Strona 1 z 4

Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop

: 7 maja 2012, o 22:04
autor: pkraska
Witam
Czytam i czytam na forum i nie mogę znaleźć gdzie znajduje się czujnik uderzenia bocznego.
Od kilku miesięcy pali mi się kontrolka SRS i pojawia się komunikat na wyświetlaczu SRS Restraint system visit Workshop. Byłem u znajomego mechanika i próbował to skasować za pomocą SD i niestety nie udaje się. Pokazuje problem z czujnikiem uderzenia bocznego po stronie pasażera z przodu (przerwa)... auto bezkolizyjne, może wtyczka się wypięła, ale ja niestety nie mogę go zlokalizować. Dziś zdjąłem tapicerkę drzwi pasażera (oczywiście z przodu) i tam na pewno go nie ma. Bardzo proszę o podpowiedzi.
Pozdrawiam.

: 7 maja 2012, o 23:11
autor: w0wacik
Ta część, którą załączyłeś na obrazku jest zlokalizowana gdzieś na podłodze pod tylną kanapą przy tylnym nadkolu według EPC. Chwilowo nie mam WISa, więc nie wyciągnę Ci PDFa z dokładnymi instrukcjami.

: 8 maja 2012, o 14:15
autor: pkraska
w0wacik pisze:Ta część, którą załączyłeś na obrazku jest zlokalizowana gdzieś na podłodze pod tylną kanapą przy tylnym nadkolu według EPC. Chwilowo nie mam WISa, więc nie wyciągnę Ci PDFa z dokładnymi instrukcjami.
Witam
Dziękuje za info, zastanawia mnie jeszcze fakt co mechanik miał na myśli jeśli wspomniał coś o zapalniku czy zapłonniku poduszki (prawej w drzwiach)... teraz mi coś takiego przyszło do głowy. Czy to może napinacz pirotechniczny w pasach bezpieczeństwa.
Szczerze mówiąc to już mam mętlik w głowie i nie wiem od czego zacząć i gdzie tego szukać.

[ Dodano: 2012-05-08, 21:12 ]
w0wacik pisze:Ta część, którą załączyłeś na obrazku jest zlokalizowana gdzieś na podłodze pod tylną kanapą przy tylnym nadkolu według EPC. Chwilowo nie mam WISa, więc nie wyciągnę Ci PDFa z dokładnymi instrukcjami.
Dziś podjechałem jeszcze raz do mechanika z kompem i pokazał dwa błędy 9122 stały i 9003 chwilowy. To chyba dotyczy zapalnika numer 2 (kierowcy) a nie tak jak wcześniej pisałem że po prawej stronie.
Tylko pytanie czy to jest w kierownicy czy może jednak w pasie bezpieczeństwa.
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi.

: 11 maja 2012, o 10:08
autor: noc
9003 nie powinien występować w tym modelu. Ogólnie zakłócenie pracy modułu AB/SRS
poprzez zaniki napięcia itp.
9122 poduszka nr.2 w kierownicy (wtyczka nie włożona do końca, nie zabezpieczona, nie kontaktuje).
Najczęściej wtyczka nie odbezpiecza zabezpieczenia transportowego.

: 11 maja 2012, o 11:36
autor: pkraska
noc pisze:9003 nie powinien występować w tym modelu. Ogólnie zakłócenie pracy modułu AB/SRS
poprzez zaniki napięcia itp.
9122 poduszka nr.2 w kierownicy (wtyczka nie włożona, nie zabezpieczona, nie kontaktuje).
Najczęściej wtyczka nie odbezpiecza zabezpieczenia transportowego.
Witam
Bardzo dziękuje za podpowiedź, w dniu wczorajszym rozebrałem konsole środkową celem dostania się do głównego sterownika SRS. Masa przy lewej śrubie niby była dokręcona ale ja to rozkręciłem przeczyściłem i skręciłem ponownie.
Co do poduszki kierowcy- wymontowałem i sprawdziłem czy nie posiada zabezpieczenia transportowego....stwierdziłem że brak.
Faktycznie przy jednej końcówce (zielonej) była włożona w nabój ale nie zabezpieczona takim wciskanym zółtym plastikiem...mam nadzieje że to pomoże.
Po zmontowaniu błąd nadal się pali ale wiem że bez kompa się nie obejdzie w celu skasowania usterki... no chyba że się mylę to poproszę o poprawienie mnie.
Pozdrawiam.

: 11 maja 2012, o 12:52
autor: kSmuk
A stan tasmy w kierownicy?

: 11 maja 2012, o 13:06
autor: pkraska
kSmuk pisze:A stan tasmy w kierownicy?
Raczej jest ok bo wszystko co możliwe to działa, tzn. całe sterowanie z kierownicy, klakson itp.
No chyba że jest taka możliwość żeby np dwie ścieżki się uszkodziły.

: 11 maja 2012, o 15:37
autor: kSmuk
Wymontuj airbag kierowcy oraz dostan sie do modulu sterujacego SRS i rozbierz jego koskte. Sprawdz czy jest przeplyw pradu na dlugosci calego obiegu (tzn. miedzy modulem a kostkami poduszki).

: 11 maja 2012, o 18:42
autor: noc
Kolego, nie taśma, nie wtyczka przy module.
Odpowiedź dostałeś, jest 100% kompatybilna z Twoją damą.Po naprawie-SD i to koniec z tym jednym błędem.Drugi wymaga SD-DP i pewnie da się z poziomu DP.

Najważniejsze nie wpuszczać w maliny i nie szkodzić. :rotfl:

: 14 maja 2012, o 14:52
autor: pkraska
noc pisze:Kolego, nie taśma, nie wtyczka przy module.
Odpowiedź dostałeś, jest 100% kompatybilna z Twoją damą.Po naprawie-SD i to koniec z tym jednym błędem.Drugi wymaga SD-DP i pewnie da się z poziomu DP.

Najważniejsze nie wpuszczać w maliny i nie szkodzić. :rotfl:
Witam ponownie.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, jednak problem tkwił w zabezpieczeniu wtyczki od drugiego ładunku. Po podłączeniu pod komputer błąd 9122 zrobił się chwilowy a nie stały tak jak to było dotychczas, dał się skasować i już nie powrócił, i co najważniejsze kontrolka zgasła. System SRS sprawny :usmiech:
Jeszcze raz dziękuję i Pozdrawiam Wszystkich.

: 15 maja 2012, o 19:20
autor: noc
Kolego, ten kawałeczek plastyku zabezpiecza wtyk i odbezpiecza taką "fikuśną" blaszkę złoconą zwierającą styki zapłonnika poduszki.
To właśnie zabezpieczenie transportowe poduszki przed ładunkami elektrostatycznymi.
Napisałem Ci o tym w pierwszym poście. :wysmiewacz: :rotfl:

: 13 sie 2012, o 17:17
autor: bartek.iz
Hej wszystkim
mam problem wczoraj z 2 razy dziś raz wyskoczył mi błąd na zegarach SRS RESTRAINT VISIT WORKSHOP po kliknieciu dowolnym przycikiem z kierownicy błąd zniknął i niezapisał się w zakładkach. Jak myslicie te zdarzenie może być chwilowe czy może zapowiadać już konkretny problem?

: 13 sie 2012, o 18:41
autor: zablockm
Hej

Jeśli błąd SRS znika samoczynnie obstawiałbym matę w fotelu pasażera lub ew. wtyczkę pod fotelem

: 14 sie 2012, o 19:02
autor: noc
Rok 2006, brak porozumienia z układem wykrywania fotelika dla dziecka.
Dokładnie to, co napisał poprzednik.Z uwagą + wilgoć w okolicy kości sterownika (pod radiem).
Mogą to być skropliny klimatyzacji.

: 14 sie 2012, o 20:42
autor: bartek.iz
Dzieki Panowie za odpowiedzi! Napewno zajrze tam gdzie poleciliscie. Ale mysle ze pada mata, dzis jak jechalem z pasazerem zapalil sie blad, pasazer uniosl swoje szanowne cztery litery usiadl i blad znikl... zapewne do czasu....