Strona 1 z 4

Problem z ustawieniem zbieżności

: 6 mar 2012, o 23:33
autor: parabelum7
Witam Forumowiczów! :mb:
Zakupiłem mb sport coupe 2001 c200k i mam problem z ustawieniem kierownicy tzn. przy zakupie zauważyłem iż samochód sciąga w prawo wiec pomyślałem że to tylko zbieżność i sprawa będzie prosta , nic bardziej mylnego. po wizycie na geometrii ( podobno najnowszy sprzęt do ustawiania geometrii) wszystko pieknie ustawione a samochód po wyjeździe dalej sciąga, pojechałem do innej firmy bo myśle że może ten najnowszy sprzęt zawiódł, i tam kolejna porażka wszystko ustawione a problem ten sam :zly: , pomyślałem że pewnie opony, zakupiłem cztery nowe i dramat jeszcze gorzej ściąga, ręce mi opadły. Wiec udałem się do nieautoryzowanego serwisu mb diagnoza tylna oś zbieżna do wymiany śruby na mimośrodach bo są zapieczone co powoduje problem z jej regulacją, po geometrii bedzie ok tak zapewnili mnie pracownicy serwisu. Niestety poprawa tylko nieznaczna. Nadmienię że samochód nie jest po żadnej stłuczce, wszystkie elementy zawieszenia w bdb stanie, żadnych luzów :smutny: Nie daje mi to spokoju bo jazda na skręconej o 10 stopni kierownicy w lewo do jazdy na wprost psuje całą frajdę z jazdy tym samochodem. Dzisiaj na parkingu spróbowałem skręcić koło kierownicy na maxa w prawo i lewo i liczyłem obroty i tu mnie coś zaskoczyło w lewo 1,5 obrotu koła kierownicy a w prawo nie całe 1,5 brakuje właśnie te 10 stopni i tu moja prośba do Was drodzy koledzy czy w waszych :mb: tak jest że skręt koła kierownicy jest większy w lewą strone niz w prawą czy jest taki sam, proszę Was o odpowiedź, bo wydaję mi się że w tym może być problem a nie wiem co dalej mam już robić :placz: pozdrawiam.

rrr

: 6 mar 2012, o 23:53
autor: jacko
witam spróbuj zamienić felgi z prawej na lewą a lewą na prawą,morze być ok,albo będzie ściągać w drugą stronę.to znaczy że felgi do wymiany.

: 7 mar 2012, o 00:15
autor: parabelum7
Dziękuje za podpowiedź ale problem występuje zarówno na stalowych jak i aluminiowych felgach, sprawdzałem też położenie kierownicy na wieloklinie i niestety też jest ustawiona prawidłowo tzn na znakach.

rrrr

: 7 mar 2012, o 08:35
autor: jacko
witam a do ustawienia zbieżności użyto rozpórek? dla pewności zamień te koła to nic nie kosztuje a jedno będzie pewne.

: 7 mar 2012, o 08:58
autor: Gdyniak
parabelum7 pisze:Witam Forumowiczów! :mb:

Witamy się tutaj:

viewforum.php?f=8

parabelum7 pisze:Nadmienię że samochód nie jest po żadnej stłuczce, wszystkie elementy zawieszenia w bdb stanie, żadnych luzów

Skoro masz nowe opony, żadnych luzów w zawieszeniu, porządnie ustawioną całą geometrią a dalej Ci ściąga to znaczy, że jednak ten samochód miał poważnego banana w swojej karierze.
parabelum7 pisze:sprawdzałem też położenie kierownicy na wieloklinie i niestety też jest ustawiona prawidłowo tzn na znakach.
Położenia "zerowego" kierownicy nie zmienia się na wielowypuście - regulacje wykonuje się jedynie podczas ustawiania zbieżności.

: 7 mar 2012, o 09:24
autor: parabelum7
Dzisiaj spróbuje jeszcze przełożyć koła zgodnie z radą kolegi jacko ( tak kierownica była blokowana w trakcie ustawiania geometrii rozpierakiem w położeniu środkowym ), natomiast potrzebuję informacji na temat liczby obrotów kierownicy do maksymalnego skrętu kół w lewą i prawą stronę (czy są identyczne), opisanych na wstępie , co pomoże mi, wykluczyć jedną z przyczyn i szukać przyczyny w czymś innym. A tak poza tym, dziękuję wszystkim za wszelkie porady odnośnie forum, jak i przyczyn mojego problemu.

