W203 M111 C20T

Prezentacja własnych projektów oraz projektów innych.
Każdy projekt to nowy wątek!

Moderator: Dziki Mar

Wookeetookee
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2017, o 06:52
VIN: Brak

W203 M111 C20T

Post autor: Wookeetookee »

Hej. Jestem szczęśliwym posiadaczem auta, którego potencjał jest wciąż nie wykorzystany. Na szczęście tu na forum jest człowiek, który w kilka dni odmienił mój samochód i otworzył drogę do dalszych modyfikacji. Mowa o koledze z Olsztyna, którego postać chciałem uwypuklić. Zaufałem mu dzięki temu forum i oddałem auto nie mając pewności co z nim będzie. Wygląda na to, że auto działa, i osiągi choć dotąd nie zmierzone, powodują szeroki uśmiech na mojej i nie tylko mojej twarzy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 3 cze 2020, o 17:38 przez Wookeetookee, łącznie zmieniany 2 razy.
W203 M111 wersja: C20T by Przecinek
Auto może źle skrojone ale mocno zszyte.
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: W203 M111 C20T

Post autor: przecinek »

Wookeetookee pisze: 27 gru 2019, o 13:46 którego potencjał jest wciąż nie wykorzystany.
Opisuj dalsze poczynania ciekaw jestem jak to się rozwinie :)
Wookeetookee
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2017, o 06:52
VIN: Brak

Re: W203 M111 C20T

Post autor: Wookeetookee »

W oczekiwaniu na lepszą pompę paliwa cuduje z obudową na dodatkowe zegary. Odkryłem że chiński plastik, nota bene bez oznaczeń, pięknie się układa pod wpływem opalarki. Mam wiele pomysłów jak to potem ładnie zjednoczyć, ale póki co improwizuje. Nie ma co siedzieć bezczynnie.
IMG_20200119_172447944-1040x780.jpg
IMG_20200119_172509233-780x1040.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 M111 wersja: C20T by Przecinek
Auto może źle skrojone ale mocno zszyte.
Wookeetookee
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2017, o 06:52
VIN: Brak

Re: W203 M111 C20T

Post autor: Wookeetookee »

Chciałem też w kilku słowach opowiedzieć o poszerzaniu tylnych błotników przy użyciu tego z Chin:
IMG_20191207_143249224-780x1040.jpg
Otóż udało się oczywiście rant zagnieść, ale wypchnąć w tym aucie błotnik jest bardzo trudno. Podwójna blacha nie pozwala tego łatwo przeprowadzić i finalnie zrobiłem 0.7 cm w najwyższym punkcie plus to co rant się ugiął. Szału nie ma. Błotnik do zderzaka trzyma jedną śruba, i trzeba ją odkręcić i tak już zostało. Nie polecam też walcowac w miejscu mocowania listwy bocznej, bo się cholera potem nie będzie dobrze trzymać. Ja popełniłem ten błąd.
Reasumując. Skoro i tak tam jest prędzej czy później rdza, to sobie przyspawam stalowe poszerzenie, bo te "fender flares" do mnie w tym przypadku nie przemawiają. Szkoda czasu i pieniędzy na półśrodki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 M111 wersja: C20T by Przecinek
Auto może źle skrojone ale mocno zszyte.
Wookeetookee
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2017, o 06:52
VIN: Brak

Re: W203 M111 C20T

Post autor: Wookeetookee »

... korzystając z chwilowego natchnienia do pisania pokazuje jak wygląda turbo po pierwszym 1000 km😁:
IMG_20200114_204743001-1040x780.jpg
Muszę się przyznać że po każdym gwizdkowaniu zaglądam pod maskę🧐 i nic niepokojącego nie zauważam. Jednak tyle różnych nieznanych wcześniej zapachów dochodzi spod niej, że nie mogę się przed zagladaniem tam powstrzymać.
A odkąd kręci się tam nowe urządzenie szybko robi się ciepło w środku🤗.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 M111 wersja: C20T by Przecinek
Auto może źle skrojone ale mocno zszyte.
Wookeetookee
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2017, o 06:52
VIN: Brak

Re: W203 M111 C20T

Post autor: Wookeetookee »

Po montażu turbiny wyższe ciśnienia doładowania obnażyły nieszczelności. Decyzja: wymiana UPG. Poniżej krótka relacja z wymiany i portingu


IMG_20200218_143921929-1024x1365.jpg
IMG_20200218_192904431-1024x1365.jpg
IMG_20200218_192849583-1365x1024.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 M111 wersja: C20T by Przecinek
Auto może źle skrojone ale mocno zszyte.
Wookeetookee
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2017, o 06:52
VIN: Brak

Re: W203 M111 C20T

Post autor: Wookeetookee »

Głowica wyglądała na prostą, ale jak już zdjąłem to splanowałem, koszt nieduży. Na mazowieckiej w Bydgoszczy zakład jest wspaniały, jakby międzywojenny 😀. Coś pięknego. Co jeszcze przemawia za rzędówka to fakt, że planowanie mojej głowicy trwa ok. 1h a planowanie jak się dowiedziałem v-ki ok 5h .

Tak to wyszło:
IMG_20200220_091450466-1040x780.jpg
Porting:
IMG_20200221_122402996-1024x768.jpg
IMG_20200221_114815672-1024x768.jpg
Jeszcze mocniej potem zjechałem ssące prowadnice aczkolwiek próg tworzący nawieksze zawirowania jest w obrębie wydechowych. Prawie wszystkie wióry:
IMG_20200221_124039193-768x1024.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2020, o 10:40 przez Wookeetookee, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 M111 wersja: C20T by Przecinek
Auto może źle skrojone ale mocno zszyte.
Wookeetookee
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2017, o 06:52
VIN: Brak

Re: W203 M111 C20T

Post autor: Wookeetookee »

Szorowanie docieranie szorowanie:
IMG_20200221_144837336-768x1024.jpg
Ludzie mówią że najcieplej przy ścianie grodziowej i widać to po zaworach wydechowych po prawej:
IMG_20200220_125127668-1024x768.jpg
Polerowanie zaworów:
IMG_20200220_224839339-1024x768.jpg
IMG_20200220_224815291-1024x768.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 M111 wersja: C20T by Przecinek
Auto może źle skrojone ale mocno zszyte.
Wookeetookee
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2017, o 06:52
VIN: Brak

Re: W203 M111 C20T

Post autor: Wookeetookee »

No i mój mentor z Olsztyna ośmielił mnie do usunięcia tego babola:
IMG_20200218_210150039-1024x1365.jpg
i powiem szczerze, że bez wtornego obiegu powietrza dużo lepsze dojście przy składaniu, a wężyki, bo są dwa, do elektrozaworu wychodzące z kolektora ssącego pasują jeden w drugi więc połączyłem. Wlot węża z zaworu podcisnieniowego na korek od szampana 😁.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 M111 wersja: C20T by Przecinek
Auto może źle skrojone ale mocno zszyte.
Wookeetookee
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2017, o 06:52
VIN: Brak

Re: W203 M111 C20T

Post autor: Wookeetookee »

Została zaimplementowana wyjniejsza pompa, która po podłączeniu na stole nie odezwała się. Dopiero podpięta pod prostownik i solidnie wstrząśnięta zaczęła pracować i oby tak pozostało:
IMG_20200228_162758978-1248x1664.jpg
Przewód powrotny z regulatora poprowadziłem razem z resztą, wycinając czesciowo gumowy segregator przewodów:
IMG_20200305_193827926-1040x780-1024x768.jpg
Regulator paliwa działa.bardzo dobrze, jedynie mógłbym sie przyczepic do miejsca mocowania manometru. Na samym stożku jest nie szczelny. Podkładka miedziana uszczelniła, ale plaszczyzne wokół otworu należy splanować.
IMG_20200224_204535807-780x1040.jpg
Z filtrem sam się nie popisałem, i nie zadbałem o staranne ułożenie oringu, nie wszedł w obudowę jak nalezy i wypchnęło go przy butowaniu.
received_210878706634666-536x960.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 M111 wersja: C20T by Przecinek
Auto może źle skrojone ale mocno zszyte.
Gesiorek44
VIP
Posty: 7
Rejestracja: 22 paź 2017, o 22:42
VIN: WDB2030451A026445
Lokalizacja: Bystre, podkarpacie

Re: W203 M111 C20T

Post autor: Gesiorek44 »

Swietna sprawa. Mas z jakis film jak owy gad jezdzi?
WDB2030451A026445
Wookeetookee
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2017, o 06:52
VIN: Brak

Re: W203 M111 C20T

Post autor: Wookeetookee »

Dawno nie wchodziłem. Tak szczerze to już się nie wyleczę z tego szaleństwa. Ale czy należy innych namawiać do tuningu to mam wątpliwości. Nałóg jak każdy inny😉. Otoczenie mnie jeszcze toleruje na szczęście.
Gesiorek44: Obecnie to nawet nie mam gdzie przegonić auta i czegoś nagrać bo drogowcy sieją spustoszenie w okolicy. Grzebie w zegarach i czujnikach i póki co kończę słupek, a właściwie czujniki i zaczyna nabierac wyrazu i funkcjonalności:
IMG_20200526_191758082_HDR-1024x1365.jpg
I proszę nie sugerować się wskazaniem ubogiej mieszanki. Po wymianie przepływomierza pięknie utrzymuje na seryjnym sterowniku 12.8-13.5 przy 8 bar nawet na wysokich biegach. Każdy wyjazd to na tym etapie teraz test 😁. Zobaczymy jak długo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 3 cze 2020, o 16:59 przez Wookeetookee, łącznie zmieniany 2 razy.
W203 M111 wersja: C20T by Przecinek
Auto może źle skrojone ale mocno zszyte.
Wookeetookee
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2017, o 06:52
VIN: Brak

Re: W203 M111 C20T

Post autor: Wookeetookee »

Upalilo kolano silikonowe z tłoczyska i czekam aż przyjdzie aluminiowe do pospawania. Będzie dłuższe niż w A45 AMG.
IMG_20200602_225256186-1024x768.jpg
Jak zrobię pokażę, a przy okazji jest moment żeby dorobić i zamontować czujnik ciśnienia oleju z bloku obok smarowania turbiny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 M111 wersja: C20T by Przecinek
Auto może źle skrojone ale mocno zszyte.
Wookeetookee
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2017, o 06:52
VIN: Brak

Re: W203 M111 C20T

Post autor: Wookeetookee »

W międzyczasie, tj. ukradkiem wymykając się do "gabinetu" szykuje kulfony przez które trzeba będzie kolejne rzeczy poprzestawiać, bo ciężko je normalnie zmieścić w kołach:
zacisk 1.jpg
zacisk 2.jpg
Dostałem fajne zimówki 16 Zoll od w220 i wygląda na to że z dystansem podejdą:
IMG_20200507_201928387-768x1024.jpg
Dystans 30mm bo był pod ręką, ale wystarczyłby sądzę 15mm:
IMG_20200507_201940294-768x1024.jpg
IMG_20200507_204027271-768x1024.jpg
IMG_20200507_204033367-1024x1365.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 M111 wersja: C20T by Przecinek
Auto może źle skrojone ale mocno zszyte.
Wookeetookee
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2017, o 06:52
VIN: Brak

Re: W203 M111 C20T

Post autor: Wookeetookee »

Co by tu jeszcze, bo tak siedze w robocie i..., No dobrze, skoro tak namawiacie😉, to poprawianie fmic'a na kanwie doświadczeń i pomiarów prof. zw. tegoż Forum Przecinka:
IMG_20200524_204403589-1024x1365.jpg
IMG_20200524_204235079-1365x1024.jpg
Urządzenie to Turboworks 550x180x65 z króććcami już seryjnie ok.65mm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 M111 wersja: C20T by Przecinek
Auto może źle skrojone ale mocno zszyte.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Własne projekty”