CZARNA CHMURA DYMU

Moderator: Dziki Mar

power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

mechatronik, dobrze, że chcesz pomóc, ale zauważ, że odpowiedziałeś na post sprzed ponad 4 lat. Myślę, że problem już dawno został rozwiązany.
mechatronik pisze:...sprawdź kolektor wydechowy. W każdej :mb: lubi się wygiąć od zmian temperatur.
Nie dramatyzuj. Kolektor może się wygiąć w każdym samochodzie. Na pewno nie jest to nagminne w CDI.
zibilech
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 16 lut 2010, o 21:42
VIN:

Post autor: zibilech »

Witam
Może i kolega mechatronik odpowiedział po czasie, ale są tacy których ten temat "teraz" (czytaj:dziś) dotyczy. Ja trafiłem tu bo mam ten sam problem, ale są tu same pomysły, a niema rozwiązania opisane przez tych których to dotyczyło (MIKI2782). Jeśli ktoś mając ten problem znalazł rozwiązanie to prośba o jego opisanie.
U mnie podobnie: wymieniony czujnik przepływu powietrza (pokazywał błędy) potem zregenerowałem wszystkie wtryski, sprawdzono pompę paliwową czy jest wydajna potem rozebrano i umyto w myjce ultradźwiękowej i złożono. Po drodze wymienny został termostat w układzie chłodzenia (żle otwierał i silnik był niedogrzany). Efekt tych całych zabiegów jest taki, że samochód ładnie zapala, dobrze przyspiesza (270cdi - automat), więcej pali, kopci przy przyspieszaniu i puszcza "bąki" z wydech przy starcie. Podpinany do komputera kilkakrotnie - nie pokazuje błędów.
Dlatego jeszcze raz proszę jeśli komuś, co szukała tu rozwiązania problemu, udało się to "zlikwidować", by to opisał. :prosi:
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

zibilech, a pod jaki komp podpinałeś ?
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Post autor: krzymech »

Diesel musi dymić :) jak chcecie żeby nie dymil to auto z dpf albo benzynke i po klopocie
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
seven
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
VIN:
Lokalizacja: SCI

Post autor: seven »

Sprawdź korekcje wtrysków i doładowanie turbiny. Być może ktoś robił jakiś chip.
Więcej pomysłów nie mam oprócz jednego - czy wtryski są dobrze zregenerowane.
220Cdi - WDB2032081F9913509
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
Awatar użytkownika
gotiger
VIP
Posty: 938
Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
VIN:
Lokalizacja: LBN

Post autor: gotiger »

krzymech pisze:Diesel musi dymić :)
Bzdura :dobani:
Dobrze pracujący silnik nie dymi i nie puszcza "bąków" :nie:

zibilech, piszesz o:
- regeneracji wtrysków - na czym ona dokładnie polegała?
- rozebrano pompę i ją umyto - a czy nastawnik został prawidłowo wyregulowany?
- wymiana przepływki - ori czy zamiennik i jaki?

Przyczyn może być wiele:
- to co wyżej niby już zrobione (o ile dobrze)
- przewody podciśnieniowe
- nieszczelny intercooler
- nieszczelny dolot
- zapchany tłumik końcowy przez sadze
- niesprawne elektrozawory
- niesprawny czujnik doładowania (zawyża wartości)
- i kilka innych

Także najlepszym rozwiązaniem byłoby zrobić testy dynamiczne i sprawdzić podstawowe parametry :ok:
:mb: W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
:mb: GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

gotiger pisze:- i kilka innych
- za......pyziały kolektor dolotowy
- niesprawne klapy wirowe w dolotowym
- wy......prute klapy wirowe
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
zibilech
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 16 lut 2010, o 21:42
VIN:

Re: CZARNA CHMURA DYMU

Post autor: zibilech »

Dopisuje się tu po latach, bo problem się znalazł. Ja zapomniałem już o całości, ale może ktoś wracając do tego tematu zobaczy u siebie to rozwiązanie. Podczas pierwszej diagnozy został wymieniony czujnik przepływu powietrza (przepraszam jeśli coś nie nazywam fachowo), zdiagnozowany przez diagnostę, jakoby on był przyczyną tego i wymieniony na inny typ ale nie taki sam (...o zgrozo jak pomyślę, że tak się na to dałem zrobić "…wystarczy że końcówki przewodów pasują...").
Po tych wszystkich zabiegach które wyżej były opisywane, z powrotem wmontowano "stary" czujnik, który "nagle" zaczął działać prawidłowo. Samochód już nie kopci i nie puszcza "bąków" i spalanie też jkby wróciło do normy wcześniejszej.
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: CZARNA CHMURA DYMU

Post autor: siwix »

zibilech ale w czym? regulamin do ogarnięcia i braki do uzupełnienia.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydech”