Strona 1 z 7

Cieknąca pompa VACUM

: 2 lut 2012, o 20:06
autor: konarek4
Witam

Czy ktoś z zacnych koleżanek/kolegów spotkał się z delikatnym wyciekiem oleju z pompy Vacum ? Ja w mojej Celinie coś takiego obserwuję , wykrapla się delikatnie ocieka na pobliskie urządzenia a jeszcze ruch paska rozpyla to po okolicy. Denerwuje mnie to strasznie . Może ktoś rozbierał, demontował pompę i wie co i jak ? Za wszelkie pomocne uwagi dziękuję.

: 2 lut 2012, o 21:42
autor: marek grunenberg
konarek4 pisze: Czy ktoś z zacnych koleżanek/kolegów spotkał się z delikatnym wyciekiem oleju z pompy Vacum
Wymiana uszczelki pod pompą rozwiąże problem.

: 8 lut 2012, o 17:50
autor: konarek4
Witam wszystkich.

Uszczelka, a raczej oring na pompie VACUM wymieniony . Naprawa banalnie prosta , trochę łamania głowy przy zdjęciu przewodu z króćca pompy ,ale trzeba pomyśleć i wszystko odbyło się bez strat.

Pozdrawiam :mb:

: 12 lut 2012, o 11:40
autor: darkoslaw1
Też mam ten problem.
Uszczelki kupiłem(komplet 3 sztuki) ale powiedziano mi, że trzeba spuścić olej itd.
Mam 9000 do wymiany, więc trochę mi szkoda, czy to konieczne?
Z góry dziękuję.

: 12 lut 2012, o 12:06
autor: mercfan
Chyba komuś chodziło o olej napędowy...

: 12 lut 2012, o 14:02
autor: Gdyniak
darkoslaw1 pisze: Uszczelki kupiłem(komplet 3 sztuki) ale powiedziano mi, że trzeba spuścić olej itd.
Nie ma takiej potrzeby.

: 12 lut 2012, o 18:37
autor: darkoslaw1
Gdyniak pisze:
darkoslaw1 pisze: Uszczelki kupiłem(komplet 3 sztuki) ale powiedziano mi, że trzeba spuścić olej itd.
Nie ma takiej potrzeby.
Dzięki serdeczne za odp.

[ Dodano: 2012-02-12, 19:38 ]
mercfan pisze:Chyba komuś chodziło o olej napędowy...
Masz rację, pomyliłem się.
Ja mam benzynę i to jest ponoć jakaś chłodnica oleju obok filtra oleju.
Pytanie nadal aktualne, czy trzeba spuszczać oleum.

: 12 lut 2012, o 20:00
autor: pleban
darkoslaw1 pisze:Pytanie nadal aktualne, czy trzeba spuszczać oleum.
Silnik spalinowy to takie ustrojstwo, gdzie olej spływa do miski olejowej.
Miska olejowa to takie ustrojstwo silnika spalinowego, które znajduje się w jego(czyli silnika) w najniższym punkcie.
Więc czy spuszczać olej.
Gdyniak pisze:Nie ma takiej potrzeby.

: 12 lut 2012, o 20:05
autor: darkoslaw1
pleban pisze:
darkoslaw1 pisze:Pytanie nadal aktualne, czy trzeba spuszczać oleum.
Silnik spalinowy to takie ustrojstwo, gdzie olej spływa do miski olejowej.
Miska olejowa to takie ustrojstwo silnika spalinowego, które znajduje się w jego(czyli silnika) w najniższym punkcie.
Więc czy spuszczać olej.
Gdyniak pisze:Nie ma takiej potrzeby.
NIBY LOGICZNE :ostr: :tak:

: 19 lis 2014, o 21:04
autor: fabiang
konarek4, czesc gdzie zakupic mozna taki oring?

: 19 lis 2014, o 21:11
autor: jarod32
Najlepiej w serwisie ... na bank będą pasowały i nie będziesz musiał powtarzać operacji za kilka dni / tygodni .

: 26 lis 2014, o 21:25
autor: fabiang
potrzebuje nr cześci "oringu"do mojej pompy Vacum bo byłem w serwisie i gościu drapał się po głowie i patrzał w komputer i stwierdził że pompa w całości .... czy ktos moze mi pomóc?

: 20 mar 2015, o 12:30
autor: Smart
Czy dobrze sprawdziłem, że uszczelka pompy vacum do mojego VIN to A 271 238 03 80 i czy mam też kupić od razu tą śrubę N 910143006003? :mysli: Z góry dziękuję za pomoc. :tak:

:mysli:

Tak ... dobrze sprawdziłeś Smart i śruby nie musisz kupować a w MB też mają błąd katalogowy z samą pompą, która według EPC nie istnieje do tego modelu. :haha:

:zacieszacz:

Aha. No super i dzięki za potwierdzenie. :rotfl:

: 22 mar 2015, o 09:03
autor: Marek1958
Wymiana uszczelki pod vacu u mnie nie pomogła.
Dopiero wymiana oringu 93x3 w pompie pomogła.

: 22 mar 2015, o 10:40
autor: Smart
Bardzo, bardzo dziękuje Marku za informację. Niestety w katalogu epc jest jakiś błąd i nie pokazuje pod VIN właściwych danych. Pod Twój też. Dopiero po odfiltrowaniu i identyfikacji silnika względem 6 pierwszych cyfr z VIN czyli w moim przypadku 271946 i wybraniu silnika 271946 plus reszcie jego numeru 30611234 w datach od 09/01/2004 do 16/05/2006 okazuje się, że uszczelka do mojego ma numer A 2712380180 i to z kodem [009,010] bo ten sam numer uszczelki ma też kody [005,006] a wtedy jest do serii silnika z 2003 roku i to bardzo krótkiej serii, bo robionej prze osiem dni stycznia. :mysli:

Epc pokazuje po całym moim VIN numer uszczelki A 2712380380 a ta jest do silnika od daty 19/12/2008 a Seal Ring do mojego po odfiltrowaniu ma numer A 6689970145 a na pełnym VIN, epc twierdzi, że nie ma go w katalogu. Ale zamieszanie. :dobani:

Reasumując dzięki Twojej uwadze doszedłem do tego, że potrzebuję uszczelki [009,010] A 2712380180 i o-ringu A 6689970145. Jadę jutro do MB odkręcić sprawę, potwierdzić i zamówić prawidłowe tajle. :tak: Mały włos został bym z wyciągniętą pompą i bez prawidłowych części. Sprawdzajcie komentarze przy numerach części jak dobieracie je sami z epc. :tak:

Jeśli jest ktoś na forum, kto potrafi potwierdzić właściwość mojego wyboru w epc to bardzo proszę, bo widzę, że na chłopaka z części MB Sosnowiec trzeba brać poprawkę skoro mając mój VIN, sprzedał mi niewłaściwą uszczelkę a o oringu nawet nie wspomniał. Lipa. :mysli: Dodam tylko, że wyciek spod pompy vacum u mnie można było dopiero zauważyć, po zdjęciu osłony pod samochodem w czasie wymiany wahacza gdyż olej poleciał po przewodach i po skrzyni a patrząc od góry trzeba było podkładać od tyłu/spodu pompy lusterko, żeby zidentyfikować dokładnie miejsce. Patrząc normalnie z góry i z boku nie było nic widać. :tak:

Refleksja dla innych. Może od czasu do czasu warto sprawdzić, co się tam dzieje lusterkiem a nie czekać aż chlapnie po silniku. U mnie odkrycie jak widać czysto przypadkowe. :tak: