Strona 3 z 4

Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop

: 4 maja 2017, o 18:50
autor: kurt999
przy podłączaniu Aux-a w progu rozpiąłem żółta wtyczkę zapiłem ją z powrotem skończyło się to błędem "SRS Restraint system visit Workshop" Najprawdopodobniej odłączyłem na chwilę matę pasażera. rozumiem, że bez podłączenia się pod komputer i wykasować błędu się nie obędzie?

Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop

: 5 maja 2017, o 12:24
autor: RyjekMPC
Witam,
podłączę się pod temat. Również od dłuższego czasu mam problem SRS Restraint system visit Workshop.
Zdiagnozowałem komputerem, błąd nr. B102B - Wartość oporności w układzie rozruchu zawierające element R12/5, zapłon zapalnika czołowej poduszki powietrznej pasażera 2 jest zbyt wysoki.

Macie jakieś pomysły? Dostałem się do wszystkich kostek od poduszek i są podpięte itd.
Raz wykasowałem błąd bo był chwilowy, przez pare odpaleń auta było ok, po paru godzinach odpaliłem i wyskoczył z powrotem.

Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop

: 5 maja 2017, o 22:37
autor: kurt999
kurt999 pisze:przy podłączaniu Aux-a w progu rozpiąłem żółta wtyczkę zapiłem ją z powrotem skończyło się to błędem "SRS Restraint system visit Workshop" Najprawdopodobniej odłączyłem na chwilę matę pasażera. rozumiem, że bez podłączenia się pod komputer i wykasować błędu się nie obędzie?
Po podłączeniu pod komputer program diagnostyczny potwierdził moją teorię. Chwilowe odłączenie maty wyzwoliło błąd wystarczyło usunąć. Głupota kosztowała mnie 80zł w końcu człowiek uczy się na błędach

Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop

: 6 maja 2017, o 01:04
autor: noc
RyjekMPC pisze:Witam,
podłączę się pod temat. Również od dłuższego czasu mam problem SRS Restraint system visit Workshop.
Zdiagnozowałem komputerem, błąd nr. B102B - Wartość oporności w układzie rozruchu zawierające element R12/5, zapłon zapalnika czołowej poduszki powietrznej pasażera 2 jest zbyt wysoki.

Macie jakieś pomysły? Dostałem się do wszystkich kostek od poduszek i są podpięte itd.
Raz wykasowałem błąd bo był chwilowy, przez pare odpaleń auta było ok, po paru godzinach odpaliłem i wyskoczył z powrotem.
Zdarza się, że zabezpieczenie transportowe jest niedokładnie wykonane.To ta blaszka złocona zwierająca styki zapłonnika odsuwana przez wtyk elektryczny.
Czasem trzeba ją usunąć bo nie chce się odsunąć od styków.Czasem w złączu rozegnie się styk i niekontaktuje.Uwaga na ładunki elektrostatyczne.Żadnych okularów i długopisów w kieszeni bluzy.

Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop

: 24 maja 2018, o 22:29
autor: Meniu
Dzisiaj i ja dobrałem się do Airbag kierowcy.

Wrzucam kilka fotek żeby było widać te złocone blaszki i ten pomarańczowy plastik co powinien je odchylać.

U mnie generalnie też wszystko było spięte jak należy i nie było nic szczególnego widać. Z ciekawości zaglądnąłem pod wtyczki jak to działa z tymi blaszkami (zabezpieczenie transportowe). Jedna dotyka bolca cały czas a druga jest odchylana przez ten pomarańczowy plastik.

Zielona i żółta wtyczka nie jest sztywna i ma lekki luz góra dół i na boki co może powodować u mnie pojawianie się tego "SRS" na zegarach poprzez drgania kierownicy na nierównościach. Jedyne co zrobiłem to zakleiłem na razie wszystko taśmą z góry żeby było bardziej stabilne i zobaczymy czy pomoże.

Zastanawia mnie tylko jak wyrwać te blaszki? Miałem to zamiar zrobić dla pewności że one nie powodują błędu SRS ale bałem się tak ciągnąć na siłę i żeby poducha nie strzeliła jak bym dotknął pina w jakiś niespodziewany sposób.
Generalnie wydawało mi się że można wyciągnąć z poduszki to żółte i zielone gniazdo i wtedy wyrwać z tego blaszki ale nie byłem pewny i odpuściłem.

Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop

: 25 maja 2018, o 17:43
autor: noc
Nic nie wyrywaj.Podjedź do sklepu MB (ASO) przedstaw problem i zakup dwie nowe poprawione wtyczki.
Ucięcie starych i przylutowanie nowych nie stanowi problemu.Oczywiście koszulki termokurczliwe, a nie izolacja.

Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop

: 26 maja 2018, o 09:59
autor: Meniu
Termokurczki i sprzęt mam, to z tym nie ma problemu.

Zastanawiałem się jeszcze, po co są te szare suwaki ?

Noc, a czym się różnią te poprawione wtyczki ? Masz na myśli same wtyczki bez tych plastikowych gniazd które siedzą w Airbag czy to jako zestaw jest?

Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop

: 26 maja 2018, o 11:23
autor: noc
Wtyczki bez gniazd.Prawdopodobnie kształt plastyku.

Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop

: 26 maja 2018, o 18:37
autor: Meniu
Zobaczymy czy będą mieć same wtyczki bo u mnie wygląda, że są one zintegrowane w taśmo-zwijakiem kierownicy.

Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop

: 26 maja 2018, o 20:54
autor: noc
W tym wypadku wymiana całego układu.

Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop

: 2 lip 2018, o 11:57
autor: K. Stefański
Mam dwa w203, już leciwe i problem SRS to codzienność. W sedanie świeci mi się już dwie zimy, a wiosną problem znika i jest ok. Mata w zimie źle działa, bo materiały zmieniają swoje właściwości w niskich temperaturach. Nie pomaga włączenie ogrzewania fotela. Powinienem przenieść się do ciepłych krajów i nie byłoby problemu. Za nową matę powiedzieli mi w serwisie prawie 800 zł. Ale tak mam tylko w jednym aucie. W drugim też świeci SRS o dłuższego czasu i właśnie usiłuję go naprawić. Tam jest inny problem. Z matą można sobie dość łatwo poradzić jeśli nie chce się wydawać dość dużych pieniędzy w stosunku do wartości auta: emulator za 120 zł i po kłopocie.
Mój znajomy kupił sobie MB i pokazał mi coś dziwnego pod prawym przednim fotelem. Nie wiedział co to jest. Roześmiałem się, bo była to zwinięta w rulon mata i włączona do systemu. Czego to ludzie nie wymyślą. W takim przypadku z pewnością nie zadziała poduszka pasażera, ponieważ SRS ma informację, że pasażera na przednim fotelu nie ma. To moim zdaniem kompletnie niedopuszczalne druciarstwo. W przypadku emulatora, SRS ma informację, że pasażer siedzi zawsze na prawym przednim fotelu i w razie kolizji poduszka zadziała nawet gdy fotel będzie pusty. I co w tym złego, że stare auto po takiej kolizji pójdzie na złom, bo jego naprawa będzie kompletnie nieopłacalna, a pasażer ma szansę przeżyć. Tak, tak nie wolno tam sadzać dzieci, ale to każdy powinien wiedzieć i stosować.

Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop

: 2 lip 2018, o 12:06
autor: K. Stefański
Nie bardzo rozumiem jak to jest, że napisałem tekst w tym poście, a on mi się wbił do jakiegoś innego, którego teraz nie mam.

Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop

: 2 lip 2018, o 12:13
autor: Dziki Mar
Mata 200-250 zł używana. Użytkuję taka już drugi rok.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop

: 16 lip 2018, o 14:15
autor: 666cin
Witam.

Montowalem dzisiaj radio 2din z kamera cofania w moim s203 i po zabawie wywalilo mi srs. B1075 i b1076. Niz przy modulach nie robilem jedynie przepychalem kable przez klape i progi pasazera, odsuwalem fotele i upuchalem kable za radiem... no i odlaczalem kable od lampy tylnej zeby pobrac sygnal wstecznego
Pewnie jakas kostka nie styka... gdzie szukac polaczen?

Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop

: 21 lip 2018, o 10:54
autor: noc
Pod radiem jest odpalacz SRS i przykręcona jest tam jego masa.
Pod fotelami są b.czułe na ciąganie wiązki z wtyczkami.W fotelu pasażera jest mata obciażeniowa.
Nie wolno klękać ani podpierać się ręką na siedzisku pasażera.Mata ulega wtedy zniszczeniu.
Tak czy siak błędu SRS nie skasujesz bez komputera.
Błędy odczytane przez Ciebie mówią o uszkodzeniu komunikacji na linii CAN.
To uszkodzenie wiązek, wypięcie wtyków, zwarcie na szynie CAN.
To 12 grupa uszkodzeń (najwyższa).Do napraw kierowani są mistrzowie w danym fachu (tu elektryk-informatyk).
Zabawa przez osobę nieznającą systemu niemal zawsze kończy się uszkodzeniem i wymianą jakiegoś sterownika.Na szynie CAN zwykła kontrolka potrafi zniszczyć sterownik.