Mercedes-benz CLK W209 projekt

Prezentacja własnych projektów oraz projektów innych.
Każdy projekt to nowy wątek!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: Meniu »

A jak miało by się biturbo do Twojej hybrydy turbo-kompresora? Brałeś to pod uwagę?
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Najpierw trzeba sprawdzić najprostsze rozwiązania , ciężko było by z miejscem na dwie turbiny chodź pewnie dać dało by się :)

run1 turbo kompresor 1.3bara ścieło trochę zapłonu od temp w dolocie 45st oraz płynu 115 + stuk przy 6tys :( na drodze aż tak się nie grzeje tak ze tutaj z 20 km bym dodał
run2 turbo 1 bar
run3 wolnossak
Obrazek
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Zrobiłem kilka usprawnień po ostatniej hamowni :
- poprawiłem dolot oraz intercooler

Obrazek

Obrazek

po logach zauważyłem że temp spadła o prawe 10 stopni pod koniec próby 100-200 czyli przy 8 st na zewnątrz teraz iat max 20 oraz usunąłem wąskie gardło już samo to dało trochę więcej bosta z eatona

Obrazek

- zmieniłem świece z ngk 7 na ngk 8
- wstawiłem nakładkę na wał teraz ratio wynosi 2.52 nakładka ma 217 mm akurat taki znalazłem materiał

Obrazek

-koło na alternatorze z 55mm na 86mm

Obrazek


- podniesione doładowanie oraz poprawiony przebieg doładowania w sensie przy wstawaniu jest + 0.15 bara a potem spada do zadanego i trzyma do odcinki
- podniesiona odcinka na 7500rpm
Eaton teraz dmucha :
1700-0.6
2000-0.7
2500-0.8
3000-0.95
co ciekawe turbo zaczęło szybciej wstawać i bara na 5 i 6 biegu robi przy 3550 a 1.6 przy 4 tys , na trójeczce jest o 200-300obr gorzej ze wstawaniem, dodam jeszcze że nie zmieniałem miejscami sprężarek i kompresor dalej dmucha w turbo oraz dalej jest seryjna korba i miękkie sprężynki

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Niestety wtryski 630cc się zapętliły więc muszę zamienić je na jakieś 8xxcc , niby mogę jeszcze ciśnienie podnieść ale i tak na planowane 2 bary będą za małe

Obrazek

tak to teraz jeździ :
100-200 robi powtarzalne 9.5s przy wadze łącznie 1630kg tak ze lepiej niż clk63amg black series o 0.4s :D

https://youtu.be/pnrLAJy8rh4
Ostatnio zmieniony 29 mar 2020, o 22:06 przez przecinek, łącznie zmieniany 2 razy.
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: radekrp90 »

Co do tego układu dolotowego i wolnego wstawania - nie lepiej byłoby skopiować działające już układy jak choćby z nieszczęsnych konstrukcji VW 1.4 TSI.
Tam przełączanie działa dość dobrze, a układ jest sekwencyjny (kompresor ładuje w turbo, a później uruchamia się przepustnica obejściowa kompresora aby ten nie zakłócał ssania turbosprężarki).

SSP 359 - strona 12
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Dzięki za pdf , teraz jest identycznie zrobione jak w 1.4 tfsi , ciekawostka jest tego typu że gdy kompresor ładuje w turbo to jednak rozpędza turbinę dzięki temu mam przy 3 tys 0.95 bara a nie jak w serii 2.3 z m62 na podobnym ratio było by max 0.5-0.6 problem zaczyna się przy otwieraniu przepustnicy między turbo a kompresorem przy 3200obr wtedy między kompresorem a turbiną nie ma już nadciśnienia i zaczyna się pojawiać podciśnienie zaś po otwarciu przepustnicy turbina zwalnia bo powietrze ucieka do filtra stąd ten dołek na logu doładowania , przydał by się tam zawór zwrotny który by to uniemożliwił ale wykonanie tego jest niemożliwe żeby nie ograniczyło przepływu przy dużym doładowaniu i wysokich obr , obecnie jest 300Nm przy 2 tys oraz 360 między 3 a 4 tys przy przełączaniu doładowania nie ma dołka w przebiegu nm bo wtedy jest wyłączany kompresor który przestaje obciążać silnik , będzie sprawdzana opcja kompresora za turbiną ale tylko z czystej ciekawości bo tak jak teraz jest mi pasuje ,po poprawkach dolotu oraz nakładce dół oraz samo wstawanie turbo się poprawiły a jest jeszcze plan zamontować małe żeliwo turbiny i sprawdzić ile poprawi dół a ile pogorszy górę

Niestety pogoda nie pozwala już jeździć auto zimuje , dzisiaj wymyte podwozie które zostanie na dniach zakonserwowane + demontaż baku oraz wózka tylnego który pójdzie do piachu i proszku

Obrazek
BIZONIK5
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 10 lut 2019, o 07:56
VIN: WDB2032161F160580

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: BIZONIK5 »

No to naprawdę grubo. Ja bym chętnie to moje w210 ci podrzucił na dorzucenie komperssora :haha:
Ja bym już z tym kompressorem za turbo nie kombinował a zostawił jak jest.
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Obrazek

Hej Dawno nic nie pisałem to dlatego że auto stało całą zimę i nic z nim nie robiłem , wiem miała być konserwa podwozia ale jeszcze nie ma , clk obudzone już jakieś 2-3 tygodnie i dzisiaj zaczynam montować części które całą zimę kompletowałem, będę dodawał na bieżąco :) żeby nie było że nic w zimę nie robiłem to w temacie turbo mocno rozwinąłem temat turbokitów na sprzedaż są od dziś trzy opcje do wyboru :
GT28 100%dopracowany z przegrodami w kolektorze poprawiającymi spool up
Obrazek

GTX30 zestaw na którym obecnie jeżdżę i który jest już na ukończeniu dopracowania
Obrazek

A45 AMG turbina od tego modelu identyko co gt28 jednak na twinscrollu i oryginał AMG bardzo szybko i agresywnie wstaje zestaw jest dopiero tworzony wiec testy i doparcowanie na moim aucie też niedługo :D
Obrazek

Wracając do CLK zacząłem od wymiany wtrysków na jeszcze większe gdyż 630cc pętlą przy 1.5 bara czas wtrysku 18ms ,980cc załatwiło temat przy 1.5 bara mają aby 12.5ms już są wymienione i wszystko pod nie wystrojone , druga zmiana to żeliwo GTX30 , oryginalnie kupiłem je z AR wydechowym 0.83 co uważam że nadaję się do 3.0 a nie 2.3 nie było tej płynności trzeba było chwilę czekać na boost co prawda na 6 biegu bar był przy 3600 a na 3 przy 4 tys ale przy pompowaniu gazem czuć laga i tak , ciekaw jestem jaki teraz będzie spool , porównanie AR dwie fotki wyżej , do tego też porządne obejmy bo plan zakłada co najmniej 2 bary doładowania

Obrazek

Żeby silnik wytrzymał te 2 bary trzeba to i owo wzmocnić , wg mnie seryjny słupek więcej jak 1.3 nie przyjmie po wymianie hydrauliki na mechanikę 1.7 i 1.5 bara przy odcince to taki prawie bezpieczny max dla tego silnika tyle miałem i więcej bym nie ryzykował bo dość często otwieram słupek i widzę stan części :D
Obrazek

Zrobione tym razem od zera sztywne koło zamachowe jednak dalej mam wątpliwości czy je montować czy kupić nowy dwumas , jeszcze nad tym pomyślę
Obrazek

Obrazek

Tutaj gotowa głowica która jest ze mną od początku , specyfikacja i mody w niej to
poler komory i zaworów
srogi porting po 2mm na stronę z każdej ścianki i wycięcie nadlewów na prowadnice zaworowe
sportowe wałki i mechaniczne popychacze
podwójne twarde sprężyny zaworowe i tytanowe talerzyki
oringowanie pod drut wokół cylindra robi się to po to żeby uszczelka się nie przesunęła i nie wydmuchało jej

Obrazek


tu w przekroju widać o co chodzi z oringowaniem :
Obrazek
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

OBDUKCJA

silnik w częściach pierwszych czyli seryjny słupek (poza wałkami i mechanicznymi popychaczami ) nigdy nie otwierany po 1.7-1.5 bara oraz odcince 7500 :D ledwo przeżył ale chodził do końca bardzo ładnie

uszczelka prawie wydmuchana ale do kanału wodnego daleka droga , stara uszczelka się rozsypała i ten materiał zapchał wszystkie kanały wodne w głowicy

Obrazek

Obrazek

tutaj widać przepalenie na ścianie między cylindrami , bez mierzenia wiadomo że zrobiło się jajo na rowku między tulejami , pomiar pokazał 0.1 jaja

Obrazek

półeczka klasyk nawet się nie zdziwiłem wiedziałem że jest pęknięta na 100kilometrów przed remontem

Obrazek

a tutaj beznadziejne seryjne wpusty właściwie blaszki które się zerwały od odcinki oraz kompresora ale na szczęście nie obróciło koła rozrządu

Obrazek

o dziwo kobry proste :D bo ostatnio były lekko krzywe :D
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Blok zamknięty blaszkami wbite na wcisk

Obrazek

Blok splanowany razem z blaszkami oraz tuleje powiększone na tłoki na pierwszy szlif (+0.5mm) tj 90,9 na 91,4 zwiększony luz tłok tuleja z seryjnego 0.035mm na 0.07mm

Obrazek Obrazek

tłoki nural , bardzo dobre , miałem kiedyś założone dwa nowe i dwa seryjne i w dwóch seryjnych były pęknięte półki a te były całe

Obrazek

i w końcu kute korby :) wagowo: seryjna 586g kuta 615g , korby krótsze o 1.6mm dla odprężenia cr zapewne w okolicy lekko poniżej 8

Obrazek

Obrazek

tutaj najważniejsze czyli zwiększenie szczeliny na pierścieniach z seryjnego 0.3 do 0.5 mm zapobiegnie to pękaniu półek

Obrazek

na tej fotce widać pierścienie do oringowania pod uszczelkę pod głowicę w celu lepszego trzymania , zamiast męczyć się z drutem zrobiłem na tokarce pierścienie pod wymiar wyszło idealnie :)

Obrazek Obrazek

wauu naprawiony napawany i dorobione normalne wpusty

Obrazek

jeszcze dodatkowo loctite 3020

Obrazek Obrazek

głowica to wiadomo z poprzednich fotek : twarde podwójne sprężyny , tytanowe talerzyki , mocny porting po 2mm na stronę , poler komory no i oringowanie do tego mechaniczne popychacze oraz sportowe wałki by świątek

Obrazek

Obrazek

regulacja luzu pod mechanikę zajęła 3 dni :D

Obrazek

mocno odchudzone koło wału z nakładką pod kompresor , mocno powiększone koło alternatora aby kompresora na fotce nie widać ;/ a i brak pompy wspomagania bo przecież jest elektryczna

Obrazek

kolektor i dp był już owinięty wcześniej ale dałem drugą warstwę tym razem aż 4mm bandaż :D

Obrazek

Obrazek

grubsza chłodnica wody

Obrazek

całość już od dwóch tygodni się dociera na spokojnie do 1.5 bara , muszę jeszcze zrobić wydech 3" bo tuner nie chce mi stroić na 2.5 , silnik bardzo ładnie chodzi równo , podciśnienie i kompresja w normie moc też ma ok na podciśnieniu , największa różnica to szybko wstająca turbina bar robi już przy 3100obr gtx30 z ar0.63 jest idealne do tego silnika reakcja na gaz i od razu doładowanie wstaje lepiej jak gt28 , trzeba obniżyć obroty wyłączania kompresora lub całkiem go wywalić bo nie czuję żeby był już potrzebny , teraz już od tygodnia jeżdżę na odłączonym i mogło by tak być :) niedługo strojenie na 2 bary i jakieś wykresy filmiki ...
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: Dziki Mar »

Chciałbym powiedzieć, że "ładnie" ale chyba to nieodpowiednie słowo. Jaka przyszłość tego słupka?

Edit.
Za szybko wstawiłeś nowe zdjęcia. Wszystko wygląda teraz naprawdę ładnie.
Czy obstawiasz jakiś procentowy przyrost mocy przez nowy wydech, wydajniejszą chłodnicę i kute korby?
Czego można się spodziewać po 2 barach doładowania?
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Liczę na piątkę z przodu jeśli chodzi o moc :) ale czy będzie czy nie mi to już bez różnicy bo temat m111 uważam już za zamknięty oczywiście dokończę strojenie zrobię filmy i wykresy trochę pojeżdżę ale już nie mogę się doczekać odpalenia m104 turbo które jest właśnie w częściach pierwszych i idzie wszystko od początku cały proces :D
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: Przybek »

przecinek, czy jest może możliwość abyś powiedział ile ta cała zabawa pochłonęła od początku modów - powiedzmy - średnich krajowych? :)
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Koniecznie :) dość istotny temat, oczywiście nie ma na to jednej kwoty gdyż jest dużo czynników które na to wpływają, np żeby zrobić wydech kupuje dwa tłumiki kolanka i kawałek rurki całość w cenie 1000zł i jest wydech wart 2500 takie są ceny np w RM motors, tak samo kolektor ssący i wydechowy mój koszt to tylko materiał no i wypalenie flansz które zresztą sam projektuje więc i płace za samo palenie a nie całość :) tak że silnik kompletny swap wycenił bym na 25 tys tyle w mojej ocenie są warte wszystkie części i mała część roboty, zdrowa baza to 10-15tys, body kit to równe 10tys, układ hamulcowy kosztował mnie ułamek wartości, zawias od 2-5tys mój akurat 2 ale jest mocno przerobiony i działa jak ten na 5, felgi 3-5tys, tak że auto warte jakieś 60tys ale w życiu bym nikomu za tyle nie oddał bo wiem ile nad tym myślałem ile musiałem błędów popełnić żeby wszystko wkoncu zagrało ( kosztów błędów też nie ma w kalkulacji)
marcinsud
VIP
Posty: 63
Rejestracja: 2 gru 2018, o 13:41
VIN: WDB2037451A259198

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: marcinsud »

Siema, pełen szacun. Chyba najgrubszy mod tego silnika w Polsce i światowa czołówka. Co zrobisz z M111?
Jaka wersję pojemności M104 masz do modów?
Do M104 było kilka turbo kitów może ktoś jeszcze sprzedaje, w każdym razie całkiem od zera nie trzeba przecierać szlaków. Na pewno gdzieś są informacje co bolało tamte konstrukcje.
Powodzenia.
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Jeszcze chcem tym trochę pojeździć albo będzie całość na sprzedaż a jak nikt się nie znajdzie to wykorzystam większość części z m111 a ten będzie czekał na nowego klienta sam słupek z możliwością odbudowania jak będzie chętny , m104 i m111 to dokładnie to samo tak że sam wszystko ogarnę bez problemu, są dwie fajne grupy na fb na temat m104 turbo dużo ciekawych informacji, mam m104.995 3.2, można go zrobić na 3.4 od razu i 1000 koni ale nie mam na to budżetu chyba że m111 się sprzeda :D chociaż nie wiem czy nie wolał bym 600 i bardziej cywilną charakterystykę silnika
ODPOWIEDZ

Wróć do „Własne projekty”