Błędy sond lambda

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Dla mnie sprawa jest prosta. System sterowania silnikiem wypluł błąd P0422 niewydolność prawego katalizatora, ale z testów sond wynika, że parametry spalania są w normie- teoretycznie bo nie ma danych w czasie jazdy,może parametry były by gorsze i jednak ten katalizator nadaje się do wymiany.
MiłośnikMB zwraca uwagę na inny problem P0040 zamiany sond przed katalizatorem (między lewym, a prawym rzędem cylindrów). Stąd błędy P2414 i P2415 nieprawidłowy sygnał z sond przed katalizatorem.
Pytanie jego też jest proste " czy to możliwe?" - gdy silnik pracuje normalnie.
Gdyniak czy już kumasz.

Ma jechać do serwisu, żeby dowiedzieć się tego samego.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2011, o 21:25 przez pleban, łącznie zmieniany 1 raz.
ML W164 350
Opel Ampera
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

pleban pisze: Gdyniak czy już kumasz.
O jakiś Ty mądry, ciekawe dlaczego dopiero teraz - jakoś wcześniej nie miałeś takich ciekawych spostrzeżeń....

pleban pisze:wypluł błąd P0422 niewydolność prawego katalizatora
pleban pisze:testów sond wynika, że parametry spalania są w normie
Czyli jednak wszystko OK? Nie dobrze...
pleban pisze:może parametry były by gorsze i jednak ten katalizator nadaje się do wymiany.
Może do wymiany, może nie - dalej wróżysz z fusów.

pleban pisze: Ma jechać do serwisu, żeby dowiedzieć się tego samego.
Tego akurat nie wiemy.


Tak naprawdę użytkownik miłośnikMB nie powiedział, że ma instalacje LPG (normalnie, to napisał bym, ze ma kundla, ale pewnie by Moderator mi znowu posta skasował) a to zmienia diametralnie cały tok rozumowania.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
miłośnikMB
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 12 lis 2010, o 21:50
VIN:
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: miłośnikMB »

Nadszedł czas na podsumowania. Niestety normy czystości spalin są tak wyżyłowane, że nawet małe odchyłki od normy są rejestrowane w sterowniku, który informuje niewydolnością katalizatora w postaci błędu. Co się okazuje, katalizator ma pełny przepływ jest w pełni drożny czystość spalin jest w normie (dzięki temu, że gazy z V6 dochodzą do jednego tłumika). Zastosowałem tzw. emulator sondy za katalizatorem i błędy przestały się pokazywać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C280 4matic Elegance ASB Pb+(LPG-profanacja ,mega drut ) 2006 rok.
WDBRF92H57F884939
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydech”