CZARNA CHMURA DYMU

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
daniell
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 30 sie 2009, o 23:10
VIN:
Lokalizacja: lublin

Post autor: daniell »

kichcio pisze:to pozostaje Ci wyciecie klapek w kolektorze
Kurde i u mnie coś dziś mocy stracił,na chwile ,później się poprawiło a teraz znowu coś padło.Miałem już kiedyś coś z tymi klapkami że mi się zablokowały.Co się stanie jeśli je całkiem wywale??

[ Dodano: 2010-03-29, 20:49 ]
tylko że u mnie nie dymi!!
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

Poczytałem Wasze rady i wybaczcie, ale :nunu: ... nie będę komentować rad typu: wywal to bo jest to zbędne.
Nie wiem jak wycięcie "klapek" ma wpłynąć na zubożenie mieszanki.
Te "klapki" prawdopodobnie wpływają tylko na przyśpieszenie prędkości powietrza potrzebnego do stworzenia mieszanki stechiometrycznej, a nie jej jakości, czyli de facto spadnie prędkość czyli ilość powietrza i będzie jeszcze bogatsza mieszanka.
Dla pewności wprawdzilbym w takim przypadku wtryski czy któryś nie cieknie.
Następnie sondy lambda.
Nieszczelność układu doładowania pewnie byś poczuł.
Zakładam, że gwałtowny spadek oleju by wykryto szybko, zresztą zapewne taki silnik miałby problemy z rozruchem.

Wiele wskazuje na nieszczelność w układzie doładowania. Od tego bym zaczął. Straty mocy nie widać, bo rekompensowana jest większą dawką paliwa, przynajmniej dopuki ciśnienie bardziej nie spadnie.
Też miałem problem z blokującym się ciegiełkiem poruszającym klapki, i wtedy turbina nie przyśpieszała a auto miało zredukowano o 50% moc.
Może sprawdz servo poruszające klapkami, czy nie blokuje się.
I jeszcze raz nie dajcie sobie wmówić, że należy coś usunąć z samochodu: taka rada nigdy nie usunie problemu, czasami skutek będzie niewidoczny.
Pozdrawiam
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
maoam17
VIP
Posty: 77
Rejestracja: 15 paź 2008, o 14:05
VIN:
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: maoam17 »

Witam ja miałem kiedyś podobne objawy i to było spowodowane tym ze jeden z wtrysków lał, wymieniłem i te objawy ustały, więc radziłbym Ci abyś sprawdził wtryski. Podłącz auto pod kompa i Ci wszystko pokaże
2.2 CDI 143 Km
Awatar użytkownika
daniell
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 30 sie 2009, o 23:10
VIN:
Lokalizacja: lublin

Post autor: daniell »

Tylko u mnie z rana na zimnym silniku wszystko cacy,auto ma 100% mocy a po przejechaniu ok 4-5km znowu wkręca się do 3tys obr/min.
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

Nadal teoria o zaburzonej dawce paliwa może być uzasadniona. Może jest jakieś mikropęknięcie we wtryskiwaczu. Rozszerzalność termiczna robi swoje.
Z tego co wiem, to nie wymienia/naprawia się cieknącego wtryskiwacza tylko sprawdza się wszystkie. Wtrysk może być uszkodzony albo inne wtryski przytkane i przez to przedawkowany jest ten sprawny.
Pozdrawiam
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
Awatar użytkownika
daniell
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 30 sie 2009, o 23:10
VIN:
Lokalizacja: lublin

Post autor: daniell »

Może w tym tygodniu podjadę podłączę się pod SD,bo w Lublinie jest dużo osób co ma kompa ale mało z SD a kolejka do tego warsztatu bardzo długa i będę wiedział co moim :mb: jest nie tak.
cypek79
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 11 cze 2010, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Kettering

Kopcenie i strata mocy

Post autor: cypek79 »

Witam , mam podobny problem w MB 203 2.7 CDI strasznie kopci tyle że u mnie auto jak jest zimne to chodzi jak burza gdy jednak rozgrzeje się zaczyna tracić moc, po zatrzymaniu, zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto chwilkę chodzi normalnie a potem ledwie jedzie i zmienia biegi przy ok 2000 obrotów, tak jakby turbina wcale nie załączała się. Podłączenie kompa zakańcza się cały czas błędem P 1403 Exhaust Gas Recirculation EGR negative control Variation, Rate Low.... co sądzicie o tym??? Zaznaczę że właśnie jestem po wymianie kolektora ssącego z nową listwą. Czy to konkretnie może być zawór EGR czy może ten filtr cząsteczek stałych??? Czy ten filtr cząsteczek stałych znajduje się zaraz za kolektorem wydechowym??.... Proszę o pomoc
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Który rok samochodu? Zobacz do EGRa przecież to jest pod osłoną silnika i dostęp po jej zdjęciu jak ta lala. Może tam jest masa syfu i trzeba wyczyścić.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
toopaq
VIP
Posty: 66
Rejestracja: 24 cze 2008, o 10:50
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: toopaq »

Siemanko!
Mam podobny problem. Autko z rana ciągnie pięknie a jak jest ciepłe to nie ten sam wóz. Chcę jeszcze dodać że jak nie ciągnie to słysze tak jakby stukanie metaliczne. Wydaje mi się że to jeden z wtrysków tylko nie mogę sobie wyobrazić czemu czasami chodzi pięknie a czasami aż boje się głębiej wcisnąć na gaz. Chmura dymu towarzyszy w tym przypadku.
Osobiscie podejżewam zanieczyszczenia na wtryskach ale może jakieś rady z waszej strony?
Pozdrawiam
S203 C200 CDI AVANTGARDE

Oto Dziubdziulek -> CLICK
Awatar użytkownika
daniell
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 30 sie 2009, o 23:10
VIN:
Lokalizacja: lublin

Post autor: daniell »

toopaq, Powiem Ci tak wtryski sprawdzisz pod kompem,ja dziś odebrałem auto od mechanika,wymieniałem kolektor ssący,bo klapki się rozleciały.2 się oberwały i wpadły do środka,jedna wisiała na włosku a tylko jedna była ok.też miałem za sobą czarną chmurę dymu a dzwięk silnika zostawiał wiele do życzenia,słychać było klekotanie,nie była to tania operacja bo suma cztero cyfrowa :-( ale teraz idzie jak trzeba,turbinka sprawna.
Awatar użytkownika
piapia
Użytkownik
Posty: 115
Rejestracja: 28 paź 2007, o 18:14
VIN:
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Post autor: piapia »

toopaq pisze:Siemanko!
Mam podobny problem. Autko z rana ciągnie pięknie a jak jest ciepłe to nie ten sam wóz. Chcę jeszcze dodać że jak nie ciągnie to słysze tak jakby stukanie metaliczne. Wydaje mi się że to jeden z wtrysków tylko nie mogę sobie wyobrazić czemu czasami chodzi pięknie a czasami aż boje się głębiej wcisnąć na gaz. Chmura dymu towarzyszy w tym przypadku.
Osobiscie podejżewam zanieczyszczenia na wtryskach ale może jakieś rady z waszej strony?
Pozdrawiam
Sprawdz jeszcze czujnik ciśnienia na szynie CR. Jest na froncie silnika nad pompą paliwa.
Po odłączeniu silnik pracuje metalicznie/stukowo, tak jakby kąt wtrysku był nieodpowiedni.

pozdrawiam

[ Dodano: 2010-07-16, 09:22 ]
cypek79 pisze:Witam , mam podobny problem w MB 203 2.7 CDI strasznie kopci tyle że u mnie auto jak jest zimne to chodzi jak burza gdy jednak rozgrzeje się zaczyna tracić moc, po zatrzymaniu, zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto chwilkę chodzi normalnie a potem ledwie jedzie i zmienia biegi przy ok 2000 obrotów, tak jakby turbina wcale nie załączała się. Podłączenie kompa zakańcza się cały czas błędem P 1403 Exhaust Gas Recirculation EGR negative control Variation, Rate Low.... co sądzicie o tym??? Zaznaczę że właśnie jestem po wymianie kolektora ssącego z nową listwą. Czy to konkretnie może być zawór EGR czy może ten filtr cząsteczek stałych??? Czy ten filtr cząsteczek stałych znajduje się zaraz za kolektorem wydechowym??.... Proszę o pomoc
Jak się nie mylę Twoje auto posiada elektroniczny EGR (EEGR). Auto wchodzi w tryb awaryjny, jeżeli EGR się przywiesi. Niestety jego czyszczenie pomaga na krótką chwilę (w myjce ultradźwiękowej). U mnie po wymianie na nowy (ok. 500zł) problem znikł w 100%.


pozdrawiam
C30 AMG - WRX STI '06 (430HP) - WRX SIT '10 (300HP) - WRX STI '07 (280HP)
michal98
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 1 sie 2009, o 16:32
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: michal98 »

Witam,
Mam MB W203 220 CDI z 2000r. Mam bardzo podobny problem do opisanych powyżej. Samochód:
- mocno dymi (chmura czarnego dymu) przy przyspieszaniu
- przy postoju na biegu D (np na czerwonym świetle) są momenty jak gdyby chciał przyspieszyć, pojawia się gęsta chmura czarnego dymu i za chwilę wraca do normalnych obrotów; sytuacja powtarza się cyklicznie

Do tej pory wymieniłem już:
- kolektor ssący
- interkuler
- przepływomierz
- sprawdziłem wtryski na komputerze - były OK

Bardzo proszę o pomoc jeżeli mieliście podobny problem lub znacie mechanika (najlepiej okolice Radomia lub Kielc), który mogłby sobie z tym poradzić.
Kuba
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

A przewody łączące turbo - intercooler i intercooler EGR? A co z samym EGR?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Dzisiaj właśnie widziałem taką C-klasę limuzyna na pabianickich numerach w Łodzi... dymiła jak cholera... naprawdę kiepsko to wyglądało :boisie:
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Nie wiem czy przypadkiem nie mówisz o jednym takim C270 CDI z lejącymi wtryskami.. Była srebrna na niestandardowej feldze i z jasnym wnętrzem??
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydech”