Mercedes-benz CLK W209 projekt
Moderator: Dziki Mar
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt
Hej poskładałem nowy filmik zapraszam do oglądania
https://youtu.be/NyuPkcQFH0k
Wałki już wystrojone na 1.35 bara więcej nie ma sensu na obecnej turbinie, zapycha się spalinami poza tym kute korby są w drodze wiec tym bardziej nie ma sensu więcej pompować , jak wpłynęły wałki wg mojego odczucia to charakterystyka na podciśnieniu jest taka sama , turbina trochę później wstaje , między 1-3 tys jest trochę przymulona gdzie wcześniej w tym zakresie był bardziej elastyczny ale za to pow 4 czuć wielką różnicę a pow 6 już ogromną przepaść do tego co było wcześniej , zniknął dołek na mapie paliwa , charakterystyka jest jak w japońcach chciało by się go kręcić i kręcić w nieskończoność na razie odcinka 7 tys z racji miękkich sprężyn , obecnie spawam nowy kolektor i wstawiam większe turbo na ceramicznej kulce i lekkim wirniku cnc PowerSpirit PS600XR (GTX3076R) o wydajności do 600KM mam nadzieje że będzie wstawać podobnie i odetka górę na większym doładowaniu + kute korby i można będzie 2 bary atakować
Mam też pomiary wałków seryjnych i sportowych do końca jeszcze nie wiem czy są dobrze ustawione czy mogło by być lepiej ogólnie na ori ustawieniu na znaki nie dało się jechać ani nawet zostawić go na wolnych obrotach
https://youtu.be/NyuPkcQFH0k
Wałki już wystrojone na 1.35 bara więcej nie ma sensu na obecnej turbinie, zapycha się spalinami poza tym kute korby są w drodze wiec tym bardziej nie ma sensu więcej pompować , jak wpłynęły wałki wg mojego odczucia to charakterystyka na podciśnieniu jest taka sama , turbina trochę później wstaje , między 1-3 tys jest trochę przymulona gdzie wcześniej w tym zakresie był bardziej elastyczny ale za to pow 4 czuć wielką różnicę a pow 6 już ogromną przepaść do tego co było wcześniej , zniknął dołek na mapie paliwa , charakterystyka jest jak w japońcach chciało by się go kręcić i kręcić w nieskończoność na razie odcinka 7 tys z racji miękkich sprężyn , obecnie spawam nowy kolektor i wstawiam większe turbo na ceramicznej kulce i lekkim wirniku cnc PowerSpirit PS600XR (GTX3076R) o wydajności do 600KM mam nadzieje że będzie wstawać podobnie i odetka górę na większym doładowaniu + kute korby i można będzie 2 bary atakować
Mam też pomiary wałków seryjnych i sportowych do końca jeszcze nie wiem czy są dobrze ustawione czy mogło by być lepiej ogólnie na ori ustawieniu na znaki nie dało się jechać ani nawet zostawić go na wolnych obrotach
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2019, o 19:43 przez przecinek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 2 gru 2018, o 13:41
- VIN: WDB2037451A259198
Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt
Jaki masz teraz dyfer?
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt
Teraz mam 3.27 lub coś koło tego z ASD z małą głową ze starszych mb typu 124 190 , już z jakieś 5tys km temu założone daje radę i bez zaciskania tego ciśnieniem czuć że jest szpera i dwa koła razem ciągną , ale napicia wstępnego nie ma wcale , czyli jak podnoszę jedno koło to kręci się lekko ale gdy jest obciążenie czyli moment na wale to szpera się sama zaciska tak to działa
teraz patrzę że nie pisałem o dyfrze to naprawiam ten błąd :
w poprzednim projekcie zakładałem LSD phantomgrip 25% jak by ktoś był ciekawy jak się spisała to jeśli chodzi o zużycie elementów ciernych nie ma prawie żadnego zużycia (przelatane około 15-20 tys km )widać że jedna płytka jest mocniej przypalona chyba ma to związek z kierunkiem ruchu na rondzie poza tym nie do końca jestem z niej zadowolony... znaczy lepsze to niż nic na pewno , idealnie sprawdziło się na miasto i śnieg i nic poza tym , za małe spięcie wstępne i jeszcze słabsze jak już się śliźnie tak że bokiem w lato nie polecam, wiec trzeba szukać innych rozwiązań bo te mi nie odpowiada
czyli Asd niesyty mała głowa bo duża jest za ciężka do zdobycia
szpera z asd działa jak prawdziwe lsd czyli im większy moment na wale tym mocniej naciska na satelitki tym samym zaciskając płytki dodatkowo będzie podłączona mała butla z gazem i wysokie ciśnienie po elektrozaworku na życzenie bądź sterowanie z emu zaciśnie to jeszcze bardziej mam nadzieję że 100%
teraz patrzę że nie pisałem o dyfrze to naprawiam ten błąd :
w poprzednim projekcie zakładałem LSD phantomgrip 25% jak by ktoś był ciekawy jak się spisała to jeśli chodzi o zużycie elementów ciernych nie ma prawie żadnego zużycia (przelatane około 15-20 tys km )widać że jedna płytka jest mocniej przypalona chyba ma to związek z kierunkiem ruchu na rondzie poza tym nie do końca jestem z niej zadowolony... znaczy lepsze to niż nic na pewno , idealnie sprawdziło się na miasto i śnieg i nic poza tym , za małe spięcie wstępne i jeszcze słabsze jak już się śliźnie tak że bokiem w lato nie polecam, wiec trzeba szukać innych rozwiązań bo te mi nie odpowiada
czyli Asd niesyty mała głowa bo duża jest za ciężka do zdobycia
szpera z asd działa jak prawdziwe lsd czyli im większy moment na wale tym mocniej naciska na satelitki tym samym zaciskając płytki dodatkowo będzie podłączona mała butla z gazem i wysokie ciśnienie po elektrozaworku na życzenie bądź sterowanie z emu zaciśnie to jeszcze bardziej mam nadzieję że 100%
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 2 gru 2018, o 13:41
- VIN: WDB2037451A259198
Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt
Ten dyfer z ASD z 190-124 to plug and play czy rzeźba?
Pytam, bo najpewniej będę musiał coś zrobić ze swoim, bo mój zaczyna się pocić, a jak już trzeba wyjąć to można wsadzić coś lepszego.
Pytam, bo najpewniej będę musiał coś zrobić ze swoim, bo mój zaczyna się pocić, a jak już trzeba wyjąć to można wsadzić coś lepszego.
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt
Trzeba przełożyć od starego mostu flansze od wału i dekiel z tyłu , do tego jest małe zamieszanie z długościami półosi , te od 190 są krótsze i pasują na styk nie wiem czy nie za krótkie , od 124 są dłuższe i chyba będą za długie poza tym przeguby zew. od asd nie mają koronki na abs więc trzeba przebić przeguby na te z koronką , ja skróciłem od czoła po 5mm stare ośki i wyszło idealnie w połowie , żeby to miało też sens to trzeba te asd rozebrać sprawdzić stan i regenerować w razie potrzeby bo inaczej płytki po starciu (wycieniowaniu) robią duży luz na satelitach i wtedy jeden strzał ze sprzęgła i wszystko się wymieli
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt
Zrobiony nowy kolektor pod większe tubo :
celowałem tak żeby kolektor wyszedł super krótki , zaś sama turbina była idealnie przy poziomnicy ustawiana żeby nie było problemów ze spływem oleju
Trzeba teraz wystroić doładowanie na razie ładuje 0.8 bara , z racji tego że jest większa dupka i sportowe wałki wstaje trochę później :
gt28 ar0.63 dupki bara robiło przy 3200
gt28 i sportowe wałki bar był przy 3800
gt3076r większy ar0.83 bara robi przy 4200 może coś się jeszcze poprawi po strojeniu
kute korby będą za około 2 miesiące wiec potencjał tego turbo będzie wykorzystany po ich wymianie seryjne korby nie przeniosą więcej jak 400km
o ile górą teraz można robić 500koni to ten dół trochę mnie zmartwił na codzień po mieście nie kręci się ciągle silnika pow 4 tys i ciężej się jeździ jeszcze z włączoną klimą i nie zaplanowanym wyprzedzaniem lub manewrem jest masakra dlatego :
tak aby sobie rozmyślam na razie mierzę i sprawdzam jak by to technicznie rozwiązać dorzucenie m62 plan jest taki żeby załączał się pow 1tys i wyłączał pow 4 tys plus jakaś przepustnica kompresora do przełączania doładowania żeby nie musieć słuchać wyjca pow 4 tys sterowane było by to emu i można by zrobić mapę załączania zależną też od położenia przepustnicy żeby np w zakresie podciśnień i np 3 tys kompresor był wyłączony , niedługo będzie przymiarka turbo i sprawdzanie jak to połączyć rurami , tak że nie obiecuję że plan wypali a nawet zakładam że jak wypali to będzie zdemontowane i zostawiona sama turbina
celowałem tak żeby kolektor wyszedł super krótki , zaś sama turbina była idealnie przy poziomnicy ustawiana żeby nie było problemów ze spływem oleju
Trzeba teraz wystroić doładowanie na razie ładuje 0.8 bara , z racji tego że jest większa dupka i sportowe wałki wstaje trochę później :
gt28 ar0.63 dupki bara robiło przy 3200
gt28 i sportowe wałki bar był przy 3800
gt3076r większy ar0.83 bara robi przy 4200 może coś się jeszcze poprawi po strojeniu
kute korby będą za około 2 miesiące wiec potencjał tego turbo będzie wykorzystany po ich wymianie seryjne korby nie przeniosą więcej jak 400km
o ile górą teraz można robić 500koni to ten dół trochę mnie zmartwił na codzień po mieście nie kręci się ciągle silnika pow 4 tys i ciężej się jeździ jeszcze z włączoną klimą i nie zaplanowanym wyprzedzaniem lub manewrem jest masakra dlatego :
tak aby sobie rozmyślam na razie mierzę i sprawdzam jak by to technicznie rozwiązać dorzucenie m62 plan jest taki żeby załączał się pow 1tys i wyłączał pow 4 tys plus jakaś przepustnica kompresora do przełączania doładowania żeby nie musieć słuchać wyjca pow 4 tys sterowane było by to emu i można by zrobić mapę załączania zależną też od położenia przepustnicy żeby np w zakresie podciśnień i np 3 tys kompresor był wyłączony , niedługo będzie przymiarka turbo i sprawdzanie jak to połączyć rurami , tak że nie obiecuję że plan wypali a nawet zakładam że jak wypali to będzie zdemontowane i zostawiona sama turbina
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2019, o 20:11 przez przecinek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt
GT30 dmucha aż miło już parę tygodni , ostatnio miała miejsce awaria tuningowego regulatora paliwa tomei który dał max ciśnienie i uszkodził pompę , nowe części :
Dzisiaj zdemontowałem turbinę żeby przymierzyć kompresor , wszystko siadło aż miło popatrzeć , jest duża szansa że zagra to
CDN...
Dzisiaj zdemontowałem turbinę żeby przymierzyć kompresor , wszystko siadło aż miło popatrzeć , jest duża szansa że zagra to
CDN...
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4172
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt
Grubo..... Silnik wytrzyma doładowanie kompressorem czy raczej chcesz zoptymalizować doładowanie?
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt
Ale że jak ? przecież seryjnie tam ten m62 siedzi który nabije 0.5 bara na dole do 3-4 tys potem rozpędzi turbo i doładowanie urośnie docelowo do 2 barów kompresor dzięki elektro sprzęgle zostanie wyłączony żeby nie wył na wyższych obrotach oraz nie obciążał silnika w tym samym momencie otworzy się przepustnica i da oddychać turbinie
tak wygląda schemat jaki obmyśliłem :
tak wygląda schemat jaki obmyśliłem :
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4172
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt
Czyli to drugie. Przy takim ciśnieniu bezpośrednio pojawia się uśmiech na twarzy. Prognozujesz ile mocy wypluje taki zestaw?
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt
Turbo ma zapas na 600koni , układ paliwa na 500 , kute korby wg producenta przeniosą 800, sprzęgło 700Nm, kompresor to tylko dodatek z dołu wiec nie ma znaczenia , jest jeszcze kwestia napędu skrzynia z c200 na razie ma się dobrze ale ciekawe ... przy 2 barach i 7-8tys obr te 500 z haczykiem powinno być
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt
A instalacja LPG to uciagnie ?
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt
Mam zrobione dwie mapy doładowania sterowane przełącznikiem na pierwszej jest 1 bar, czyli pod lpg plus trochę dolewana benzyna na górze obrotów, i druga mapa z większym doładowaniem jak ją sie załączy to lpg się automatycznie rozłącza
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- VIP
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 wrz 2019, o 16:24
- VIN: WDB2037461A727975
Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt
grubo
Powodzonka!
Powodzonka!
C180 w202 sedan / sold
C180 w203 sport/coupe / crash
C320 w203 sedan
C200 TURBO w169
C180 w203 sport/coupe / crash
C320 w203 sedan
C200 TURBO w169
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-benz CLK W209 projekt
Udało się wystroić ktune ogarnął działa to identycznie jak w serii (synchro sprzęgła i przepustnicy) , z ciekawostek jakich się dowiedziałem to kompresor przed turbiną przeszkadza turbinie wstawać... szukaliśmy momentu wyłączania kompresora i okazało się że im wcześniej tym lepiej dla turbo inaczej turbina wcale nie wstaje , teorię mam taką że powietrze z kompresora (zawirowania) albo próbują kręcić wirnikiem w drugą stronę albo jest zaburzona zasada działania sprężarki odśrodkowej , po strojeniu zrobiłem porting kompresora i dało to + 0.1 bara po całości , mój zestaw działa tak : załączanie kompresora przy 1200obr(oczywiście względem tps i map) boost od razu 0.4 bara wyłączanie kompresora przy 3200 wtedy pompuje 0.7 potem jest lekki spadek 0.1 doładowania ale nie czuć spadku mocy i dalej już wstaje turbo bara robi przy 4tys , góra się dużo poprawiła dmuchnięte na razie 1.3 , wcześniej na gt28 afr 11.5 egt było 950 a teraz na afr 12.5 850 , odcinka 7200 z racji miękkich sprężyn i chciał by więcej VE nie spada Teraz muszę sprawdzić opcję kompresora za turbiną bo jestem pewien że będzie dużo lepiej
Tutaj Filmik na szybko jak to działa
https://youtu.be/aAhFvh2HaXs
same gtx3076 ar0.83 jeszcze przed strojeniem
turbokompresor
kolejny upgrade silnika to kute korby, twarde sprężyny, lekkie zwiększenie ratio kompresora nakładką na wale + duże zmniejszenie ratio alternatora większym kółkiem , zamiana miejscami kompresora ,
w między czasie wpadł pomysł regulacji zawieszenia po dość mocnym obniżeniu o 10 cm z tyłu zrobił się duży negatyw prawie 4 stopnie tak wygląda opona , dotarte aż do powietrza
a tak wygląda sposób na zmniejszenie negatywu do 2 stopni :
po lewej przygotowane też śruby do regulacji przodu , kiedyś w w203 miałem poli z dużą regulacją ale trochę to był nie wypał tak że na przodzie zostaje guma i 1.5 stopnia negatywu
na razie zmieniony tylko jeden wahacz bo do drugiego ciężko się dostać , trzeba opuścić sanki a to zrobię przy okazji konserwacji całej podłogi bo i tak będzie trzeba demontować sanki
Tutaj Filmik na szybko jak to działa
https://youtu.be/aAhFvh2HaXs
same gtx3076 ar0.83 jeszcze przed strojeniem
turbokompresor
kolejny upgrade silnika to kute korby, twarde sprężyny, lekkie zwiększenie ratio kompresora nakładką na wale + duże zmniejszenie ratio alternatora większym kółkiem , zamiana miejscami kompresora ,
w między czasie wpadł pomysł regulacji zawieszenia po dość mocnym obniżeniu o 10 cm z tyłu zrobił się duży negatyw prawie 4 stopnie tak wygląda opona , dotarte aż do powietrza
a tak wygląda sposób na zmniejszenie negatywu do 2 stopni :
po lewej przygotowane też śruby do regulacji przodu , kiedyś w w203 miałem poli z dużą regulacją ale trochę to był nie wypał tak że na przodzie zostaje guma i 1.5 stopnia negatywu
na razie zmieniony tylko jeden wahacz bo do drugiego ciężko się dostać , trzeba opuścić sanki a to zrobię przy okazji konserwacji całej podłogi bo i tak będzie trzeba demontować sanki
Ostatnio zmieniony 27 paź 2019, o 15:21 przez przecinek, łącznie zmieniany 2 razy.
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961