CHECK ENGINE i błąd P0170
Moderator: Dziki Mar
- magila
- VIP
- Posty: 197
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
- VIN: WDB2093421F076273
- Lokalizacja: Warszawa
CHECK ENGINE i błąd P0170
Panowie bo już tracę koncepcję i zaczyna się brak pomysłów.
Cały czas mam CHECK ENGINE i błąd P0170
W ostatnim czasie od pojawienia się błędu wymieniłem:
1. sonda lambda - BOSCH
2. czajniki zmiennych faz rozrządu (zaczęły się pocić) - MB
3. łańcuch rozrządu, napinacz, ślizg (początki rozciągnięcia, zębatki jeszcze były OK) - MB
4. filtr powietrza - MB
5. termostat - WAHLER
6. filtr paliwa - KNECHT
7. wąż odpowietrzający (odma) - MB
8. świece - MB
Nic to nie zmieniło, ciągle uboga mieszanka? Oczywiście mechanik sprawdzał na kompie (XENTRY) ja tylko załączam swoje małe screeny potwierdzające ten fakt:
Long Term Fuel Trim: Lean.
Lambda sama w sobie raczej w normie: O2 Bank 1 Sensor 2: 0,460 V
Chyba tylko pozostał już przepływomierz?
P.S. Dotyczy silnika M271.
Cały czas mam CHECK ENGINE i błąd P0170
W ostatnim czasie od pojawienia się błędu wymieniłem:
1. sonda lambda - BOSCH
2. czajniki zmiennych faz rozrządu (zaczęły się pocić) - MB
3. łańcuch rozrządu, napinacz, ślizg (początki rozciągnięcia, zębatki jeszcze były OK) - MB
4. filtr powietrza - MB
5. termostat - WAHLER
6. filtr paliwa - KNECHT
7. wąż odpowietrzający (odma) - MB
8. świece - MB
Nic to nie zmieniło, ciągle uboga mieszanka? Oczywiście mechanik sprawdzał na kompie (XENTRY) ja tylko załączam swoje małe screeny potwierdzające ten fakt:
Long Term Fuel Trim: Lean.
Lambda sama w sobie raczej w normie: O2 Bank 1 Sensor 2: 0,460 V
Chyba tylko pozostał już przepływomierz?
P.S. Dotyczy silnika M271.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2013, o 15:32 przez magila, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
-
- expert
- Posty: 2754
- Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Fiolki i kurczaki, kapelusze i transformersy.. nazywam sie Tomasz Nied*jeb aka Smart vel Smartlandia. Na co dzien sie zajmuje pierd*leniem.. to moja pasja, od zawsze. Jak bylem bardzo maly mnie mamusia upuscila na glowke i od tego dnia juz tak mam. Nie mielismy niestety wanny, wiec tatus mnie kapal w garnku pod przykrywka.. tylko nie wiem dlaczego wiecznie te wode gotowal. Jak juz doroslem, rodzice mna szorowali podloge, mowili ze moje wloski sa lepsze od kazdego mopa. Cala krew mi splywala do baniaka i tak juz chodzilem z czerwonym lbem. W szkole mnie bili - wszyscy - nawet nauczyciele i wozny. Po lekcjach siedzialem w klasie do poznego wieczora. Mamusia zawsze mowila ze mnie nie potrzebuja w domu i ze tak w ogole nie maja miejsca dla mnie, bardzo ich kocham. Jakims cudem skonczylem trzecia klase podstawowki.. bylo ciezko ale dalem rade. Tata byl ze mnie tak dumny ze mi kupil cysterne wazeliny i postawil na dworcu. Powiedzial ze musze pomagac w wyzywieniu rodziny, i do dzisiaj w ten sposob wspomagam rodzine. Po kilku latach poznalem Mirka - byl moim klientem. Zakochalismy sie, wzielismy slub pod mostem, byl to najpieknieszy dzien w moim zyciu. Mirek pragnal dzieci ale jakos nam nie wychodzilo, chyba jest nieplodny.. ale psst, nie mowcie mu tego. Lekarze nam sugerowali adopcje - pewnego dnia podczas pracy na dworcu w Katowicach podjechal pociag towarowy. Jeden z wagonow byl wypelniony stadem malp z syndromem downa. Nie moglismy odpusci - i sie udalo. Teraz to nasze dzieci, Mirek i ja jestesmy bardzo dumni - sa takie podobne do nas. Moi rodzice nas nie chca znac, ale to zrozumiale. Przeciez kazdy ptaszek kiedys opuszcza gniazdo. Teraz mam to forum i moge wam wszystkim pierd*lic od rana do wieczora o kombajnach, ogorkach, oknach i chmurkach. Pozdrowienia z nibylandii, buziaki.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2014, o 01:09 przez mrbraindeath, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VIP
- Posty: 182
- Rejestracja: 24 mar 2010, o 10:51
- VIN:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
- magila
- VIP
- Posty: 197
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
- VIN: WDB2093421F076273
- Lokalizacja: Warszawa
Zacząłem od sondy bo odczyty wariowały, jak pamiętam gdzieś od 0,100 V do 0,900 V.mrbraindeath pisze:Gratuluje, dlaczego nie zaczales od przeplywomierza? Bledy P0170-0174 generalnie oznaczaja problemy z mieszanka i przeplywomierzami..
Rozumiem rowniez ze nie masz LPG w swoim samochodzie..
No i miałem napisać że gazu NIE mam, przecież to ważna informacja i zapomniałem
Edit:
Przepływomierz pewnie teraz wymienię.
