CZARNA CHMURA DYMU

Moderator: Dziki Mar

MIKI2782
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 4 wrz 2008, o 13:43
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

CZARNA CHMURA DYMU

Post autor: MIKI2782 »

Szanowni miłośnicy mb
Mam kolejny problem ze swoja gwiazdą:(
Opis mojego problemu:
Zauważyłem od pewnego czasu, że mojej jeździe po mieście towarzysz gęsta smuga czarnego dymu z rury wydechowej:( Na początku myślałem ze to wina paliwa, tankuje w; BP,STATOIL bądź ORLEN. Niestety problem nie ustąpił:( Zauważyłem, że przy włączonej dmuchawie, xenonach, kopcenie zwiększa się. Przy włączonej klimatyzacji, trzymając nogę na hamulcu (automat) kopcenie jest tak duże jak z komina hutniczego:( Na biegu "N" bądź "P" kopcenie jest znacznie mniejsze, pewnie z racji tego ze jest mniejsze obciążenie silnika. Najgorszym momentem jest start spod świateł do momentu osiągnięcia 2500 Obr/min. Z tymi spostrzeżeniami skierowałem się do mechanika, podpięcie komputera pokazało błędy przepływomierza. Wymieniłem go na nowy, oryginalny i problem niestety nie ustąpił:( Oczyściłem cały dolot powietrza, razem z wymiana filtra i tez nic:(:placz:
Wyczytałem na forum, aby sprawdzić wszystkie przewody dochodzące do turbiny, wszystkie wyglądają na szczelne.
Może to sama turbina tak czasami daje??? Słyszałem jednak ze turbina jak pada to wcale nie kopci...
Jeżeli chodzi o sama jazdę to moja mb ma bardzo dobry start i w czasie jazdy sprawuje się świetnie.
Tylko ta chmura czarnego dymu przy wyjeżdżaniu np. z garażu, bądź tez ruszanie spod świateł jest trochę obciachowa :zly:
Jak ruszam bardzo wolne i spokojne, to wszystko jest o.k.
Zapomniałem wspomnieć ze wtryski sa nowiutkie wymienione już jakieś 6 miesięcy temu. Samochód był trzykrotnie podpinany pod komputer i żadnych błędów nie wykazywał oprócz wcześniej wspomnianego przepływomierza, który został wymieniony po pierwszym badaniu i teraz juz nie wykazuje błędu.
Czy macie może jakieś pomysły??? Liczę na Was, może ktoś miął taki sam problem???
Pozdrawiam Was wszystkich i życzę samych dobrych wrażeń z korzystania mb

Mercedes W203 270CDI 2001r
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Czy nie ma spadku mocy? Awaria turbiny skutkowałaby trybem serwisowym. Nieszczelność w układzie doładowania daje duuużżżooo dymu.

[ Dodano: 2009-05-30, 17:11 ]
szczególnie jak szybko ruszasz
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Ja poleciłbym sprawdzenie stanu wtrysków.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
sław
VIP
Posty: 33
Rejestracja: 21 lis 2008, o 18:28
VIN:
Lokalizacja: Boruja

Post autor: sław »

Witam kolegę powiem tak na 100% masz nieszczelny układ doładowania? lub rozszczelnił ci się interkuler ja miałem tak samo samochód kopcił jak z komina przemysłowego :dobani: po wymianie przewodu wszystko wróciło do normy.Na pewno nie jest to turbina jeśli się kończy to auto nie kopci wtrysków też nie obstawiam auta byś nie odpalił bynajmniej byłyby z tym problemy.Przyjrzyj się dokładnie szczelności układu doładowania? Pozdrawiam
W203 C220 CDI 202r
Audi A4 TDI
worq
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 21 cze 2009, o 20:58
VIN:
Lokalizacja: GA

Post autor: worq »

Otóż miałem to samo w swoim :mb: i okazało się że trubina razem z przewodami nawaliły, jak jest w Twoim przypadku nie wiem, radziłbym zjechać do serwisu. ;)

Pozdrawiam.
C 2.7 cdi Avantgarde 2003r
;)
MIKI2782
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 4 wrz 2008, o 13:43
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

KOPCI !!!

Post autor: MIKI2782 »

Niestety, przerobilem juz w Warszawie kilku specialistów i ciagle nie ma efektów :(
Wymienilem jeszcze przepływomierz, zawór EGR i ciagle to samo :(
Sprawdzany byl intercooler, szczelność wszytskich przewodów i wszystko O.K.
Niestety jak dymił tak dymi :( ;(
Zostaly mi jeszcze "słynne" plastikowe klapki w kolektorze...
Aczkolwiek mechanik u którego byłem ostatnio powiedzial, ze to najprawdopodobniej wina tzw. konwertera w skrzyni biegów (automat) inaczej mowiac sprzęgło hydrokinetyczne.
Troche nie chce mi sie w to wierzyc, poniewaz skrzynia wedlug mnie dziala bez zarzutów.
Nic nie szarpie, płynnie zmienia biegi, ale juz sam nie wiem, nikt nie jest mi w stanie pomóc :(
Jeszcze mam jedna wizyte u innego mechanika w najblizszy poniedzialek, moze on sie upora z tym problemem ?!?
Może ktos z Was drodzy posiadacze :mb: zna jakiegos bardzo dobrego mechanika z Warszawy badz okolic ?!?
Jezeli tylko rozwiąże się mój problem odrazu, o tym napisze...
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy :mb:
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Może spróbuj przeczyścić kolektor ssący samodzielnie. Myjka ciśnieniowa i odjazd.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

Jesli jestes w 100% pewien tych wtryskow, to pozostaje Ci wyciecie klapek w kolektorze, samo wyczyszczenie go moze nie pomoc.

One daja taki objaw, kopcenie przy parkowaniu, ruszaniu, zmianie biegow itp.
Awatar użytkownika
MrBrown
VIP
Posty: 628
Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MrBrown »

Namiar poszedł na priv :)
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

A moze by go na ogolnym zapodac ;)?
Czeremchowa, Boryny ;)?
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

kichcio pisze:wyciecie klapek w kolektorze
kompletne ich wywalenie?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

Tak.
Tak jak kiedys pisalem z klapkami trzeba jechac na Czeremchowa.

Tylko nie zaczynaj mi pisac o ochronie srodowiska ;)
MIKI2782
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 4 wrz 2008, o 13:43
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MIKI2782 »

Drodzy koledzy dziekuje Wam za wszystkie odpowiedzi oraz za wiadomosci na priv.
Sytuacja wyglada nastepujaco, jestem umówiony na wycinanie klapek w kolektorze. Rezultaty jakie zostana w ten sposob osiagniete zostaną na pewno przeze mnie opisane w dalszej czesci tego tematu.
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

Mnie najbardziej interesuje czy poprawi sie dymienie przy parkowaniu itp.
pietrek

Post autor: pietrek »

i co słychać i widać po wycięciu klapek?

[ Dodano: 2009-10-06, 11:20 ]
z własnego doświadczenia - to wina sprzęgła hydrokinetycznego. ciekawe czy MIKI2782 to potwierdzi?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydech”