Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Moderator: Dziki Mar
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Co Mi ostatnimi czasy projekt dał w kość to tylko Ja to wiem była już chwila że chciałem to na części sprzedać ale jakimś cudem wszystko już działa jak powinno od początku
nowy tłok ten i pozostałe trzy zostały lekko stoczone żeby odprężyć silnik (uchronienie go przed spalaniem stukowym) niby cr ma odpowiedni ale praktyka pokazuje że wcale tak nie jest
głowica po zrobieniu wszystkiego plus twarde sprężyny
blok zabielony/splanowany 0.05mm
i między tym wyżej a tym niżej zdjęciem była niezła rzeźnia za dużo chciałem na raz i np głupi rozrząd trzeba było składać odpalać rozbierać chyba z 5 razy bo twarde sprężyny wciskały popychacze że nie mogły się potem napompować i stukały montaż nowego kolektora to tez niezbyt dobry pomysł był i uszkodziła się przekładnia kierownicza i pompa wspomagania nie wiem jak ale nie działa do dziś pompa na obecną chwilę jest wybebeszona aby pełniło to rolę rolki , po wszystkim okazało się ze dalej się dusi większym doładowaniem wiec cały ten remont to nie było to , więc dalej wszystko po kolei do sprawdzenia i znalazłem chwasta mianowicie świece , silnik czeka na strojenie niby za tydzień jak się uda to hamownia potem sprawdzenia czy regulacja rozrządu przyniesie jakieś plusy jak nie to sportowe wałki i można latać
Nie jestem zadowolony z gwintu ap na tylnej osi jest za miękki i nie ma regulacji na minus od tego co ma seria , na zdjęciach wcześniej jest bez jednego zwoju oraz bez podkładki regulacyjnej dlatego tak nisko ale co z tego jak miękko i przy 3 osobach nie da się jechać ,
Teraz będzie okej
nowy tłok ten i pozostałe trzy zostały lekko stoczone żeby odprężyć silnik (uchronienie go przed spalaniem stukowym) niby cr ma odpowiedni ale praktyka pokazuje że wcale tak nie jest
głowica po zrobieniu wszystkiego plus twarde sprężyny
blok zabielony/splanowany 0.05mm
i między tym wyżej a tym niżej zdjęciem była niezła rzeźnia za dużo chciałem na raz i np głupi rozrząd trzeba było składać odpalać rozbierać chyba z 5 razy bo twarde sprężyny wciskały popychacze że nie mogły się potem napompować i stukały montaż nowego kolektora to tez niezbyt dobry pomysł był i uszkodziła się przekładnia kierownicza i pompa wspomagania nie wiem jak ale nie działa do dziś pompa na obecną chwilę jest wybebeszona aby pełniło to rolę rolki , po wszystkim okazało się ze dalej się dusi większym doładowaniem wiec cały ten remont to nie było to , więc dalej wszystko po kolei do sprawdzenia i znalazłem chwasta mianowicie świece , silnik czeka na strojenie niby za tydzień jak się uda to hamownia potem sprawdzenia czy regulacja rozrządu przyniesie jakieś plusy jak nie to sportowe wałki i można latać
Nie jestem zadowolony z gwintu ap na tylnej osi jest za miękki i nie ma regulacji na minus od tego co ma seria , na zdjęciach wcześniej jest bez jednego zwoju oraz bez podkładki regulacyjnej dlatego tak nisko ale co z tego jak miękko i przy 3 osobach nie da się jechać ,
Teraz będzie okej
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2018, o 09:30 przez przecinek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Chyba mam Déjà vu po kilku kilometrach od ostatniego remontu silnik stracił sporo kompresji na jednym z cylindrów i mimo to był strojony na 1.5 bara xD przejechał potem jeszcze z 200km aż zebrałem siły na kolejny remont , znowu pękła półka , musiałem nie zauważyć jakiegoś mikropęknięcia za pierwszym razem no nic od 2 tygodni stoi już poskładany i czeka na odpalanie na dniach wróci turbina z ponownej regeneracji bo chyba z mojej winy dostawała za mało oleju i się przytarła , ma to swoje plusy silnik w 3 godziny łącznie z demontażem głowicy wisi już na stojaku kolektor ssący demontaż to jedynie 10 min , turbo kiedyś pół dnia dzisiaj 30 min ehh chciał bym z wiedzą którą zdobyłem zacząć wszystko od początku , podczas strojenia widać było że głównym problemem były świece , na razie jest dużo lepiej na innych świecach ale nie idealnie więc będę tu jeszcze eksperymentował ...