Uruchomiłem sobie natomiast inny program, bynajmniej nie diagnostyczny, chociaż w pewnym sensie. Jeden z lepszych o ile nie najlepszy pod Androida dla ELM 327 (OBD II), a mianowicie Torque PRO i oprócz znanego mi już błędu P0170 znalazł jeszcze jeden, tym razem P2058 z następującym opisem:
P2058 - Generic
- Type: Powertrain - Fuel and Air Metering and Auxiliary Emission Controls - ISO/SAE Controlled
- Description Reductant Injection Valve Circuit High
- Location Bank 2 Unit 2
Ktoś może coś więcej powiedzieć? Niestety znajduję sporo wieloznacznych powodów tego błędu
Edit:
i dziś nowa porcja errorów
P0172
P2013
P201C
P2029
Ostatnio zmieniony 20 sty 2013, o 16:00 przez magila, łącznie zmieniany 3 razy.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 gru 2013, o 22:04
- VIN:
- Lokalizacja: szczecin
Ja też tak mam tylko mieszanka bogata wymieniłem sondę przed katem
i to samo
[ Dodano: 2013-12-18, 22:59 ]
A tak w ogóle to walczę od czterech miesięcy z bogatą mieszanką podmieniałem
przepływkę tylko że używana i parametry sondy takie same.Sonda dalej chodzi
za nisko napięciowo.
i to samo
[ Dodano: 2013-12-18, 22:59 ]
A tak w ogóle to walczę od czterech miesięcy z bogatą mieszanką podmieniałem
przepływkę tylko że używana i parametry sondy takie same.Sonda dalej chodzi
za nisko napięciowo.
marecki
C180 143KM 2003R
WDB2030461F471324
C180 143KM 2003R
WDB2030461F471324
- magila
- VIP
- Posty: 197
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
- VIN: WDB2093421F076273
- Lokalizacja: Warszawa
No ja jak widać mam dłuższy staż z tym tematem bo ponad rok
Po wielu rozmowach, dywagacjach, po wizytach w kilku warsztatach od MB i dyskusjach na tym forum oraz zagranicznych, najwięcej wskazuje (w moim przypadku) na lewe powietrze. Właściwie wszystkie rurki wymieniłem, a z rachunków widzę, że nawet te pod kolektorem dolotowym. Mam jeszcze w szufladzie nową sondę lambda (tę za katalizator) muszę tylko podjechać na warsztat i zmienić. Jak to nie pomoże to trzeba będzie od początku sprawdzić każdy element dolotu z kolektorem włącznie.
Po wielu rozmowach, dywagacjach, po wizytach w kilku warsztatach od MB i dyskusjach na tym forum oraz zagranicznych, najwięcej wskazuje (w moim przypadku) na lewe powietrze. Właściwie wszystkie rurki wymieniłem, a z rachunków widzę, że nawet te pod kolektorem dolotowym. Mam jeszcze w szufladzie nową sondę lambda (tę za katalizator) muszę tylko podjechać na warsztat i zmienić. Jak to nie pomoże to trzeba będzie od początku sprawdzić każdy element dolotu z kolektorem włącznie.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 gru 2013, o 22:04
- VIN:
- Lokalizacja: szczecin
- magila
- VIP
- Posty: 197
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
- VIN: WDB2093421F076273
- Lokalizacja: Warszawa
ano wszystko opada
Niestety błędy są raczej ogólne i nie wskazują konkretnie na przyczynę. U mnie objawia się to tylko trochę większym spalaniem, szczególnie na zimnym silniku, a i jest spora różnica pomiędzy spalaniem w mieście a trasą.
Niestety błędy są raczej ogólne i nie wskazują konkretnie na przyczynę. U mnie objawia się to tylko trochę większym spalaniem, szczególnie na zimnym silniku, a i jest spora różnica pomiędzy spalaniem w mieście a trasą.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 gru 2013, o 22:04
- VIN:
- Lokalizacja: szczecin
- magila
- VIP
- Posty: 197
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
- VIN: WDB2093421F076273
- Lokalizacja: Warszawa
tak byłem, na początek podejrzewał sondę, która była właśnie wymieniona. Więc wymieniłem na gwarancji na kolejną (reklamację w BOSCHu uwzględnili bez szemrania). Niestety zmiana nie pomogła więc podejrzenie padło na nieszczelność. Z tym, że to szukanie igły w stogu siana i pewnie trzeba mieć sporo szczęścia.
Tak czy siak u mnie temat w toku.
Tak czy siak u mnie temat w toku.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 gru 2013, o 22:04
- VIN:
- Lokalizacja: szczecin
-
- Użytkownik
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lut 2013, o 19:08
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 gru 2013, o 22:04
- VIN:
- Lokalizacja: szczecin
-
- Użytkownik
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lut 2013, o 19:08
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
- magila
- VIP
- Posty: 197
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
- VIN: WDB2093421F076273
- Lokalizacja: Warszawa
odebrałem właśnie auto z wymiany drugiej sondy lambda no i wtyczka była zaolejona czyli olej z tych nieszczęsnych elektromagnesów przez wyciek do wiązki elektrycznej dotarł do niżej położonej sondy.
Pojeżdżę przez święta i zobaczymy czy fatal error wróci.
Wtyczka aż tak ociekająca olejem nie jest jak by to mogło wyglądać z tego zdjęcia, ale jednak tego oleju troszkę tam było.
Pojeżdżę przez święta i zobaczymy czy fatal error wróci.
Wtyczka aż tak ociekająca olejem nie jest jak by to mogło wyglądać z tego zdjęcia, ale jednak tego oleju troszkę tam było.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 23 gru 2013, o 18:56 przez magila, łącznie zmieniany 2 razy.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695