Problem z pneumatyką fotela kierowcy
Moderator: Dziki Mar
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 gru 2010, o 11:54
- VIN:
- Lokalizacja: Gdańsk
Witam! Mam identyczny problem z tym pompowaniem. Wczoraj byłem ze swoim samochodem na okresowym przeglądzie (serwis b), przy okazji przeglądu poprosiłem o zdiagnozowanie problemu z niedziałającym pompowaniem foteli-okazało się, że pompka jest uszkodzona. Serwis wycenił naprawę: 1430zl pompka plus wymiana. Oczywiście wstrzymałem się z wymianą...Jest jakaś opcja żeby kupić to taniej? Szukałem na allegro i nic.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
viewtopic.php?p=65300#65300 tutaj pytaj, a wymienisz sam.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 gru 2010, o 20:56
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
Witam, chciałbym się podłączyć do tematu i zapytać o problem, który ja mam ze swoimi fotelami...
Otóż po odpaleniu, słychać pracującą z tyłu pompkę, fotele się pompują wszystko jest ok (sprawdzałem po 4 poduszki na obu fotelach). Ale po pewnym czasie, czuć że powietrze uchodzi z poduszek na obu fotelach i nie da się już dopompować, chyba, że ponownie uruchomię silnik...;/
Gdzie szukać usterki??
Dodam, że na diagnostyce komputer pokazał błąd nr. B1438
Pozdrawiam
Otóż po odpaleniu, słychać pracującą z tyłu pompkę, fotele się pompują wszystko jest ok (sprawdzałem po 4 poduszki na obu fotelach). Ale po pewnym czasie, czuć że powietrze uchodzi z poduszek na obu fotelach i nie da się już dopompować, chyba, że ponownie uruchomię silnik...;/
Gdzie szukać usterki??
Dodam, że na diagnostyce komputer pokazał błąd nr. B1438
Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 16 kwie 2008, o 19:13
- VIN:
- Lokalizacja: Gdansk
Witam ponownie w tym temacie. W moim w209 nic sie nie dzieje po uruchomieniu przycisków. Oba fotele wydają sie napompowane i nie ma żadnej reakcji na przyciski. Nie słychać ani szumu powietrza, ani włączającej się pompki. Oglądałem pompkę w bagazniku, podłączenia i bezpiecznik sprawdzony jest ok. Może ktoś to przerabiał i podpowie co tu można zrobić samemu. Może pompkę rozebrać, oczyścić, złożyć itd. Jak widać na zdjęciu owa pompka, do której się dobrałem, to tzw. Rolling pump. Nie rozbierałem jeszcze tego, ale może to jest na zasadzie, że wewnątrz jest ułożona rurka w kształcie podkowy i ugniata ją krążąca kulka. Może jaką podmiankę można wstawić, po co wywalać 1500 zł.Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2011, o 15:42 przez mialem115, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 lis 2011, o 23:05
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Witam,
Chciałbym odgrzać temat...Mam podobny problem - nie działa pompowanie fotela kierowcy i pasażera. Chciałbym zacząć sprawdzanie od bezpieczników. Czy może mi ktoś podpowiedzieć, gdzie znajdę bezpiecznik odpowiedzialny za pompę w W203 (rok prod. 2004).
Z góry dzięki za pomoc
[ Dodano: 2012-09-02, 02:29 ]
Postanowiłem jednak nie czekać na gotowe rozwiązanie i samodzielnie poszukać sposobu na brak powietrza w fotelach. Poniżej opisuję ścieżkę dojścia. Być może komuś pomoże...
1. Proponuję rozpocząć od ustalenia, czy działa pompka. O ile bezpieczniki są ok (u mnie był to bezpiecznik 13 i 19), przy przekręceniu kluczyka i braku powietrza w fotelach powinniście usłyszeć pracę pompki (u mnie lewy bok bagażnika).
2. W moim przypadku słyszałem, że pompka się załącza, ale po kilku sekundach pracy automatycznie sama się wyłącza. Według mnie, o ile nie ma problemu z elektryką, istnieją 2 przyczyny takiego stanu rzeczy:
A - nieszczelny obieg powietrza w instalacji
B - automatyczny wyłącznik pompki nie działa poprawnie
3. Proponuję rozpocząć od weryfikacji, czy gdzieś w obiegu nie ucieka powietrze. W moim przypadku ułamał się wężyk pod fotelem pasażera. Uszczelnienie wężyka rozwiązało problem.
4. Jeżeli instalacja jest szczelna, być może pompka wyłącza się zbyt wcześnie. Za wyłączenie odpowiada tłoczek w pompce, który w zależności od ciśnienia w instalacji wysuwa się lub chow załączając pompkę. Jego regulacja jest możliwa po wyciągnięciu pompki i jej otwarciu.
Mam nadzieję, że moje doświadczenia pomogą Wam. Jeżeli ktoś będzie potrzebował bardziej szczegółowego opisu, proszę o kontakt na PRIV. Będę też wdzięczny za info, gdzie można kupić końcówki do wężyków do instalacji.
Chciałbym odgrzać temat...Mam podobny problem - nie działa pompowanie fotela kierowcy i pasażera. Chciałbym zacząć sprawdzanie od bezpieczników. Czy może mi ktoś podpowiedzieć, gdzie znajdę bezpiecznik odpowiedzialny za pompę w W203 (rok prod. 2004).
Z góry dzięki za pomoc
[ Dodano: 2012-09-02, 02:29 ]
Postanowiłem jednak nie czekać na gotowe rozwiązanie i samodzielnie poszukać sposobu na brak powietrza w fotelach. Poniżej opisuję ścieżkę dojścia. Być może komuś pomoże...
1. Proponuję rozpocząć od ustalenia, czy działa pompka. O ile bezpieczniki są ok (u mnie był to bezpiecznik 13 i 19), przy przekręceniu kluczyka i braku powietrza w fotelach powinniście usłyszeć pracę pompki (u mnie lewy bok bagażnika).
2. W moim przypadku słyszałem, że pompka się załącza, ale po kilku sekundach pracy automatycznie sama się wyłącza. Według mnie, o ile nie ma problemu z elektryką, istnieją 2 przyczyny takiego stanu rzeczy:
A - nieszczelny obieg powietrza w instalacji
B - automatyczny wyłącznik pompki nie działa poprawnie
3. Proponuję rozpocząć od weryfikacji, czy gdzieś w obiegu nie ucieka powietrze. W moim przypadku ułamał się wężyk pod fotelem pasażera. Uszczelnienie wężyka rozwiązało problem.
4. Jeżeli instalacja jest szczelna, być może pompka wyłącza się zbyt wcześnie. Za wyłączenie odpowiada tłoczek w pompce, który w zależności od ciśnienia w instalacji wysuwa się lub chow załączając pompkę. Jego regulacja jest możliwa po wyciągnięciu pompki i jej otwarciu.
Mam nadzieję, że moje doświadczenia pomogą Wam. Jeżeli ktoś będzie potrzebował bardziej szczegółowego opisu, proszę o kontakt na PRIV. Będę też wdzięczny za info, gdzie można kupić końcówki do wężyków do instalacji.
C230 2004 Carlsson Kit
-
- VIP
- Posty: 22
- Rejestracja: 20 lut 2013, o 23:10
- VIN:
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
U mnie też padło. Podpowiedzieć jaki symbol mam u siebie ?
C200K - WDB2032451F292913 5
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
NR. 2038000048 i 0008002548 zamienne między sobą.
Cena ~ 360 Euro.
"Alledrogo" od 30 zł. w górę.
Pzdr.
Cena ~ 360 Euro.
"Alledrogo" od 30 zł. w górę.
Pzdr.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 lis 2015, o 20:50
- VIN:
- Lokalizacja: Olkusz
pompowanie fotela kierowcy
Witam
Przestało działać pompowanie fotela kierowcy.
Po załączeniu zapłonu przez ok. 1 min. dość słyszalny jest szum (chyba powietrza) dobiegający gdzieś z pod kierownicy lub fotela.
Jeśli ktoś posiada wiedzę w tym temacie bardzo proszę o pomoc.
pozdrawiam i dziękuje.
Przestało działać pompowanie fotela kierowcy.
Po załączeniu zapłonu przez ok. 1 min. dość słyszalny jest szum (chyba powietrza) dobiegający gdzieś z pod kierownicy lub fotela.
Jeśli ktoś posiada wiedzę w tym temacie bardzo proszę o pomoc.
pozdrawiam i dziękuje.
-
- VIP
- Posty: 290
- Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
- VIN: WDB2032161F223143
- Lokalizacja: Kalisz
Re:
sAx pisze:podczepie się pod temat.
Mi natomiast pompuje, ale tylko 2 z 4 poduszek (mianowicie podlędźwiową i boczne dociskające) ? Co to może być i gdzie należałoby szukać usterek ?
szukaj przyczyny w sterowniku pneumatycznym ( nie wiem jak to nazwać ) przy fotelu . Tam masz rozdzielenie powietrza do odpowiednich poduszek . Po bokach czarnego ustrojstwa masz u dołu masz białe dzyndzle naciśnij je i cały mechanizm wyciągasz do góry , zostaje podstawka z rurkami na których są oringi . Może coś ci się przypchało
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
-
- VIP
- Posty: 290
- Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
- VIN: WDB2032161F223143
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
odciągnij białe dzyndzle
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: pompowanie fotela kierowcy
Pewnie odkurzałeś i odłączył się przewód od fotela.Odsuń fotel całkiem do tyłu.Włącz zapłon i z latarką znajdziesz uszkodzenie pod fotelem.ob-serwator pisze:Witam
Przestało działać pompowanie fotela kierowcy.
Po załączeniu zapłonu przez ok. 1 min. dość słyszalny jest szum (chyba powietrza) dobiegający gdzieś z pod kierownicy lub fotela.
Jeśli ktoś posiada wiedzę w tym temacie bardzo proszę o pomoc.
pozdrawiam i dziękuje.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 24 lut 2018, o 00:42
- VIN: WDB2032061F336121
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
Witam
Czy na fotel kierowcy i pasażera są dwie oddzielne pompki? Kupiłem S203 z opcją pompowania ale nie ma żadnej reakcji podczas użytkowania konsoli.
Czy na fotel kierowcy i pasażera są dwie oddzielne pompki? Kupiłem S203 z opcją pompowania ale nie ma żadnej reakcji podczas użytkowania konsoli.
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4575
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
Jest jedna pompka z tyłu po lewej stronie za samem w górę nadkola. Sprawdź bezpieczniki na początek 13, 19 tylny SAM
bezpieczniki-opisy-vt22514.html
bezpieczniki-opisy-vt22514.html
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 24 lut 2018, o 00:42
- VIN: WDB2032061F336121
Re: Problem z pneumatyką fotela kierowcy
Sprawdziłem, bezpieczniki są okej. Stawiać na pompkę?siwix pisze:Jest jedna pompka z tyłu po lewej stronie za samem w górę nadkola. Sprawdź bezpieczniki na początek 13, 19 tylny SAM
bezpieczniki-opisy-vt22514.html