DPF
Moderator: Dziki Mar
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3369
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: DPF
Masz kod 926 czyli technologia oczyszczania spalin EURO4 ale nie ma kodu 474 (DPF) - więc najbezpieczniej wejść pod auto i sprawdzić fizycznie czy są czujniki ciśnienia spalin na wydechu. W OM646.962 przy kodzie 926 nie zawsze był DPF montowany, ale z czego to wynikało to już nie mam pojęcia.
EDIT: wariant mocy odpowiadał za spełnienie normy spalin.
EDIT: wariant mocy odpowiadał za spełnienie normy spalin.
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 gru 2019, o 18:25
- VIN: WDB2030071F823836
Re: DPF
Cześć, czy dosyć mocny zapach spalenizny, który poczułem po otwarciu drzwi, po skończonej około 15-sto minutowej jeździe z dosyć dużą prędkością (100-115 km/h) mógłby być objawem wypalającego się DPF-a? (VIN sobie zdekodowałem sam w necie i mam pozycje:
"474 DIESEL PARTICULATE FILTER" oraz "926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY", zatem zakładam, że DPF u mnie obecny, ale będę ogromnie wdzięczny za sprawdzenie mnie )
"474 DIESEL PARTICULATE FILTER" oraz "926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY", zatem zakładam, że DPF u mnie obecny, ale będę ogromnie wdzięczny za sprawdzenie mnie )
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4172
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: DPF
474 Diesel particulate filter
926 Exhaust gas cleaning with Euro 4 technology
W vinie jest, ale czy rzeczywiście...
Poza tym spalenizna to chyba nie z tego.
926 Exhaust gas cleaning with Euro 4 technology
W vinie jest, ale czy rzeczywiście...
Poza tym spalenizna to chyba nie z tego.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3369
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: DPF
Prędkość żadna to tak na marginesie (przy dynamicznej jeździe 722.699 dopiero ledwo zdąży zapiąć 3 bieg).
A teraz zdejmij osłonę z silnika i zobacz jak duży wyciek oleju masz z odmy w pokrywie zaworów i ile oleju ścieka po osłonie termicznej pod filtrem powietrza na puchę katalizatora i na nim się wypala.
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 gru 2019, o 18:25
- VIN: WDB2030071F823836
Re: DPF
Silnik od strony odmy i filtra powietrza rzeczywiście oblepiony. Brudna jest nawet ta rurka od oleju w skrzyni biegów, od przodu też syf, wrzucam zdjęcia. Diagnoza oczywista z tą odmą? Czy coś jeszcze przychodziłoby na myśl?zobacz jak duży wyciek oleju masz z odmy
https://ibb.co/L1MYM8t
https://ibb.co/BfbBPjm
https://ibb.co/Tb8DX3g
https://ibb.co/3yt31bf
EDIT:
OK, byłem na podnośniku, osłony zdjęte od spodu, wyciek dotarł już do skrzyni. Umówiony na za niecałe dwa tygodnie na zrobienie tej odmy i vacuum. Do tego czasu pozostaje przesiąść się na Fiata małżonki. Smród z pewnością wynikał z kapania oleju na kolektor czy inne elementy tam pod filtrem powietrza.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3369
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: DPF
Wujek katastrofa się nie pomylił to teraz masz listę gratów i co jeszcze sprawdzić (walczę z odmą w tym silniku ponad 2 lata):
- odma A6460101462 ori około 900, jest podróba za 400 i trzeba rzeźbić żeby weszła w pokrywę a i tak mi ciekła
- korek wlewu oleju z uszczelką ORYGINALNY
- oring odmy duży A0299978848 (ok. 25),
- oring odmy "grzybek" A6460161021 (ok. 15)
- oring vacuum pomiędzy pompę a obudowę rozrządu A6119970745 (ok. 20)
- oring na wałek pompy vac A6689970145 (ok. 15)
- 3-4 zmywacze do hamulców do umycia silnika.
Robota jest tak skomplikowana że posiadając Torxa nasadowego E10 (momenty śrub odmy do pokrywy i pompy vac do rozrządu - 14Nm) robisz wszystko samemu w około 4 godziny - dużo czasu zejdzie na zmycie wycieku. Pompę Vac tylko trzeba umyć, te pompy się nie rozciekają (poza tym nie ma do nich uszczelek pod dekiel). Uwaga na śruby trzymające pompę - stalowa śruba idzie przez aluminiowy wspornik i łatwo ją urwać bo się zapieka we wsporniku.
Najważniejsze - sprawdzić czy przy wtryskiwaczach nie ma śladów sugerujących popuszczanie przez miedziane podkładki uszczelniające pod wtryskami - jeżeli będą jakiekolwiek ślady sugerujące nieszczelność (szlam na wejściu wtrysku w pokrywę, sadza, itp.) to wymieniasz podkładkę, bo inaczej wyciek powróci bardzo szybko.
Jeżeli znajdziesz zapocenie poniżej pompy wysokiego ciśnienia pełzające na pompę wody - to wyciek oleju spod pompy, oring w oryginale około 20 zeta kosztuje i godzina zabawy żeby go wymienić.
- odma A6460101462 ori około 900, jest podróba za 400 i trzeba rzeźbić żeby weszła w pokrywę a i tak mi ciekła
- korek wlewu oleju z uszczelką ORYGINALNY
- oring odmy duży A0299978848 (ok. 25),
- oring odmy "grzybek" A6460161021 (ok. 15)
- oring vacuum pomiędzy pompę a obudowę rozrządu A6119970745 (ok. 20)
- oring na wałek pompy vac A6689970145 (ok. 15)
- 3-4 zmywacze do hamulców do umycia silnika.
Robota jest tak skomplikowana że posiadając Torxa nasadowego E10 (momenty śrub odmy do pokrywy i pompy vac do rozrządu - 14Nm) robisz wszystko samemu w około 4 godziny - dużo czasu zejdzie na zmycie wycieku. Pompę Vac tylko trzeba umyć, te pompy się nie rozciekają (poza tym nie ma do nich uszczelek pod dekiel). Uwaga na śruby trzymające pompę - stalowa śruba idzie przez aluminiowy wspornik i łatwo ją urwać bo się zapieka we wsporniku.
Najważniejsze - sprawdzić czy przy wtryskiwaczach nie ma śladów sugerujących popuszczanie przez miedziane podkładki uszczelniające pod wtryskami - jeżeli będą jakiekolwiek ślady sugerujące nieszczelność (szlam na wejściu wtrysku w pokrywę, sadza, itp.) to wymieniasz podkładkę, bo inaczej wyciek powróci bardzo szybko.
Jeżeli znajdziesz zapocenie poniżej pompy wysokiego ciśnienia pełzające na pompę wody - to wyciek oleju spod pompy, oring w oryginale około 20 zeta kosztuje i godzina zabawy żeby go wymienić.
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 gru 2019, o 18:25
- VIN: WDB2030071F823836
Re: DPF
Dzięki. Chociaż to wszystko nie brzmi wybitnie trudno, to nie będę tego robić sam - nie mam miejsca i odpowiednich warunków, samochód oddaję do dobrego serwisu zajmującego się gwiazdowozami, jak im coś nie wyjdzie, to będą poprawiać, bo dają gwarancję. Mimo to posprawdzam sobie wszystko dokładnie w wolnej chwili (te podkładki i ewentualne inne zapocenia), żeby mieć wszystko pod kontrolą, a czasu do umówionego terminu mam aż 12 dni. Dam znać po wszystkim jak tam panom majstrom poszło i co powiedzieli i jakie koszty.
EDIT: Auto już jakiś czas po naprawie, wsadzona odma za 400 zł, po prawie miesiącu nic nie cieknie, pompa uszczelniona. Silnik niestety oczyścili tylko w okolicach nowej części, a pod obudową filtra powietrza już nie, co powodowało, że przez jakiś czas po skończonej jeździe i otwarciu drzwi witał mnie swąd smażonego oleju, jednak z każdym dniem coraz mniejszy, a teraz już praktycznie niewyczuwalny. Grunt, że w okolicach korka oleju mam wszystko wymyte i z łatwością zauważę ewentualną nieszczelność. To chyba tyle - jeśli zamiennik odmy okaże się trwały to problem wygląda na rozwiązany
EDIT: Auto już jakiś czas po naprawie, wsadzona odma za 400 zł, po prawie miesiącu nic nie cieknie, pompa uszczelniona. Silnik niestety oczyścili tylko w okolicach nowej części, a pod obudową filtra powietrza już nie, co powodowało, że przez jakiś czas po skończonej jeździe i otwarciu drzwi witał mnie swąd smażonego oleju, jednak z każdym dniem coraz mniejszy, a teraz już praktycznie niewyczuwalny. Grunt, że w okolicach korka oleju mam wszystko wymyte i z łatwością zauważę ewentualną nieszczelność. To chyba tyle - jeśli zamiennik odmy okaże się trwały to problem wygląda na rozwiązany