Nietypowy problem z filtrem cząstek stałych!?
Moderator: Dziki Mar
- kubur660
- VIP
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 gru 2008, o 18:08
- VIN:
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nietypowy problem z filtrem cząstek stałych!?
Witam!
Drodzy koledzy okazało się że mam zapchany filtr cząstek stałych, jedynym a zarazem najskuteczniejszym rozwiązaniem tego problemu jest jego wymiana na nowy płukanie i wypalanie w warunkach serwisowych przynosi mizerne efekty. Ostatnią opcją jest jego usunięcie ale czy to nie spowoduje że komputer będzie mi wyrzucał błąd?Może ktoś z was przerabiał taki problem? pozdrawiam
Drodzy koledzy okazało się że mam zapchany filtr cząstek stałych, jedynym a zarazem najskuteczniejszym rozwiązaniem tego problemu jest jego wymiana na nowy płukanie i wypalanie w warunkach serwisowych przynosi mizerne efekty. Ostatnią opcją jest jego usunięcie ale czy to nie spowoduje że komputer będzie mi wyrzucał błąd?Może ktoś z was przerabiał taki problem? pozdrawiam
Mercedes w203 220CDI Avangarde po Faceliftingu
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Wymontowanie filtra nie wchodzi w grę. Pod niego ustawiony jest soft silnika. Oprócz filtra istnieje jeszcze kilka elementów z nim powiązanych. A tak przy okazji to chyba sam się nie zapchał .Albo jezdziłeś na opałówce ,albo silnik zalany był olejem z beczki w bazie kółka rolniczego Zapchanie filtra jest prawie nie możliwe jezeli pracuje w normalnych warunkach. Moze najpierw walnął czujnik ciśnienia rónicowego w układzie wydechowym, nie zadziałął ,,check" i jeżdżone było do upadłego.Taki filtr to ogromna ilość kasy . wydaje mi się ,że chyba mugger coś pisał o wypalaniu. Ale masz bracie wielki problem.
- kubur660
- VIP
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 gru 2008, o 18:08
- VIN:
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nawet do głowy mi nie przyszło lać olej opałowy do baku czy jakiś olej z beczki do silnika:wysmiewacz: Dla jasności olej wymieniany regularnie pełny syntetyk Castrol ten najdroższy...a olej napędowy tankowany prawie zawsze na shellu.Dziennie około 100km z czego ponad połowa droga szybkiego ruchu...więc kolego tata...cuda sie zdażają, widać sam się zapchał
Ktoś z was może regenerował taki filtr?
Ktoś z was może regenerował taki filtr?
Mercedes w203 220CDI Avangarde po Faceliftingu
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- tpolo
- VIP
- Posty: 186
- Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
- VIN:
- Lokalizacja: warm-mazur
Gdzieś widziałem ofertę regeneracji czy nie na allegro? O jest http://www.allegro.pl/item608402946_mer ... racja.html chyba o to chodzi.
T 200CDI-500.000 km na osiach i jedziemy dalej, kolektor zreanimowany, znowu pełna moc :-)
-
- Użytkownik
- Posty: 66
- Rejestracja: 26 sie 2008, o 15:31
- VIN:
- Lokalizacja: Belgia
Filtr czastek stalych jest praktycznie niewymienny..to nie jest filtr ktory sie wymienia jak inne. Filtr sam sie oczyszcza pod wiekszymi obrotami silnika.
Jezeli jezdziles wolno do 2 tys. obr. to teraz sa takie efekty, od czasu do czasu trzeba wkrecic auto na obroty zeby oczyscic filtr..udrozni to caly uklad wydechowy..
Ale dziwi mnie twoj przypadek, 100km dziennie i zapchany filtr? Rozumiem jak sie wyjezdza gwiazda niedzielami do rodziny lub kosciola ale nie uzywajac auta na co dzien.
Podejzewam ze za bardzo oszczedzales na paliwie i biles rekordy w spalaniu.
Jezeli jezdziles wolno do 2 tys. obr. to teraz sa takie efekty, od czasu do czasu trzeba wkrecic auto na obroty zeby oczyscic filtr..udrozni to caly uklad wydechowy..
Ale dziwi mnie twoj przypadek, 100km dziennie i zapchany filtr? Rozumiem jak sie wyjezdza gwiazda niedzielami do rodziny lub kosciola ale nie uzywajac auta na co dzien.
Podejzewam ze za bardzo oszczedzales na paliwie i biles rekordy w spalaniu.
C200cdi (185Km/400Nm) projekt 200Km w toku.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- Użytkownik
- Posty: 66
- Rejestracja: 26 sie 2008, o 15:31
- VIN:
- Lokalizacja: Belgia
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Przeczytałem tą ofertę z Allegro i .......... Kiedy wymieniałem czujnik ciśnienia róznicowego szef serwisu mb ( mój znajomek) powiedział cytuję ,, ...miałeś szczęście ,że to tylko czujnik bo filtra nikt nie regeneruje ,tylko wymiana". Koleś z Allegro chyba wkłada przez kolektor palnik acetylenowy To jakaś ściama, taryfiarz musiałby na wieczór zjeżdżać do warsztatu albo jak napisał mercfan do huty
-
- VIP
- Posty: 56
- Rejestracja: 31 sty 2008, o 22:53
- VIN: WDB1714421F138205
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- kubur660
- VIP
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 gru 2008, o 18:08
- VIN:
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Mirku objawy były nastepujące....wzrost temp.silnika,wzrost chwilowego spalania oraz znacznie słabsze przyśpieszenie...te objawy mijają po około 15km ale to nie jest prawidłowe przepalanie filtra cząsetek stałych, nie powinoo być tak znacznego ubutku mocy silnika a cykl nie powinien występować co 150km
Ktoś z Was ma może jeszcze jakieś pomysł??oprócz tych oczywistych...typu wiecej jazdy na trasie...przegonic na wysokich obrotach...itp bo to na codzien robie!
Ktoś z Was ma może jeszcze jakieś pomysł??oprócz tych oczywistych...typu wiecej jazdy na trasie...przegonic na wysokich obrotach...itp bo to na codzien robie!
Mercedes w203 220CDI Avangarde po Faceliftingu