Błędy sond lambda

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
miłośnikMB
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 12 lis 2010, o 21:50
VIN:
Lokalizacja: trójmiasto

Błędy sond lambda

Post autor: miłośnikMB »

Witam!
Samochód mam od miesiąca poprzedni właściciel nie informował mnie o problemach silnik pracuje normalnie nie traci mocy, obroty nie falują, ale ostatnio pojawiły się problemy. Po podłączeniu SD odczytałem takie błędy:
P2414 - G3/4 sonda lambda z prawej strony przed katalizatorem nieprawidłowy sygnał
P2415 - G3/3 sonda lambda z lewej strony przed katalizatorem nieprawidłowy sygnał
P0040 - Sondy O2 przed katalizatorem: Złącza sond O2 są zamienione
P0422 - Działanie katalizatora prawego jest za małe (łańcuch działania)
Po testach sond odczytałem takie parametry:
Sonda prawa przed katalizatorem - regulacja- 0,980-1,020 (norma 0,750-1,250) czyli w normie
Sonda prawa za katalizatorem - napięcie- 0,709V temperatura spalania 590*C
Sonda lewa przed katalizatorem- regulacja - 0,980-1,008
Sonda lewa za katalizatorem - napięcie - 0,650V temperatura spalania 590*C
Parametry odczytane przy obrotach 2500 obr/min.
Temperatura spalania przy zwiększaniu obrotów rośnie równomiernie na obu wydechach z różnicą między nimi 2-4 *C.
Wnioski: z parametrów nie wynika, żeby był uszkodzony prawy katalizator jak pokazuje błąd P0422. Co do pozostałych błędów, które wskazują na zamianę sond nie jestem przekonany bo czy wówczas silnik by pracował normalnie?
Co jest grane? co jest nie tak?
C280 4matic Elegance ASB Pb+(LPG-profanacja ,mega drut ) 2006 rok.
WDBRF92H57F884939
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Uszkodzony katalizator można zdiagnozować jeszcze w prosty sposób bierzesz gumowy młotek i uderzasz w rurę wydechową za katalizatorem jak słychać dźwięk podobny do rozsypanych kulek to znaczy, że katalizator zaczyna się rozsypywać. Tu Kompresssor zamieścił link do filmu obejrzyj go dokładnie viewtopic.php?t=6744 Poza tym przy rozruchu słychać podobny dźwięk.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
miłośnikMB
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 12 lis 2010, o 21:50
VIN:
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: miłośnikMB »

Wczoraj wieczorem sprawdzałem jeden i drugi kolektor nic nie stwierdziłem, żadnego dźwięku podobnego do tego co opisujesz. Również odpalając nic nie słychać.
Martwią mnie natomiast informacje o zamianie sond. Sondy mają różne wtyki i inną długość przewodów. Sprawdzałem u siebie i z dłuższym przewodem są z przodu, a z krótszym z tyły. Więc wszystko jest ok. Sprawdzając numery katalogowe każda z 4 sond ma inny numer. Czyżby zamiana polegała między lewą a prawą stroną? Czy to możliwe? Proszę o pomoc!
C280 4matic Elegance ASB Pb+(LPG-profanacja ,mega drut ) 2006 rok.
WDBRF92H57F884939
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

miłośnikMB pisze:Czyżby zamiana polegała między lewą a prawą stroną?
Sugerujesz, że sonda z lewego kolektora wysyła sygnał do korekty mieszanki na prawy rząd cylindrów i odwrotnie. To ciekawe! Metodą garażową można po kabelkach dojść gdzie biegną, ale i tu może być problem bo jak dochodzą do głównej wiązki, a nią idą do sterownika to kicha. Jedynie można zamienić kable na wtyczkach i sprawdzić co będzie dalej.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
miłośnikMB
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 12 lis 2010, o 21:50
VIN:
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: miłośnikMB »

pleban pisze:Jedynie można zamienić kable na wtyczkach i sprawdzić co będzie dalej.
Czy to nie spowoduje jakiegoś uszkodzenia silnika?
C280 4matic Elegance ASB Pb+(LPG-profanacja ,mega drut ) 2006 rok.
WDBRF92H57F884939
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Tego to ja nie wiem. Może na tym forum jest ktoś kto mógłby ci doradzić, ale patrząc na twój temat to albo nie ma tu obecnie dobrego doradcy, albo ignoruje się w ten sposób nowego forumowicza. Współczuje! Nie pozostaje ci nic innego jak poszukać dobrego elektronika w trójmieście lub w okolicach.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
miłośnikMB
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 12 lis 2010, o 21:50
VIN:
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: miłośnikMB »

pleban pisze:albo nie ma tu obecnie dobrego doradcy, albo ignoruje się w ten sposób nowego forumowicza.
No cóż też tak uważam. Przykre.
C280 4matic Elegance ASB Pb+(LPG-profanacja ,mega drut ) 2006 rok.
WDBRF92H57F884939
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Na forum od czasu do czasu zagląda kolega noc Napisz na PW lub email.
ML W164 350
Opel Ampera
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

miłośnikMB pisze:Po podłączeniu SD odczytałem takie błędy:
Gdzie to robiłeś?
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
miłośnikMB
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 12 lis 2010, o 21:50
VIN:
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: miłośnikMB »

Znajomy z pracy ma kompletny zestaw SD z Multiplexserem.
C280 4matic Elegance ASB Pb+(LPG-profanacja ,mega drut ) 2006 rok.
WDBRF92H57F884939
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

miłośnikMB pisze:Znajomy z pracy ma kompletny zestaw SD z Multiplexserem.

Ma SD i nie potrafi Ci pomóc? To po co to ma????



SD kosztuje kilka (kilkanaście??) tysięcy, więc chyba nikt nie trzyma tego do odczytywania błedów...
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
miłośnikMB
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 12 lis 2010, o 21:50
VIN:
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: miłośnikMB »

Odczytał to co było możliwe z błędów i parametrów. Ale grzebać mechanicznie nie chciał, bo nie zajmuje się tym zawodowo. Stąd moje pytanie na forum. Z tego co wiem na forum jest wielu takich co mają urządzenia diagnostyczne i wykorzystują je do własnych celów. Sam zasugerował żeby skonsultować nim zamienię sondy. Czy to takie dziwne?
C280 4matic Elegance ASB Pb+(LPG-profanacja ,mega drut ) 2006 rok.
WDBRF92H57F884939
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

miłośnikMB pisze:Czy to takie dziwne?

Nie ważne. W Trójmieście można za 50 PLN-ów podłączyć samochód pod SD i mieć postawioną diagnozę - i to bym Ci w tej chwili sugerował.

miłośnikMB pisze:Sam zasugerował żeby skonsultować nim zamienię sondy.

Jak sam napisałeś mają inne wtyczki - więc jak chcesz je zamienić?

Masz stosunkowo młody samochód - przyczyna tkwi zapewne w elektryce.

miłośnikMB pisze:ale ostatnio pojawiły się problemy.
Nie napisałeś jeszcze jakie problemy masz, co Cię skłoniło do odczytania błędów?
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
miłośnikMB
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 12 lis 2010, o 21:50
VIN:
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: miłośnikMB »

Gdyniak pisze:Jak sam napisałeś mają inne wtyczki - więc jak chcesz je zamienić?

Wtyczki są różne dla sondy przed i za katalizatorem, z lewej na prawą można zamieniać są jednakowe.
Gdyniak pisze:Nie napisałeś jeszcze jakie problemy masz, co Cię skłoniło do odczytania błędów?
Jedyne problemy to właśnie błędy, które wymieniłem.
Lampkę wywala błąd P0422.
A tak na marginesie w pierwszym poście opisałem jakiego rodzaju mam problem.

[ Dodano: 2011-02-14, 11:14 ]
Gdyniak pisze:W Trójmieście można za 50 PLN-ów podłączyć samochód pod SD i mieć postawioną diagnozę - i to bym Ci w tej chwili sugerował.
Znam takie diagnozy nawet w serwisie wymienili by wszystkie sondy i katalizator. Dziękuję!
C280 4matic Elegance ASB Pb+(LPG-profanacja ,mega drut ) 2006 rok.
WDBRF92H57F884939
Awatar użytkownika
miłośnikMB
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 12 lis 2010, o 21:50
VIN:
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: miłośnikMB »

P0040 - Sondy O2 przed katalizatorem: Złącza sond O2 są zamienione

Jak nie potrafisz odczytać informacji to ci pomogę.
P2414 - G3/4 sonda lambda z prawej strony przed katalizatorem nieprawidłowy sygnał
P2415 - G3/3 sonda lambda z lewej strony przed katalizatorem nieprawidłowy sygnał
Te dwie informacje mają związek z błędem P0040- że sondy przed katalizatorem są zamienione. Stąd moje pytanie na forum, czy to możliwe i czy silnik może pracować normalnie. Już bardziej uprościć nie potrafię.
Dla uzupełnienia informacji. C280 po lifcie posiadał silnik V6 2997 cm3.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2011, o 21:25 przez miłośnikMB, łącznie zmieniany 1 raz.
C280 4matic Elegance ASB Pb+(LPG-profanacja ,mega drut ) 2006 rok.
WDBRF92H57F884939
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydech”