CHECK ENGINE i błąd P0170

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
magila
VIP
Posty: 197
Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
VIN: WDB2093421F076273
Lokalizacja: Warszawa

CHECK ENGINE i błąd P0170

Post autor: magila »

Panowie bo już tracę koncepcję i zaczyna się brak pomysłów.
Cały czas mam CHECK ENGINE i błąd P0170
W ostatnim czasie od pojawienia się błędu wymieniłem:
1. sonda lambda - BOSCH
2. czajniki zmiennych faz rozrządu (zaczęły się pocić) - MB
3. łańcuch rozrządu, napinacz, ślizg (początki rozciągnięcia, zębatki jeszcze były OK) - MB
4. filtr powietrza - MB
5. termostat - WAHLER
6. filtr paliwa - KNECHT
7. wąż odpowietrzający (odma) - MB
8. świece - MB

Nic to nie zmieniło, ciągle uboga mieszanka? Oczywiście mechanik sprawdzał na kompie (XENTRY) ja tylko załączam swoje małe screeny potwierdzające ten fakt:
Long Term Fuel Trim: Lean.
Lambda sama w sobie raczej w normie: O2 Bank 1 Sensor 2: 0,460 V

Chyba tylko pozostał już przepływomierz?

P.S. Dotyczy silnika M271.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2013, o 15:32 przez magila, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
mrbraindeath
expert
Posty: 2754
Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrbraindeath »

Fiolki i kurczaki, kapelusze i transformersy.. nazywam sie Tomasz Nied*jeb aka Smart vel Smartlandia. Na co dzien sie zajmuje pierd*leniem.. to moja pasja, od zawsze. Jak bylem bardzo maly mnie mamusia upuscila na glowke i od tego dnia juz tak mam. Nie mielismy niestety wanny, wiec tatus mnie kapal w garnku pod przykrywka.. tylko nie wiem dlaczego wiecznie te wode gotowal. Jak juz doroslem, rodzice mna szorowali podloge, mowili ze moje wloski sa lepsze od kazdego mopa. Cala krew mi splywala do baniaka i tak juz chodzilem z czerwonym lbem. W szkole mnie bili - wszyscy - nawet nauczyciele i wozny. Po lekcjach siedzialem w klasie do poznego wieczora. Mamusia zawsze mowila ze mnie nie potrzebuja w domu i ze tak w ogole nie maja miejsca dla mnie, bardzo ich kocham. Jakims cudem skonczylem trzecia klase podstawowki.. bylo ciezko ale dalem rade. Tata byl ze mnie tak dumny ze mi kupil cysterne wazeliny i postawil na dworcu. Powiedzial ze musze pomagac w wyzywieniu rodziny, i do dzisiaj w ten sposob wspomagam rodzine. Po kilku latach poznalem Mirka - byl moim klientem. Zakochalismy sie, wzielismy slub pod mostem, byl to najpieknieszy dzien w moim zyciu. Mirek pragnal dzieci ale jakos nam nie wychodzilo, chyba jest nieplodny.. ale psst, nie mowcie mu tego. Lekarze nam sugerowali adopcje - pewnego dnia podczas pracy na dworcu w Katowicach podjechal pociag towarowy. Jeden z wagonow byl wypelniony stadem malp z syndromem downa. Nie moglismy odpusci - i sie udalo. Teraz to nasze dzieci, Mirek i ja jestesmy bardzo dumni - sa takie podobne do nas. Moi rodzice nas nie chca znac, ale to zrozumiale. Przeciez kazdy ptaszek kiedys opuszcza gniazdo. Teraz mam to forum i moge wam wszystkim pierd*lic od rana do wieczora o kombajnach, ogorkach, oknach i chmurkach. Pozdrowienia z nibylandii, buziaki.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2014, o 01:09 przez mrbraindeath, łącznie zmieniany 1 raz.
piotr1970
VIP
Posty: 182
Rejestracja: 24 mar 2010, o 10:51
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: piotr1970 »

:hejka:
Ja też tak miałem , wymieniłem przepływkę i teraz :ok: :dokuczacz:
C klasa w203 2,0 kompressor 2002r 163KM bez LPG,oczywiście automat .
LECHIA i ŚLĄSK oooooooo !!!
Awatar użytkownika
magila
VIP
Posty: 197
Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
VIN: WDB2093421F076273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magila »

mrbraindeath pisze:Gratuluje, dlaczego nie zaczales od przeplywomierza? Bledy P0170-0174 generalnie oznaczaja problemy z mieszanka i przeplywomierzami..

Rozumiem rowniez ze nie masz LPG w swoim samochodzie..
Zacząłem od sondy bo odczyty wariowały, jak pamiętam gdzieś od 0,100 V do 0,900 V.
No i miałem napisać że gazu NIE mam, przecież to ważna informacja i zapomniałem :uee:

Edit:
Przepływomierz pewnie teraz wymienię.

Uruchomiłem sobie natomiast inny program, bynajmniej nie diagnostyczny, chociaż w pewnym sensie. Jeden z lepszych o ile nie najlepszy pod Androida dla ELM 327 (OBD II), a mianowicie Torque PRO i oprócz znanego mi już błędu P0170 znalazł jeszcze jeden, tym razem P2058 z następującym opisem:

P2058 - Generic
- Type: Powertrain - Fuel and Air Metering and Auxiliary Emission Controls - ISO/SAE Controlled
- Description Reductant Injection Valve Circuit High
- Location Bank 2 Unit 2

Ktoś może coś więcej powiedzieć? Niestety znajduję sporo wieloznacznych powodów tego błędu :yyy:

Edit:
i dziś nowa porcja errorów :placz:
P0172
P2013
P201C
P2029
Ostatnio zmieniony 20 sty 2013, o 16:00 przez magila, łącznie zmieniany 3 razy.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
marecki213
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 17 gru 2013, o 22:04
VIN:
Lokalizacja: szczecin

Post autor: marecki213 »

Ja też tak mam tylko mieszanka bogata wymieniłem sondę przed katem
i to samo :placz:

[ Dodano: 2013-12-18, 22:59 ]
A tak w ogóle to walczę od czterech miesięcy z bogatą mieszanką podmieniałem
przepływkę tylko że używana i parametry sondy takie same.Sonda dalej chodzi
za nisko napięciowo. :zly:
marecki
C180 143KM 2003R
WDB2030461F471324
Awatar użytkownika
magila
VIP
Posty: 197
Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
VIN: WDB2093421F076273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magila »

No ja jak widać mam dłuższy staż z tym tematem bo ponad rok :)
Po wielu rozmowach, dywagacjach, po wizytach w kilku warsztatach od MB i dyskusjach na tym forum oraz zagranicznych, najwięcej wskazuje (w moim przypadku) na lewe powietrze. Właściwie wszystkie rurki wymieniłem, a z rachunków widzę, że nawet te pod kolektorem dolotowym. Mam jeszcze w szufladzie nową sondę lambda (tę za katalizator) muszę tylko podjechać na warsztat i zmienić. Jak to nie pomoże to trzeba będzie od początku sprawdzić każdy element dolotu z kolektorem włącznie.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
marecki213
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 17 gru 2013, o 22:04
VIN:
Lokalizacja: szczecin

Post autor: marecki213 »

Witam ja nawet kata podmieniałem ale widzę że też jeszcze raz będzie trzeba
szukać nieszczelnosci w układzie normalnie ręce opadają z tą usterką
marecki
C180 143KM 2003R
WDB2030461F471324
Awatar użytkownika
magila
VIP
Posty: 197
Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
VIN: WDB2093421F076273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magila »

ano wszystko opada ;)

Niestety błędy są raczej ogólne i nie wskazują konkretnie na przyczynę. U mnie objawia się to tylko trochę większym spalaniem, szczególnie na zimnym silniku, a i jest spora różnica pomiędzy spalaniem w mieście a trasą.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
marecki213
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 17 gru 2013, o 22:04
VIN:
Lokalizacja: szczecin

Post autor: marecki213 »

Jeszcze jedno a byłeś u kolegi NOC w warsztacie na diagnozę
marecki
C180 143KM 2003R
WDB2030461F471324
Awatar użytkownika
magila
VIP
Posty: 197
Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
VIN: WDB2093421F076273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magila »

tak byłem, na początek podejrzewał sondę, która była właśnie wymieniona. Więc wymieniłem na gwarancji na kolejną (reklamację w BOSCHu uwzględnili bez szemrania). Niestety zmiana nie pomogła więc podejrzenie padło na nieszczelność. Z tym, że to szukanie igły w stogu siana i pewnie trzeba mieć sporo szczęścia.

Tak czy siak u mnie temat w toku.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
marecki213
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 17 gru 2013, o 22:04
VIN:
Lokalizacja: szczecin

Post autor: marecki213 »

No tak ale kolega noc nie szukał dalej przyczyny ? czy ty się wycofałeś bo ja miałem
juz jechać do niego ze szczecina
marecki
C180 143KM 2003R
WDB2030461F471324
łojek
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 21 lut 2013, o 19:08
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: łojek »

marecki213, a to w Szczecinie nie ma fachowców ?
W 203 C200 K z 2002r WDB2032421F321262
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
marecki213
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 17 gru 2013, o 22:04
VIN:
Lokalizacja: szczecin

Post autor: marecki213 »

Chyba nie za bardzo a znasz jakiegoś
marecki
C180 143KM 2003R
WDB2030461F471324
łojek
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 21 lut 2013, o 19:08
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: łojek »

PW
W 203 C200 K z 2002r WDB2032421F321262
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
Awatar użytkownika
magila
VIP
Posty: 197
Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
VIN: WDB2093421F076273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magila »

odebrałem właśnie auto z wymiany drugiej sondy lambda no i wtyczka była zaolejona czyli olej z tych nieszczęsnych elektromagnesów przez wyciek do wiązki elektrycznej dotarł do niżej położonej sondy.
Pojeżdżę przez święta i zobaczymy czy fatal error :) wróci.

Wtyczka aż tak ociekająca olejem nie jest jak by to mogło wyglądać z tego zdjęcia, ale jednak tego oleju troszkę tam było.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 23 gru 2013, o 18:56 przez magila, łącznie zmieniany 2 razy.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydech”