DPF

Moderator: Dziki Mar

dzilek
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 15 lut 2021, o 18:52
VIN: WDB2030081A699284

Re: DPF

Post autor: dzilek »

Witam Panowie . Sprawdzi mi ktoś czy mam filtr dpf ??
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: DPF

Post autor: Przybek »

Nie masz.
wiech71
VIP
Posty: 33
Rejestracja: 9 lis 2021, o 06:50
VIN: WDB2030071F796071

Re: DPF

Post autor: wiech71 »

witam. Mam pytanie czy posiadam filtr DPF
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: DPF

Post autor: Przybek »

Masz kod 926 czyli technologia oczyszczania spalin EURO4 ale nie ma kodu 474 (DPF) - więc najbezpieczniej wejść pod auto i sprawdzić fizycznie czy są czujniki ciśnienia spalin na wydechu. W OM646.962 przy kodzie 926 nie zawsze był DPF montowany, ale z czego to wynikało to już nie mam pojęcia.

EDIT: wariant mocy odpowiadał za spełnienie normy spalin.
wiech71
VIP
Posty: 33
Rejestracja: 9 lis 2021, o 06:50
VIN: WDB2030071F796071

Re: DPF

Post autor: wiech71 »

bardzo dziękuję i nadmieniam że ten merc. był prawdopodobnie wyprodukowany w Hiszpani
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: DPF

Post autor: Przybek »

Wyprodukowany w fabryce Bremen/Niemcy, na rynek niemiecki.
wiech71
VIP
Posty: 33
Rejestracja: 9 lis 2021, o 06:50
VIN: WDB2030071F796071

Re: DPF

Post autor: wiech71 »

Witam. Ja mam silnik OM611 i dlatego jeszcze raz pytam czy mam DPF. Z góry dzięki. Auto po lifcie 2006r. 2.2 diesel
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: DPF

Post autor: polofix »

Jak to możliwe żebyś miał jeszcze OM611 ?
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: DPF

Post autor: Przybek »

wiech71 pisze: 13 mar 2022, o 13:08 Witam. Ja mam silnik OM611 i dlatego jeszcze raz pytam czy mam DPF. Z góry dzięki. Auto po lifcie 2006r. 2.2 diesel
Masz 646962 i Euro 4 masz realizowane wariantem mocy a nie DPFem. A jak dalej chcesz się upierać że masz 611 to wrzuć zdjęcie silnika bez osłony.
maciejan
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 28 gru 2019, o 18:25
VIN: WDB2030071F823836

Re: DPF

Post autor: maciejan »

Cześć, czy dosyć mocny zapach spalenizny, który poczułem po otwarciu drzwi, po skończonej około 15-sto minutowej jeździe z dosyć dużą prędkością (100-115 km/h) mógłby być objawem wypalającego się DPF-a? (VIN sobie zdekodowałem sam w necie i mam pozycje:
"474 DIESEL PARTICULATE FILTER" oraz "926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY", zatem zakładam, że DPF u mnie obecny, ale będę ogromnie wdzięczny za sprawdzenie mnie :) )
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: DPF

Post autor: Dziki Mar »

474 Diesel particulate filter
926 Exhaust gas cleaning with Euro 4 technology

W vinie jest, ale czy rzeczywiście...
Poza tym spalenizna to chyba nie z tego.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: DPF

Post autor: Przybek »

maciejan pisze: 10 maja 2022, o 12:00 po skończonej około 15-sto minutowej jeździe z dosyć dużą prędkością (100-115 km/h)
Prędkość żadna to tak na marginesie (przy dynamicznej jeździe 722.699 dopiero ledwo zdąży zapiąć 3 bieg).
A teraz zdejmij osłonę z silnika i zobacz jak duży wyciek oleju masz z odmy w pokrywie zaworów i ile oleju ścieka po osłonie termicznej pod filtrem powietrza na puchę katalizatora i na nim się wypala.
maciejan
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 28 gru 2019, o 18:25
VIN: WDB2030071F823836

Re: DPF

Post autor: maciejan »

zobacz jak duży wyciek oleju masz z odmy
Silnik od strony odmy i filtra powietrza rzeczywiście oblepiony. Brudna jest nawet ta rurka od oleju w skrzyni biegów, od przodu też syf, wrzucam zdjęcia. Diagnoza oczywista z tą odmą? Czy coś jeszcze przychodziłoby na myśl? :zly:
https://ibb.co/L1MYM8t
https://ibb.co/BfbBPjm
https://ibb.co/Tb8DX3g
https://ibb.co/3yt31bf

EDIT:
OK, byłem na podnośniku, osłony zdjęte od spodu, wyciek dotarł już do skrzyni. Umówiony na za niecałe dwa tygodnie na zrobienie tej odmy i vacuum. Do tego czasu pozostaje przesiąść się na Fiata małżonki. Smród z pewnością wynikał z kapania oleju na kolektor czy inne elementy tam pod filtrem powietrza.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: DPF

Post autor: Przybek »

Wujek katastrofa się nie pomylił to teraz masz listę gratów i co jeszcze sprawdzić (walczę z odmą w tym silniku ponad 2 lata):
- odma A6460101462 ori około 900, jest podróba za 400 i trzeba rzeźbić żeby weszła w pokrywę a i tak mi ciekła
- korek wlewu oleju z uszczelką ORYGINALNY
- oring odmy duży A0299978848 (ok. 25),
- oring odmy "grzybek" A6460161021 (ok. 15)
- oring vacuum pomiędzy pompę a obudowę rozrządu A6119970745 (ok. 20)
- oring na wałek pompy vac A6689970145 (ok. 15)
- 3-4 zmywacze do hamulców do umycia silnika.

Robota jest tak skomplikowana że posiadając Torxa nasadowego E10 (momenty śrub odmy do pokrywy i pompy vac do rozrządu - 14Nm) robisz wszystko samemu w około 4 godziny - dużo czasu zejdzie na zmycie wycieku. Pompę Vac tylko trzeba umyć, te pompy się nie rozciekają (poza tym nie ma do nich uszczelek pod dekiel). Uwaga na śruby trzymające pompę - stalowa śruba idzie przez aluminiowy wspornik i łatwo ją urwać bo się zapieka we wsporniku.

Najważniejsze - sprawdzić czy przy wtryskiwaczach nie ma śladów sugerujących popuszczanie przez miedziane podkładki uszczelniające pod wtryskami - jeżeli będą jakiekolwiek ślady sugerujące nieszczelność (szlam na wejściu wtrysku w pokrywę, sadza, itp.) to wymieniasz podkładkę, bo inaczej wyciek powróci bardzo szybko.
Jeżeli znajdziesz zapocenie poniżej pompy wysokiego ciśnienia pełzające na pompę wody - to wyciek oleju spod pompy, oring w oryginale około 20 zeta kosztuje i godzina zabawy żeby go wymienić.
maciejan
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 28 gru 2019, o 18:25
VIN: WDB2030071F823836

Re: DPF

Post autor: maciejan »

Dzięki. Chociaż to wszystko nie brzmi wybitnie trudno, to nie będę tego robić sam - nie mam miejsca i odpowiednich warunków, samochód oddaję do dobrego serwisu zajmującego się gwiazdowozami, jak im coś nie wyjdzie, to będą poprawiać, bo dają gwarancję. Mimo to posprawdzam sobie wszystko dokładnie w wolnej chwili (te podkładki i ewentualne inne zapocenia), żeby mieć wszystko pod kontrolą, a czasu do umówionego terminu mam aż 12 dni. Dam znać po wszystkim jak tam panom majstrom poszło i co powiedzieli i jakie koszty. :)

EDIT: Auto już jakiś czas po naprawie, wsadzona odma za 400 zł, po prawie miesiącu nic nie cieknie, pompa uszczelniona. Silnik niestety oczyścili tylko w okolicach nowej części, a pod obudową filtra powietrza już nie, co powodowało, że przez jakiś czas po skończonej jeździe i otwarciu drzwi witał mnie swąd smażonego oleju, jednak z każdym dniem coraz mniejszy, a teraz już praktycznie niewyczuwalny. Grunt, że w okolicach korka oleju mam wszystko wymyte i z łatwością zauważę ewentualną nieszczelność. To chyba tyle - jeśli zamiennik odmy okaże się trwały to problem wygląda na rozwiązany :bezradny: :ok:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydech”