Mercedes-benz CLK W209 projekt

Prezentacja własnych projektów oraz projektów innych.
Każdy projekt to nowy wątek!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Hej poskładałem nowy filmik zapraszam do oglądania :)

https://youtu.be/NyuPkcQFH0k

Wałki już wystrojone na 1.35 bara więcej nie ma sensu na obecnej turbinie, zapycha się spalinami poza tym kute korby są w drodze wiec tym bardziej nie ma sensu więcej pompować , jak wpłynęły wałki wg mojego odczucia to charakterystyka na podciśnieniu jest taka sama , turbina trochę później wstaje , między 1-3 tys jest trochę przymulona gdzie wcześniej w tym zakresie był bardziej elastyczny ale za to pow 4 czuć wielką różnicę a pow 6 już ogromną przepaść do tego co było wcześniej , zniknął dołek na mapie paliwa , charakterystyka jest jak w japońcach chciało by się go kręcić i kręcić w nieskończoność na razie odcinka 7 tys z racji miękkich sprężyn , obecnie spawam nowy kolektor i wstawiam większe turbo na ceramicznej kulce i lekkim wirniku cnc PowerSpirit PS600XR (GTX3076R) o wydajności do 600KM mam nadzieje że będzie wstawać podobnie i odetka górę na większym doładowaniu + kute korby i można będzie 2 bary atakować :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mam też pomiary wałków seryjnych i sportowych do końca jeszcze nie wiem czy są dobrze ustawione czy mogło by być lepiej :) ogólnie na ori ustawieniu na znaki nie dało się jechać ani nawet zostawić go na wolnych obrotach

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2019, o 19:43 przez przecinek, łącznie zmieniany 1 raz.
marcinsud
VIP
Posty: 63
Rejestracja: 2 gru 2018, o 13:41
VIN: WDB2037451A259198

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: marcinsud »

Jaki masz teraz dyfer?
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Teraz mam 3.27 lub coś koło tego z ASD z małą głową ze starszych mb typu 124 190 , już z jakieś 5tys km temu założone daje radę i bez zaciskania tego ciśnieniem czuć że jest szpera i dwa koła razem ciągną , ale napicia wstępnego nie ma wcale , czyli jak podnoszę jedno koło to kręci się lekko ale gdy jest obciążenie czyli moment na wale to szpera się sama zaciska tak to działa :)

teraz patrzę że nie pisałem o dyfrze to naprawiam ten błąd :

w poprzednim projekcie zakładałem LSD phantomgrip 25% jak by ktoś był ciekawy jak się spisała to jeśli chodzi o zużycie elementów ciernych nie ma prawie żadnego zużycia (przelatane około 15-20 tys km )widać że jedna płytka jest mocniej przypalona chyba ma to związek z kierunkiem ruchu na rondzie :D poza tym nie do końca jestem z niej zadowolony... znaczy lepsze to niż nic na pewno , idealnie sprawdziło się na miasto i śnieg i nic poza tym , za małe spięcie wstępne i jeszcze słabsze jak już się śliźnie tak że bokiem w lato nie polecam, wiec trzeba szukać innych rozwiązań bo te mi nie odpowiada

Obrazek

czyli Asd niesyty mała głowa bo duża jest za ciężka do zdobycia
szpera z asd działa jak prawdziwe lsd czyli im większy moment na wale tym mocniej naciska na satelitki tym samym zaciskając płytki dodatkowo będzie podłączona mała butla z gazem i wysokie ciśnienie po elektrozaworku na życzenie bądź sterowanie z emu zaciśnie to jeszcze bardziej mam nadzieję że 100%

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
marcinsud
VIP
Posty: 63
Rejestracja: 2 gru 2018, o 13:41
VIN: WDB2037451A259198

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: marcinsud »

Ten dyfer z ASD z 190-124 to plug and play czy rzeźba?

Pytam, bo najpewniej będę musiał coś zrobić ze swoim, bo mój zaczyna się pocić, a jak już trzeba wyjąć to można wsadzić coś lepszego.
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Trzeba przełożyć od starego mostu flansze od wału i dekiel z tyłu , do tego jest małe zamieszanie z długościami półosi , te od 190 są krótsze i pasują na styk nie wiem czy nie za krótkie , od 124 są dłuższe i chyba będą za długie poza tym przeguby zew. od asd nie mają koronki na abs więc trzeba przebić przeguby na te z koronką , ja skróciłem od czoła po 5mm stare ośki i wyszło idealnie w połowie , żeby to miało też sens to trzeba te asd rozebrać sprawdzić stan i regenerować w razie potrzeby bo inaczej płytki po starciu (wycieniowaniu) robią duży luz na satelitach i wtedy jeden strzał ze sprzęgła i wszystko się wymieli ;)
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Zrobiony nowy kolektor pod większe tubo :

Obrazek

celowałem tak żeby kolektor wyszedł super krótki , zaś sama turbina była idealnie przy poziomnicy ustawiana żeby nie było problemów ze spływem oleju :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Trzeba teraz wystroić doładowanie na razie ładuje 0.8 bara , z racji tego że jest większa dupka i sportowe wałki wstaje trochę później :
gt28 ar0.63 dupki bara robiło przy 3200
gt28 i sportowe wałki bar był przy 3800
gt3076r większy ar0.83 bara robi przy 4200 może coś się jeszcze poprawi po strojeniu
kute korby będą za około 2 miesiące wiec potencjał tego turbo będzie wykorzystany po ich wymianie seryjne korby nie przeniosą więcej jak 400km
o ile górą teraz można robić 500koni to ten dół trochę mnie zmartwił na codzień po mieście nie kręci się ciągle silnika pow 4 tys i ciężej się jeździ jeszcze z włączoną klimą i nie zaplanowanym wyprzedzaniem lub manewrem jest masakra dlatego :

Obrazek

tak aby sobie rozmyślam na razie mierzę i sprawdzam jak by to technicznie rozwiązać dorzucenie m62 :D plan jest taki żeby załączał się pow 1tys i wyłączał pow 4 tys plus jakaś przepustnica kompresora do przełączania doładowania żeby nie musieć słuchać wyjca pow 4 tys sterowane było by to emu i można by zrobić mapę załączania zależną też od położenia przepustnicy żeby np w zakresie podciśnień i np 3 tys kompresor był wyłączony , niedługo będzie przymiarka turbo i sprawdzanie jak to połączyć rurami , tak że nie obiecuję że plan wypali a nawet zakładam że jak wypali to będzie zdemontowane i zostawiona sama turbina :)
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2019, o 20:11 przez przecinek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

GT30 dmucha aż miło już parę tygodni , ostatnio miała miejsce awaria tuningowego regulatora paliwa tomei który dał max ciśnienie i uszkodził pompę , nowe części :
Obrazek

Dzisiaj zdemontowałem turbinę żeby przymierzyć kompresor , wszystko siadło aż miło popatrzeć , jest duża szansa że zagra to :hurra:

Obrazek

Obrazek

CDN...
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: Dziki Mar »

Grubo..... Silnik wytrzyma doładowanie kompressorem czy raczej chcesz zoptymalizować doładowanie?
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Ale że jak ? przecież seryjnie tam ten m62 siedzi który nabije 0.5 bara na dole do 3-4 tys potem rozpędzi turbo i doładowanie urośnie docelowo do 2 barów :D kompresor dzięki elektro sprzęgle zostanie wyłączony żeby nie wył na wyższych obrotach oraz nie obciążał silnika w tym samym momencie otworzy się przepustnica i da oddychać turbinie :)

tak wygląda schemat jaki obmyśliłem :


Obrazek
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: Dziki Mar »

