Mercedes-benz CLK W209 projekt

Prezentacja własnych projektów oraz projektów innych.
Każdy projekt to nowy wątek!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Zmiana wydechu z 2.5 na 3 " , nie było lekko go zmieścić pod podłogą przy tak niskim zawieszeniu i prawie się udało żeby zachować jako taką ciszę ostatni tłumik ma przepustnicę , oba tłumiki produkcji RM-motors po moich poprawkach , przepustnica ma 3.5 " średnicy , musiałem zrobić ją od zera gdyż największa na rynku ma 3" i suma summarum odliczając oś przepustnicy dalej było by 2.5" przepływu ;)

Obrazek
Tłumik środkowy 550mm długości oraz ścięty na długości żeby nie tarł
Obrazek
Wyspawany możliwie jak najprościej , niestety jedno miejsce muszę poprawić dokładnie te zaraz obok dyfra gdyż jest to najniższy punkt widać już tarcie :) trzeba trochę spłaszczyć :)
Obrazek
Spawany osobiście tigiem z osłoną w środku
Obrazek
I w tym miejscu powinienem już jeździć sobie z uśmiechem na twarzy ale nie coś mnie podkusiło że jak już auto stało wysoko na kobyłkach to zrobić dużo więcej i tak oto spędziłem kolejne tygodnie łącznie aż 3 w garażu
O FFuuu ale syf
Obrazek
O już lepiej :)
Obrazek
Zakres prac :
-konserwacja podłogi epoksydem i poliuretanem
-wszystkie ruchome elementy w piasek i proszek
- wymiana dyfra na asd ze szperą
-regulowane wahacze do zmniejszenia negatywu
-montaż hydrołapy + zawór odcinający tył
-wycięcie wszystkich blaszek zgrzewanych oraz kołków gwintowanych
Generalnie auto było bez grama widocznej rdzy ale co się okazało rdza kryje się i zaczyna tam gdzie nie widać oraz nie da się tego ani zakonserwować ani wyczyścić ani naprawić bez wycięcia , tu niżej akutar ślizg zderzaka tył ale podobnych blaszek było więcej , auto uratowane od rdzy :)
Obrazek

Obrazek Obrazek
Obrazek
Geometria i zbieżność , na początku pojechałem na wyższym zawieszeniu gdyż głowice łapały za opony i nie było by miejsca potem opuszczenie tak jak na zdjęciu niżej aby o 3cm i autem już nie dało się jeździć rzucało w każdą stronę a chodziło o to że mocno koła robią się zbieżne przy obniżaniu wiec koniecznie trzeba robić geo na prawidłowej wysokości i nawet przy minimalnym obniżeniu o 2-3 cm :) (głowice zamiast za oponę złapane trytytkami za felgi :D )

Obrazek

Tu jeszcze jedna fotka z dzisiaj , taka mała rzecz a jak cieszy , tranzystor nie wiem jaki ale bardzo mały do zmiany wskazań temperatury dla seryjnego ecu który steruje wentylatorem dzięki temu temp silnika z 100stopni spadła do 85
Obrazek
Awatar użytkownika
dvjcodec
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 12 maja 2020, o 16:55
VIN: WDB2030351F131756

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: dvjcodec »

Miłe dla oka fotki. Lubię jak ktoś przykłada się do pracy i robi to dobrze. Na ostatniej fotce to rezystor.
Moje najnowsze prace zawsze na www Seaside Customs Garage --> http://seasidecustomsgarage.com/
Projekty "Rust Style", czyli zardzewiałych aut --> http://ruststyle.pl
Wookeetookee
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2017, o 06:52
VIN: Brak

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: Wookeetookee »

Też czeka mnie wózek i montaż dyfra jak się uda zregenerować, ale nie starczyłobymi odwagi wejść pod auto na kobyłkach , ale pewnie miałeś auto na sztywno do ściany mocowane😉. Przepustnica podciśnieniowo, bez zbędnych sterowań elektroniką, podoba mnie sie!
W203 M111 wersja: C20T by Przecinek
Auto może źle skrojone ale mocno zszyte.
BigosWarrior
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 20 mar 2019, o 22:55
VIN: WDB2030451A005998

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: BigosWarrior »