: 7 mar 2012, o 10:14
autor: jacko
do prawidłowego ustawienia zbieżności w mb potrzebna specjalna belka rozporowa.

: 7 mar 2012, o 11:23
autor: Gdyniak
jacko pisze:do prawidłowego ustawienia zbieżności w mb potrzebna specjalna belka rozporowa.

Nie jest potrzebna.

: 7 mar 2012, o 14:00
autor: zezek1990
Jeśli będziesz na warsztacie poproś aby podali Kąty Pochylenia Kół Chociaż przednich. Tylko dokładnie. ( czy na minusie czy na plusie)

Wg mnie tutaj tkwi babol. mieści się pewnie w granicach i nic nie dotykają tylko ustawiają sama zbieżność na pałe.

: 8 mar 2012, o 20:16
autor: parabelum7
Witam. :hurra:
Po dwóch dniach spędzonych w różnych warsztatach, i diagnozach typu: krzywy wahacz, skrzywiona zwrotnica, różne miękkości gum w wahaczach, a na koniec do wymiany przekładnia kierownicza, (same zgadywania i próby wyłudzenia pieniędzy od posiadacza :mb:) , wreszcie udało się usunąć problem ściągania dzięki mojemu uporowi i pracownikom pewnego warsztatu w Gliwicach, którzy jako jedyni podeszli do sprawy profesjonalnie i rzeczowo, i nie zostawili mnie na tzw. lodzie z kosztorysem potrzebnych napraw w ręku. Mianowicie ustawili ponownie zbieżność na urządzeniu o nazwie Hanter i poprawili wszystko co wcześniejsi magicy wyczarowali (a wyczarowali), następnie pościągali wszystkie koła wyważyli ponownie, poczyścili wszystkie piasty i felgi i co? i samochód jedzie jak po sznurku ( koszt usługi 140zł). Więc morał z tego taki że nie tylko sprzet ale uczciwość i fachowa obsługa posiadanego sprzętu jest ważna. Wszystkim którzy mają podobny problem, życzę wytrwałości i szczęścia w poszukiwaniu uczciwych warsztatów. Teraz już mnie nie dziwi liczba wypadków w Polsce, mając takich speców od zbieżności, żałosne.

: 10 mar 2012, o 12:53
autor: maurycyWWL
Wrzuć namiary na zakład - może komuś się przyda :)

: 21 cze 2012, o 07:41
autor: Czarek64
W swojej gwieździe też miałem problem z ustawieniem kierownicy i ściąganiem auta. Pojechałem do serwisu Garcarek - Nowe Skalmierzyce k/Kalisza. Na dzień dobry sprawdzili wszystko i okazało się, że w tylnym zawieszeniu były luzy. Wymienili co trzeba i geometrie ustawili tak że auto jedzie jak po sznurku. Naprawdę polecam takie rozwiązanie. Naczytałem się tu na forum o różnych przygodach z geometrią i dlatego nie kombinowałem tylko pojechałem do serwisu. Nie żałuję!!!.

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

: 12 paź 2017, o 20:13
autor: silverarrow
Mam małe pytanie, samochód ściąga mi na prawo przy większej prędkości. Wymieniona była niedawno prawa końcówka. Opony fabrycznie nowe, asymetryczne na deszcz. Czy po wymianie końcówki, którą wymieniał bystry mechanik i sobie zaznaczył punkt nadal trzeba jechać na ustawienie zbieżności? Nadmieniam że zawieszenie mam sztywne i wszystko zawsze jest wymieniane w terminie. Pytanie czy geometria, felga, czy ciśnienie w oponach?

Czy może wszystko na raz?

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

: 12 paź 2017, o 20:16
autor: Dziki Mar
Sprawdź zbieżność, a jeśli dawno nie robiłeś geometrii to zrób. Ostatnio zapłaciłem 120 zł za taką usługę.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

: 12 paź 2017, o 20:18
autor: sfx
Przy wymianie koncowki ustawia sie zbieznosc.