obudowa kolumny kierownicy.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Kasjapa
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 23 kwie 2011, o 17:43
VIN:
Lokalizacja: Kraków

obudowa kolumny kierownicy.

Post autor: Kasjapa »

Koledzy, Koleżanki!
Mam mały problem przy włączaniu kierunków rusza się delikatnie cała obudowa kolumny kierowniczej, a wraz z nią i przełącznik kierunkowskazów i manetka tempomatu. Czy żeby się dostać do śrub mocujących ten plastik i manetki muszę demontować kierownicę zgodnie z http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... p-how.html ?
W203 C280 3,0 V6 benzyna, 2005
pozycjonowanie lokalnych stron
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

Kasjapa pisze:Czy żeby się dostać do śrub mocujących ten plastik i manetki muszę demontować kierownicę
No niestety :bezradny:
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
Awatar użytkownika
stpeter
VIP
Posty: 48
Rejestracja: 30 paź 2013, o 21:00
VIN:
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: stpeter »

Z tym,że obudowa nie jest nigdzie i niczym nie przykręcona. A fakt,że rusza się cały zespolony przełącznik kierunkowskazów+tempomat to inna sprawa.
Mam ten sam problem i nie wiem jak to ugryźć.
Po demontażu kierownicy zobaczysz,że cały przełącznik jest wsuwany na taki pierścień i razem z nim to się rusza na kolumnie.

Chętnie posłucham innych, którzy tak mają/mieli lub wiedzą co zrobić by problem wyeliminować. :mysli:
w203 Sport Edition 2005
WDB2030071F765996
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

stpeter pisze:Z tym,że obudowa nie jest nigdzie i niczym nie przykręcona. A fakt,że rusza się cały zespolony przełącznik kierunkowskazów+tempomat to inna sprawa.
To nie zabawka plastikowa i cały przełącznik jest przykręcony. Proponuję przejrzeć ten temat viewtopic.php?t=5536&highlight=kierunkowskaz
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
Awatar użytkownika
stpeter
VIP
Posty: 48
Rejestracja: 30 paź 2013, o 21:00
VIN:
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: stpeter »

adaśko, właśnie chodzi o trzeci i czwarty post od końca tamtego tematu. Czytałem kiedyś i czytałem teraz.
Nie wiem jak dotąd jak ten pierścień ma się trzymać na kolumnie.
Zaznaczam że mam polifta z trójramienną kierownicą.
w203 Sport Edition 2005
WDB2030071F765996
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

Rozkręcałem swego czasu ten przełącznik i jak dobrze pamiętam było wciskane i chyba trzy wkręty przez obudowę taśmy przykręcane.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
Awatar użytkownika
stpeter
VIP
Posty: 48
Rejestracja: 30 paź 2013, o 21:00
VIN:
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: stpeter »

Nie o tym mówimy. Mocowanie taśmy nie ma nic wspólnego z opisanym problemem.
w203 Sport Edition 2005
WDB2030071F765996
Lewy9990
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 6 sie 2016, o 11:20
VIN: WDB2032181F546870

Re: obudowa kolumny kierownicy.

Post autor: Lewy9990 »

Witam Panów spotkałem się z tym problemem także i w mojej gwieździe :). Problem rozwiązałem w dość wieśniacki ale skuteczny sposób. mianowicie chłopakom chodziło o ten pierścień zaznaczony na czerwono.
CameraZOOM-20161017073810622.jpg
Po skręceniu manetki ona i tak sie obracała właśnie z tą taką jakby obudową łożyska (tak mi to wyglądało). Pomyślałem sobie że miejsca jest sporo więc czemu nie przymocować tej obudowy na śrubkę? Zrobiłem działa :) Podziele się jak to zrobiłem

I teraz do rozwiązania tematu potrzebowałem:
1. Wiertarki (ja miałem kątową tak że mi sie zmieściło wiertło pod daszkiem licznika), są tez takie główki kątowe ;)
2. Gwintowniki M6
3. Śrubkę M6 z dł, gwintu około 5-7 mm
4. Piwko i około 1.30h czasu ^^

Wiec na forum znalazłem jak rozebrać i dobrać się do manetki do momentu rozebrania jak na zdjęciu.
Później trzeba przymierzyć mniej wiecej w którym miejscu wiercić i ile i gdzie jest miejsce na takową śrubkę, ja wybrałem miejsce na górze lekko na prawo. Miejsca sporo :P. Aha trzeba jeszcze ustawić dobrze manetke i sobie zaznaczyć żeby później nie było krzywo. Trzeba zwrócić uwagę jak się wierci żeby się nie przekręciło ;)
Zrobiłem punkta co by mi wiertło nie zjechało i uszkodziło tapicerki. Polecam położyć coś na podłodze i zakryć otwór gdzie wchodzi reszta osłony kolumny. Przy wierceniu starałem się nie zrobić tego na przelot ale niestety przewierciłem i tą obudowę i kolumnę;/. trochę się przestraszyłem że zepsułem ale na szczęście po wszystkim jest elegancko:)
CameraZOOM-20161017074416332.jpg
Po wszystkim Nagwintowałem gwintownikiem i wkręciłem śrubkę. Dokręciłem z czuciem ;)
CameraZOOM-20161017080258443.jpg
Złożyłem całość i jest wszystko git. Żadnych innych uszkodzeń czy niepokojących efektów, działań itp itd. A rolę swoją spełnia i cieszy nie latającymi manetkami ^^ Liczę że pomogłem

Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C30 AMG CDI kombi 2004 program około 280 :mb:
Awatar użytkownika
Jacon
VIP
Posty: 100
Rejestracja: 4 maja 2015, o 07:04
VIN: WDB2032451F151385
Lokalizacja: Gdańsk

Re: obudowa kolumny kierownicy.

Post autor: Jacon »

Tak to już jest z tymi poliftowymi manetkami że mercedes zamiast trzymać się sprawdzonych rozwiązań to zawsze musi na siłę coś ulepszyć, znaczy spieprzyć. Ale zastosowanie śrubki faktycznie rozwiązuje problem. :bravo:
W203 2.0 Kompressor Avantgarde kombi 2001
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: obudowa kolumny kierownicy.

Post autor: Dziki Mar »

Odkopie. Sposobem kolegi Lewy9990 udało mi się zwalczyć problem ruszającego się przełącznika. Super sprawa. W końcu można normalnie używać kierunkowskazów.

EDIT: dodam tylko, że zmieniłem miejsce śrubki na prawy dół tak żeby mieć dostęp zwykłą wiertarka z ominięciem zaczepu. Wszystko gra.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Kolas92
VIP
Posty: 74
Rejestracja: 15 gru 2015, o 21:58
VIN: WDB2032081F592906
Lokalizacja: Jarocin

Re: obudowa kolumny kierownicy.

Post autor: Kolas92 »

Również skorzystałem z wskazówek , jedynie zastosowałem śrubę dociskową bez łba ŚRUBA, także nie ma nawet śladu po mojej ingerencji.
Mercedes W203 T-model, Avangarde, 220CDI, 150KM, 2004r
WDB2032081F592906
Mercedes W245, 200CDI, 140KM, 2005r
WDD2452081J066246
Mercedes W447, 116CDI, 163KM, 2018r
WDF447
wenom44
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 30 paź 2020, o 23:00
VIN: WDB2093421F063792

Re: obudowa kolumny kierownicy.

Post autor: wenom44 »

Znalazłem też taki patent na ruchomy pierścień
https://www.youtube.com/watch?v=5IF1y3U4ZB8
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: obudowa kolumny kierownicy.

Post autor: maciekolo »

W porównaniu do patentu ze śrubką wygląda to mega druciarsko.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze”