Nie dramatyzuj. Kolektor może się wygiąć w każdym samochodzie. Na pewno nie jest to nagminne w CDI.mechatronik pisze:...sprawdź kolektor wydechowy. W każdej lubi się wygiąć od zmian temperatur.
CZARNA CHMURA DYMU
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
- VIN:
- Lokalizacja: Ropczyce
mechatronik, dobrze, że chcesz pomóc, ale zauważ, że odpowiedziałeś na post sprzed ponad 4 lat. Myślę, że problem już dawno został rozwiązany.
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 lut 2010, o 21:42
- VIN:
Witam
Może i kolega mechatronik odpowiedział po czasie, ale są tacy których ten temat "teraz" (czytaj:dziś) dotyczy. Ja trafiłem tu bo mam ten sam problem, ale są tu same pomysły, a niema rozwiązania opisane przez tych których to dotyczyło (MIKI2782). Jeśli ktoś mając ten problem znalazł rozwiązanie to prośba o jego opisanie.
U mnie podobnie: wymieniony czujnik przepływu powietrza (pokazywał błędy) potem zregenerowałem wszystkie wtryski, sprawdzono pompę paliwową czy jest wydajna potem rozebrano i umyto w myjce ultradźwiękowej i złożono. Po drodze wymienny został termostat w układzie chłodzenia (żle otwierał i silnik był niedogrzany). Efekt tych całych zabiegów jest taki, że samochód ładnie zapala, dobrze przyspiesza (270cdi - automat), więcej pali, kopci przy przyspieszaniu i puszcza "bąki" z wydech przy starcie. Podpinany do komputera kilkakrotnie - nie pokazuje błędów.
Dlatego jeszcze raz proszę jeśli komuś, co szukała tu rozwiązania problemu, udało się to "zlikwidować", by to opisał.
Może i kolega mechatronik odpowiedział po czasie, ale są tacy których ten temat "teraz" (czytaj:dziś) dotyczy. Ja trafiłem tu bo mam ten sam problem, ale są tu same pomysły, a niema rozwiązania opisane przez tych których to dotyczyło (MIKI2782). Jeśli ktoś mając ten problem znalazł rozwiązanie to prośba o jego opisanie.
U mnie podobnie: wymieniony czujnik przepływu powietrza (pokazywał błędy) potem zregenerowałem wszystkie wtryski, sprawdzono pompę paliwową czy jest wydajna potem rozebrano i umyto w myjce ultradźwiękowej i złożono. Po drodze wymienny został termostat w układzie chłodzenia (żle otwierał i silnik był niedogrzany). Efekt tych całych zabiegów jest taki, że samochód ładnie zapala, dobrze przyspiesza (270cdi - automat), więcej pali, kopci przy przyspieszaniu i puszcza "bąki" z wydech przy starcie. Podpinany do komputera kilkakrotnie - nie pokazuje błędów.
Dlatego jeszcze raz proszę jeśli komuś, co szukała tu rozwiązania problemu, udało się to "zlikwidować", by to opisał.
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
-
- Użytkownik
- Posty: 114
- Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
- VIN:
- Lokalizacja: SCI
- gotiger
- VIP
- Posty: 937
- Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
- VIN:
- Lokalizacja: LBN
Bzdurakrzymech pisze:Diesel musi dymić
Dobrze pracujący silnik nie dymi i nie puszcza "bąków"
zibilech, piszesz o:
- regeneracji wtrysków - na czym ona dokładnie polegała?
- rozebrano pompę i ją umyto - a czy nastawnik został prawidłowo wyregulowany?
- wymiana przepływki - ori czy zamiennik i jaki?
Przyczyn może być wiele:
- to co wyżej niby już zrobione (o ile dobrze)
- przewody podciśnieniowe
- nieszczelny intercooler
- nieszczelny dolot
- zapchany tłumik końcowy przez sadze
- niesprawne elektrozawory
- niesprawny czujnik doładowania (zawyża wartości)
- i kilka innych
Także najlepszym rozwiązaniem byłoby zrobić testy dynamiczne i sprawdzić podstawowe parametry
W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 lut 2010, o 21:42
- VIN:
Re: CZARNA CHMURA DYMU
Dopisuje się tu po latach, bo problem się znalazł. Ja zapomniałem już o całości, ale może ktoś wracając do tego tematu zobaczy u siebie to rozwiązanie. Podczas pierwszej diagnozy został wymieniony czujnik przepływu powietrza (przepraszam jeśli coś nie nazywam fachowo), zdiagnozowany przez diagnostę, jakoby on był przyczyną tego i wymieniony na inny typ ale nie taki sam (...o zgrozo jak pomyślę, że tak się na to dałem zrobić "…wystarczy że końcówki przewodów pasują...").
Po tych wszystkich zabiegach które wyżej były opisywane, z powrotem wmontowano "stary" czujnik, który "nagle" zaczął działać prawidłowo. Samochód już nie kopci i nie puszcza "bąków" i spalanie też jkby wróciło do normy wcześniejszej.
Po tych wszystkich zabiegach które wyżej były opisywane, z powrotem wmontowano "stary" czujnik, który "nagle" zaczął działać prawidłowo. Samochód już nie kopci i nie puszcza "bąków" i spalanie też jkby wróciło do normy wcześniejszej.
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: CZARNA CHMURA DYMU
zibilech ale w czym? regulamin do ogarnięcia i braki do uzupełnienia.