Kozackie wahacze :) myślałem, że założyłeś je, aby jeszcze zwiększyć negatyw :haha:
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Fajnie wygląda negatyw ale jest słaba przyczepność oraz opony niebezpiecznie szybko przecierają się do powietrza jak w porę nie sprawdzisz opony to może wybuchnąć , fotka opony na 5 stronie wtedy założyłem aby jeden wahacz, teraz z około 4-5 stopni jest 2,

Tutaj fotka z pierwszego ustawienia na glebuni -80mm

Obrazek

i drugie finalne ustawianie na -110mm
Obrazek

Widać że na 3cm opuszczenia zrobiło się półtora stopnia negatywu z tyłu, z przodu prawie nic poza zbierznoscią się nie zmieniło, ktoś pomyśli co to jest te 1.5 stopnia ale po wyliczeniu na średnicy koła powiedzmy 500mm 1.5 stopnia to 13mm przesunięcia na górze
marcinsud
VIP
Posty: 63
Rejestracja: 2 gru 2018, o 13:41
VIN: WDB2037451A259198

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: marcinsud »

czy standardowo z przodu przy glebieniu koło górą zbliża się do amora czy oddala? Pytam, bo nabyłem do siebie fele 8,5 cala i palca między amor, a felgę nie wsadzę, a chcę kupić sprężyny eibacha i bilsteiny B12. Powinien około 30 mm siąść. Niestety dystans nie załatwi sprawy, bo bym musiał błotniki poszerzyć. Czego nie wykluczam, ale fachowca znaleźć w okolicy nie mogę. Ty na jakim setupie jeździsz?

Poza turbo kitem i kółkami kompresora spawasz np. kolektory wydechowe na zamówienie itp?
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

z przodu camber się nie zmienia tam jest mc person i wszystko jest na sztywno w osi amora tak że jak teraz Ci nic nie trze to nigdy nie będzie :) jedynie zbieżność bo maglownica idzie na dół a co za tym idzie ciągnie za sobą koła do środka , nie ma sensu spawać kolektora jeśli nie będzie pod turbo ;p
marcinsud
VIP
Posty: 63
Rejestracja: 2 gru 2018, o 13:41
VIN: WDB2037451A259198

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: marcinsud »

Jaki masz zestaw sprężyny/amory, że udało się tyle zejść w dół?
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Mam przerobiony gwint AP , w sumie z tego ap to nie wiele zostało wszystko jest inaczej gdyż on seryjnie jest miękki i może z 5cm aby schodzi , są utwardzone i skrócone amory , z tyłu twardsze sprężyny , z przodu cięte dwa zwoje , przód do gwintowany oraz przespawane ucho łącznika, są fotki na drugiej stronie. Jak ten zawias się zużyje to wybiorę teraz coś z górnej półki z regulacją siły tłumienia a z tyłu sprężyny i amory w całości a nie oddzielnie
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Hej , nazbierało mi się trochę fotek to zrobię update

Po pierwszych testach wyleciał kompresor i została sama turbina , dlatego że dół na małej dupce jest dużo lepszy niż na 0.83 i da się jeździć na codzień poza tym trochę się wstydziłem z tym jeździć kiedy nagle załącza się sprzęgło i zaczyna miauczeć i wszyscy dookoła się gapią z politowaniem :D

Obrazek

Ic okazał się być za mały , mały test z rozkładu ciśnień przed ic i za
550x180x65 vs 450x300x76

Obrazek Obrazek

test

Obrazek Obrazek Obrazek

wymiana śrub z seryjnych 10.9 na 12.9 plus dokręcenie skandynawskim sposobem

Obrazek

oraz strojenie rozrządu

Obrazek Obrazek

Trzeba było zmienić tuleje wózka bo strasznie autem bujało przy wot jak i tuleje to i konserwa podwozia (epoxyd i poliuretan) oraz ogarnięcie przy okazji aktywnej szpery oraz regulowanych wahaczy

Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Zakończenie sezonu w Giżycku w zeszły weekend , 1 miejsce za najgłośniejszy wydech niby cichy jest ale 126db na odcince 8 tys ze strzałami na 2 barach doładowania zrobiły hałas :D

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Dzisiejszy pomiar na hamowni w DKcustoms oraz dużo wcześniejsze strojenie Ktune na drodze 450km i 600nm , dla przypominania setup to 2.3 L gtx3076r z dupką 0.63

Obrazek

na hamowni okazało się że nie ma sensu go na takim doładowaniu tak wysoko kręcić , i większe doładowanie wcale nie oznacza więcej mocy

Obrazek

Logi z hamowni , (na drodze wstaje lepiej o 800 obr) :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

żeby nie było że ściemniam z tymi 800 obr :P

Obrazek

Obrazek

Podczas strojenia mieliśmy wpięty manualny wskaźnik w kolektor wydechowy i wykres potwierdził to co przypuszczaliśmy ale nie sądziłem że aż tak wykastruje górę , jednak za nic do tak małej pojemności nie założył bym z powrotem ar0.83 gdyż zdecydowanie częściej jeżdżę dołem niż przedziałem 7-8tys , na przyszłość muszę wpiąć w wydech czujnik pod emu żeby mieć podgląd w logu :) zgadnie ktoś ile bar jest w zapchanym w wydechu ? :D
Poza tym program seryjnego słupka a tego to dwa światy po ostatnim remoncie i modach przestał całkowicie stukać doszło dużo zapłonu , jest fajne egt nie licząc wtedy kiedy jest zapchany , myślę że teraz ustawię mu doładowanie przy wstawaniu 2 bary i schodzące do 1.5 przy 6,5 a potem dalej schodzące do 1 przy 8
W tym silniku już skończyłem się grzebać niedługo pojawi się oferta sprzedaży w całości lub na części gdyż powoli kończę już składać m104 które bedzie zrobione na wzór tego ale nie aż tak wyżyłowane ... na razie ... :D :D :D
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Powstał nowy profesjonalny film z clk :bravo:
https://www.youtube.com/watch?v=Etce9Tmlx50

Obrazek
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

Hej ostatni post opisujący m111 , w majówkę zaczynam już swap który opiszę potem

Warto wpaść na ig opisuje tam na bieżąco
https://www.instagram.com/marcin_m111turbo

Zrobiłem pomiary dragy

Obrazek Obrazek


0-100 cały czas w poślizgu jeszcze nie pogoda na taki pomiar

Obrazek

Na koniec zwazylem auto wagami łazienkowymi dwie po 250kg i takie wyniki nałożone na grafikę , po swapie będzie widać różnicę :)

Obrazek
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt

Post autor: przecinek »

hej , żeby nie stać w miejscu i dalej się rozwijać od dawna był pomysł na większy silnik powiedział bym nawet że ten właściwy zaś m111 było brudnopisem na różnego rodzaju testy i naukę wiec czas teraz to zrealizować gdyż m111 nie ma już potencjału , wybór to ta sama konstrukcja czyli M104 3.2 litra R6

Zakup silnika

Obrazek

Po wstępnym ogarnięciu

Obrazek

Co ciekawe pierwszy lepszy silnik jaki znalazłem na szrocie okazał się być czyściutki jak nowy wyglądało jak by miał remont albo znikomy przebieg

Obrazek

Płytki do zamknięcia bloku

Obrazek

Niestety moje m104 nie miało natrysków więc trzeba było wiercić blok i je montować

Obrazek

Odprężony przez stoczenie tłoków z cr10 na około 9-9.2 , tłoki wypolerowane , nowe pierścienie , większe luzy , honowanie , szlif bloku i mycie , nowa pompa wody , i łapy od m111

Obrazek

Niestety m104 nie występował z tylną miską oraz pompa oleju od przedniej miski nie pasuje pod tylną wiec z dwóch misek od m111 wyspawałem tylną miskę do m104 oraz złożyłem customową podwójną pompę oleju na bazie dwóch z m111

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I cyk fuch po 3 miesiącach dół gotowy

Obrazek

Teraz najważniejsze czyli głowica , wałki są strasznie słabe wiec trzeba poprawić napełnianie portingiem najlepiej takim srogim , markerem po lewej zaznaczony zarys do frezowania

Obrazek

To jedziemy ... nie miałem odwagi wrzucać tego na cnc na 100% frez by wjechał gdzie nie trzeba a tak to na manualnej frezarce jest wyczucie , chodziło tylko o zaryzowanie równego kształtu a resztę wygładzenie pilnikiem na trzpieniu ,

Obrazek

Wyszło równo i maksymalnie rozfrezowane ile się tylko dało , gdybym miał na pocięcie inną głowicę jechał bym jeszcze :D

Obrazek

Poler komory zaworów , twarde podwójne sprężyny zaworowe żeby hydraulika nie pływała , talerzyki zaworowe toczone z tytanu ,oringi do upg sprawdzony patent działa :)

Obrazek

Obrazek

rozrząd ustawiony pod doładowanie dzięki doświadczeniu na m111 które miało strojony rozrząd , dodatkowo w kole zmiennej fazy na ssącym został powiększony ruch wałka z 30 na 40 stopni (m111 miało aby 20stopni)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Głowica skręcona śrubami m12 o twardości 12.9 na 120nm , wykonany adapter filtra oleju plus adapter wyjścia na chłodnicę z termostatem czujnik oraz zasilanie turbo

Obrazek

Flansze pod kolektory , wydechowy z stali czarnej a ssący tym razem robię z kwasu gdyż mam nie smak do alu ,flansze frezowane pod rurę żeby ładnie dopasować oraz ssąca od wewnątrz ma frezowany kanałek na oring

Obrazek

7 miesięcy później pierwsza przymiarka , Pokrywa zaworów od 3.0 gdyż dużo bardziej mi się podoba (nie nie pasuje p&p)

Obrazek

Wg pomiarów tego co tam rozfrezowałem runner wyszedł aż taki :o

Obrazek

tyle co można to wyspawane reszta już na aucie

Obrazek

listwa paliwa z kwasu pod bosch 630cc na początek wystarczą

Obrazek

Przepustnica na linke była trochę męcząca wiec wpadła elektroniczna plus moduł DBW do emu , fi 74mm od v8 mb , do tego adapter na silikon i flansza z fazą

Obrazek

Tutaj porting turbiny strony gorącej pod downpipe 3.5" na ekranie widać zarys przed i po roztoczone zostało żeliwo w środku od strony dp , łatwo można zauważyć że przy tego typu projektach dostęp do obrabiarek jest niezbędny

Obrazek Obrazek

Minął równy rok i M104 gotowe do montażu

Porónanie wagi gołych słupków m111-120KG M104-155kg , waga pokazuje ciut inne wartości ale jeden był z olejem drugi miał więcej osprzętu wiec m104 jest cięższy o 35kg plus może 5kg na plus do m104 na osprzęt i płyny więc myślę że deal dobry ?!

Obrazek Obrazek

Kolektor wydechowy wyszedł lepiej niż zakładałem :o na początku miał być z kwasu ale uznałem ze to bez sensu poza tym był problem z dobraniem kolanka żeby był wytrzymały i zarazem nie ciężki , turbo użyte te co było przy m111 czyli Powerspiryt ps600 czyli gtx3076r CNC na podwójnej ceramicznej kulce z dupką ar.083

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek

Naprawdę cieżko było wyciągać nowy zakuty sprawny silnik i wiedzieć ile roboty czeka przy swapie :D skrzynia biegów manual od CDI jednomas 6.8kg docisk CDI

Obrazek

wał do skrócenia i wydech 3" do przerobienia 3.5" poszło aż za kolanko dla lepszego przepływu

Obrazek

Szybciej się robi wydechowy niż ssący

Obrazek

Sam spawałem :D

Obrazek

custom odma wirowa z której wychodzi przewód do OCT i idzie między filtr a turbo

Obrazek

Chłodnica oleju , strasznie to zjebałem montując ja w tym miejscu ale nie było gdzie jej zamontować :( najwyżej da się mały wentylator

Obrazek

Po 3tygodniach walki swap zakończony , potem odstawienie do SU2 performance (dawne Ktune + DKcustom) na podłączenie dwóch cylindrów do emu i strojenie na hamowni

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wielkie podziękowania dla Tomka z SU2 za uruchomienie tego poradzenie sobie z przepustnicą do której nie było schematu oraz poradzenie sobie z różnymi problemami i pięknie strojenie

520KM przy 6650obr i 606Nm przy 3460obr na równym 1 bar w całym zakresie , fala na wykresie to wyłączanie zmiennej fazy która działa 0-1 lepiej się nie dało tego wyrównać , max wypluł 540km ale coś tam zaczynało stukać i dla bezpieczeństwa jest tak :

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Własne projekty”