanego wyścigowym mercedesom – „Srebrna Strzała”.
Jeżeli już, to (bazując na historii i muzeum MB w Stuttgarcie) pierwszy opatentowany pojazd silnikowy MB był wielokolorowy (1886 r.). Z roku 1989 - czarny, 1993 r. - czarno-zielony ("Victoria"), 1994 r. - czerwony i czarny ("Velo"), 1996 r. - czarny (zmodyfikowana "Victoria"), 1997 r. - czarny ("Phonix").
Podczas tygodniowych wyścigów w Nicei, w marcu 1899 roku 12-konny samochód wyścigowy „Phönix” był pierwszym samochodem zgłoszonym do startu pod pseudonimem „Mercedes” i miał kolor ... BIAŁY
(zwyciężył w wyścigu na trasie Nicea-Magagnone-Nicea).
Ford jednak miał rację
//edit
V - nikt się nie kłóci, ot niewinna zabawa
Przecież każdy z nas wie, że nie szata zdobi mb - to piękno samo w sobie