Czyli to drugie. Przy takim ciśnieniu bezpośrednio pojawia się uśmiech na twarzy. Prognozujesz ile mocy wypluje taki zestaw?
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Turbo ma zapas na 600koni , układ paliwa na 500 , kute korby wg producenta przeniosą 800, sprzęgło 700Nm, kompresor to tylko dodatek z dołu wiec nie ma znaczenia , jest jeszcze kwestia napędu skrzynia z c200 na razie ma się dobrze ale ciekawe ... :D przy 2 barach i 7-8tys obr te 500 z haczykiem powinno być
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: Meniu »

A instalacja LPG to uciagnie ?
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Mam zrobione dwie mapy doładowania sterowane przełącznikiem na pierwszej jest 1 bar, czyli pod lpg plus trochę dolewana benzyna na górze obrotów, i druga mapa z większym doładowaniem jak ją sie załączy to lpg się automatycznie rozłącza
Arkadiusz1991
VIP
Posty: 3
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 16:24
VIN: WDB2037461A727975

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: Arkadiusz1991 »

:mb: :mb: grubo :) :)
Powodzonka!
C180 w202 sedan / sold
C180 w203 sport/coupe / crash
C320 w203 sedan
C200 TURBO w169
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Udało się wystroić ktune ogarnął działa to identycznie jak w serii (synchro sprzęgła i przepustnicy) , z ciekawostek jakich się dowiedziałem to kompresor przed turbiną przeszkadza turbinie wstawać... szukaliśmy momentu wyłączania kompresora i okazało się że im wcześniej tym lepiej dla turbo inaczej turbina wcale nie wstaje , teorię mam taką że powietrze z kompresora (zawirowania) albo próbują kręcić wirnikiem w drugą stronę albo jest zaburzona zasada działania sprężarki odśrodkowej , po strojeniu zrobiłem porting kompresora i dało to + 0.1 bara po całości , mój zestaw działa tak : załączanie kompresora przy 1200obr(oczywiście względem tps i map) boost od razu 0.4 bara wyłączanie kompresora przy 3200 wtedy pompuje 0.7 potem jest lekki spadek 0.1 doładowania ale nie czuć spadku mocy i dalej już wstaje turbo bara robi przy 4tys , góra się dużo poprawiła dmuchnięte na razie 1.3 , wcześniej na gt28 afr 11.5 egt było 950 a teraz na afr 12.5 850 , odcinka 7200 z racji miękkich sprężyn i chciał by więcej VE nie spada :) Teraz muszę sprawdzić opcję kompresora za turbiną bo jestem pewien że będzie dużo lepiej

Tutaj Filmik na szybko jak to działa

https://youtu.be/aAhFvh2HaXs


Obrazek

Obrazek

same gtx3076 ar0.83 jeszcze przed strojeniem

Obrazek

turbokompresor

Obrazek

kolejny upgrade silnika to kute korby, twarde sprężyny, lekkie zwiększenie ratio kompresora nakładką na wale + duże zmniejszenie ratio alternatora większym kółkiem , zamiana miejscami kompresora ,
w między czasie wpadł pomysł regulacji zawieszenia po dość mocnym obniżeniu o 10 cm z tyłu zrobił się duży negatyw prawie 4 stopnie tak wygląda opona , dotarte aż do powietrza :)

Obrazek

a tak wygląda sposób na zmniejszenie negatywu do 2 stopni :

Obrazek

po lewej przygotowane też śruby do regulacji przodu , kiedyś w w203 miałem poli z dużą regulacją ale trochę to był nie wypał tak że na przodzie zostaje guma i 1.5 stopnia negatywu

Obrazek

na razie zmieniony tylko jeden wahacz bo do drugiego ciężko się dostać , trzeba opuścić sanki a to zrobię przy okazji konserwacji całej podłogi bo i tak będzie trzeba demontować sanki
Ostatnio zmieniony 27 paź 2019, o 15:21 przez przecinek, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Własne projekty”