CZARNA CHMURA DYMU
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 24 lis 2008, o 22:20
- VIN:
- Lokalizacja: wielkopolska
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 kwie 2010, o 23:34
- VIN:
witam,
mam 270cdi ktore mocno kopci po dodaniu gazu, nie trwa to dlugo i przy utrzymaniu wysokich obrotow ustaje. natomiast po spokojnej jezdzie i ponownym wdepnieciu znowu chwile kopci. podobnie przy ruszaniu spod swiatel(chyba ze jet przegoniony to nie). przy zapaleniu minimalnie. nie ma spadku mocy, ani wiekszego zuzycia paliwa. automat 5 biegow.
prosze o pomoc
pozdr
mam 270cdi ktore mocno kopci po dodaniu gazu, nie trwa to dlugo i przy utrzymaniu wysokich obrotow ustaje. natomiast po spokojnej jezdzie i ponownym wdepnieciu znowu chwile kopci. podobnie przy ruszaniu spod swiatel(chyba ze jet przegoniony to nie). przy zapaleniu minimalnie. nie ma spadku mocy, ani wiekszego zuzycia paliwa. automat 5 biegow.
prosze o pomoc
pozdr
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Użytkownik
- Posty: 59
- Rejestracja: 28 cze 2010, o 18:20
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Oj oj oj, Ciekawe rzeczy tu się pisze. Jednak z doświadczenia wiem, że nie koniecznie prawdziwe.
-Po pierwsze podłączamy się pod kompa, sprawdzamy wydajność wtrysków do -3/+3 jest OK jak jest więcej wtrysk do wymiany,
-Potem sprawdzamy wartość podciśnienia powinna być więcej niż -450mmHg i powinno rosnąć natychmiastowo bez spowolnieni,
-Następnie sprawdzamy ilość oleju wydobywającego się za turbiną czy to z odmy czy z tubo,
-Potem Sterowanie turbiną i zaworem EGR (czy faktycznie się zamyka)
Nie zawsze biały dym oznacza trafioną głowicę może to być tak samo problem z wtryskami. Jak turbo siada to raczej nie ma mocy niż biały dym, ewentualnie tryb awaryjny i problem z regulacją ciśnienia doładowania. Jak ktoś ma jakieś wątpliwości to proszę o sprostowanie.
-Po pierwsze podłączamy się pod kompa, sprawdzamy wydajność wtrysków do -3/+3 jest OK jak jest więcej wtrysk do wymiany,
-Potem sprawdzamy wartość podciśnienia powinna być więcej niż -450mmHg i powinno rosnąć natychmiastowo bez spowolnieni,
-Następnie sprawdzamy ilość oleju wydobywającego się za turbiną czy to z odmy czy z tubo,
-Potem Sterowanie turbiną i zaworem EGR (czy faktycznie się zamyka)
Nie zawsze biały dym oznacza trafioną głowicę może to być tak samo problem z wtryskami. Jak turbo siada to raczej nie ma mocy niż biały dym, ewentualnie tryb awaryjny i problem z regulacją ciśnienia doładowania. Jak ktoś ma jakieś wątpliwości to proszę o sprostowanie.
www.mercserwis.pl serwis dla Mercedesów
- wredny
- VIP
- Posty: 363
- Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: podlasie
Mało precyzyjne... zapewne chodzi Ci o sterowanie podciśnieniowe turbiny, ale nie każda jest sterowana vacuumholloww pisze:-Potem sprawdzamy wartość podciśnienia powinna być więcej niż -450mmHg i powinno rosnąć natychmiastowo bez spowolnieni,
Biały dym to para wodna czyli silnik czerpie z płaszcza glikol etylenowy.
Siwy dym to olej silnikowy z turbiny bądź z cylindra.
Czarny to nadmiar oleju napędowego (brak mgły z wtryskiwaczy bądź mieszanka zbyt bogata-złe ciśnienie doładowania).
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
-
- Użytkownik
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lut 2011, o 17:57
- VIN:
- Lokalizacja: Białystok
Mam ten sam problem ,dymi strasznie. Zima odpalajac auto ciezka pracuje ,silnik tykocze i slaba moc mam.Zauwarzylem ze mam wieksze spalanie paliwa i chyba troszke mniejsza moc..OStatnio z powodu wycieku paliwa bylem w servisie,wymienili mi przewody paliwowe i cos wspominali ze moze pompa cisnieniowa pad,ale nie sa pewni
Co do dymu raz jest mega czarny a raz bialutki...
Co do dymu raz jest mega czarny a raz bialutki...
-
- Użytkownik
- Posty: 59
- Rejestracja: 28 cze 2010, o 18:20
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
No więc według tego co napisał Wredny to raz siada Ci uszczelka pod głowicą a raz leją wtryski co jest trochę nie możliwe . Pierwsze co to diagnostyka na SD u dobrego diagnosty a nie u takiego co tylko błędy skasować potrafi. Potem się zobaczy co wyszło i dlaczego.
www.mercserwis.pl serwis dla Mercedesów
pierdu, pierdu
Denerwują mnie takie wpisy. Mam problem z dymieniem na drivie na postoju i miałem pełną diagnostykę SD i nic złego nie wyszło. Wszystkie parametry dobre i nie wiadomo o co chodzi. Byłbym wdzięczny za jakieś konkrety, a nie rady typu: "potem się zobaczy". Teraz jest to "potem" więc co kolega poleca? Jakiś pomysł?
Denerwują mnie takie wpisy. Mam problem z dymieniem na drivie na postoju i miałem pełną diagnostykę SD i nic złego nie wyszło. Wszystkie parametry dobre i nie wiadomo o co chodzi. Byłbym wdzięczny za jakieś konkrety, a nie rady typu: "potem się zobaczy". Teraz jest to "potem" więc co kolega poleca? Jakiś pomysł?
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 11:54
- VIN:
- Lokalizacja: Anglia
Witam, jest to mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość
Z moją gwiazdą dzieje się coś nie tak:
Gdy mam około 2000 obrotów tracę moc na 2 sekundy następnie za sobą widzę chmurę dymu i tak na każdym biegu. Gdy jadę pod górkę nie dość , że nic nie widzę z tyłu to jeszcze turbina po pewnym czasie odmawia posłuszeństwa (jakby wbił się w tryb awaryjny) muszę zjechać na bok by zgasić i zapalić silnik. Dodam tylko, że nie wyskakuję żaden "check engine". Ostatnio miałem usunięty DPF przy 220tyś i myślę że był to mój wielki błąd. Byłem ostatnio na komputerze i wykazało, że problemy są z sonda lambdy.
Ktoś z was może miał podobny problem?? PLEASE HELP
Z moją gwiazdą dzieje się coś nie tak:
Gdy mam około 2000 obrotów tracę moc na 2 sekundy następnie za sobą widzę chmurę dymu i tak na każdym biegu. Gdy jadę pod górkę nie dość , że nic nie widzę z tyłu to jeszcze turbina po pewnym czasie odmawia posłuszeństwa (jakby wbił się w tryb awaryjny) muszę zjechać na bok by zgasić i zapalić silnik. Dodam tylko, że nie wyskakuję żaden "check engine". Ostatnio miałem usunięty DPF przy 220tyś i myślę że był to mój wielki błąd. Byłem ostatnio na komputerze i wykazało, że problemy są z sonda lambdy.
Ktoś z was może miał podobny problem?? PLEASE HELP
- Celi77
- VIP
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 lip 2014, o 22:36
- VIN:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Witamw203_anglik,
Miałem ten sam problem, ale nie czułem utraty mocy tylko i wyłącznie kopcenie na około 2 do 4 metrów okazało się, że jest mikro pęknięcie w prawej górnej rurze interlokutora stojąc przodem do silnika. Koszt takiej rurki to bagatela 314 zł niby część serwisowa po wymianie jej objawy zniknęły.
Mam nadzieję, że masz to samo bo zabawa z wtryskami troszkę więcej cię pociągnie po kieszeni
Miałem ten sam problem, ale nie czułem utraty mocy tylko i wyłącznie kopcenie na około 2 do 4 metrów okazało się, że jest mikro pęknięcie w prawej górnej rurze interlokutora stojąc przodem do silnika. Koszt takiej rurki to bagatela 314 zł niby część serwisowa po wymianie jej objawy zniknęły.
Mam nadzieję, że masz to samo bo zabawa z wtryskami troszkę więcej cię pociągnie po kieszeni
W203 - C 220 r. 2002 Kombi - Elegance
VIN. WDB2032061F338241
VIN. WDB2032061F338241
-
- VIP
- Posty: 35
- Rejestracja: 13 wrz 2014, o 08:12
- VIN:
- Lokalizacja: PL : DW . DE : F
Jeśli chodzi o świszczenie to sprawdź kolektor wydechowy. W każdej lubi się wygiąć od zmian temperatur.MIĘTUŚ pisze:... a w dodatku (chyba turbo) cyklicznie wyje a potem świszczy...
znacie może kogoś z poznania lub okolic, kto mógłby się zając moim Miętusiem?
Najpierw latarka w łapkę i patrzysz czy koło kolektora nie ma czarnej sadzy (najczęściej na pierwszym cylindrze) później na zimnym silniku ktoś odpala Ci auto a Ty "sprayem do szukania nieszczelności w ukł wydechowych" (możesz użyć też WD 40 na zimnym silniku) psikasz okolice kolektora wydechowego i patrzysz czy nie robią się bańki.
Drugie miejsce to łączenie kolektora wydechowego z turbiną, tam tak samo, najpierw patrzysz, później psikasz na włączonym silniku.
Druga sprawa to wycie. Odkręć przewód dolotowy przy turbinie i powinieneś zobaczyć koło kompresji. Tam patrzysz czy aby nie jest "chamsko" mokro (olej) a następnie chwytasz za koło i patrzysz czy nie ma luzu wzdłużnego. Wzdłużnego luzu nie może być.
Jeszcze sprawdź luz na boki ale ten to normalna sprawa o ile nie jest tak duży że koło rysuje po obudowie.
Daj znać !
W203 T 2004 AVANTGARDE lift
220 CDI 150 KM
WDB2032081F582580
Kwiat Wrocławia, fanatycy, z Oporowskiej, chłopcy z tej ulicy.
220 CDI 150 KM
WDB2032081F582580
Kwiat Wrocławia, fanatycy, z Oporowskiej, chłopcy z tej ulicy.