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Wszystko już złożone jeździ jak powinno dawno nim nie jeździłem i najlepsze jest te uczucie gdy w między czasie jeździ się zastępczym autem 100konnym a po długiej przerwie tym z czasem już się przyzwyczajam ale na prawdę szanuje położenie gazu , Ostatnio zrobiłem całkiem nową od zera listwę paliwa zasilanie ma z obu stron równomierne wszystko, odpływ/powrót na środku i jak w oryginale tłumik pulsacji , nie rozumiem dlaczego mercedes w oryginale zasilanie listwy pokierował prosto na drugi wtrysk do tej pory 3 razy przerabiałem oryginalną listwę 2x próbowałem spawać powrót co robiło mikro pęknięcia i wszystko ciekło a ostatnio powrót był puszczony tłumikiem pulsacji jak widać na zdjęciu , teraz jest najlepiej jak się tylko da zrobione , uprzedzając pytania nie było z tym żadnych chyba problemów tuning czysto teoretyczny
Teraz walczę z odmą niestety kiedyś usunąłem odmę dolną co było błędem skutkiem czego turbina musiała dostawać mało oleju żeby nie wywalało go w wydech i nie dymiło teraz dostaje tyle ile powinna i wywala olej w wydech (dymi na niebiesko na wolnych obr) jak silnik na wolnych ciągnie powietrze tylko przez odmę górną to nic nie dymi więc muszę przywrócić odmę dolną żeby na wolnych obrotach w silniku było lekkie podciśnienie dzięki temu spływ oleju z turbiny będzie miał lżej i nie będzie wywalać oleju w wydech
Ciągle tez się zastanawiam co z budą , widzę 3 opcje
MB w201
MB w203 polift z przodem od clk w209
MB w209
Teraz walczę z odmą niestety kiedyś usunąłem odmę dolną co było błędem skutkiem czego turbina musiała dostawać mało oleju żeby nie wywalało go w wydech i nie dymiło teraz dostaje tyle ile powinna i wywala olej w wydech (dymi na niebiesko na wolnych obr) jak silnik na wolnych ciągnie powietrze tylko przez odmę górną to nic nie dymi więc muszę przywrócić odmę dolną żeby na wolnych obrotach w silniku było lekkie podciśnienie dzięki temu spływ oleju z turbiny będzie miał lżej i nie będzie wywalać oleju w wydech
Ciągle tez się zastanawiam co z budą , widzę 3 opcje
MB w201
MB w203 polift z przodem od clk w209
MB w209
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2018, o 09:41 przez przecinek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4173
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Uwielbiam W201
Jeszcze jakbyś dostał części od Coswortha to chyba, przyjechałbym Cie odwiedzić
Jeszcze jakbyś dostał części od Coswortha to chyba, przyjechałbym Cie odwiedzić
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Dojechały świeczki mam nadzieje że będą okej będzie to już 4 rodzaj świec jakie testuje apropo świec fajny test znalazłem pozwala zrozumieć o co chodzi i dlaczego wypada zapłon :
https://bmwservice.livejournal.com/75814.html
Zrobiona odma dolna , żeby nie montować tak dużego aluminium troszkę to odchudziłem , mocowanie klimy narazie nie jest potrzebne
https://bmwservice.livejournal.com/75814.html
Zrobiona odma dolna , żeby nie montować tak dużego aluminium troszkę to odchudziłem , mocowanie klimy narazie nie jest potrzebne
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Pogratulować wiedzy i pasji. Jakbym ja rozebrał tak auto to chyba byłby pierwszy krok do rozwodu z żoną bo kto jest dla Ciebie ważniejszy i z kim spędzasz czas..?
-
- Użytkownik
- Posty: 68
- Rejestracja: 5 lis 2017, o 20:13
- VIN: WDB2037451A127216
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Meniu chyba musisz pomyśleć nad zmianą żony. Moja jeździ ze mną do garażu i męczy kiedy w końcu gdzieś wystartujemy.
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Moja aż taka dobra nie jest ale też nie przeszkadza aż tak bardzo Z nowości to udało się naprawić wspomaganie , okazało się że wąż zasilający przekładnię po wymianie zbiorniczka na custom zapchał się jakimś syfem sam zbiorniczek musiałem przerobić bo nie było dojścia do korka oraz poziom płynu był za niski , świece okazały się kompletną porażką wiec szukam dalej na razie finalnie udało się to pięknie wystroić na 1.2-1.3 bara z lekkim przeładowaniem na 1.5 bara na wyższych biegach (turbo za szybko wstaje ciężko je wyhamować ) pełen boost jest już przy 3200 obr a od 1800 już pompuje , przy obecnej pogodzie trakcja jest jedynie na 6 biegu ,widać też że kolektor ssący otworzył górę obrotów ładnie ciągnie do 7 tys a nie jak wcześniej przy 5 już nie było sensu kręcić ,w tym lub następnym tygodniu na pewno już pojadę na hamownię puki nic się nie popsuło I ogólnie wszystko już jest opanowane nie ma żadnych wad ale potencjał jeszcze jest duży żeby więcej mocy z tego wykrzesać ale na razie muszę od tego trochę odpocząć więc nie będę nic już "psuć" przez jakiś czas
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Jest wykres , niestety hamownia nie ogarneła (rolki gładkie i śliskie) a w okolicy nie ma lepszych wiec z wykresu widać jedynie max moc , momentu przy tej mocy tez powinno być więcej
373KM przy 1.2 bara
stary wykres w tamtym roku na 0.7 bara dla porównania góry obrotów , widać że kolektor ssący robi robotę
Krótki filmik :
https://youtu.be/3vluPKoxsw4
373KM przy 1.2 bara
stary wykres w tamtym roku na 0.7 bara dla porównania góry obrotów , widać że kolektor ssący robi robotę
Krótki filmik :
https://youtu.be/3vluPKoxsw4
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
No to już chyba lepiej niż 55AMG
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
C55amg 100-200 robi w 13 sekund a u mnie około 10 moc narazie podobna ale waga robi swoje
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Zamontowana elektryczna pompa wspomagania z opla astry , wspomaganie nie jest teraz zależne od silnika który jest często wysoko kręcony kierownica o dziwo lżej chodzi i jakoś tak ogólnie dużo lepiej , pompa na razie zamontowana pod kolektorem ssącym ale docelowo zamontuję ją w bagażniku razem z akumulatorem , co do oryginalnej pompy to po prostu dramat ale prawdziwe problemy zaczęły się po zamontowaniu custom zbiorniczka, tak że nie polecam zmieniać zbiorniczka
Dzisiaj poskładałem taki przyrząd do sprawdzania świec
Inspiracją był ten link
https://bmwservice.livejournal.com/75814.html
Porównałem na razie bkr7 z ifr6d10 (film link niżej) , muszę jeszcze wstawić wskaźnik z większą skalą , bo 30 bar to za mało żeby porównać irydów-ki , zapasu na butli mam na około 50 bar , chociaż skoro bkr7 gubiło iskrę przy 1.3 bara a tutaj przy około 25 barach więc 25bar to 1.3 bara doładowania w silniku ? , zauważyłem też że różne świeczki mają różne oporniki i im więcej omów tym iskra wydaje się słabsza na świecy
https://youtu.be/YE59xtA9GvY
Testy zakończone dużo nowych rzeczy się przy tym dowiedziałem np ważne też są fajki żeby były na Maxa dociśnięte do świecy bo inaczej iskra woli przeskoczyć kilkadziesiąt milimetrów dalej na sześciokąt niż na elektrodzie xD sprawdzane było też kilka świec po 120 zł/szt i okazało się że tańsze po 50 zł są lepsze a do tej pory jeździłem na k20tt które w moim przyrządzie gubiły iskrę przy 30 barach , po sprawdzeniu kilkunastu różnych świec zimniejszej ciepłoty znalazłem zestaw ze nie ma wypadania przy max ciśnieniu z butli co2 50 bar , udało się wybrać dwie najlepsze świeczki i teraz się zastanawiam która będzie lepiej rozprowadzała płomień , bardziej obstawiam tą z dłuższym gwintem
https://youtu.be/3CivpM_8YS8
Tak to wyszło,lepszych świec nie ma na świecie tak że jeśli to nie pomoże to trzeba zmienić sterowanie (ECU) dałem podkładki żeby aż tak nie wystawały oraz poliuretanowe osłonki żeby odizolować możliwe przebicia
Dzisiaj poskładałem taki przyrząd do sprawdzania świec
Inspiracją był ten link
https://bmwservice.livejournal.com/75814.html
Porównałem na razie bkr7 z ifr6d10 (film link niżej) , muszę jeszcze wstawić wskaźnik z większą skalą , bo 30 bar to za mało żeby porównać irydów-ki , zapasu na butli mam na około 50 bar , chociaż skoro bkr7 gubiło iskrę przy 1.3 bara a tutaj przy około 25 barach więc 25bar to 1.3 bara doładowania w silniku ? , zauważyłem też że różne świeczki mają różne oporniki i im więcej omów tym iskra wydaje się słabsza na świecy
https://youtu.be/YE59xtA9GvY
Testy zakończone dużo nowych rzeczy się przy tym dowiedziałem np ważne też są fajki żeby były na Maxa dociśnięte do świecy bo inaczej iskra woli przeskoczyć kilkadziesiąt milimetrów dalej na sześciokąt niż na elektrodzie xD sprawdzane było też kilka świec po 120 zł/szt i okazało się że tańsze po 50 zł są lepsze a do tej pory jeździłem na k20tt które w moim przyrządzie gubiły iskrę przy 30 barach , po sprawdzeniu kilkunastu różnych świec zimniejszej ciepłoty znalazłem zestaw ze nie ma wypadania przy max ciśnieniu z butli co2 50 bar , udało się wybrać dwie najlepsze świeczki i teraz się zastanawiam która będzie lepiej rozprowadzała płomień , bardziej obstawiam tą z dłuższym gwintem
https://youtu.be/3CivpM_8YS8
Tak to wyszło,lepszych świec nie ma na świecie tak że jeśli to nie pomoże to trzeba zmienić sterowanie (ECU) dałem podkładki żeby aż tak nie wystawały oraz poliuretanowe osłonki żeby odizolować możliwe przebicia
Ostatnio zmieniony 30 gru 2018, o 12:57 przez przecinek, łącznie zmieniany 2 razy.
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 6 wrz 2018, o 15:38
- VIN: WDB2030421A5976422
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Podziwiam za chęci i zaangażowanie, naprawdę świetny projekt i świetnie się go śledzi.
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Dzięki
Najniższy punkt punkt po roku jazdy wygląda tak :
a teraz tak :
W końcu zabrałem się za hydroręczny , od początku myślałem o osobnym układzie czyli dodatkowych zaciskach :
Niestety nie ma jak tego tam zamontować przeszkadzają mocowania wahaczy więc robię ręczny poprzez wpięcie się w układ , tak wygląda mechanizm dźwigni i pompy , bez cięcia wnętrza nie ma innej opcji ani miejsca
Dodano 23.11.2018
Coś mi ten tył nie chce hamować , pierwsze testy hydrołapy i lipa straszna , jak dwoma rękami ciągnę to coś tam się dzieje ale jedną ręką nie ma opcji zblokowania kół więc na przód montuje zaciski 4tłoczkowe brembo i tarcze 330mm a na tył wstawię zestaw z obecnego przodu czyli brembo dwutłoczowe i tarcze 330mm , pasować P&P toto nie będzie ale da radę to zrobić co więcej plan zakłada zostawienie oryginalnego ręcznego , zdjęcia z prac już wkrótce
fotka z wstępnej przymiarki :
Najniższy punkt punkt po roku jazdy wygląda tak :
a teraz tak :
W końcu zabrałem się za hydroręczny , od początku myślałem o osobnym układzie czyli dodatkowych zaciskach :
Niestety nie ma jak tego tam zamontować przeszkadzają mocowania wahaczy więc robię ręczny poprzez wpięcie się w układ , tak wygląda mechanizm dźwigni i pompy , bez cięcia wnętrza nie ma innej opcji ani miejsca
Dodano 23.11.2018
Coś mi ten tył nie chce hamować , pierwsze testy hydrołapy i lipa straszna , jak dwoma rękami ciągnę to coś tam się dzieje ale jedną ręką nie ma opcji zblokowania kół więc na przód montuje zaciski 4tłoczkowe brembo i tarcze 330mm a na tył wstawię zestaw z obecnego przodu czyli brembo dwutłoczowe i tarcze 330mm , pasować P&P toto nie będzie ale da radę to zrobić co więcej plan zakłada zostawienie oryginalnego ręcznego , zdjęcia z prac już wkrótce
fotka z wstępnej przymiarki :
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 6 wrz 2018, o 15:38
- VIN: WDB2030421A5976422
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
No jest kawał dobrej maszyny. Podziwiam za to ile pracy w to włożyłeś.