Niebieski dym przy rozruchu

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Niebieski dym przy rozruchu

Post autor: lukzlo22 »

Witam
Na wstępie zaznaczam, że nie znalazłem w "szukajce " danego problemu.
Ostatnio zauważyłem że przy odpalaniu rano po przestanej nocy, (choć nie zawsze) zdarzy się mojej MB puścić niebieskiego dymka. Temperatura była około 5 stopni na plusie, niedawno odpaliłem przy niższej temperaturze i było ok. również zauważyłem, że potrzebował troszkę dłużej zakręcić rozrusznikiem.
Miał z Was ktoś takie przypadki? Zastanawiam się czy wtryski kończą swój żywot czy może świece żarowe słabo grzeją.
Proszę o sugestie, co by to mogło być.
Pozdrawiam
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

lukzlo22 pisze:Proszę o sugestie, co by to mogło być.
Podobnie jest jeśli uszczelniacz/e zaworowy/e przepuszcza/ją
w zależności jak się ustawią zawory po zgaszeniu.
Czasami rano może "zasiwić" z wydechu na 5-10s lub też nie
musisz obserwować jeśli wtrysk to będzie się nasilało jeśli uszczelniacz to tak będzie jak wyżej przez długi czas.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2010, o 22:02 przez loneraider, łącznie zmieniany 1 raz.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

Ten objaw wskazuje na uszkodzone uszczelniacze zaworowe.Olej silnikowy z głowicy spływa po trzonkach zaworów i po długim postoju.np. po nocy... dostaje się do komory spalania,stąd ten objaw.
C 200 CDI 2004
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

No dobrze, a czy taka naprawa jest bardzo kosztowna i czy to poważny zabieg na dłuższą chwilę?
Chciałem dodać jeszcze że to się dzieje tylko przy niskiej temperaturze na dworze i na dodatek nie zawsze, do tego potrafi zatrząść silnikiem przez około 2 sekundy tuż przy rozruchu silnika. Zapytałem o świece żarowe, ponieważ miałem kiedyś identyczny objaw w golfie II, wymiana świec oczywiście załatwiła sprawę. Ubytków oleju oczywiście też nie ma.
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

Wymiana uszczelniaczy jest dość kosztowna,ponieważ trzeba rozebrać głowicę. Zaobserwuj dokładnie problem,bo może jest jeszcze na tyle nieduży i nie warto nic robić. Świece zawsze można sprawdzić,w szczególności przed zimą.
C 200 CDI 2004
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydech”