Gniazdo 12v w schowku?
Moderator: Dziki Mar
- sonko
- VIP
- Posty: 84
- Rejestracja: 10 gru 2017, o 19:54
- VIN: brak VIN
Gniazdo 12v w schowku?
Cześć,
chciałbym sobie dorobić w górnej części schowka dodatkowe gniazda 12v, mam kupione takie najzwyklejsze "wpuszczane" przez co potrzebowałbym ~6cm miejsca za schowkiem - czy znajdzie się gdzieś tam tyle miejsca na tylnej albo lewej ściance? (nie udało mi się znaleźć informacji na ten temat)
Dodatkowo skąd będzie najlepiej "ukraść" zasilanie żeby nie ciągnąć niepotrzebnie kabli przez pół auta?
(chce w schowku pochować kable z zasilania rejestratora i puścić je pod osłoną słupka A "w górę")
chciałbym sobie dorobić w górnej części schowka dodatkowe gniazda 12v, mam kupione takie najzwyklejsze "wpuszczane" przez co potrzebowałbym ~6cm miejsca za schowkiem - czy znajdzie się gdzieś tam tyle miejsca na tylnej albo lewej ściance? (nie udało mi się znaleźć informacji na ten temat)
Dodatkowo skąd będzie najlepiej "ukraść" zasilanie żeby nie ciągnąć niepotrzebnie kabli przez pół auta?
(chce w schowku pochować kable z zasilania rejestratora i puścić je pod osłoną słupka A "w górę")
Ostatnio zmieniony 19 lis 2019, o 14:47 przez sonko, łącznie zmieniany 1 raz.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3298
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Gniazdo 12v w schowku?
Nie wiem ile jest miejsca za schowkiem bo nie wyjmowałem ale kable możesz ciągnąć bezpośrednio z aku - w ścianie grodziowej za aku masz taką fajną przelotkę z koreczkami (jak zajrzysz od strony aku to zobaczysz taki plastik przy słupku A w który wchodzą kable od strony komory silnika) - korki wypycha się w stronę aku.
- sonko
- VIP
- Posty: 84
- Rejestracja: 10 gru 2017, o 19:54
- VIN: brak VIN
Re: Gniazdo 12v w schowku?
żeby wyciągnąć cały schowek trzeba konsole środkową też rozebrać pokombinuje jutro czy da się tam coś ogarnąć ściągając tylko klape schowka, jak nie to pociągnę kable i zostawie sobie ładne zamontowanie na kiedy indziej.
Co znajduje się nad schowkiem? jakbym nie miał miejsca na "tylnej ścianie" (tej od strony silnika) to bym sobie skrzyneczkę na te gniazdka zamontował i przykręcił "do góry" jeśli by się dało.
(edit: czyżby tam była poduszka powietrzna? w takim wypadku chyba ta opcja odpada )
Co do tej przelotki to jutro zobaczę jak to w praktyce wygląda. Chciałbym to wszystko podłączyć żeby dopiero "na zapłonie" się odpalało czyli tak jak oryginalne gniazdo w konsoli środkowej pod roletką ale nie udało mi się go jeszcze znaleźć w WISie żeby wyśledzić gdzie co idzie. Co prawda jeszcze będę szukał ale jakby ktoś chciał podpowiedzieć to będę wdzięczny
Co znajduje się nad schowkiem? jakbym nie miał miejsca na "tylnej ścianie" (tej od strony silnika) to bym sobie skrzyneczkę na te gniazdka zamontował i przykręcił "do góry" jeśli by się dało.
(edit: czyżby tam była poduszka powietrzna? w takim wypadku chyba ta opcja odpada )
Co do tej przelotki to jutro zobaczę jak to w praktyce wygląda. Chciałbym to wszystko podłączyć żeby dopiero "na zapłonie" się odpalało czyli tak jak oryginalne gniazdo w konsoli środkowej pod roletką ale nie udało mi się go jeszcze znaleźć w WISie żeby wyśledzić gdzie co idzie. Co prawda jeszcze będę szukał ale jakby ktoś chciał podpowiedzieć to będę wdzięczny
-
- VIP
- Posty: 2133
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Gniazdo 12v w schowku?
Nie lepiej zamiast gniazda 12v, z którego będzie wiecznie wtyczka wypadać, zamontować gniazdo USB?
Są też zasilacze do tych celów.
Są też zasilacze do tych celów.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- sonko
- VIP
- Posty: 84
- Rejestracja: 10 gru 2017, o 19:54
- VIN: brak VIN
Re: Gniazdo 12v w schowku?
Z jednej strony masz rację ale w tym momencie nie mam takowego zasilacza USB a chciałbym to najlepiej dzisiaj ogarnąć żeby dashcam'a uruchomić (wczoraj już bym miał pierwsze nagranie ). Kupno ładowarki samochodowej to dzisiaj nie problem więc 12v wydaje się bardziej uniwersalnym rozwiązaniem. W razie czego mogę to przecież zmienić w przyszłości - byle bym miał kable pociągnięte.
Pogrzebałem trochę w tych rysunkach/diagramach i jeśli dobrze rozumiem to wyjścia opisane jako "15" i "15R" (B9 i B10) z modułu N73 przełączają przekaźniki po przekręceniu kluczyka które to dają zasilanie na np. wspomniane gniazdo zapalniczki.
Nie wiem jak bardzo można obciążać wyjścia z tego N73 więc myślę sobie że najlepiej gdybym wpiął się za bezpiecznikiem np tej zapalniczki i użył tego do przełączenia własnego przekaźnika żeby w analogiczny sposób przełączyć sobie 12v poprzez osobny bezpiecznik na te moje ustrojstwa.
czy znajdę gdzieś jakieś rysunki którędy lecą dane wiązki w aucie? Wiem że są miejsca złączek/konektorów ale samego rozłożenia kabli nie udało mi się znaleźć
Edit:
za schowkiem z lewej strony (bliżej środka auta) jest masa miejsca (przynajmniej u mnie) - wystarczy ściągnąć osłonę która jest nad nogami pasażera i wszystko tam widać. nad schowkiem powinno być troszeczkę miejsca bo widziałem że jest tam wygłuszenie ale nie wiem czy tak jest na całej powierzchni. Klapy schowka nie dałem rady wyciągnąć bo musiałbym ściągnąć boczek konsoli środkowej a nie chciałem tego robić.
polofix zasiał we mnie ziarno zwątpienia więc ostatecznie zmieniłem trochę plan. Po pierwsze skapnąłem się, że bezpiecznik na zapalniczkę jest na 15A a nie na 15W (nie wiem czemu mi się tak głupio ubzdurało) więc nie muszę wydziwiać z dodatkowymi przekaźnikami bo zapas mocy dalej jest. Po ściągnięciu osłony pod schowkiem widziałem jakieś tam wiązki zaraz pod deską ale dostęp był trudny (no i nie wiedziałem od czego one były). Jest tam też podłączenie do dmuchawy ale nie wydało mi się dobrym pomysłem żeby przy tym grzebać. Po obejrzeniu wszystkiego na żywo stwierdziłem że bez wyciągnięcia całego schowka do porządku dziur na tylnej ścianie nie ogarnę więc skończyło się na podpinaniu w przewód idący do gniazda 12v w konsoli środkowej.
Demontaż mieszka, popielniczki, drewnianego panelu i miałem potrzebne kable na wierzchu. Wlutowanie się w kable, termokurczki, przeciągnięcie kabla tak po skosie żeby wyszedł "w nogach pasażera" i połowa roboty ogarnięta. Dziurę na kabel w schowku wywierciłem od strony drzwi bo był dam dobry dostęp więc jest częściowo w od góry a częściowo na boku. Ściągnąłem osłonę słupka A i przeciągnąłem kabel do kamerki tak żeby wyszedł zaraz obok sensorów na środku podsufitki. Wciągnąłem 12V przez tą samą dziurę do schowka i na razie jedno gniazdo podłączyłem żeby dashcam już mógł działać. Szybki test zakończony sukcesem i koniec prac na dzisiaj. Jutro trochę posprzątam skoro już mam rozebraną dolną część konsoli środkowej bo troche syfu tam się nazbierało pewnie cyknę jakieś fotki i poskładam wszystko.
Pogrzebałem trochę w tych rysunkach/diagramach i jeśli dobrze rozumiem to wyjścia opisane jako "15" i "15R" (B9 i B10) z modułu N73 przełączają przekaźniki po przekręceniu kluczyka które to dają zasilanie na np. wspomniane gniazdo zapalniczki.
Nie wiem jak bardzo można obciążać wyjścia z tego N73 więc myślę sobie że najlepiej gdybym wpiął się za bezpiecznikiem np tej zapalniczki i użył tego do przełączenia własnego przekaźnika żeby w analogiczny sposób przełączyć sobie 12v poprzez osobny bezpiecznik na te moje ustrojstwa.
czy znajdę gdzieś jakieś rysunki którędy lecą dane wiązki w aucie? Wiem że są miejsca złączek/konektorów ale samego rozłożenia kabli nie udało mi się znaleźć
Edit:
za schowkiem z lewej strony (bliżej środka auta) jest masa miejsca (przynajmniej u mnie) - wystarczy ściągnąć osłonę która jest nad nogami pasażera i wszystko tam widać. nad schowkiem powinno być troszeczkę miejsca bo widziałem że jest tam wygłuszenie ale nie wiem czy tak jest na całej powierzchni. Klapy schowka nie dałem rady wyciągnąć bo musiałbym ściągnąć boczek konsoli środkowej a nie chciałem tego robić.
polofix zasiał we mnie ziarno zwątpienia więc ostatecznie zmieniłem trochę plan. Po pierwsze skapnąłem się, że bezpiecznik na zapalniczkę jest na 15A a nie na 15W (nie wiem czemu mi się tak głupio ubzdurało) więc nie muszę wydziwiać z dodatkowymi przekaźnikami bo zapas mocy dalej jest. Po ściągnięciu osłony pod schowkiem widziałem jakieś tam wiązki zaraz pod deską ale dostęp był trudny (no i nie wiedziałem od czego one były). Jest tam też podłączenie do dmuchawy ale nie wydało mi się dobrym pomysłem żeby przy tym grzebać. Po obejrzeniu wszystkiego na żywo stwierdziłem że bez wyciągnięcia całego schowka do porządku dziur na tylnej ścianie nie ogarnę więc skończyło się na podpinaniu w przewód idący do gniazda 12v w konsoli środkowej.
Demontaż mieszka, popielniczki, drewnianego panelu i miałem potrzebne kable na wierzchu. Wlutowanie się w kable, termokurczki, przeciągnięcie kabla tak po skosie żeby wyszedł "w nogach pasażera" i połowa roboty ogarnięta. Dziurę na kabel w schowku wywierciłem od strony drzwi bo był dam dobry dostęp więc jest częściowo w od góry a częściowo na boku. Ściągnąłem osłonę słupka A i przeciągnąłem kabel do kamerki tak żeby wyszedł zaraz obok sensorów na środku podsufitki. Wciągnąłem 12V przez tą samą dziurę do schowka i na razie jedno gniazdo podłączyłem żeby dashcam już mógł działać. Szybki test zakończony sukcesem i koniec prac na dzisiaj. Jutro trochę posprzątam skoro już mam rozebraną dolną część konsoli środkowej bo troche syfu tam się nazbierało pewnie cyknę jakieś fotki i poskładam wszystko.
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 sie 2020, o 17:14
- VIN: WDB2037461A732442
Dodatkowe gniazdo zapalniczki w schowku
Cześć, jestem szczęśliwym posiadaczem C klasy w wersji sport coupe polift. Pewnie wiecie jak ładnie jest to samochód wykończony w środku Chciałbym zamontować do mojej gwiazdy kamerę - tylko na przód - ,aczkolwiek nie chcę aby kable nieprzyjemnie zawadzały podczas jazdy. Mój pierwotny zamysł to zrobić dodatkowe gniazdo zapalniczki w schowku na bezpieczniki i przeprowadzenie kabla od kamerki podsufitką. Trzeba by zamontować baybas, który rozdziela jeden slot już zajęty na dwa przy czym mogę podłączyć zapalniczke.
Dlatego stąd ten post, czy jest możliwość dodania zupełnie nowego bezpiecznika i od niego odprowadzenie kabla lub samego gniazda, abym mógł dalej poprowadzić kabel od kamerki? Może ktoś z Was ma jakieś ciekawe rozwiązanie i jest w stanie podpowiedzieć jak to zrobić
Dlatego stąd ten post, czy jest możliwość dodania zupełnie nowego bezpiecznika i od niego odprowadzenie kabla lub samego gniazda, abym mógł dalej poprowadzić kabel od kamerki? Może ktoś z Was ma jakieś ciekawe rozwiązanie i jest w stanie podpowiedzieć jak to zrobić
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4157
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Dodatkowe gniazdo zapalniczki w schowku
Jak już kupiłeś samochód to uzupełnij vin w profilu.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- kiler22
- VIP
- Posty: 426
- Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
- VIN: WDB2032421F303416
Re: Dodatkowe gniazdo zapalniczki w schowku
Może to głupie pytanie i odpowiedź już padła ale czemu chcesz tak wszystko komplikować ??
Nie prościej
A - jeśli już koniecznie chcesz mieć zapalniczkę w schowku to kamerkę podłączyć do tego samego przewodu ale przed zapalniczką ??(unikasz wtedy jakiś problemów z nie łączeniem czy to w samej zapalniczce czy to we wtyczce kamerki )
B - jeśli zapalniczka w schowku nie jest Ci potrzebna to podłączyć przewody "za schowkiem" i nie kombinować ??
Nie prościej
A - jeśli już koniecznie chcesz mieć zapalniczkę w schowku to kamerkę podłączyć do tego samego przewodu ale przed zapalniczką ??(unikasz wtedy jakiś problemów z nie łączeniem czy to w samej zapalniczce czy to we wtyczce kamerki )
B - jeśli zapalniczka w schowku nie jest Ci potrzebna to podłączyć przewody "za schowkiem" i nie kombinować ??
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
WDB2032421F303416